|
BrDead
|
 |
BrDead
Vastaus #3925 : 27.10.2011 klo 15:16:46 |
|
Löytyihän sieltä alkuperäinenkin artikkeli. Näytin Pekalle edellisenä kesänä ostamaani asua ja se saattoi tehdä Pekan kateelliseksi. Olen jonkun muunkin saanut kateelliseksi tästä samasta asusta. Nimittäin samana kesänä noin 3 viikkoa aikaisemmin olin TP-Seinäjoen asu päällä Mikkelin Rantakylän kentällä katsomassa Kolmosen ottelua SavU - MiKi. Siellä tuli entinen MPn pelaaja ja valmentaja Eero 'Allu' Karppinen kateelliseksi. Tästä samasta topicista löytyy myös kyseiseen aiheeseen liittyvää kirjoittelua runsaastikin. Pari kuukautta sitten brasilialaiskeräilijä olisi halunnut tämän asun, koska hihassa on Hesburgerin mainos. Torjuin kuitenkin lähentelyt.
Voinen kertoa, ettei kukaan tässä maassa ole mistään yksittäisestä asustasi kateellinen. Jos Brasiliasta löytyy toinen kaltaisesi peliasuhullu, niin se ei tarkoita sitä, että kaikki maailman ihmiset olisivat kateellisia sinulle. Ethän sinäkään ole kateellinen ihmiselle, joka omistaa 1500 erilaista pullonkorkkia. Vai oletko?
|
|
|
|
|
huckerby
Poissa
|
 |
Vastaus #3926 : 27.10.2011 klo 15:23:58 |
|
Voinen kertoa, ettei kukaan tässä maassa ole mistään yksittäisestä asustasi kateellinen. Jos Brasiliasta löytyy toinen kaltaisesi peliasuhullu, niin se ei tarkoita sitä, että kaikki maailman ihmiset olisivat kateellisia sinulle. Ethän sinäkään ole kateellinen ihmiselle, joka omistaa 1500 erilaista pullonkorkkia. Vai oletko?
Pienenä omistin yli 500 erilaista pullonkorkkia. Eräänä kesänä, keräilyharrastuksesta kuultuaan, sukulaismies lupasi tuoda minulle kassillisen korkkeja. Luulin osuneeni melkoiseen kultasuoneen. Korkit saatuani huomasin kuitenkin nopeasti kassissa olevan vain pariakymmentä erilaista korkkia ja näistäkin suurin osa oli niitä tavallisia. Kyllä harmitti. Minulla on vain yksi peliasu ja senkin joudun kauden jälkeen palauttamaan. Sukat saan pitää.
|
|
|
|
|
Tapsa
Poissa
|
 |
Vastaus #3927 : 27.10.2011 klo 15:35:28 |
|
Ei todellakaan.
|
|
|
|
|
Tapsa
Poissa
|
 |
Vastaus #3928 : 27.10.2011 klo 15:54:19 |
|
Pienenä omistin yli 500 erilaista pullonkorkkia. Eräänä kesänä, keräilyharrastuksesta kuultuaan, sukulaismies lupasi tuoda minulle kassillisen korkkeja. Luulin osuneeni melkoiseen kultasuoneen. Korkit saatuani huomasin kuitenkin nopeasti kassissa olevan vain pariakymmentä erilaista korkkia ja näistäkin suurin osa oli niitä tavallisia. Kyllä harmitti. Minulla on vain yksi peliasu ja senkin joudun kauden jälkeen palauttamaan. Sukat saan pitää.
Näinhän seurat useimmiten tekevät eli ottavat asun kauden jälkeen pois esim. minua varten. Mistäpäs niitä muualtakaan tullee kuin pelaajien palautuksista. Harvoin olen asun aivan uutena eli käyttämättömänä saanut. Joitakin poikkeuksia on uusiakin tarttunut. Seuraavat ovat uutena tulleet: Tampereen Pallo-Veikot, SC Riverball, TUS, TP-Seinäjoki, Yksi HJKn asun paita - Valtter Moren ja Jaron asun paita jäädytetyllä 14llä. Joitakin shortseja on tullut uutena mm. seuraavat: Molemmat TP-Seinäjoen asun shortsit, toinen Kuusysin shortseista ja FC Interin valkoiset shortsit. Sukkia on tullut uutena ainakin seuraavilta: Kahdet sukat HJKlta - toiset kahdet HJKn sukat ovat käytetyt, GBKlta, Jarolta, Viikingeiltä, Interiltä, AC Oululta, KuPSlta, KingsKuopiolta, TP-Seinäjoelta ja Kuusysiltä.
|
|
|
|
|
joks11
Poissa
Suosikkijoukkue: Rakennusliike M. Seppälä Oy
|
 |
Vastaus #3929 : 27.10.2011 klo 15:56:35 |
|
Mitä olet tehnyt säästyneillä vaaterahoillasi?
|
|
|
|
|
Tapsa
Poissa
|
 |
Vastaus #3930 : 27.10.2011 klo 16:01:35 |
|
Mitä olet tehnyt säästyneillä vaaterahoillasi?
Siinä oli kysymys, johon ei ole vastausta edes olemassa.
|
|
|
|
|
kyrpäjyrä
Poissa
Suosikkijoukkue: Against modern football
|
 |
Vastaus #3931 : 28.10.2011 klo 17:57:46 |
|
Nimittäin samana kesänä noin 3 viikkoa aikaisemmin olin TP-Seinäjoen asu päällä Mikkelin Rantakylän kentällä katsomassa Kolmosen ottelua SavU - MiKi. Siellä tuli entinen MPn pelaaja ja valmentaja Eero 'Allu' Karppinen kateelliseksi.
 Lisätietoa tästä?
|
|
|
|
|
Tapsa
Poissa
|
 |
Vastaus #3932 : 28.10.2011 klo 18:09:26 |
|
 Lisätietoa tästä? Löydät tästä samasta topicista keskustelua aiheesta. Katso mitä täällä olemme pulisseet kesäkuun alkupuolella 2008! TP-Seinäjoen asu on samanvärinen kuin SavUn.
|
|
|
|
|
betluck
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS, Djurgårdens IF, Marsalforn FC, SL Benfica
|
 |
Vastaus #3933 : 28.10.2011 klo 18:15:19 |
|
Löydät tästä samasta topicista keskustelua aiheesta. Katso mitä täällä olemme pulisseet kesäkuun alkupuolella 2008! TP-Seinäjoen asu on samanvärinen kuin SavUn.
En löytänyt kesäkuun alkupuolelta kuin tämän viestin Kyllä oli Eero "Allu" Karppinen minulle erittäin kateellinen Kolmosen pelissä, kun pidin päälläni Törnävän peliasua. Huomenna kirjoitan myllykirjeet MPlle, Mikkelin Kaupungin Liikunta- ja Koulutoimistolle ja Suomen Liikunnanopettajaliitolle. Vaikka Karppinen ei enää olekaan virka- eikä työsuhteessa näihin, mutta kyllä Karppisella on edelleen sidonnaisuuksia näihin elimiin. Karppinen ei ehkä tiedä, että minulla on kauaskantoinen muisti.
Viestistä jää kyllä vielä täysin arvoitukseksi, mitä todella on tapahtunut, joten viitsitkö valaista tarkemmin?
|
|
|
|
|
AllanMesörs
Poissa
Suosikkijoukkue: Eversti Wolfgang Luder, Waffen-SS
|
 |
Vastaus #3934 : 28.10.2011 klo 18:19:27 |
|
En löytänyt kesäkuun alkupuolelta kuin tämän viestin
Viestistä jää kyllä vielä täysin arvoitukseksi, mitä todella on tapahtunut, joten viitsitkö valaista tarkemmin?
Ei ole varmaan jaksanut kuunnella Tapsan tärkeitä juttuja, koska kateus.
|
|
|
|
|
Bulebule
Poissa
|
 |
Vastaus #3935 : 28.10.2011 klo 21:49:28 |
|
Huhheijaa mitä tykitystä tämä on.
|
|
|
|
|
Tapsa
Poissa
|
 |
Vastaus #3936 : 28.10.2011 klo 21:57:57 |
|
En löytänyt kesäkuun alkupuolelta kuin tämän viestin
Ei siellä kentällä aivan mahdottomia tapahtunut. Olin kai vähän tavallista aggressiivisemmalla päällä. Pietarsaaren matka oli lähestymässä muutamaa viikkoa myöhemmin. Sen matkan "hedelmiä syön vieläkin." paria viikkoa aikaisemmin posti toi 4 asua lähes peräkkäisinä päivinä ja yhden asun Abdou Talat toi minulle henkilökohtaisesti tälle samalle Rantakylän kentälle. Oli Kolmosen peli Savilahden Urheilijat - Mikkelin Kissat ja Karppisen Allu tuli myös kentän laidalle. Karppinen oli mennyt vahingossa mennyt väärälle kentälle ja oli myöhästynyt omasta aikataulustaan. Hän luuli ottelun pelattavan Mikkelin Raviradan kentällä. Karppinen on ollut myös liikunnan opettajana viereisessä Rantakylän Yläasteella. Tein erään tutkielman 1980-luvulla ja käytin materiaalina mm. Karppisen liikuntaryhmille tekemiäni kysymyksiä. Karppiselle minun peliasuhomma oli aivan uutta ja siksi kai hän veti herneet nenään, kun yllättäen hän kentän laidalle tullessaan huomasi minun pukeutuneen saman väriseen asuun kuin kotijoukkue. Olipahan Allulle ainakin yksi uusi kokemus lisää. En ole tätä asua pitänyt päälläni kahteen vuoteen. Kaikkia asuja en tietenkään ehdi kesän aikana käyttää. Vanhoista asuista oli viime kesänä päälläni mm. Tornion ja RoPSn asut.
|
|
|
|
|
Tapsa
Poissa
|
 |
Vastaus #3937 : 28.10.2011 klo 22:03:24 |
|
Kolmen viikon kuluttua perjantaina voi minulla olla aikamoinen jytky.
|
|
|
|
|
Huupponen
2017
Paikalla
Suosikkijoukkue: Tonttilan Super -91
|
 |
Vastaus #3938 : 28.10.2011 klo 22:39:50 |
|
Kolmen viikon kuluttua perjantaina voi minulla olla aikamoinen jytky.
Aiotko jättää foorumin?
|
|
|
|
|
Tapsa
Poissa
|
 |
Vastaus #3939 : 28.10.2011 klo 23:28:51 |
|
Aiotko jättää foorumin?
Eihän semmosia, vaan syksyn asuhankinnat alkavat tuolloin. Tänään oli FC Lahden takki päällä. Jostain syystä olen intoutunut pitämään päälläni FC Lahden puseroa. Lahden vierasasu ei tänä kesänä päässyt yhtään kertaa päälle. FC Hakan vierasasu punaisella paidalla ja valkoisilla sukilla oli yhden kerran päällä. Jaron jäädytetty sekin oli vain yhden kerran päällä, nimittäin Oulun reissulla. Futuran paita oli yhden kerran MP - Futura ottelussa. Futuran shortsit eivät olleet sillon jaloissa, vaan alapäätä koristi ottelussa SC Riverballin shortsit "kaikilla herkuilla." AC Oulunkaan asut eivät tällä kaudella päälle päässeet. Niitäkin on neljä kpl, kolmella eri värillä eli sinisenä, keltaisena ja valkoisena. FC Kemi Kings sinisenä oli päälläni aika usein. Jotenkin pidin siitä. Purhaa pidin ainoastaan yhden kerran. AC Kajaani oli muutaman kerran päällä, samoin FC Kuusysi. JJKn koti- ja vierasasu jäi viime kesänä päällä pitämättä, eikä ne olleet toissa kesänäkään päällä. IFK Mariehamnin keltainen vierasasu oli yhden kerran keskustassa päällä joskus syyskuussa. Sensijaan IFKn ykkösasu ei ollut ainoatakaan kertaa. KuPSn asussa olin aika usein. Jippo jäi viime kesänä pitämättä, samoin Riverballin musta vierasasu. Riverin ykkösasu oli päälläni muutaman kerran. GBKta pidin alkukesällä. Jaron harmaa vierasasu jäi kokonaan pitämättä. Vasa IFKn asu on ollut päälläni viimeksi kesällä 2008. HJKn asut saivat eniten käyttöaikaa. TPVn asu ei myöskään ollut ensimmäistäkään kertaa päällä eikä myöskään Hakan ykkösasu. Tiiviisti pysyivät kaapissa myös PoPan asut, TPSn musta vierasasu, Hongan ja Viikinkien asut. Virkiän paitakaan ei päässyt päälle. RoPSn asuista oli päällä useimmiten viininpunainen Janne Turpeenniemen numerolla oleva paita vuodelta 2005 ja siniset vierasshortsit Juuso Majavan numerolla vuodelta 2006. Toinen RoPSn asuista oli päällä Mweetwa vihreällä paidalla aika usein. Myös TPSn ykkösasu oli päällä muutaman kerran. KingsKuopion paita oli päällä vain yhdellä Kuopion reissulla ja Zenit-ottelupaita ei yhtään kertaa. Molemmat shortsit saivat koristaa vain kaapin hyllyä. Klubi-04n vihreä asu pääsi vain yhden kerran päälle, nimittäin syyskuun viimeisen päivän lämmössä. Hämeenlinnan Härmä oli päällä pari kertaa alkukesällä.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 28.10.2011 klo 23:33:58 kirjoittanut Tapsa »
|
|
|
|
|
Neulainen Jerkunen
Poissa
Suosikkijoukkue: FC
|
 |
Vastaus #3940 : 29.10.2011 klo 00:54:37 |
|
Oletko käyttänyt Ilveksen asua? Olen kuullut, että tältä palstalta löytyy juuri tuosta puvusta mustankipeitä nimimerkkejä.
|
|
|
|
|
Savon keisari
Poissa
|
 |
Vastaus #3941 : 29.10.2011 klo 04:00:58 |
|
Oliko Tapsalla MP-Futura ottelussa useampi peliasu päällänsä päällekkäin? Riisuiko Tapsa ko. ottelussa peliasuja paljastaakseen alla olevat uudet "mausteet"? Olen kuullut kaikenlaista ristiriitaista tietoa.
|
|
|
|
|
Tapsa
Poissa
|
 |
Vastaus #3942 : 29.10.2011 klo 08:49:26 |
|
Oletko käyttänyt Ilveksen asua? Olen kuullut, että tältä palstalta löytyy juuri tuosta puvusta mustankipeitä nimimerkkejä.
Muutaman kerran oli päällä.
|
|
|
|
|
Tapsa
Poissa
|
 |
Vastaus #3943 : 29.10.2011 klo 08:55:32 |
|
Oliko Tapsalla MP-Futura ottelussa useampi peliasu päällänsä päällekkäin? Riisuiko Tapsa ko. ottelussa peliasuja paljastaakseen alla olevat uudet "mausteet"? Olen kuullut kaikenlaista ristiriitaista tietoa.
Kaksi lyhythihaista paitaa oli päällekkäin. Futuran ja Riverin paidat olivat ottelussa. On minulla ollut silloin tällöin näin muuallakin. Viime keväänä olin HJKn toimistolla ja mm. metrossa alimmaisena HJKn pitkähihainen ja sen päällä Viikinkien lyhythihainen paita.
|
|
|
|
|
Savon keisari
Poissa
|
 |
Vastaus #3944 : 29.10.2011 klo 09:59:02 |
|
Yrititkö mikkeliläisille vittuilla jotenkin tuolla Futura-peliasullasi? Vai herättää mustankippeyttä ihan normaalisti?
|
|
|
|
|
Tapsa
Poissa
|
 |
Vastaus #3945 : 29.10.2011 klo 11:47:08 |
|
Yrititkö mikkeliläisille vittuilla jotenkin tuolla Futura-peliasullasi? Vai herättää mustankippeyttä ihan normaalisti?
Halusin näyttää kahta paitaa mm. "Kalakallelle", koska en viime kesänä enää pystynyt pyörällä ajamaan otteluihin Mikkeliin pimeyden takia, eikä täältä pääse enää pyhä- eikä lauantai-iltaisin bussilla Mikkeliin. Bussiliikenne loppui Mikkelin keskustaan viikonloppuiltaisin vuosi sitten. Helpommin pääsee Lahteen otteluihin ja sieltä pois bussilla kuin runsaan 10 kmn päähän Mikkeliin. Huomasin, että Klurun MyPan Hyyrysen paita on kulkeutunut brasilialaiskeräilijälle Rio de Janeiroon. Kopsasin kuvan tästä paidasta. Minunkin paitoja livahti viime keväänä tälle samalle keräilijälle, kuten aikaisemmin mainitsinkin. Keräilijän kokoelmista löytyy noin sata kotimaista paitaa. Näiden kuvat olen arkistoinut muistikortille. Hänen kokoelmasta löytyy vuoden 2001 FC Lahden koko joukkueen, siis kaikkien pelaajien punaiset vieraspaidat. Myös HJKlta on hänellä yli kolmekymmentä paitaa joka vuodelta 1990-luvulta alkaen viime kauteen saakka. Siellä ovat HJKn koti-, vieras-, kolmosasun- ja maalivahdin- sekä viimevuotinen mestaruusjuhlapaita. Myös eurocupin paita, jolloin HJK pelasi lohkovaiheessa, näkyy hänen kokoelmissaan olevan. Kaikki nämäkin kuvat olen tallentanut omalle muistipaikalle.
|
|
|
|
|
Huupponen
2017
Paikalla
Suosikkijoukkue: Tonttilan Super -91
|
 |
Vastaus #3946 : 29.10.2011 klo 11:53:55 |
|
Hänen kokoelmasta löytyy vuoden 2001 FC Lahden koko joukkueen, siis kaikkien pelaajien punaiset vieraspaidat.
Seurahan taitaa myydä melkein mitä vaan että tulos olisi edes vähän vähemmän miinuksella.
|
|
|
|
|
Tapsa
Poissa
|
 |
Vastaus #3947 : 29.10.2011 klo 12:11:14 |
|
Seurahan taitaa myydä melkein mitä vaan että tulos olisi edes vähän vähemmän miinuksella.
Kummallista touhua tämä tuntuu olevan. Arpiaisen Päivikin tuntui olevan ymmällään, kun kerroin hänelle tämän. Lupasin Päiville näyttää nämä kuvat, kun seuraavan kerran menen Lahteen. Joskus siirrän nämä kuvat FM Suomen keskustelusivulla olevaan topicciin, kun nämä eivät mahdu Flickriin albumin pienen kapasiteetin vuoksi.
|
|
|
|
|
Tapsa
Poissa
|
 |
Vastaus #3948 : 29.10.2011 klo 12:32:29 |
|
Tällä samalla brassiveijarilla näkyy olevan FC Lahden punaisia ja mustia pelipaitoja myös usealta muulta kaudelta. Lisäksi hänellä näkyy olevan myös FC Reippaan paitoja joskus 2000-luvun alkuvuosilta sekä yksi Salpausselän Reippaan paita. Kaikki nämäkin kuvat on tallennettu.
|
|
|
|
|
Kaihlamo
Poissa
Suosikkijoukkue: Jalkapallo
|
 |
Vastaus #3949 : 29.10.2011 klo 12:59:55 |
|
Haistan pientä "mustankipeyttä" ilmassa. Ei kai vaan tästä ole kysymys. Jos on niin toivottavasti joku soittaa Jaron toimistolle asiasta!
|
|
|
|
|
|
|
|