FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
01.10.2025 klo 14:52:36 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: 1 ... 20 [21] 22 ... 166

Kirjoittaja Aihe: Englanti - Ave Roy!  (Luettu 682873 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lätkis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: VPS, CAS

Vastaus #500 : 04.06.2012 klo 15:34:05

Roy Ferdinand taustajoukkueineen vahvistivat sen, mitä olen aina ajatellutkin. Tästä ns. "kultaisesta sukupolvesta" eroon pääseminen ei tule välttämättä tapahtumaan kovin kivuttomasti, koska näillä pelaajilla on niin järkyttävän isot egot ja ovat yleensä tulleet valituksi automaattisesti. Nytkin viikko ennen kisoja saippuaooppera pystyyn Rion nurkkauksesta. "Minä, minä, minä. Minä, minä eikän kukaan muu" lauloi Klamydiakinn aikoinaan.
The Real Wolf

Poissa Poissa

Vastaus #501 : 04.06.2012 klo 15:41:40

"Minä, minä, minä. Minä, minä eikän kukaan muu" lauloi Klamydiakinn aikoinaan.

- Ja YUP. Ylos

http://www.youtube.com/watch?v=eCaN1I4GJpM
Kyykky

Poissa Poissa

Vastaus #502 : 04.06.2012 klo 15:55:41

Kyllähän Kelly oikeana pakkina on selvästi parempi kuin joku Jones.

Jonesin osalta riski syntyy siitä, onko kaveri saanut levätä riittävästi sarjakauden jälkeen. Perustasoltaan Jones on tietysti paljon Kellya parempi laitapuolustajanakin, mutta jos korvien väli on yhtä jumissa kuin talvella ja keväällä, ei kisoissa ole annettavaa.
Wepe

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves, Liverpool FC

Vastaus #503 : 04.06.2012 klo 15:58:27

Kaikista Em-kisojen pelaajista Poolin pelaajia on kisoissa kolmanneksi eniten, ainoastaan Realilla ja B. Munchenilla niitä on enemmän.

Tosin eipä sillä nyt niin iso asia ole kuin täälläkin jotkut kauhistelevat - oletettavastihan vain Gerrard ja Johnson siellä niitä avauksen miehiä ovat. Carrollia otteita tullaan todennäköisesti näkemään kentällä usein siinä 70-80 minuutin paikkeilla.
Jugurttibiti

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Arsenal

Vastaus #504 : 04.06.2012 klo 16:10:12

Carroll saattaa hyvinkin avata Ranskaa vastaan, mutta Hodgsonilla lienee idea peluutaa parivaljakkoa Rooney-Welbeck kärjessä jahka Rooney vapautuu pelikiellosta. Manu-akselin täydentäisi hyökkäyspäässä Ashley Young vasemmalta. Vaikka kisat tyssäisivät lyhyeen, niin varmaan tuolla kärkiparilla Englanti aloittaa sitten syksyn MM-karsinnat.
meh

Poissa Poissa

Vastaus #505 : 04.06.2012 klo 17:25:39

http://yle.fi/urheilu/hodgson_en_tieda_voimmeko_voittaa_ranskan/6162301
Lainaus
- Käsissäni on joukkue, joka pystyy pärjäämään hyvin Ranskaa vastaan. Sitä en kuitenkaan tiedä, kykenemmekö voittamaan heidät.

Me ollaan hävitty tää peli. Seuraavaksi saadaan todennäköisesti kuulla, miten tasapeli Ruotsia tai Ukrainaa vastaan olisi ihan hyvä tulos.
EdgarD

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Klousaa tyylillä!

Vastaus #506 : 04.06.2012 klo 18:17:33

Jonesin osalta riski syntyy siitä, onko kaveri saanut levätä riittävästi sarjakauden jälkeen. Perustasoltaan Jones on tietysti paljon Kellya parempi laitapuolustajanakin, mutta jos korvien väli on yhtä jumissa kuin talvella ja keväällä, ei kisoissa ole annettavaa.

