FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
22.09.2025 klo 09:03:33 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: [1]

Kirjoittaja Aihe: Turnausmatkan järjestäminen: itse vai matkatoimisto  (Luettu 3270 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
jaylenon

Poissa Poissa

: 27.10.2011 klo 22:23:09

Heissan,

olisi suunnittelila D-tyttöjen turnausmatka joko Viroon tai Ruotsiin vuoden 2012 kesällä. Mitäs mieltä olette, onko matka järjestettävissä "omatoimisesti" vai kannattaako suosiolla ottaa matkatoimisto apuun.

Tässä harkitaan joko Lootosspring cuppia Virossa tai Piteån Ruotsissa. Jos olette sattuneet järjestämään kys. turnauksiin reissuja, löytyisikös suoraan jonkinlaista suunnitelmapohjaa tms. jonka avulla voisi itse hoitaa kaikki järjestelyt.
BrDead
Vastaus #1 : 27.10.2011 klo 22:42:45

olisi suunnittelila D-tyttöjen turnausmatka joko Viroon tai Ruotsiin vuoden 2012 kesällä. Mitäs mieltä olette, onko matka järjestettävissä "omatoimisesti" vai kannattaako suosiolla ottaa matkatoimisto apuun.

Tässä harkitaan joko Lootosspring cuppia Virossa tai Piteån Ruotsissa. Jos olette sattuneet järjestämään kys. turnauksiin reissuja, löytyisikös suoraan jonkinlaista suunnitelmapohjaa tms. jonka avulla voisi itse hoitaa kaikki järjestelyt.

En ole järjestänyt, mutta miksei olisi järjestettävissä? Eihän se sen vaikeampaa ole, kuin minkä tahansa ryhmämatkan järjestäminen. Ainakin jos haluaa rahaa säästää, niin tottakai kannattaa itse hakea halvin vaihtoehto.

Et kerro mistä päin Suomea olette, mutta kyllähän noihin molempiin kohteisiin erilaisia matkustusvaihtoehtoja löytyy. Esim. Piteåån pääsee joko lentämällä Luulajaan (sinne ei tosin taida päästä suoraan Suomesta, vaan vaihdolla, jonkin ruotsalaisen kentän kautta) tai sitten merenkurkun yli laivalla Vaasasta Uumajaan. Kolmas vaihtoehto tietysti vuokrabussilla rajan yli. Viroon voi myös matkustaa joko laivalla, lentäen tai bussillla.

Ei noiden selvittäminen vaikeata ole. Netistä löytyy tukuittain työkaluja eri matkavaihtoehtojen hintojen selvittämiseen ja varaamiseen ja jos bussin vuokraamiseen päätyy, niin totta kai nekin kannattaa kilpailuttaa siinä tapauksessa. Bussin saa vuokrattua huomattavasti edullisemmin, mikäli omasta porukasta löytyy vapaaehtoinen kuski, jolla on bussikortti.

Joissain tapauksissa matkat+majoitus on pakettina halvempaa, joissain tapauksissa ne taas kannattaa ostaa erikseen.

Tottakai kannattaa myös kysyä turnauksen järjestäjiltä, että onko niillä jotain edullisia diilejä valmiina matkustusta ja/tai majoitusta varten.
kalatahna

Poissa Poissa

Vastaus #2 : 28.10.2011 klo 18:23:24

Kävimme mm. espanjassa erään(en muista) matkatoimiston kautta ja kaikki toimi hyvin. Pienet ongelma tilanteetkin saataiin ratkaistua kielitaitoisen fudisoppaan kanssa.

e. Pelimatkat oli yritys
« Viimeksi muokattu: 28.10.2011 klo 18:27:25 kirjoittanut kalatahna »
burmis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jyväskylä

Vastaus #3 : 28.10.2011 klo 18:24:46

Me olemme seurassa käyttäneet mm edustus ja b-junnarit pelimatkat.com palveluja.
Hyvä puoli on, että itse ei tartte tehdä mitään ja matkanjohtajapalvelut paikanpäällä niin sielläkään ei tule tenkkapoota, lisäksi vakuutusasiat on hoidossa.

Palloliitto käyttää ko. firmaa myös.
polla

Poissa Poissa

Vastaus #4 : 14.11.2011 klo 01:33:41

Olen järjestänyt parille joukkueelle useita ulkomaanmatkoja itse. Viron matkoihin säästöt / pelaaja ovat olleet 200-400 € (pitkäviikonloppu tai viikko). Matkakohteina ollut Tarto, Tallinna ja Pärnu. Ruotsissa säästöt olleet hieman maltillisemmat mutta keski-Eurooppaan säästöt ovat olleet taas satoja euroja / pelaaja.

Jos helpolla haluaa päästä ja ei tarvitse miettiä kustannuksia, niin pelimatkoihin erikoistuneet matkatoimistot ovat varma ja helppo valinta. Meillä on lähtökohtana kuitenkin ollut saada hinnat alas, jotta kaikki pääsevät matkaan mukaan.

Juomahemmo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Maata pitkin pelaavat ja liberoa käyttävät

Vastaus #5 : 27.11.2011 klo 00:49:22

Jos olette piitimeen suuntaamassa niin kannattaa jo valmiiksi olla Tp-47 (Tornio) junioripäällikköön yhteydessä. Heiltä on joukkueita lähes vuosittain tuolla piitimessä. Heillä on varmasti tietoa että mistä saa halvat ja hyvät majoitukset.

Pohjois-Ruotsin suurissa kunnissa asuu myös paljon suomenkielisiä, joten yleensä joka turnausjärjestäjällä on myös suomenkielisille joukkueille tarjolla suomenkieliset palvelut (turnausopas) tarvittaessa. Näin ainakin mitä olen itse käynyt Luulajassa, Kalixissa, Piitimessä ja Kirunassa.
hielahtii-mikki29

Poissa Poissa

Vastaus #6 : 14.02.2012 klo 09:59:07

Olen järjestänyt parille joukkueelle useita ulkomaanmatkoja itse. Viron matkoihin säästöt / pelaaja ovat olleet 200-400 € (pitkäviikonloppu tai viikko). Matkakohteina ollut Tarto, Tallinna ja Pärnu. Ruotsissa säästöt olleet hieman maltillisemmat mutta keski-Eurooppaan säästöt ovat olleet taas satoja euroja / pelaaja.

Jos helpolla haluaa päästä ja ei tarvitse miettiä kustannuksia, niin pelimatkoihin erikoistuneet matkatoimistot ovat varma ja helppo valinta. Meillä on lähtökohtana kuitenkin ollut saada hinnat alas, jotta kaikki pääsevät matkaan mukaan.

Juurikin näin - ensin pitää miettiä kuinka paljon on rahaa - ja sitten päättää hoitaako asiat itse vai matkatoimiston kautta.
Meidän juniorit ovat olleet todella innokkaita varainhankinnasta seuralle. Olemme myyneet "tonneittain" sukkia www.varainhankintaa.fi ja koska kaikki ovat osallistuneet ja olemme saaneet hyviä tuottoja - olemme voineet käyttää ammattilaisia eli matkatoimistoja hoitamaan pelimatkat ja olemme itse saaneet keskittyä siihen tärkeimpään. mutta tiedän myös seuroja jotka hoitavat matkajärjestelyt aina itse, vaikka rahaakin olisi - koska haluavat nekin varat sitten käyttää johonkin muuhun.
mukavia pelimatkoja kaikille toivotellen!
Molkke

Poissa Poissa

Vastaus #7 : 14.02.2012 klo 11:43:17

Yksi hyvä turnauspaikka on Tanska ja Kööpenhamina, www.cupdenmark.com. Kööpenhaminaa pääsee suora lennoilla n. 100€/hlö Helsingistä ja Vaasasta.
Olen itse käynyt kyseisessä turnauksessa ja voin suositella. Erittäin kansainvälinen turnaus ja kaikki pelit samalla paikalla. Kokonaiskustannus  250-350€/hlö, riippuen montako päivää aikoo siellä viettää ja paljonko lennot maksaa.
Lisätietoja löydät: http://fi.herewego.fi.
« Viimeksi muokattu: 14.02.2012 klo 11:45:18 kirjoittanut Molkke »
hielahtii-mikki29

Poissa Poissa

Vastaus #8 : 21.03.2012 klo 08:54:34

Yksi hyvä turnauspaikka on Tanska ja Kööpenhamina, www.cupdenmark.com. Kööpenhaminaa pääsee suora lennoilla n. 100€/hlö Helsingistä ja Vaasasta.
Olen itse käynyt kyseisessä turnauksessa ja voin suositella. Erittäin kansainvälinen turnaus ja kaikki pelit samalla paikalla. Kokonaiskustannus  250-350€/hlö, riippuen montako päivää aikoo siellä viettää ja paljonko lennot maksaa.
Lisätietoja löydät: http://fi.herewego.fi.

Sama täällä. Paikalla ollaan oltu. Ja yleensä vielä mitä aiemmin lennot varaa, sen halvempia ne on. Eli nyt vaan suunnittelemaan pitkälle tulevaisuuteen matkoja :)
sivuraja

Poissa Poissa

Vastaus #9 : 21.03.2012 klo 13:15:42

Kun Tanskan turnauksista puhutaan kannattaa myös huomioida 28.7-1.8 välisneä aikana pelattava Bröndby Cup, josta löytyy sekä eliittisarjat että ns. B-taso. Bröndby on vain 20 minuutin matkan päässä Kööpenhaminan lentokentältä ja turnauksen majoitus- ja ruokailupaketti koulumajoituksella maksaa noin 110 euroa. Myös retkeilymaja- ja hotellivaihtoehdot löytyvät. Siihen lennot päälle ja kokonaishinta on alle 300 euroa. Ruotsin turnauket maksaa enemmän.
Jórmaz Ojóz (Gre)

Poissa Poissa

Vastaus #10 : 21.03.2012 klo 13:28:37

Jos Espanjaan päin menette, käykää katsastamassa tällaisen puljun
tarjonta. www.duponds.eu

Ovat erikoistuneet Barcelonaan ja Ranskaan. Olen kuullut hyvää palautetta.
Joku niistä taitaa asuakin siellä ja extrapalvelut toimivat...

Sivuja: [1]

Siirry: