Kutvonen
Poissa
Suosikkijoukkue: Valioliiga-RoPS
|
 |
Vastaus #25 : 02.08.2006 klo 19:48:55 |
|
Pysytään OT-linjalla, mutta muille kuin Veikkausliigalle on yhteinen piirre se, että ne ovat täysin palloliiton sarjoja. Vaikka Veikkausliiga on myös palloliiton alainen kilpailu, niin liigalla on sentään oma koneisto. Kaikki muut ovat palloliiton käsissä, joten mitä voi odottaa?
Jos esim. ykkösen statusta haluttaisiin nostaa, niin sarjalle pitäisi saada kyllä oma markkinointikoneisto. Miten voidaan edes olettaa, että kansa kiinnostusi ykkösestä, jos ei sarjan järjestäjääkään kiinnosta?
No näinhän se on. Palloliiton pitäisi olla se lajin kattojärjestö Suomessa ja kas miten päin persettä he hommansa hoitavatkaan. Suomen Cupin ja Ykkösen (ja Kakkosen jne.) profiilin nostaminen ei edes vaadi niin huikeita satsauksia. Ennakot otteluista ja kattavat raportit sekä tiedoittaminen myös mediaan. Siitä voisi lähteä. Toki seurat voivat myös tehdä jotain, oikeastaan nehän tekevätkin. Lisääntynyt painostus Palloliiton suuntaan tuskin haittaisi. Ja samaa mieltä muiden kanssa noista jonoista ja muista. Lajiharrastajat eivät niinkään purnaa siitä jos pitää jonottaa lippuja/makkaroita jne. tai eivät ainakaan niin paljoa kuin ns. tuulipuvut. Peruskatsojat sen sijaan äänestävät jaloillaan mikäli palvelu ei pelaa riittävän nopeasti. Riittävän monta myyntipistettä / kojua auki silloin kun porukkaa on paljon, jouhevammalla myynnillä ja palveluasenteella saa kummasti aikaan. Pitkät jonot ja hapannaamaiset myyjät kertovat siitä, että homma ei oikeasti nappaa, kunhan nyt vain hoidetaan alta välttämätön paha.
|
|
|
|
|
Game
Poissa
|
 |
Vastaus #26 : 02.08.2006 klo 21:49:06 |
|
Pysytään OT-linjalla, mutta muille kuin Veikkausliigalle on yhteinen piirre se, että ne ovat täysin palloliiton sarjoja. Vaikka Veikkausliiga on myös palloliiton alainen kilpailu, niin liigalla on sentään oma koneisto. Kaikki muut ovat palloliiton käsissä, joten mitä voi odottaa?
Jos esim. ykkösen statusta haluttaisiin nostaa, niin sarjalle pitäisi saada kyllä oma markkinointikoneisto. Miten voidaan edes olettaa, että kansa kiinnostusi ykkösestä, jos ei sarjan järjestäjääkään kiinnosta?
-Ainakin Ykkösen kenttäolosuhteet ovat kyllä aika luokattomia. Vessatilat ovat lähinnä haisevia koppeja kentän vieressä ja ruokapuolikin on vähän niin ja näin. Hintaluokasta en tiedä sitten, että ovatko esimerkiksi virvokkeet ja makkarat aivan kohtuuttoman hintaisia, mutta ruokapaikkojen järjestyksessä tuntuu olevan korjaamista. Esimerkiksi AC:n pelissä saattaa olla vain yksi nakkikoppijono, mikä tarkoittaa sitä, että kun vihdoin on pääsemässä syömään, niin ottelu onkin jo alkamassa. Katsomot eivät ole mitään kamalan houkuttelevia ja jo Ykkösessä pitäisi katsomotilat olla miellyttävät eikä mitään peltisiä hajoavia penkkejä. Nämä saattavat tuntua mitättömiltä asioilta, mutta ne on kuitenkin tärkeitä kokonaisuutta ajattelen, kun yritetään kehittää suomalaista jalkapalloilua eteepäin ja parantaa katsomoviihtyvyyttä. Mutta muutoksia on turha todellakin odottaa niin kauan, kun sitä aktiivisuutta ei löydy. Pitää jokaisen alkaa vaikuttaa päättäjiin niin muutoksia voidaan saada aikaan.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 02.08.2006 klo 21:50:24 kirjoittanut Game »
|
|
|
|
|
Viikinki
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Viikingit
|
 |
Vastaus #27 : 03.08.2006 klo 00:15:15 |
|
Jonkinlaista eteenpäinmenoa on se, että ensi kaudella Ykköseen tulee tosiaan oma seuralisenssi. Pitäisi olla vähintään 700 paikkaa katteen alla ja sen sellaista. Siitä onkin hyvä miettiä eteenpäin aina Veikkausliigaan asti, ettei ihan perseolosuhteilla nousta yllättäen liigaan ja sitten joudutaankin laittamaan täysremontti pystyyn, joka ei ilmaista ole. Tässäkin lienee omat siirtymäaikansa ja poikkeuksensa, mutta odottaisin Palloliitolta vihdoin tiukkuutta ja mahdollisesti tukea olosuhteiden kohentamiseen.
|
|
|
|
|
sornari
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK
|
 |
Vastaus #28 : 03.08.2006 klo 09:11:58 |
|
Finskillä vituttaa jonotella lippuja ja Sibyllan onnettomia lihisdogeja No kyllähän toi lippujen hankkiminen on mennyt ihan jouhevasti tällä kaudella. Lihisdogitkin on mun mielestä ok ja jopa yllättävän edullisia.  Noi myyntipisteitten jonot nyt onkin sitten ihan p*****stä. Silti olen sitä mieltä että päätuote on peli, ei se hodari. Ensi arvoisen tärkeää olisikin siksi nostaa mielikuvaa pelistä. painotan nyt mielikuvaa, koska se sitten vaikuttaa siihen mitä lehdet kirjoittaa. Ja mielikuvan koheneminen vaikuttaa sitten suoraan siihen että ihmiset tulee katsomaan pelejä ja täydemmät katsomot luovat heti sitä tunnelmaa. näkisin itse yhdistelmän hyvä peli+ hyvä tunnelma tärkeämpinä asioina kuin sen että on posliinipytty, myös tuulipuvuille. Ei nuo katsomot nyt niin hanurista ole etteikö ihmiset niihin tulisi uudestaan, vaikka on myönnettävä että bajamajojen eksotiikka ei välttämättä kaikkiin (keneenkään?) uppoa. On kuitenkin jossain määrin kohtuutonta edellytää seuroja/stadionsäätiöitä parantamaan jatkuvasti isoilla rahoilla stadioneita, jos samalla löytyy tyhjiä katsomoita. Veikkausliiga kun on jo viime aikoina kuitenkin pakottanut seurat mittaviin panostuksiin stadioneiden parantamiseksi. Olisiko nyt aika pitää resurssit pelissä ja sen markkinoinnissa.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 03.08.2006 klo 09:14:02 kirjoittanut sornari »
|
|
|
|
|
ptuutti
Poissa
|
 |
Vastaus #29 : 03.08.2006 klo 09:58:49 |
|
Sornari, sulla on ihan hyviä pointteja, mutta juuri palvelut ovat osa mielikuvaa. Ei mielikuva muodostu ainoastaan lehtijutuista ja TV-kuvasta, vaan pääasiallisesti jokaisen katsojan omasta kokemuksesta... ja jos mielikuvaksi jää paska peli ja vielä paskemmat palvelut, niin aika vaikea on vakuuttaa, että tulkaa hei uudestaan. Tässä on tietenkin pääpaino itse pelillä. Jos se on tarpeeksi hyvää, ei muulla ole niin väliä, jos hinta/laatu-suhde on kohdallaan. Tähän jokaisella on varmasti oma mielipide, minun mielestäni tällä osastolla on eniten tekemistä. Eikä maksavan asiakkaan ole kohtuutonta vaatia mitään, se on vaan jokaisen oma asia mihin rahansa tunkee. Itseäni kyllä vituttaa joka kerta jonotella bissen ja lihiksen perään n. 20 minuuttia. Tälläisten asioiden tulisi olla kunnossa; minä ainakin maksan nähdäkseni futista enkä leikkiäkseni Gorbatshovin ajan neukkujonottelua.
|
|
|
|
|
Rikkiviisas
Poissa
|
 |
Vastaus #30 : 03.08.2006 klo 10:06:20 |
|
Idea onkin, että päätuote on peli, mutta kaiken muunkin on oltava kunnossa. Siistit ja tilavat vessat, riittävästi myyntipisteitä oluelle, kahville ja makkaralle sekä yleisestikin tunne, että katsojasta välitetään. Tällöin jos peli on hyvä niin olosuhteet eivät latista tunnelmaa ja jos peli on huono, niin olosuhteet eivät lisää vitutusta.
Vieläkin näkee unia Myyrmäen Pohjola-stadionin pääkatsomon isoista ja siisteistä vessoista, etenkin kun jonottaa jossain siihen ainoaan paskaiseen bajamajaan...
|
|
|
|
|
ptuutti
Poissa
|
 |
Vastaus #31 : 03.08.2006 klo 10:09:25 |
|
Juuri tätä olen tarkoittanut koko ajan. Koko paketti pitää olla kasassa. Se takaa asiakasviihtyvyyden ja sen, että esim. perheenisät lapsineen palaavat toistekin.
|
|
|
|
|
Ezsi
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Lahti
|
 |
Vastaus #32 : 03.08.2006 klo 10:21:37 |
|
En ihan tajua miten Veikkausliigan suosio voi olla jostain nakkisämpylästä kiinni, kun en itse mene otteluihin syömään ja nauttimaan oheispalveluista. Yritän ymmärtää, että jollain Konsta Hietasta bongaamaan tulevalla "ekaa kertaa jalkapallo-ottelussa" voi mennä eka puoliaika puoliajan eväitä mietittäessä. Toki tällaiset tavalliset katsojat arvostavat oheispalveluita varmaan jopa peliä enemmän, mutta ehkä olisi tarkoitus kuitenkin päästä sille tasolle, että oikeasti ottelu kiinnostaa jalkapallo-ottelussa eniten. Sen itsestään selvän asian olen huomannut, että kun ottelu on viihdyttävä ja katsomossa syntyy tunnelmaa, yleisö nauttii pelistä ja huomaa, että Veikkausliiga on oikeasti kivaa seurattavaa - silloin unohtuvat nämä epäolennaisemmat asiat. Jos ottelu on paska ja tunnelma laiha, niin normikatsoja viitsii muistaa ottelusta todennäköisesti parhaiten sen hyvän-/huononmakuisen nakkisämpylän. Ja nakkisämpylöitähän saa ostettua myös muista urheilu- ja kesätapahtumista, joten jos jalkapallo-otteluun palataan, niin sinne palataaan todennäköisemmin tunnelman ja pelin takia. En kiistä sitä, ettei oheispalvelut olisi tärkeitä ja saisi katsojia tuntemaan itseään tärkeiksi. Palveluiden taso luo ihmisille mielikuvaa myös Veikkausliigan tasosta - koko stadionilla ja sen liepeillä vietetty aika on kuitenkin suurimmalle osalle yhtä kuin se koko jalkapallo-ottelu.
|
|
|
|
|
Rikkiviisas
Poissa
|
 |
Vastaus #33 : 03.08.2006 klo 10:25:09 |
|
Ei tässä ole mitään "sämpylä vastaan peli" -asetelmaa. Peli ja tunnelma ovat tärkeitä, mutta silti asiaa auttaa jos näiden lisäksi katsoja tuntee itsensä tärkeäksi ja kaikesta oheisjutusta jää hyvä mieli.
Ei tämä ole binäärisesti joko-tai kysymys tai muutenkaan mustavalkoinen, enemmänkin nämä tukevat toisiaan. Tosin siinä mielessä eroa on, että hyvät vessat ja palvelut on helppo pitää hyvinä, pelin suhteen taas ei mikään poppakonsti auta, huonoja pelejä tulee aina.
|
|
|
|
|
naula
Paikalla
|
 |
Vastaus #34 : 03.08.2006 klo 11:06:42 |
|
huonoja pelejä tulee aina.
Ikävä kyllä. Muistuu viime syksyltä KooTeePee-Jaro-ottelu, joka oli kovin nihkeä välttävässä säässä pelattu matsi, jonka KooTeePee melko ruutininomaisesti voitti 2-0. Eräs tuttu oli VIP-vieraana matsissa (on muuten kendo-janari) ja haukkui jälkikäteen matsin aivan onnettomaksi ja totesi ettei tarvi taas viiteen vuoteen tulla. (Oli sitä ennen käynyt n. 5 vuotta takaperin katsomassa Kotkan TP:n tourupalloa). Siinä ei selittelyt auta että kauden aiemmat ottelut olivat oikeasti hyviä (kuten ne olivat  ) ja olet käynyt väärissä matseissa. Mutta ei niitä kendo-miehiä sinne katsomoihin tarvitse houkutella. Omista junnuistakin riittäisi katsojia. Itse pelasin jalkapalloa n. 10 vuotta useissa seuroissa, viimeiseksi seuraksi jäi KTP. Taisin olla ainoa pelaaja joukkueesta, joka kävi katsomassa Veikkausliiga-matseja  . Muita ei yksinkertaisesti kiinnostanut. Yksikin joukkueen Real Mömmö-mies haukkui KooTeePeen ja Veikkausliigan "sen paskan" tason vuoksi, ei kuulemma ole samanlaisia kuin Realin matsit :  :keskari:
|
|
|
|
|
sornari
Poissa
|
 |
Vastaus #35 : 03.08.2006 klo 11:35:09 |
|
Tietysti olisi hyvä jos vessoja olisi enemmän, meillä Finskillä nyt sentään on oikeat vessat  ...ja ne snagari jonot on ihan naurettavat, mutta kun ei taida kauheen monella liigajengillä venäläismiljardöörejä rahoittamassa. Tämän takia onkin tärkeää että rahat kohdistetaan oikein. Mielestäni pelkkiin fasiliteetteihin keskittyminen tässä vaiheessa ei ole oikea tapa. Jos markkinoidaan tuotetta koko perheen retkipakettina (mielestäni tämä on yksi urheiluperheen paskaan astuminen), silloin nämä em. asiat tietenkin pitää olla kovalla tasolla. Markkinointia voisikin tässä tapauksessa tarkistaa. Voisihan sitä tuotteen kuvaa muuttaa enemmän äijjään suuntaan ja aitoon juttuun. Minulle ainakin toimii "betonin tuoksu" ja äijä meno, se yhdistettynä fudikseen ja hyvään tunnelmaan katsomossa ja mulla seisoo  Voisi nopeasti kuvitella, että toimisi myös toimisi hyvin ísä-poika pakettina. Tietysti jollain tavoin pitää pakettia myös markkinoida naisille, Tamullahan taisikin olla jotain yritystä (Tamun namut)  En tiedä menikö se nyt kumminkaan ihan nappin, mutta yritys hyvä kymmenen.
|
|
|
|
|
ptuutti
Poissa
|
 |
Vastaus #36 : 03.08.2006 klo 11:47:31 |
|
Sornari, tässä ei olekaan kyse susta, vaan siitä miten liigaa parannetaan. Sähän käyt matseissa joka tapauksessa. Nyt on enemmän kyse siitä miten LISÄÄ maksavia asiakkaita saadaan stadioneille; tässä on kyse pelistä ja pelitapahtumasta halusit tai et. Kaikki me kai toivotaan, että matsit on kovatasoisia, tasaisia ja huippujänniä, ja usein ne ovatkin. Miten saada "tuulipuvut" ymmärtämään tämä, siinä on kysymys. Tavikset kuitenkin tuovat lipputulot ja sitä kautta myös mainostulot eli lyhyesti tulot, joilla liigaa ja eri seurojen toimintaa ylläpidetään ja kehitetään.
|
|
|
|
|
sornari
Poissa
|
 |
Vastaus #37 : 03.08.2006 klo 12:03:27 |
|
Joo, tämä on selviö, mutta se millaista tuotetta ihmisille markkinoidaan määrittää kyllä aika paljon sitä millaiseen palvelutasoon yleisö on tyytyväistä.
Ja oikeesti jos sitä markkinoitais hieman toisella tapaa niin vaikkapa silleen "aitona juttuna" tai "jätkien pelinä", menis varmaan toi nykyinen palvelun taso paremmin läpi. Itse olen sitä mieltä että tuo edellämainittu kuvaa jalkapalloa yleensäkin "perheen retkipakettia" paremmin ja jos ennakkokuvat vastaavat tapahtumaa ei myöskään yleisö niin helposti pety. pointti on se, että tietyn tyyppinen rehellisyys on siis myös alykästä markkinoinnissa. En pidä älykkäänä sitä että otetaan malliksi joku haavekuva isosta maailmasta ja yitetään sitten vakuuttaa kaikki, että meilläkin on oikeesti tälläistä. Kusetus paljastuu viimeistään kun ekan kerran jonottaa bajamajaan.
ja mua vartenhan ei enää varsinaisesti tarvii muuta markkinointia kun sarjaojhelman.
En silti tarkoita, etteikö palveluita voisi/kannattaisi kehittää paremmiksi, mutta se missä järjestyksessä asiat tehdään...
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 03.08.2006 klo 12:13:08 kirjoittanut sornari »
|
|
|
|
|
ptuutti
Poissa
|
 |
Vastaus #38 : 03.08.2006 klo 12:09:08 |
|
Joo, jos ideaalissa maailmassa elettäis peleissä kävis vaan nuorta jengii ja katsomossa sais dokata ;D Siinä olis "jätkien peliä" ja "aitoa juttua". Se ei vaan generoi kassavirtoja. Ainakaan riittävästi. Sulle nykyinen palvelujen taso riittää vai? Mulle ei, vaikka itse pelistä olen enemmän huolissani.
|
|
|
|
|
sornari
Poissa
|
 |
Vastaus #39 : 03.08.2006 klo 12:19:29 |
|
Eli hehkutetaan tulevaisuudessakin kuinka kivaa kaikilla on ja saa kätevästi ruokaa ja juomaa ja on siistii jne. ja sit poimitaan rahapuusta rahaa ja kasvatetaan stadioneita jotta nuo palvelut sinne mahtuis. ja sit viljellään vielä lisää rahapuita ja saadaan ostettua staroja liigatäyteen vai?
Jos nyt kuitenkin vaan myytäis sitä tuotetta mikä meillä on. Uskon että tällekin löytyy riittävästi kannattajia, enkä ole ainoa jolle tämä toimisi.
Voisin jopa väittää että kiinnostus tälläiselle hieman "rosoisemmalle" paketille toimisi tässä meidän nykyisessä "kaikki on niin kivaa ja siistiä ja puhtoista"-maassa ihan vaihtelun takia ihan hyvin. - Ei kaiken pidä kiiltää
Sitten voisi vaikka jäädä sitä varaa itse pelin parantamiseksi enemmän.
|
|
|
|
|
jaanu$
Poissa
Suosikkijoukkue: Tiiseli since 4eva
|
 |
Vastaus #40 : 03.08.2006 klo 12:20:54 |
|
Ei tässä ole mitään "sämpylä vastaan peli" -asetelmaa. Peli ja tunnelma ovat tärkeitä, mutta silti asiaa auttaa jos näiden lisäksi katsoja tuntee itsensä tärkeäksi ja kaikesta oheisjutusta jää hyvä mieli.
Ei tämä ole binäärisesti joko-tai kysymys tai muutenkaan mustavalkoinen, enemmänkin nämä tukevat toisiaan. Tosin siinä mielessä eroa on, että hyvät vessat ja palvelut on helppo pitää hyvinä, pelin suhteen taas ei mikään poppakonsti auta, huonoja pelejä tulee aina.
sama. pienellä saatais tapahtuman ilmettä muutettua positiivisempaan suuntaan. Ja painottaisin vielä, että minä ja monet muutkin foorumistit varmasti käyvät suosikkijoukkueittesa matseissa vaikka joutuiskin uimaan kusessa kotkalaisessa bajamajassa, tai juomaan oluensa vesisateessa Turussa (paljo maksaa keputeltta?), mutta monet varmasti hakevatkin matsin lisäksi juuri sitä itselleen sopivaa "kesätapahtumaa", josta Ezsi jo mainitsikin. Ja tällöin on hyvinkin tarpeellista, että kokonaisuus on kunnossa.
|
|
|
|
|
ptuutti
Poissa
|
 |
Vastaus #41 : 03.08.2006 klo 12:27:20 |
|
Sornari, ei kyse ole rahapuista, vaan yksinkertaisesta jutusta: jengeillä ei ole rahaa, miten saada rahaa? Satsata pelin laatuun (kaikki varmasti kannattaa?) ja olosuhteisiin. Olosuhteet kuitenkin ovat osa kokonaisvaikutelmaa. Suomalaiset kermaperseet ovat nykyisellään tottuneet niin hyvään, että lokakuisessa räntäsateessa lippujonossa jumittaminen tuskin houkuttelee tuhansittain lisää väkeä katsomoihin. Nää tuhannet, jotka ostasivat lipun, ovat juuri niitä jolla kaikenlainen nousukiito alkaisi. Heistä generoituisi tuloja, joka ei voisi olla huonoksi futikselle. Jengeille lisää varoja=ei pakko myydä nuoria lupaavia pelaajia saludopaketin hinnalla Norjaan yms sekä mahd. hankkia esim. Johanssonin ja Litin tasoisia paluumuuttajia nostamaan liigan tasoa. Tällä hetkellä he suuntaavat nähtävästi mieluummin Ruotsiin.
|
|
|
|
|
jaanu$
Poissa
|
 |
Vastaus #42 : 03.08.2006 klo 12:30:49 |
|
Jos nyt kuitenkin vaan myytäis sitä tuotetta mikä meillä on.
Mutta mikä se tuote on? Kakkapylly-Waldenin kupla, jossa luotetaan siihen, että porukasta tulee seurauskollisia "värin tunnustajia", kun kerrotaan että muutkin käyvät matseissa (=kusetetaan yleisömääriä ylöspäin) ja jaetaan paperisia kaulaliinoja kannatusohjeineen. Jos seurat saisivat itse harjoittaa rauhassa ottelutapahtumien rakentamista ja markkinointia kakkapyllyn avustuksella, mutta ilman hänen luomaa älytöntä painetta yleisömääristä, ja kakkis itse sitten keskittyisi enemmänki oman tuotteensa rakentamiseen (sarjaohjelmat yms.), voisi tulosta syntyäkin. Nyt kun vallitsee tällainen "kaikki tunnustaa Veikkausliigaa" -henki, niin ensikertalainen matsissa varmaan luulee tunkeutuneensa johonkin sisäpiirin läppään.
|
|
|
|
|
sornari
Poissa
|
 |
Vastaus #43 : 03.08.2006 klo 12:46:09 |
|
Joo, Waldenin vois kyllä pistää idiksineen pikkuhiljaa vaihtoon.
|
|
|
|
|
Rikkiviisas
Poissa
|
 |
Vastaus #44 : 03.08.2006 klo 12:51:24 |
|
Veikkausliiga-vetoinen homma ei tosiaan toimi.
Omasta ideahatusta tulisi yhteenvetona muutama juttu.
1. Veikkausliiga hoitaisi kerrankin sarjaohjelman kunnolla eli kauden aikana olisi maksimissaan 2 ottelun ero korkeintaan viikon. 2. Veikkausliiga tukisi seurojen omaa markkinointia ja tempauksia. 3. Otteluita järjestettäisiin Pietarsaaren tyyliin isojen tapahtumien yhteydessä. Kotkaan esimerkiksi peli Meripäivien aikaan. 4. Tukea sille, että perusjutut eli katsomot, vessat, sisääntuloväylät ja vastaavat saadaan kuntoon. Makkaramyynti yms. voi sujua jonottamalla, mutta jos em. asiat on huonosti niin aika harrastelijamainen kuva jää touhusta. 5. Unohdetaan yleisömäärät, joskin jos keksitään tapa varmistaa yleisömäärä niin kannustinpalkkio tavoitteiden saavuttamisesta voisi olla paikallaan. Siihen ei vain keksitä mitään hyvää tapaa.
|
|
|
|
|
Lé Gunners
Poissa
|
 |
Vastaus #45 : 06.08.2006 klo 15:53:33 |
|
Näin muutaman ottelun veikkausliigaa nähneenä voisin heittää seuraavia kommentteja itse pelistä ja olosuhteista.
Pidän futiksesta ja aina pääkaupunkiseudulla vierailessani pyrin käymään veikkausliigan otteluissa. Viimeisen parin vuoden sisään on osunut lähinnä HJK:n kotimatseja, joten kokemukseni ovat oikeastaan täysin Finnair Stadionilta.
Finnair Stadion on ymmärtääkseni se paras jalkapallostadion Suomessa mitä tulee olosuhteisiin nähden, mutta ainakin itselleni pari todella ärsyttävää asiaa on toistunut joka kerta kun olen käynyt otteluissa. Ylivoimaisena ykkösenä on se, että penkit ovat aivan uskomattoman likaisia. Ei todellakaan ole miellyttävää alkaa ensitöikseen puhdistamaan omaa penkkiään liasta ja sitten katsella ottelua kädet mustan/keltaisen lian peitossa. Onko loppujenlopuksi kovin paljoa vaadittu että Finnairin penkit puhdistettaisiin edes joskus? Itse näkisin että juuri tuo penkin likaisuus aiheuttaa jo sen ensimmäisen ikävän yllätyksen otteluun saapuneelle tuulipukukansalle. Varsinkin jos katsomoon halutaan naisia ja ei niin futishullua yleisöä niin mielestäni yleiseen puhtauteen tulisi kiinnittää huomiota.
Toinen todella ärsyttävä seikka on WC:t. Eikö niitä todellakaan osata pitää puhtaana, pitääkö sen kusen oikeasti haista ja näkyä jotta saavutetaan se aito ja oikea futistunnelma? Jos Finnair toimii lippulaivana olosuhteiden puolesta niin en halua edes kuvitella millaisissa vessoissa veikkausliigayleisö käy pienemmillä paikkakunnilla. Samaan hengenvetoon voisi myös mainita myös sen, että jonot kioskeille ovat todella pitkiä ja itselläni onkin aina jäänyt nämä palvelut käyttämättä, sillä ei minua todellakaan kiinnosta jonottaa yli 15 minuuttia saadakseni kovia karkkeja tai ylihinnoiteltua makkaraa.
Itse peli on mielestäni hyvää, eikä se loppujen lopuksi ole ollut se suurin syy miksi olen jäänyt tyytymättömäksi ottelutapahtumaan. Näin ovat sanoneet myös monet ystäväni jotka olen lähes väkisin raahanut mukaan otteluihin. Kyllä se tyytyväisyys koostuu juuri puhtaista penkeistä ja saniteettitiloista sekä toimivasta kioskista. Näistä ystäväni ovat itkeneet, eikä niinkään itse pelistä. Yleensä peli on ollut heidän mukaansa jopa "yllättävän hyvää".
Itse näkisin että veikkausliigan ongelmana on juuri olosuhteet eikä niinkään itse peli. Muutamia jääkiekko-otteluita nähneenä niin mieleeni on jäänyt oikeastaan se, että Espoosta sai kioskista todella lämmintä limua, joka ostohetkellä harmitti todella paljon. Itse ottelusta en juurikaan muista mitään. Uskoisin että muillakin henkilöillä joille jalkapallo merkitsee yhtä vähän kuin minulle jääkiekko muistavat tasan tarkkaan ne likaiset penkit, haisevat wc:t ja kioskien pitkän jonot.
Lé Gunners
|
|
|
|
|
Vasuri
Poissa
Suosikkijoukkue: Tampere
|
 |
Vastaus #46 : 06.08.2006 klo 17:17:06 |
|
Näin muutaman ottelun veikkausliigaa nähneenä voisin heittää seuraavia kommentteja itse pelistä ja olosuhteista.
Pidän futiksesta ja aina pääkaupunkiseudulla vierailessani pyrin käymään veikkausliigan otteluissa. Viimeisen parin vuoden sisään on osunut lähinnä HJK:n kotimatseja, joten kokemukseni ovat oikeastaan täysin Finnair Stadionilta.
Finnair Stadion on ymmärtääkseni se paras jalkapallostadion Suomessa mitä tulee olosuhteisiin nähden, mutta ainakin itselleni pari todella ärsyttävää asiaa on toistunut joka kerta kun olen käynyt otteluissa. Ylivoimaisena ykkösenä on se, että penkit ovat aivan uskomattoman likaisia. Ei todellakaan ole miellyttävää alkaa ensitöikseen puhdistamaan omaa penkkiään liasta ja sitten katsella ottelua kädet mustan/keltaisen lian peitossa. Onko loppujenlopuksi kovin paljoa vaadittu että Finnairin penkit puhdistettaisiin edes joskus? Itse näkisin että juuri tuo penkin likaisuus aiheuttaa jo sen ensimmäisen ikävän yllätyksen otteluun saapuneelle tuulipukukansalle. Varsinkin jos katsomoon halutaan naisia ja ei niin futishullua yleisöä niin mielestäni yleiseen puhtauteen tulisi kiinnittää huomiota.
Toinen todella ärsyttävä seikka on WC:t. Eikö niitä todellakaan osata pitää puhtaana, pitääkö sen kusen oikeasti haista ja näkyä jotta saavutetaan se aito ja oikea futistunnelma? Jos Finnair toimii lippulaivana olosuhteiden puolesta niin en halua edes kuvitella millaisissa vessoissa veikkausliigayleisö käy pienemmillä paikkakunnilla. Samaan hengenvetoon voisi myös mainita myös sen, että jonot kioskeille ovat todella pitkiä ja itselläni onkin aina jäänyt nämä palvelut käyttämättä, sillä ei minua todellakaan kiinnosta jonottaa yli 15 minuuttia saadakseni kovia karkkeja tai ylihinnoiteltua makkaraa.
Itse peli on mielestäni hyvää, eikä se loppujen lopuksi ole ollut se suurin syy miksi olen jäänyt tyytymättömäksi ottelutapahtumaan. Näin ovat sanoneet myös monet ystäväni jotka olen lähes väkisin raahanut mukaan otteluihin. Kyllä se tyytyväisyys koostuu juuri puhtaista penkeistä ja saniteettitiloista sekä toimivasta kioskista. Näistä ystäväni ovat itkeneet, eikä niinkään itse pelistä. Yleensä peli on ollut heidän mukaansa jopa "yllättävän hyvää".
Itse näkisin että veikkausliigan ongelmana on juuri olosuhteet eikä niinkään itse peli. Muutamia jääkiekko-otteluita nähneenä niin mieleeni on jäänyt oikeastaan se, että Espoosta sai kioskista todella lämmintä limua, joka ostohetkellä harmitti todella paljon. Itse ottelusta en juurikaan muista mitään. Uskoisin että muillakin henkilöillä joille jalkapallo merkitsee yhtä vähän kuin minulle jääkiekko muistavat tasan tarkkaan ne likaiset penkit, haisevat wc:t ja kioskien pitkän jonot.
Lé Gunners
Tuu Tampereelle  , täällä kaikki on paremmin  En oo muuten käyny tällä kaudella kertaakaan Ratinan vessoissa, vaikka oon ollu kahta peliä lukuunottamatta jokaisessa TamU:n matsissa. Pitäisköhän käydä kattoo ettei sieltä vaan löydy samanlaisia kusenhajuisia vessoja  hope not.
|
|
|
|
|
Ravi-Paisti
Paikalla
|
 |
Vastaus #47 : 06.08.2006 klo 18:31:15 |
|
Jotain pikaista kommenttia:
Yksi selkeä suurseura?
Tähän en osaa oikein sanoa mitään. Jos sellainen olisi, niin tuskin sillä ainakaan negatiivista vaikutusta olisi. Jos vaikkapa Klubi olisi tälläinen, niin vastakkainasettelu Pääkaupunki vs maakunnat voisi nostaa kiinnostusta etenkin joukkueen vieraspeleissä kun kaikki haluaisivat kaataa tämän suuren seuran.
Eurooppalainen pelirytmi?
Ei missään nimessä. En tajua miten tämä voisi toimia Suomessa.
Katsomot täyteen? Kuinka syntyy futisbuumi?
Itse suhtauden epäillen kaikkien maalailemaan kuvaan siitä, että maajoukkueen menestys olisi avain kotimaisen futiksen suosioon. En vaan ole vielä löytänyt yhtyettä, että miksi kansa alkaisi valumaan Veikkausliiga-matseihin jos ulkomailla pelaavista ammattilaisista koostettu joukkue menestyy. Samat pelaajat kuitenkin jatkavat siellä Veikkausliigassa, vaikka maajoukkue voittaisi mm-kultaa. Toki tämä olisi kaikin puolin positiivista, mutta tuntuu että tämä hokema on enää ainoa mitä on jäljellä. Sitten ollaankin sormi suussa jos maajoukkue menestyy eikä Veikkausliiga kiinnosta sen jälkeen yhtään sen enempää.
Yleisön saaminen Veikkausliigan peleihin ei ole helppoa, monet pitävät tasoa surkeana ja vaikka kuinka vakuutetaan, että peli on mainettaan parempaa niin se ei muuta sitä, että asiakas on oikeassa. Jos asiakas on sitä mieltä, että peli on huonoa niin siitä ei saa syyttää asiakasta. Viimeisin itse livenä näkemäni ottelu oli Inter – Lahti ja jos joku väittää kirkkain silmin, että peli oli mainettaan parempaa niin en edes halua tietää kuinka huono se maine onkaan. Peli oli suorastaan järkyttävän huonoa. Sitten on kaikkia pieniä juttuja, jotka jopa minua ärsyttävät. Esimerkiksi Veritas-stadionilla on lukuisia telkkareita, mutta pelien aikana kaikki ovat kiinni. Miksi? Miksei niissä voisi näyttää edes teksti-tv:n tilanneseurantaa tai jotain? Miksi esim. pelaajien esittelyssä pitää olla niin pirunmoinen kiire, eikös siinäkin voisi vähän buffata pelaajia pelkän nimen mainitsemisen lisäksi? Monesta pelaajasta löytyisi jotain mielenkiintoista sanottavaa pelkän nimen (+mahdollisen sponsorin nimen) lisäksi. Yms. yms. pikku juttuja.
|
|
|
|
|
jaanu$
Poissa
|
 |
Vastaus #48 : 07.08.2006 klo 09:40:15 |
|
Jos asiakas on sitä mieltä, että peli on huonoa niin siitä ei saa syyttää asiakasta. Viimeisin itse livenä näkemäni ottelu oli Inter – Lahti ja jos joku väittää kirkkain silmin, että peli oli mainettaan parempaa niin en edes halua tietää kuinka huono se maine onkaan. Peli oli suorastaan järkyttävän huonoa.
ja jos joku väittää kirkkain silmin että olosuhteet olivat parhaat maholliset hienolle jalkapalloviihteelle, niin en ees halua tietää kuinka vituillaan olosuhteet onkaan. Vittu kahen-kolmen tunnin sade kuukauessa, niin Turussa pelataan vesipassissa :keskari:
|
|
|
|
|
jaanu$
Poissa
|
 |
Vastaus #49 : 07.08.2006 klo 10:01:51 |
|
jos näillä mentäis...
1. max. 12 joukkueen sarja 2. Yks suora putoaja 3. Liigalisenssin ehdot vaatimukseksi, ei suositukseksi 4. Ykköseen myös jonkinlaiset "liigaan valmistavat" vaatimukset, ettei ihan missä tahansa pelloilla saa pelata
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 07.08.2006 klo 10:03:02 kirjoittanut jaanu$ »
|
|
|
|
|
|
|