Kellyn ongelmana on taas pelituntuman puute: Martin Kelly pelasi viime kaudella yhteensä 964 minuuttia siinä missä Phil Jones tuplat. Startteja ja pelejä (12/12) oli myös Jonesilla kaksinverroin (25/29).
Jabba the Hutt

Poissa Poissa

Vastaus #507 : 04.06.2012 klo 18:38:47

Roy Ferdinand taustajoukkueineen vahvistivat sen, mitä olen aina ajatellutkin. Tästä ns. "kultaisesta sukupolvesta" eroon pääseminen ei tule välttämättä tapahtumaan kovin kivuttomasti, koska näillä pelaajilla on niin järkyttävän isot egot ja ovat yleensä tulleet valituksi automaattisesti. Nytkin viikko ennen kisoja saippuaooppera pystyyn Rion nurkkauksesta. "Minä, minä, minä. Minä, minä eikän kukaan muu" lauloi Klamydiakinn aikoinaan.

Aika monelle maajoukkuepaita tuntuu olevan vielä melkoinen statussymboli, jonka menettäminen on iso juttu. Siinä mielessä kertoo ainakin siitä, että maajoukkuepelejä Englannissa arvostetaan pelaajien keskuudessa. Kyllähän noita vieläkin lasketaan, kuinka monta maajoukkuepelaa kullakin seuralla on riveissään.

Sitä taustaa vasten ymmärtää aika hyvin narinat. Nythän siellä on jaettu aika monta paikkaa vain tulevaisuutta silmällä pitäen, eikä viime kauden näyttöjen perusteella. Joku Ferdinandkin ajattelee varmasti ansainneensa paikan peliensä perusteella paljon enemmän kuin moni ryhmässä nyt oleva. Ainahan puhutaan, että (maajoukkue)paita pitää ansaita. Rio varmaan katsoo, että häneltä viedään viiimeinen mahdollisuus saavuttaa jotain maajoukkuetasolla. En hetkeäkään epäile, etteikö Ferdinand uskoisi sokeasti Englannin mahdollisuuksiin. Chelsean menestys CL:ssä varmaan vielä ruokkii tätä harkakäsitystä. "Hei, muullakin kuin joga bonitolla tai tiki takalla voi voittaa, joten miksei myös me..."
kokistuoppi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: mode-hangaround

Vastaus #508 : 04.06.2012 klo 18:41:48

Onko Valioliigan huippujengille jokin meriitti, että saa paljon pelaajia Englannin maajoukkueeseen? ::)
The Real Wolf

Poissa Poissa

Vastaus #509 : 04.06.2012 klo 18:44:52

Onko Valioliigan huippujengille jokin meriitti, että saa paljon pelaajia Englannin maajoukkueeseen? ::)

- En tiedä paljonko on paljon, mutta kyllähän kannattajat haluavat nähdä englantilaisia tähtipelaajia joukkueessaan. Mikään kynnyskysymys se ei ole, mutta varmasti bonusta seuralle.
kokistuoppi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: mode-hangaround

Vastaus #510 : 04.06.2012 klo 18:51:03

- En tiedä paljonko on paljon, mutta kyllähän kannattajat haluavat nähdä englantilaisia tähtipelaajia joukkueessaan. Mikään kynnyskysymys se ei ole, mutta varmasti bonusta seuralle.

Näin se varmaan ymmärrettävästi on. Englantilaiset tähtipelaajat Rooneya lukuunottamatta vain eivät ole sitä Valioliigan voittamiseen vaadittavaa tasoa. Jos näin vähän kärjistetään.
Lätkis

Poissa Poissa

Vastaus #511 : 04.06.2012 klo 18:55:56

Aika monelle maajoukkuepaita tuntuu olevan vielä melkoinen statussymboli, jonka menettäminen on iso juttu. Siinä mielessä kertoo ainakin siitä, että maajoukkuepelejä Englannissa arvostetaan pelaajien keskuudessa. Kyllähän noita vieläkin lasketaan, kuinka monta maajoukkuepelaa kullakin seuralla on riveissään.

Sitä taustaa vasten ymmärtää aika hyvin narinat. Nythän siellä on jaettu aika monta paikkaa vain tulevaisuutta silmällä pitäen, eikä viime kauden näyttöjen perusteella. Joku Ferdinandkin ajattelee varmasti ansainneensa paikan peliensä perusteella paljon enemmän kuin moni ryhmässä nyt oleva. Ainahan puhutaan, että (maajoukkue)paita pitää ansaita. Rio varmaan katsoo, että häneltä viedään viiimeinen mahdollisuus saavuttaa jotain maajoukkuetasolla. En hetkeäkään epäile, etteikö Ferdinand uskoisi sokeasti Englannin mahdollisuuksiin. Chelsean menestys CL:ssä varmaan vielä ruokkii tätä harkakäsitystä. "Hei, muullakin kuin joga bonitolla tai tiki takalla voi voittaa, joten miksei myös me..."
Joku kyynikko voisi todeta, että Ferdinandilla jää nyt sponssisopimuksien isot bonukset saamatta, kun ei tullut valituksi EM-joukkueeseen. Ja mielestäni ihan hyvä kun katsotaan vähän tulevaisuutenkin.

Sehän tässä huvittaakin oikeastaan. Niin moni tuntuu saarillakin vaatineen joukkueen nuorentamista ja vanhoista parroista eroon pääsemistä, mutta nyt sitten kitistään kuitenkin, kun 34-vuotias puoli-invalidi jätetään valitsematta ja otetaan mieluummin tulevaisuuden pelaaja joukkueeseen.

Jos Ferdinandia kiinnostaisi Englannin menestyminen, niin pesisi liikapyykin ihan jossain muualla kuin julkisuudessa viikko ennen Englannin avauspeliä.
« Viimeksi muokattu: 04.06.2012 klo 18:58:53 kirjoittanut Lätkis »
Yrkki

Poissa Poissa

Vastaus #512 : 04.06.2012 klo 19:51:29

Sehän tässä huvittaakin oikeastaan. Niin moni tuntuu saarillakin vaatineen joukkueen nuorentamista ja vanhoista parroista eroon pääsemistä, mutta nyt sitten kitistään kuitenkin, kun 34-vuotias puoli-invalidi jätetään valitsematta ja otetaan mieluummin tulevaisuuden pelaaja joukkueeseen.

Miksi näet tämän noin mustavalkoisesti?

On päivänselvää että Rion pitäisi olla joukkueessa.
« Viimeksi muokattu: 04.06.2012 klo 20:19:53 kirjoittanut Yrkki »
Knight

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Reppana-modet

Vastaus #513 : 04.06.2012 klo 20:21:59

Ainakaan fanit ei välttämättä ole kovin innoissaan. Liverpoolissa osa paikallisista ovat tätä mieltä Englannin maajoukkueesta

Lainaus
Fuck England. Scouse not English.

ja sitten lisäksi harmitellaan sitä, että pelaajat eivät saa levätä kesällä ja riskeeraavat loukkantumisella ja näin ollen eivät ole parhaassa iskussa seurajoukkueessa kauden alussa tai kenties koko kauden aikana.

Lainaus
I'd rather 0 players were in the england squad in all honesty.
[tämä vastauksena edelliseen:]
Lainaus
Seconded, scouse not English
Blanchflower

Poissa Poissa

Vastaus #514 : 04.06.2012 klo 20:25:45

Kellyn ongelmana on taas pelituntuman puute: Martin Kelly pelasi viime kaudella yhteensä 964 minuuttia siinä missä Phil Jones tuplat. Startteja ja pelejä (12/12) oli myös Jonesilla kaksinverroin (25/29).

Valitsisi sitten vaikka Naughtonin - kaksinkertainen divaritähdistön oikea pakki, joka osoitti kuluvalla kaudella olevansa pääsarjatasoa. Ei tuo nyt kysymysmerkkinä ole ihan Kellyn tasoa.
Lätkis

Poissa Poissa

Vastaus #515 : 04.06.2012 klo 20:57:19

Miksi näet tämän noin mustavalkoisesti?

On päivänselvää että Rion pitäisi olla joukkueessa.
http://www.independent.co.uk/sport/football/international/alex-ferguson-rio-ferdinand-wont-last-euro-2012-pace-7742406.html

Richardsin jättäminen kisajoukkueen ulkopuolelle on mielestäni edelleen se kritisoitavin päätös (+Downingin mukana olo). Varsinkin kun pystyy pelaamaan myös keskellä toisin kuin G. Johnson.
« Viimeksi muokattu: 04.06.2012 klo 21:05:46 kirjoittanut Lätkis »
Knight

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Reppana-modet

Vastaus #516 : 04.06.2012 klo 21:26:53

Richardsin jättäminen kisajoukkueen ulkopuolelle on mielestäni edelleen se kritisoitavin päätös (+Downingin mukana olo). Varsinkin kun pystyy pelaamaan myös keskellä toisin kuin G. Johnson.

Kelly pystyy pelaamaan keskellä ja itse asiassa myös vasemmalla. Hän on alunperin toppari. Kyseessä on erittäin lupaava puolustaja, joka on kärsinyt aika paljon loukkaantumisista.
candidate

Poissa Poissa

Vastaus #517 : 04.06.2012 klo 21:38:04

Ainakaan fanit ei välttämättä ole kovin innoissaan. Liverpoolissa osa paikallisista ovat tätä mieltä Englannin maajoukkueesta

Eivät tosiaan ole. Olen saanut joskus kuulla, että vain maalaiset kannattavat maajoukkuetta Englannissa. Varmasti kärjistys, mutta kyllähän monen seuran kannattajat tosiaan vieroksuvat jonkin verran maajoukkuetta. Toki samalla monet myös seuraavat, ei sillä. Mikään ei ole niin mustavalkoista.

Ja mitä tulee Englannin maajoukkueen mahdolliseen menestymiseen, niin melko paljon on nyt siitä kiinni miten Hodarin jutut menevät läpi. Melko huumoripainoitteinen joukkuehan siellä on, ei tuolla materiaalilla pitäisi pitkälle mennä, ellei sitten juuri Hodgsonin taktiset oivallukset onnistu. Aikaa on vain ollut niin vähän, että tuskinpa mitenkään syvällisesti on Hodgson päässyt vääntämään omia ajatuksiaan pelaajille rautalangasta, joten alkulohkoon jääminen ei yllättäisi.

Ja huutonaurut tosiaan Kellyn valinalle. Richards on monta kertaluokkaa parempi pelaaja. Jäätävä valinta.
Lätkis

Poissa Poissa

Vastaus #518 : 04.06.2012 klo 22:05:34

Kelly pystyy pelaamaan keskellä ja itse asiassa myös vasemmalla. Hän on alunperin toppari. Kyseessä on erittäin lupaava puolustaja, joka on kärsinyt aika paljon loukkaantumisista.
Niin pystyy juu. En täysin ymmärrä tätä Kellyn dumaamista, jota on vähän joka puolella esiintynyt, kaverilla on kuitenkin rahkeet luoda ura maajoukkueessakin.
Eivät tosiaan ole. Olen saanut joskus kuulla, että vain maalaiset kannattavat maajoukkuetta Englannissa. Varmasti kärjistys, mutta kyllähän monen seuran kannattajat tosiaan vieroksuvat jonkin verran maajoukkuetta. Toki samalla monet myös seuraavat, ei sillä. Mikään ei ole niin mustavalkoista.
Olen elänyt siinä käsityksessä, että tuon lisäksi maajoukkueen koetaan olevan Lontoon joukkue nykyään. Silloin kun Wembley oli rakenteilla, niin Englanti kiersi ympäri maata pelaamassa, nykyään kaikki pelit pelataan Wembleyllä. Raha, kaiken pahan alku ja juuri.
« Viimeksi muokattu: 04.06.2012 klo 22:08:13 kirjoittanut Lätkis »
Callit

Poissa Poissa

Vastaus #519 : 04.06.2012 klo 22:15:00

Vain asiantuntemattomat voivat ylipäänsä alentua puhumaan "nuorennusleikkauksista". Varsinkin Englannin kokoisessa maassa hyviä pelaajia tulee sen verran tiiviisti, ettei tarvitse jäädä roikkumaan johonkin kultaiseen sukupolveen. Ainoa järkevä tapa hoitaa asia on suosia "parhaat pelaa" zydeemiä.

Onko tosiaan tilanne nyt niin huono, että kypsään 22-vuoden ikään ehtinyttä keskikastin joukkueen varamiestä pitää nimittää "tulevaisuuden pelaajaksi"? Ei tarvitse vastata. Tiedän, ettei Englannin tilanne ole niin huono. Toki saa ihan vapaasti tehdä "suomet", ja todeta, että kehittyy vielä. Se taas ei voi olla peruste miehen EM-osallistumiselle.
Josef K.

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Positiivisia lausuntoja antavat henkilöt

Vastaus #520 : 04.06.2012 klo 22:38:57

Epäilemättä tässä Ferdinand-jutussa on ollut kyse sekä pelillisistä asioista että case-Terrystä. Chelsea-pari Terry-Cahill oli varmaan Hodarin ykkösvalinta joka tapauksessa, joten sikäli Rio ei pelillisesti korvaamaton ollut. Roy veti varmaan aika kyynisen analyysin plussista ja miinuksista ja tuli siihen tulokseen, että tuo huomioiden riskiä tähtitopparien väleistä ei kannattanut ottaa. Nyt loukkaantumisten myötä tilanne on muuttunut, mutta oikeasti oli varmaan järkevääkin pitää kiinni tuosta alkuperäisestä päätöksestä.

e: Onhan siellä Röillä nyt jo toki kai aika monta sellaista pelaajaa mukana, joita hän ei kyllä kentälle lyö kuin vasta ihan pakon edessä.
« Viimeksi muokattu: 04.06.2012 klo 22:53:10 kirjoittanut Josef K. »
R08

Poissa Poissa

Vastaus #521 : 04.06.2012 klo 22:49:46

Muutenkin todella kovia epäilyksiä että kestäis mitään turnaustahtia. Rupee siinä sitten vatkaa topparien kanssa kesken turnauksen.

Vähän näiden kisavalintojen kanssa saanut pyöritellä päätä, mutta turha tässä kai tuomita ennen lopputulosta. Eikä se kovin hääviä ole ollut silloinkaan kun on pistetty starbat jonoon ja lyöty kentälle.
Pöyhö

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mesut Özil, Montpellier

Vastaus #522 : 04.06.2012 klo 23:13:44

Richards Kellyn tilalle ja Lennon Downingin tilalle.
jussiu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Liverpool, Honka

Vastaus #523 : 04.06.2012 klo 23:34:19

Richards Kellyn tilalle ja Lennon Downingin tilalle.

Muuten ok, mutta tarkoitit varmaan Johnson Downingin tilalle?
lepa

Poissa Poissa

Vastaus #524 : 05.06.2012 klo 01:57:49

Koskas Englannin joukkue suunnistaa Krakovaan? Carroll ja Rooney voi olla kova pari kaupungin yöelämässä. Muutenkin yöunet voivat jäädä kaikilla vähiin, kun trumpettihemmo lurauttaa tunnin välein pienet serenadit englantilaisten korvan juuressa. Majoitusvalinta viestii kyseessä olevan enemmän ryyppäys- kuin kilpailureissu.

Sivuja: 1 ... 20 [21] 22 ... 166

Siirry: