FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
10.12.2025 klo 08:12:23 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: FF2 perinteinen joulupatakeräys avattu: Joulupata 2025!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 ... 5 [6] 7 ... 12

Kirjoittaja Aihe: Sunday Olisehin äpärälapsi - bloggausta jalkapallosta  (Luettu 31243 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Josef K.

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Positiivisia lausuntoja antavat henkilöt

Vastaus #125 : 07.06.2012 klo 09:52:16

Kyllähän noista mainitsemistasi maailmanmestarijoukkueista se päteekin, että päävastuunkantajien olisi oltava pelaajia parhaassa iässään, kuten on ollutkin, mukaan toki mahtuu myös jokunen hyvä veteraani, kuten on ollutkin. Hyvä nyrkkisääntö lienee se, että pari-kolme hyvävireistä yli kolmekymppistä vain tuo joukkueeseen arvokasta kokemusta, mutta sitten jos pääosa joukkueen rungosta alkaa olla pappaantuvia, se alkaa jo näkyä negatiivisesti. Kyllähän Lippi tästä näytti vähän esimerkkiä, eikä se Chelsean liigakausikaan enää mennyt kuin elokuvissa.
Tresjoli

Poissa Poissa

Vastaus #126 : 07.06.2012 klo 11:02:33

Kyllähän noista mainitsemistasi maailmanmestarijoukkueista se päteekin, että päävastuunkantajien olisi oltava pelaajia parhaassa iässään, kuten on ollutkin, mukaan toki mahtuu myös jokunen hyvä veteraani, kuten on ollutkin. Hyvä nyrkkisääntö lienee se, että pari-kolme hyvävireistä yli kolmekymppistä vain tuo joukkueeseen arvokasta kokemusta, mutta sitten jos pääosa joukkueen rungosta alkaa olla pappaantuvia, se alkaa jo näkyä negatiivisesti. Kyllähän Lippi tästä näytti vähän esimerkkiä, eikä se Chelsean liigakausikaan enää mennyt kuin elokuvissa.

Siksi olisikin niin hienoa jos Irlanti Richard Dunneineen, Shay Giveneineen, Robbie Keaneineen ja Damien Duffeineen yhtäkkiä pelaisikin itsensä jatkopeleihin. Kyse on nimenomaan siitä että Irlannin avainpelaajat ovat kaikki yli kolmekymppisiä ja heidän uransa on selvässä laskussa.
Josef K.

Poissa Poissa

Vastaus #127 : 07.06.2012 klo 11:06:31

Irlannin pojat kyllä varmaan kirmaavatkin kuin nuoret varsat kevätlaitumella, nyt kun pääsevät huipentamaan uransa pelaamalla pitkästä aikaa arvokisoissa. Vaikka noilla Italian maailmanmestareilla oli varmaan masukin enemmän täynnä.
hombre

Poissa Poissa

Vastaus #128 : 07.06.2012 klo 11:17:55

Enpä muista, olenko aiemmin peukutellut, mutta tehdään se viimeistään nyt: Ylos

Kertakaikkiaan kaunis blogi.

e: loistava -> kaunis. Kuvaa paremmin.
« Viimeksi muokattu: 07.06.2012 klo 11:27:46 kirjoittanut hombre »
JDredd

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TF 141

Vastaus #129 : 07.06.2012 klo 12:10:55

Pakko liittyä kehujien kuoroon vaikka aikoinaan ehdinkin dumata koko blogin lukematta koska vammainen nimi ja vasemmistohipiltä vaikuttava kirjoittaja. Myönnän olleeni väärässä, oikein hyviä kirjoituksia ja jos ikää on tosiaan vasta 23 vuotta niin sitä kovempi suoritus.
suomifutiksen Janne Tähkä

Poissa Poissa

Vastaus #130 : 07.06.2012 klo 21:58:47

Tosiaankin loistava blogi. Tekijä taisi itsekin jossain vaiheessa todeta, että on osittain tietoisesti valinnut "jalkapalloromanttisen" kirjoitustavan, koska vastaavaa ei kukaan ole suomeksi aiemmin harrastanut, ja kyllähän tämä tosiaan on uudenlaista ja virkistävää futiskirjoittelua. Ja huikaisevan hyvin kirjoitettua sellaista.

Yllätyksenä kyllä tuli, että kirjoittaja on vain 23-vuotias. Itse olen vuotta vanhempi eikä todellakaan ole noin tarkkoja muistikuvia Englannin toisten puoliaikojen luhistumisista tai muista 12 vuoden takaisien alkulohkopelien tapahtumista. Voisi myös kuvitella, että tuollaisen oman tyylin ja ylipäätään kirjoitustaidon saavuttaakseen on tullut kirjoiteltua aika pitkään ja aika paljon.
fingerström

Poissa Poissa

Vastaus #131 : 07.06.2012 klo 23:16:47

Lisää ennakkoa:

Parasta ennen

Ohhoh, kiitos paljon. Täytyy sanoa että aivan erityisesti lämmittää että täällä melkeinpä kaikki eniten arvostamani nimimerkit käyvät kommentoimassa ja vieläpä kehumassa. Ylos

Tiedätsä, ei oo mikään ihme. Lämmöllä ja asiantuntemuksella tehtyä tekstiä. Ei sellaista oo julkaistu, koska ei ole ollut mitään foorumiakaan ja tavallaan ei ole nytkään. Veikkaan, että sun tekstejä tullaan kohtapuoliin yrittään ostaan näihin iltsikoihin eikä siinä mitään. Silloin kun mä olin nuori ja asuin Ruotsissa kymmeniä vuosia sitten, sekä Aftonbladetissa että Expressenissä puhumattakaan Dagens Nyheteristä oli aivan helvetin hyvät ja nimenomaan henkilökohtaiset kolumnipalstat (jotka eivät kuitenkaan olleet sitä must tuntuu -hudaa) sekä futiksesta että popista/rockista.

Lieneekö sillä mitään tekemistä sen kanssa, että kumpikin tekeminen on myös hivenen edellä meidän kotomaata?
SirLoser

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Taktiikan takapajulat

Vastaus #132 : 07.06.2012 klo 23:33:28

Viimeisin blogimerkintä jälleen timantin kovaa tavaraa ja sisällön puolestakin olen täysin samoilla linjoilla. Mukavaa lukea erinomaisesti kirjoitettua tekstiä, joka vastaa lähes täydellisesti myös omaa jalkapalloilullista maailmankuvaa. Ylos

Minäkin kuvittelin kirjoittajan jokusen vuoden vanhemmaksi kaveriksi.
Tresjoli

Poissa Poissa

Vastaus #133 : 10.06.2012 klo 04:15:38

Minulla ei ole pienintäkään aavistusta miten päädyin kirjoittamaan tämän tekstin:

Limanipuista

Huomenna kun olen enemmän hereillä vastailen vähän tähän kaikkeen palautteeseen.
Vastapallo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Isabelle Forrerin massiivinen juomapullo

Vastaus #134 : 10.06.2012 klo 09:48:17

Mä käsitän limanipun hieman eri tavalla. Limanippu ei pelaa niin kurinalaisesti kuin Portugali eilen. Limanippu on kentälle selviytymistaisteluun lähtevä heikko joukkue, jolla saattaa olla joku etäisesti pelitapaa muistuttava suunnitelma, mutta sitä ei pystytä toteuttamaan syystä tai toisesta. Yleensä siitä johtuen, että limanippu on niin huono.

Luulen, että Portugali olisi saanut eilen matsista enemmän irti, jos Hummelsin tilalla olisi koheltanut Mertesacker.
Josef K.

Poissa Poissa

Vastaus #135 : 10.06.2012 klo 10:06:44

Oikeastaanhan "kultaisen sukupolven" ja tämän väliin mahtui vielä yksi Portugali, CL-Porton eli Carvalhon, Costinhan, Manichen, Decon ja kumppanien Portugali, valmentajana maajoukkuespesialisti Scolari. Tuo joukkue pärjäsikin paremmin kuin 1989-1991-luokat konsanaan, mennen EM-finaaliin ja MM-välieriin.

Portugalilla on kaikilla 2000-luvun semifinaalikerroilla ollut oikein kunnon maailmanluokan kymppipaikan pelaaja, ensin Rui Costa ja sitten Deco, nythän siellä on kolme vedenkantajaa. Onko tämä sitten modernimpaa, mene ja tiedä, veikkaan, että nykypelaajat vain ovat osastoa edellä-mainittujen-kengänkiillottajat.
Tresjoli

Poissa Poissa

Vastaus #136 : 10.06.2012 klo 10:30:53

Mä käsitän limanipun hieman eri tavalla. Limanippu ei pelaa niin kurinalaisesti kuin Portugali eilen. Limanippu on kentälle selviytymistaisteluun lähtevä heikko joukkue, jolla saattaa olla joku etäisesti pelitapaa muistuttava suunnitelma, mutta sitä ei pystytä toteuttamaan syystä tai toisesta. Yleensä siitä johtuen, että limanippu on niin huono.

Luulen, että Portugali olisi saanut eilen matsista enemmän irti, jos Hummelsin tilalla olisi koheltanut Mertesacker.

Hmmm, mielenkiintoista. Itse en ole nähnyt "limanippu"-käsitteessä arvottavia tekijöitä. Olenko tulkinnut väärin?

Olen sataprosenttisen varma että olet oikeassa. Hummelsin tilastot eilisestä ottelusta olivat todella hurjat. Olisi myös saattanut auttaa jos Portugalin kärjessä olisi ollut joku muu.

Oikeastaanhan "kultaisen sukupolven" ja tämän väliin mahtui vielä yksi Portugali, CL-Porton eli Carvalhon, Costinhan, Manichen, Decon ja kumppanien Portugali, valmentajana maajoukkuespesialisti Scolari. Tuo joukkue pärjäsikin paremmin kuin 1989-1991-luokat konsanaan, mennen EM-finaaliin ja MM-välieriin.

Portugalilla on kaikilla 2000-luvun semifinaalikerroilla ollut oikein kunnon maailmanluokan kymppipaikan pelaaja, ensin Rui Costa ja sitten Deco, nythän siellä on kolme vedenkantajaa. Onko tämä sitten modernimpaa, mene ja tiedä, veikkaan, että nykypelaajat vain ovat osastoa edellä-mainittujen-kengänkiillottajat.

Totta, tuota joukkuetta voidaan ehkä pitää jonkinlaisena siirtymävaiheena tyylikkäästä Portugalista tähän Portugaliin. Ei kaikkein ärsyttävin, mutta ei kyllä kovin miellyttäväkään joukkue.
Josef K.

Poissa Poissa

Vastaus #137 : 10.06.2012 klo 10:41:14

Itse olen elänyt käsityksessä, että limanipuksi pääsee sillä, että pudottaa rehdin ENGLANNIN vääryydellä ja kieroilemalla. :o

Vastapallo

Poissa Poissa

Vastaus #138 : 10.06.2012 klo 10:42:39

Hmmm, mielenkiintoista. Itse en ole nähnyt "limanippu"-käsitteessä arvottavia tekijöitä. Olenko tulkinnut väärin?

Vaikea sanoa. Mulle käy toki sekin, että limanippu kattaa niin portugalit kuin mypatkin, vaikka Portugalista itse olenkin käyttänyt lähinnä nimitystä rottalauma.
Tresjoli

Poissa Poissa

Vastaus #139 : 10.06.2012 klo 10:49:58

Vaikea sanoa. Mulle käy toki sekin, että limanippu kattaa niin portugalit kuin mypatkin, vaikka Portugalista itse olenkin käyttänyt lähinnä nimitystä rottalauma.

Onko limaisissa joukkueissa peräti aina yksi pelaaja jolla on vähän rasvaisen näköiset hiukset (kts. Saku Puhakainen)? Mies meni parturiin...

Itse olen elänyt käsityksessä, että limanipuksi pääsee sillä, että pudottaa rehdin ENGLANNIN vääryydellä ja kieroilemalla. :o

Näin olen sen vähän itsekin laskeskellut.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2012 klo 10:56:23 kirjoittanut Tresjoli »
Knossos
Vastaus #140 : 10.06.2012 klo 10:51:25

Mypaa en saa mitenkään väänneltyä limanipuksi (varsinkaan, kun Puhakainen ei ole enää kuvioissa). Itse olen aina käsittänyt sympaattisen joukkueen limanipun vastakohtana.

e. hidastelua
Vastapallo

Poissa Poissa

Vastaus #141 : 10.06.2012 klo 11:22:37

Mypaa en saa mitenkään väänneltyä limanipuksi (varsinkaan, kun Puhakainen ei ole enää kuvioissa). Itse olen aina käsittänyt sympaattisen joukkueen limanipun vastakohtana.

e. hidastelua

Se olikin pienellä kirjoitettu mypa, eli ihan vain esimerkki (toki kauden alun perusteella melko huono sellainen) likimain sarjan huonoimmasta joukkueesta. MyPahan saa minulta kyläjoukkueena aina sympatiat.

Tosin miksei limanippu siinä merkityksessä kuin itse sen koen, voisi olla myös sympaattinen. Ja aina välillä toki onkin.

--

Piti takasivujen keskusteluihin aikanaan huudella väliin Demetrio Albertinin harmillisesta aliarvostuksesta ainakin omassa jalkapalloa seuraavassa kaveripiirissäni. Huutelen nyt, kun se silloin unohtui. Albertini oli kerrassaan hieno keskikenttäpelaaja.
Lisbie

Poissa Poissa

Vastaus #142 : 10.06.2012 klo 13:35:35

Annetaan välillä kritiikkiäkin. Nyt ei ihan toiminut nämä limanippu-Twin Peaks-A-Team -vertailut. Siis se pointti kyllä tuli sieltä selväksi ja itsekin olen sitä mieltä, että nykyinen Portugali on helvetin ärsyttävä joukkue vastustajalleen, joka on aina hyvä juttu.

Ja eikös noi 80-luvun camp-tv-sarjojen fiilistelyt ole jo aika helvetin passé. Odotin noin tyylitajuiselta kirjoittajalta enemmän. ;)
Tresjoli

Poissa Poissa

Vastaus #143 : 10.06.2012 klo 13:47:52

Annetaan välillä kritiikkiäkin. Nyt ei ihan toiminut nämä limanippu-Twin Peaks-A-Team -vertailut. Siis se pointti kyllä tuli sieltä selväksi ja itsekin olen sitä mieltä, että nykyinen Portugali on helvetin ärsyttävä joukkue vastustajalleen, joka on aina hyvä juttu.

Ja eikös noi 80-luvun camp-tv-sarjojen fiilistelyt ole jo aika helvetin passé. Odotin noin tyylitajuiselta kirjoittajalta enemmän. ;)

Itsekin vähän hämmästelin miten päädyin moista kirjoittamaan. Lopulta päädyin tarkoituksella hakemalla hakemaan vertausta ajatellen sen epätoivoisuuden olevan hauskaa. :D

Olen tosin sitä mieltä ettei A-Teamista kirjoiteta koskaan tarpeeksi. Joku MacGyver olisi jo ollut ärsyttävää.

Mainitaan nyt vielä sen verran että tässä vaiheessa turnausta on kohtuullisen vaikeaa kirjoittaa, koska varsinaista draaman kaarta ei vielä ole. Siksi ehkä näissä alkulohkon kirjoituksissa voi korostua taktinen puoli kirjoittamisen kustannuksella.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2012 klo 13:50:00 kirjoittanut Tresjoli »
Tresjoli

Poissa Poissa

Vastaus #144 : 11.06.2012 klo 01:08:15

Tänne kanssa:

Lainaus
"100 facebook-tykkäystä meni viikonlopun aikana rikki! Sen kunniaksi julistetaan pieni kilpailu blogin uudesta nimestä:

Kenen äpärälapsia blogi seuraavaksi juhlistaa? Mikä maali on sinulle se kaikista pysäyttävin? Lähetä vastauksesi sähköpostilla osoitteeseen [email protected] EM-kisojen loppuun mennessä. Valitulle jalkapalloaiheinen palkinto."

Valtava kiitos taas kaikesta palautteesta, tämän ketjun edellinen sivu on todella hienoa luettavaa!

EDIT: Tänne voi myös vastata, muistakaa laittaa sähköpostiosoite mukaan.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2012 klo 11:46:03 kirjoittanut Tresjoli »
drake

Poissa Poissa

Vastaus #145 : 11.06.2012 klo 14:37:09

Ongelma nimessä ei ehkä ole varsinaisesti Sunday Oliseh osassa.
Tresjoli

Poissa Poissa

Vastaus #146 : 11.06.2012 klo 14:57:37

Ongelma nimessä ei ehkä ole varsinaisesti Sunday Oliseh osassa.

Se että se nolosttaa sinua on vähänniinku the very definition of a delicious success.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2012 klo 15:06:54 kirjoittanut Tresjoli »
Uleva passi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: altavastaaja

Vastaus #147 : 12.06.2012 klo 16:07:50

Lopulta päädyin tarkoituksella hakemalla hakemaan vertausta ajatellen sen epätoivoisuuden olevan hauskaa.

Onnistuit Ylos Toki täysin puun takaa tuli, että et ole Twin Peaksia loppuun asti katsonut, vaikuttaisi jostain syystä juuri sarjaltasi :o

edit. Ja tietenkin SUURTA peukkua blogista, parasta suomenkielistä jalkapallotekstiä Ylos
« Viimeksi muokattu: 12.06.2012 klo 16:11:07 kirjoittanut Vee_- »
Tresjoli

Poissa Poissa

Vastaus #148 : 12.06.2012 klo 19:22:05

Matsien välissä voi vaikka lukea:

Ukrainan keuhkot

Onnistuit Ylos Toki täysin puun takaa tuli, että et ole Twin Peaksia loppuun asti katsonut, vaikuttaisi jostain syystä juuri sarjaltasi :o

Ensimmäinen kausi on kyllä loistava, ehkä se pitäisi joskus loppuun asti tuijotella.

EDIT: Nyt myös twitterissä, @aparalapsi .
« Viimeksi muokattu: 12.06.2012 klo 19:24:41 kirjoittanut Tresjoli »
Uleva passi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: altavastaaja

Vastaus #149 : 12.06.2012 klo 22:44:09

OT

Ensimmäinen kausi on kyllä loistava, ehkä se pitäisi joskus loppuun asti tuijotella.
Noh, täytyy kyllä sanoa, että toinen kausi oli alamäkeä, jota oli katsottava vain loppuratkaisun vuoksi. Ensimmäinen kausi täyttä kultaa.

Sivuja: 1 ... 5 [6] 7 ... 12

Siirry: