hakki
Poissa
Suosikkijoukkue: Keltamusta KuPS ja itäsuomalainen palloilu
|
 |
Vastaus #925 : 21.08.2007 klo 16:06:02 |
|
Kun tuolla JIPPO-pelin topikissa alettiin sivuta jo kannattamiseroja ja muuta kannattamiseen liittyvää, niin jatkan vielä vähän purkamista aiheesta tai ainakin sitä sivuten.....
Itse olen aika huolestunut siitä missä tilassa kannatuskulttuuri on tällä hetkellä Kuopiossa. Kun muualta Suomesta kantautuu koko ajan tietoja selvästä eteenpäin menosta tuntuu että Kuopiossa ollaan menty taakse päin. Tosin ei se viime vuosina missään vaiheessa ole ollutkaan kovin korkealla. Taakse päin ollaan menty(tai ainakin jääty alhaiselle tasolle) nimenomaan porukan määrässä... Se on totta, että KuPSn kannattajatoiminta kulkee Kuopiossa tällä hetkellä aallon pohjassa kuten viime kaudella 2006, ja tähän voi osaltaan olla vaikuttamassa Banzain jäsenistössä tapahtuneet muutokset (lue nuoremmat jäsenet siirtyivät lähes kokonaan KPOn väreihin). Aikaisempina Banzain toimintavuosina toiminta oli näin sivustaseuraten varsin vireää ja innokasta (lue, otteluissa kannustusta riitti, fanitapaamisia ja kannattajamatkoja järjestetty sekä jäseniä oli parhaillaan ihan mukava määrä ja toimivia - aktiivisia jäseniä riitti). honkalalle vielä, miten paljon teitä abouth nyt lähtee Joensuuhun kun suunniteltu yhteismatka isommalla bussilla peruuntui?
|
|
|
|
honkala
Poissa
Suosikkijoukkue: Savon vapautusarmeija
|
 |
Vastaus #926 : 21.08.2007 klo 16:52:36 |
|
Aikaisempina Banzain toimintavuosina toiminta oli näin sivustaseuraten varsin vireää ja innokasta (lue, otteluissa kannustusta riitti, fanitapaamisia ja kannattajamatkoja järjestetty sekä jäseniä oli parhaillaan ihan mukava määrä ja toimivia - aktiivisia jäseniä riitti).
honkalalle vielä, miten paljon teitä abouth nyt lähtee Joensuuhun kun suunniteltu yhteismatka isommalla bussilla peruuntui?
No ei niitä aktiiveja Banzaissa mielestäni koskaan mitenkään PALJOA ollut. Toki piikkejä oli ja tärkeisiin peleihin saatiin joskus paljon porukkaa mukaan, mutta jossain kotipeleissä saattoi olla alle kymmenenkin äänekästä. Jäseniä toki oli parhaana vuonna n. 130 mutta ei se monestikaan katsomossa näkynyt. Tuolta voi jokainen käydä katsomassa miten paljon toimintaa oli saatu kasvatettua vuodesta 2001 vuoteen 2003 tai 2004 mennessä: http://www.banzaikups.net/Banzai-jutut/arkisto.htm Itse en ainakaan noita aikoja katsomokulttuurisesti kaipaa.  Sanoisin että aallonpohja oli tuolloin. Henkilöautoilla lähdetään, mutta tuskin yli kahden auton voimin......
|
|
« Viimeksi muokattu: 21.08.2007 klo 16:57:14 kirjoittanut honkala »
|
|
|
|
|
hakki
Poissa
|
 |
Vastaus #927 : 21.08.2007 klo 17:14:32 |
|
...Henkilöautoilla lähdetään, mutta tuskin yli kahden auton voimin...... Hyvä, että näin porukkaa saitte lähtemään. Elikkä varovaisesti laskien KuPSia kannustavia ryhmiä on paikalla Banzai ja KPO sekä kannattajia yhteensä noin reilut 20 henkeä -> ehkä jopa 30 henkeä. Nyt vaan Banzai ja KPO ääntä sekä kannustusta, jotta pisteet matkaa Kuopioon.
|
|
|
|
honkala
Poissa
|
 |
Vastaus #928 : 21.08.2007 klo 18:00:55 |
|
Vakavammin. Muutoksen aikaansaaminen vaatii kuitenkin nykyisen tilanteen ja katsomokäyttäytymisen huomioonottamista. Jos kannattajatoiminta leimaantuu ns. normaalin katsojan mielessä rääväsuiseksi pelleilyksi (kärjistys), niin toiminta tulee jäämään pienen porukan toiminnaksi.
Tähän voisi sanoa, että pienen porukan toiminnaksi myös Banzain toiminta jäi, kun linjana oli kaikki mukaan posiivisesti kannattaen. Rääväsuisuus on välillä tervetullutta. Pelleily ei koskaan(tai no ehkä joskus harvoin hyvällä maulla). Pelleily taisi olla joillekin myös syy hakeutua pois Banzain katsomosta aikoinaan.....
|
|
« Viimeksi muokattu: 21.08.2007 klo 18:02:30 kirjoittanut honkala »
|
|
|
|
|
TeukkaS
Poissa
Suosikkijoukkue: ikuinen tuplamestari
|
 |
Vastaus #929 : 21.08.2007 klo 18:32:44 |
|
Samoja mietteitä puin töissä tänään, kuin honkala yllä. Aallonpohjassa mennään ja pirun syvässä. Huolestuttavaa vai ei, en ole itse edes hirveästi osannut kaivata uusia jäseniä Crewiin. En siis tarkoita, etteikö porukkaan ole kuka tahansa vittua, kaljaa (ei tarvitse juoda) ja ääntä pelkäämätön jannu tervetullut, en vain jaksa enää välittää. Henkilöauto-reissaamiseen on niin tottunut, että ei muuta osaa kaivatakaan. Aivan paskaahan tuo on futiskulttuurin osalta, mutta JJK-ottelu sai taas omatkin hermot menemään näihin yhteiskuljetuksiin. Jos ei samanhenkisiä löydy enempää, jatkan mieluummin näin, kun kulttuurieroista johtuvaan loputtomaan hermojenkiristelyyn "omien" kannattajaryhmien välillä. Joensuuhun taas henkilöautolla 
|
|
|
|
banzai#17
Poissa
|
 |
Vastaus #930 : 21.08.2007 klo 19:10:39 |
|
Aivan paskaahan tuo on futiskulttuurin osalta, mutta JJK-ottelu sai taas omatkin hermot menemään näihin yhteiskuljetuksiin. Ahaa, siis näillä yhteiskuljetuksilla ON ollut ongelmia??? Mitä muutaman kommentin olen matkoilleosallistujilta kuullut niin itse matkat ovat sujuneet täysin ongelmitta, mutta siellä katsomossa on tullut joillekin (huom! ei koko bonzaille) mitta täyteen. Ilmeisesti näin ei kuitenkaan ole. Oli miten oli, ihmiset äänestävät jaloillaan. Ihmettelin itsekin tuon lauantaipelin (klubi-04) vähäistä yleisömäärää, varsinkin ns. aktiivikannattajien huonoa osallistumista. Yleinen mielipide on kuitenkin käsittääkseni ollut se, että lauantaipelejä halutaan lisää. Viime kaudella oli MyPa-pelissä aivan sama juttu (oli muuten hyvä matsi!), liekö silloinkin ollut kalpan peli samana iltana?
|
|
|
|
BB
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS
|
 |
Vastaus #931 : 21.08.2007 klo 19:15:20 |
|
Ihmettelin itsekin tuon lauantaipelin (klubi-04) vähäistä yleisömäärää, varsinkin ns. aktiivikannattajien huonoa osallistumista.
Crewn osalta huono osallistuminen johtui muusta kun lauantai päivästä. Eli yhtälailla oisivat samat henkilöt poissa olleet, jos peli ois sunnuntaina ollut.
|
|
|
|
Stan Smith2
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS, Suomen maajoukkue, Kista FC
|
 |
Vastaus #932 : 21.08.2007 klo 19:26:46 |
|
Itse olen tällainen: kannatan, mutten huuda- janari. Jos johonkin porukkaan hakeudun niin se on tottakai KPO Crew, koska ei kiinnosta kiroilukiellot ja vastustajien kannattajien äärimmäinen kunnioitus(pientä vittuilua lukuunottamatta). Hissuttelulla ei mennä eteenpäin. En tietenkään voi ketään sen enempää dissata, koska itse en ole tehnyt mitään kannatuskulttuurin eteen 
|
|
|
|
TeukkaS
Poissa
|
 |
Vastaus #933 : 21.08.2007 klo 20:13:05 |
|
Ahaa, siis näillä yhteiskuljetuksilla ON ollut ongelmia??? Mitä muutaman kommentin olen matkoilleosallistujilta kuullut niin itse matkat ovat sujuneet täysin ongelmitta, mutta siellä katsomossa on tullut joillekin (huom! ei koko bonzaille) mitta täyteen. Ilmeisesti näin ei kuitenkaan ole. Oli miten oli, ihmiset äänestävät jaloillaan.
Ei itse kuljetuksissa ole mitään vikaa ollut, vaan nimenomaan katsomossa. Tämä tunne on varmasti molemminpuolinen. Sori epäselvä ilmaisu aiemmassa viestissä.
|
|
|
|
Tykki!
Poissa
|
 |
Vastaus #934 : 21.08.2007 klo 21:10:33 |
|
Tehtäköön nyt selväksi, että tämänkertaisen "oikeinkannatuskeskustelun" avausviestilläni ei ollut todellakaan tarkoitus tällaista provosoida. Mielestäni ko. keskustelut on jo perusteellisesti käyty eikä niihin ole saatavissa vatvomalla mitään lisäarvoa. Tarkoitus oli vaan ilmoittaa KPO:lle hyvissä ajoin kuljetuksen tilanne perusteluineen jotta tietävät ryhtyä omia kyytejä järjestelemään. Jyväskylän tapahtumiinhan en pysty edes henk. kantaa ottamaan koska en siellä mukana ollut. KPO:n kotipelejä olen muutaman kerran kommentoinutkin ja todennut kannatuksen pääosin mainioksi muutamaa ylilyöntiä (se Pennanen...) lukuunottamatta.
KPO käsittääkseni perustettiin aikanaan ottamaan etäisyyttä Banzain kukkahattulinjaan. Nyt kun osa banzailaisista samaa etäisyyttä haluaa niin jostain kumman syystä on joillakin herneitä nenässä. Tästä kertoo mielestäni mm. Banzain nimen "bonsailaistaminen".
Kukin siis kannattakoon tyylillään mutta jatkossa ilmeisesti mielellään hieman eri puolilta katsomoa.
Ja jotta kaikki ylläoleva sanoma romuttuisi niin toki Honkalan ihaileva kirjoitus (sitähän peukku ylöspäin tarkoittaa?) 10-vuotiaasta kiroilevasta tytöstä ihmetyttää vieläkin. Kuinka moni tänne kirjoittavista tosissaan haluaisi n. 10-vuotiaan pikkusiskonsa/tyttärensä (ja joistakin kirjoituksista päätellen jopa n. 10-v. isosiskonsa) huutavan katsomossa "vitunrunkkarihomoa"? Ilmoittautua voi vastaamalla tähän viestiin.
|
|
« Viimeksi muokattu: 21.08.2007 klo 21:12:36 kirjoittanut Tykki! »
|
|
|
|
|
JTR
Poissa
Suosikkijoukkue: KISSA KAHVIO
|
 |
Vastaus #935 : 21.08.2007 klo 21:33:48 |
|
Ja jotta kaikki ylläoleva sanoma romuttuisi niin toki Honkalan ihaileva kirjoitus (sitähän peukku ylöspäin tarkoittaa?) 10-vuotiaasta kiroilevasta tytöstä ihmetyttää vieläkin. Kuinka moni tänne kirjoittavista tosissaan haluaisi n. 10-vuotiaan pikkusiskonsa/tyttärensä (ja joistakin kirjoituksista päätellen jopa n. 10-v. isosiskonsa) huutavan katsomossa "vitunrunkkarihomoa"? Ilmoittautua voi vastaamalla tähän viestiin.
En nyt tiedä kuinka erilailla suhun verrattuna luin tuon honkalan viestin, mutta eihän vittua huutavia pikkutyttöjä kukaan katsomoon suoranaisesti halua (vai?). Tuossahan vain annettiin hieman erilainen näkökulma tähän kiroiluteemaan, joka tuntuu olevan se suurin kynnyskysymys. Eli: eikö ole aika absurdia jos nimimerkki Tykki! muiden Banzailaisten mukana kauhistelee muutamia suomalaisissa katsomoissa kuultavia kirosanoja, kun taas monen suomalaisen (tähän joukkoon uskon Tykki!:nkin kuuluvan) ihannoimassa englantilaisessa jalkapallo(katsomokulttuuri)ssa on honkalan kuvailema käytös aivan normaalia ns. tuulipukukatsojillekin?
|
|
|
|
Kikkara
Poissa
Suosikkijoukkue: Meil ei oo mittään
|
 |
Vastaus #936 : 21.08.2007 klo 21:44:18 |
|
Nyt kirjoitan tähän väliin. Minkälainen tunnelma siellä pelissä on? En oo koskaan käyny? Onko se niinku niin että Banzai kannattaa omia ja tykkää hyvää ku vieraskannattajia on paikalla? Ja sitten KPO keskittyy enemmän vastustajan haukkumiseen ja ylenpalttiseen paskan huutamiseen pelaajia ja vastustajan kannattajia kohtaa? Näihin vastauksia kummankin poppoon puolelta! Meitä on nyt ihan mukavasti tulossa täältä "susirajan takaa luultavasti" Fanibussiin on ilmottautunu nyt 16 henkilöä ja 27 tarvitaan jotta se onnistuu. Perjantaihin asti on aikaa täällä ilmottautua joten toivottavasti se onnaa. Jos ei tule 27 niin lähtee 9 hengen pikkupussukka plus kuulemma 3-4 ihmiselle joku auto jonka fanibussin järjestäjä on luvannut muutamalle ylijäävälle. Enemmästä en nyt tiedä. Ja tosiaan etelästä on muistaakseni tulossa noin 5-7. Noista mahdollisesta 27 ei varmaankaan kaikki läheskään ole mitää Tokkalaisia jotka huutaisivat peleissä Tokan mukana. Ehkä puolet, en oo varma. Saattaa siinä innostua porukka niinku itekki ekan kerran Oulun vieraspelissä viime vuonna. Saa nähä sitten saatana miten tämän homman kans käy!
|
|
|
|
honkala
Poissa
|
 |
Vastaus #937 : 21.08.2007 klo 21:59:41 |
|
Ja jotta kaikki ylläoleva sanoma romuttuisi niin toki Honkalan ihaileva kirjoitus (sitähän peukku ylöspäin tarkoittaa?) 10-vuotiaasta kiroilevasta tytöstä ihmetyttää vieläkin.
Itse puhuin mieleenpainuvasta tapahtumasta, mutta ihan rauhassa saat tulkita miten haluat. Tosin tulkintatapasi on suht kieroutunut tai sitten oikein hakemalla haet tuosta sitä mitä haluat  Nyt kirjoitan tähän väliin. Minkälainen tunnelma siellä pelissä on? En oo koskaan käyny? Onko se niinku niin että Banzai kannattaa omia ja tykkää hyvää ku vieraskannattajia on paikalla? Ja sitten KPO keskittyy enemmän vastustajan haukkumiseen ja ylenpalttiseen paskan huutamiseen pelaajia ja vastustajan kannattajia kohtaa? Annan kernaasti jollekin banzailaiselle puheenvuoron tässä asiassa.
|
|
« Viimeksi muokattu: 21.08.2007 klo 22:04:58 kirjoittanut honkala »
|
|
|
|
|
hakki
Poissa
|
 |
Vastaus #938 : 21.08.2007 klo 22:04:24 |
|
...Kukin siis kannattakoon tyylillään mutta jatkossa ilmeisesti mielellään hieman eri puolilta katsomoa... Ja näinhän se on ollutkin. Tosin viime kaudella 2006 kun Banzain kannattajista osa nuorista lähti omille teilleen ( ja myöhemmin KPO Crew-ryhmänä tunnettiin.) oli tarkoitus että kannattajaryhmät Banzai ja KPO olisivat erillään sekä myös fyysisesti erillään katsomossa, mutta katsopa vaan...Banzai ja KPO olivatkin viime kauden ( VL 2006 ) alusta alkaen Magnum Areenalla pohjoispäädyssä ja aivan piippuhyllyllä samassa katsomo-osassa, mutta kuitenkin hieman erillään. Kauden edetessä yksi Banzailainen kerrallaan löysi kuitenkin itsensä muualta kannustamassa KuPSia ja tähän osaltaan oli vaikuttamassa KPOn oma tyyli kannustaa KuPSia joka ei taas käynyt/istunut Banzailaisien kannatusmaailmaan. Mutta tälle kaudelle BANZAI on jo eri paikasta itsensä löytänyt ( banzailaiset tähän päätyivät) - aivan Magnumin kenttäalueen reunasta - alhaalta ja se tuntuu olevan ihan hyvä paikka, sillä eipähän Banzai enää leimaudu KPO Crewiin.
|
|
|
|
Tykki!
Poissa
|
 |
Vastaus #939 : 21.08.2007 klo 22:32:53 |
|
Itse puhuin mieleenpainuvasta tapahtumasta, mutta ihan rauhassa saat tulkita miten haluat. Tosin tulkintatapasi on suht kieroutunut tai sitten oikein hakemalla haet tuosta sitä mitä haluat  Alkuperäinen viestisihän on kaikkien luettavissa tuolla otteluseurannassa ja siitä tietysti jokainen ihminen itse omat tulkintansa vetää ilman minun kieroutunutta ja tarkoitushakuistatulkintaanikin. Mutta kuten sanoin, tuo ihaileva peukku lauseesi perässä on se, joka eniten ihmetytti. Mutta erillään olllaan ja huudetaan kuPS voittoon Joensuussakin, kukin tyylillään.
|
|
|
|
maikki
Poissa
Suosikkijoukkue: Voittava
|
 |
Vastaus #940 : 21.08.2007 klo 22:43:02 |
|
Tosin tulkintatapasi on suht kieroutunut tai sitten oikein hakemalla haet tuosta sitä mitä haluat  Puuttumatta itse asiaan, peukku ylöspäin tulkitaan yleisellä tasolla hyväksi, kannatettavaksi ja positiiviseksi asiaksi.
|
|
|
|
honkala
Poissa
|
 |
Vastaus #941 : 21.08.2007 klo 23:12:43 |
|
Puuttumatta itse asiaan, peukku ylöspäin tulkitaan yleisellä tasolla hyväksi, kannatettavaksi ja positiiviseksi asiaksi.
Kyllä! Se oli hyvä ja mieleenpainuva kokemus englantilaisesta futiskulttuurista ja se huuto todellakin sopi siihen tunnelmaan eikä millään tavalla "pompannut" esiin. Ilmeisesti jos laittaisin peukkua jollekin esim. äärioikeistolaiskannattajien siistille tifolle tarkoittaisi se, että ihailen fasisteja  Liekkö olisi sitten pitänyt käydä nuhtelemassa tai luoda paheksuva katse ja ajatella jotenkin teennäisesti että eihän tämä sovi tänne 
|
|
« Viimeksi muokattu: 22.08.2007 klo 00:28:23 kirjoittanut honkala »
|
|
|
|
|
TeukkaS
Poissa
|
 |
Vastaus #942 : 21.08.2007 klo 23:33:09 |
|
Puuttumatta itse asiaan, peukku ylöspäin tulkitaan yleisellä tasolla hyväksi, kannatettavaksi ja positiiviseksi asiaksi.
Niin no mun mielestä on parempi, että peli ja seura herättävät pikkutytössä niin suuren tunteen, että mukana eletään täysillä. Mieluummin kiroilua, kuin äänettä ilman tunnetta.
|
|
|
|
Tiksa
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat
|
 |
Vastaus #943 : 22.08.2007 klo 01:09:41 |
|
(Vi#¤u, onpa löydetty uusi keskustelun aihe.)
Ainakin mä toivoin aikoinaan sellaista forza & sakilaiset effektiä, jossa kaksi erillistä porukkaa houkuttelisi enemmän kannattajia kuin aikaisemmin. Valitettavasti vähäisten havaintojeni mukaan tulos on kyllä ollut liki päinvastainen. Banzai on liki kuihtunut pois ja - ainakin minulle todella yllättäen - KPO:kin on pysynyt melko pienenä. Jotain pitäisi tehdä, mutta mulla ei ole kyllä aavistustakaan mitä.
|
|
|
|
ras
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS
|
 |
Vastaus #944 : 22.08.2007 klo 06:35:16 |
|
Itse olen tehnyt sellaisen havainnon, että jotain taisi jäädä Väinölänniemelle (oliko se nurmi?) kun homma on päässyt väljähtymään Vänärin viimeisistä vuosistakin.
Odotan kauhulla millainen se oikea aallonpohja on, kun sitä kauden alun junnu-rumpuryhmääkään ei ole näkynyt kaikissa peleissä. Kai se nyt pitäisi tajuta seurankin, että ne junnut on saatava sinne peleihin ja pidettävä siellä. Kato käy toisesta päästä luonnollisen poistuman kautta niin kovaa, että lähivuosina ei ole juuri ketään jos ei toimiin ryhdytä.
Vai maksetaanko tässä vielä laskua seuran pitkästä mollivaiheesta ja kahden viime kauden toiveista, jotka päättyivät ikävään mahalaskuun. Em. taustalla voisi ymmärtää yleisen hiljaisen vaiheen Veikkausliiganousua odotellessa.
Kun kumpikaan ryhmä ei varsinaisesti havittele uusia kannattajia (oikeasti voi yrittääkin, mutta kun ei lopulta kuitenkaan tunnu kelpuuttavan sitten kaikkia), niin yllättäen niitä ei tule. Banzai ja KPO on molemmat liian valmiita (vakiintunutta porukkaa) ryhmiä, ettei niihin voi odottaa loikkivan paljon lisää väkeä (lienevätkö Forza tai KTP-k laajentuneet kovinkaan paljon nekään). Kai ne Young boysit tosiaan tulevat omana uutena porukkanaan joskus.
|
|
« Viimeksi muokattu: 22.08.2007 klo 06:48:58 kirjoittanut ras »
|
|
|
|
|
grönvit
Poissa
|
 |
Vastaus #945 : 22.08.2007 klo 10:13:41 |
|
Nyt kirjoitan tähän väliin. Minkälainen tunnelma siellä pelissä on? En oo koskaan käyny? Onko se niinku niin että Banzai kannattaa omia ja tykkää hyvää ku vieraskannattajia on paikalla? Ja sitten KPO keskittyy enemmän vastustajan haukkumiseen ja ylenpalttiseen paskan huutamiseen pelaajia ja vastustajan kannattajia kohtaa? Näihin vastauksia kummankin poppoon puolelta! KPO on vastannut tällä kaudella äänestä ja tunnelmasta katsomoissa. Banzaista ei taas ole kuulunut mitään, onkohan ne edes vetänyt tällä kaudella yhtään chanttia?
|
|
« Viimeksi muokattu: 22.08.2007 klo 10:16:34 kirjoittanut grönvit »
|
|
|
|
|
Hunt
Poissa
|
 |
Vastaus #946 : 22.08.2007 klo 10:18:54 |
|
En nyt tiedä kuinka erilailla suhun verrattuna luin tuon honkalan viestin, mutta eihän vittua huutavia pikkutyttöjä kukaan katsomoon suoranaisesti halua (vai?). Tuossahan vain annettiin hieman erilainen näkökulma tähän kiroiluteemaan, joka tuntuu olevan se suurin kynnyskysymys. Eli: eikö ole aika absurdia jos nimimerkki Tykki! muiden Banzailaisten mukana kauhistelee muutamia suomalaisissa katsomoissa kuultavia kirosanoja, kun taas monen suomalaisen (tähän joukkoon uskon Tykki!:nkin kuuluvan) ihannoimassa englantilaisessa jalkapallo(katsomokulttuuri)ssa on honkalan kuvailema käytös aivan normaalia ns. tuulipukukatsojillekin?
Englannissahan tuo käytös lähtee jo kentältä, jossa tuomarille huudetaan vaikka sun mitä solvauksia. Fuck off on lähes tilanteessa kuin tilanteessa sovinnainen lausahdus. Saapas nähdä, koska haista vittu saa Suomessa samanlaisen jalansijan. Suomeen tuo kulttuuri ei mielestäni kuulu, mutta toisaalta ei kannata kavahtaakaan, mikäli joku siellä katsomossa tahi kentällä sanoo ruman sanan. Eletään kuitenkin suuria tunteita niin kentällä kuin sen ulkopuolellakin ja hetken huumassa tulleita kiroiluita ei tulisi ottaa niin vakavasti, oli kyseessä sitten aikamies tahi junnuikäinen kannattaja. Ei sillä toisaalta, mukava olisi kuulla suomalainen kannattajaryhmä laulamassa "The ref is a fucking wanker"-tyyppistä joikua suomeksi, se se vasta olisikin lutuuria.
|
|
|
|
grönvit
Poissa
|
 |
Vastaus #947 : 22.08.2007 klo 10:26:01 |
|
Ilmeisesti juuri "uusi nuori veri" on ollut monella paikkakunnalla tämän toiminnan kasvun takana, kun taas Kuopiossa ääntä pitää nykyään aika lailla samat tyypit kuin ennenkin. Toivotaan siis että Kuopiossakin on itämässä uusi sukupolvi joka on sen tekevä ja Young Boys perustetaan lähitulevaisuudessa uudestaan uusin voimin  Vittuiluahan siitä vaan tulisi, jos joku tälläisen ryhmän pistäisi pystyyn. Valitettavasti.
|
|
« Viimeksi muokattu: 22.08.2007 klo 10:49:05 kirjoittanut grönvit »
|
|
|
|
|
Möpsi
Poissa
|
 |
Vastaus #948 : 22.08.2007 klo 10:57:29 |
|
Ihan tiedoksi oma näkemykseni, kun kaikille ei taida olla ihan selvää, ja suurimmalle osalle ei koskaan tule selväksi, että kannattaminen ei ole satasen pyrähdys vaan ultraultramaratonjuoksua. Ja että Kannattajien todellinen määrä lasketaan sillä hetkellä, kun se on pienin. Ja että noita ”varsinaisia kannattajia” on ylivoimaisesti eniten ns. tuulipukujen joukossa.
|
|
|
|
honkala
Poissa
|
 |
Vastaus #949 : 22.08.2007 klo 11:41:50 |
|
Ihan tiedoksi oma näkemykseni, kun kaikille ei taida olla ihan selvää, ja suurimmalle osalle ei koskaan tule selväksi, että kannattaminen ei ole satasen pyrähdys vaan ultraultramaratonjuoksua. Ja että Kannattajien todellinen määrä lasketaan sillä hetkellä, kun se on pienin. Ja että noita ”varsinaisia kannattajia” on ylivoimaisesti eniten ns. tuulipukujen joukossa.
Eli vieraspeleissä  Saa nähdä monelleko varsinaiselle tuulipukukannattajalle torstaina puolentoista tunnin ajomatka peliin on liikaa : 
|
|
|
|
|
|