FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
15.10.2025 klo 09:18:32 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: 1 ... 51 [52] 53 ... 500

Kirjoittaja Aihe: SKH23 - "Lapsenlapset pelkäävät puistoissa"  (Luettu 2671271 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Tipi553

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Liverpool FC

Vastaus #1275 : 26.08.2015 klo 21:31:13

Nää on niin näitä. >:( Onneks nää suomifutiksen jarruttajapatut on suurin osa kohta kuollut tai eläkkeellä.
Livöpuulin fanipäätyä kyseinen janari ihastelee twitterissään avoimesti siitin kovana, mutta suomessa kehitys on huolestuttavaa. :keskari:

Itse en ole koskaan ymmärtänyt mitä hienoa joissain saatanan soihduissa on. Meteli se on mikä merkitsee, yleensä soihduilla vain kompensoidaan sitä ettei jakseta huutaa koko pelin ajan. Ja kun Liverpoolin tässä mainitsit niin et selvästi ole koskaan nähnyt Mestarien liigan peliä Kop-katsomosta katsottuna.
Kikkara

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Meil ei oo mittään

Vastaus #1276 : 26.08.2015 klo 21:55:00

Itse en ole koskaan ymmärtänyt mitä hienoa joissain saatanan soihduissa on. Meteli se on mikä merkitsee, yleensä soihduilla vain kompensoidaan sitä ettei jakseta huutaa koko pelin ajan. Ja kun Liverpoolin tässä mainitsit niin et selvästi ole koskaan nähnyt Mestarien liigan peliä Kop-katsomosta katsottuna.

Höpö höpö. Esim toisessa Stadin Derbyssä sen IFK kannattajien muutaman minuutin soihduttelun jälkeen koko matsin oli hyvä mökä päällä.
_alaviiva_

Poissa Poissa

Vastaus #1277 : 26.08.2015 klo 22:09:40

Yleensä soihduilla vain kompensoidaan sitä ettei jakseta huutaa koko pelin ajan.

Tämä.

Itsekkin tehnyt saman huomion esim. Tukholman tai Belgradin derbyjä katsellessa.
Habe

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: baLOLtelli

Vastaus #1278 : 26.08.2015 klo 22:17:58

Itse en ole koskaan ymmärtänyt mitä hienoa joissain saatanan soihduissa on.

Katsomokoreografiaa samalla tavalla, kuin tifot, liput tai bandikset. Usein siivittää fanit kovempaan meteliin ja useat pelaajatkin kehuneet pyroja. Kaikilla toki oma mielipide, mutta "Once you pop, you cant stop".
Tipi553

Poissa Poissa

Vastaus #1279 : 26.08.2015 klo 22:22:39

Katsomokoreografiaa samalla tavalla, kuin tifot, liput tai bandikset. Usein siivittää fanit kovempaan meteliin ja useat pelaajatkin kehuneet pyroja. Kaikilla toki oma mielipide, mutta "Once you pop, you cant stop".

Voi olla totta, mutta monesti on aivan huikeaa tunnelmaa ilman mitään tifoja tai savuja tai pommeja. Sinänsä niitä ei tarvita hyvän tunnelman luontiin. Se on vähän sama kuin seksilelut: Hyvää seksiä voi harrastaa ilman niitäkin.
69

Poissa Poissa

Vastaus #1280 : 26.08.2015 klo 23:05:45

Itse en ole koskaan ymmärtänyt mitä hienoa joissain saatanan soihduissa on.

No et varmasti ole ymmärtänyt, ja tästä voin mennä ihan varmasti myös takuuseen. :D Sehän siitä vielä puuttuisi, kun istut kotisohvalla katsomassa livöpuulin matsia veltto tipi kädessä, että sulla palaisi vielä soihtu toisessa kädessä. :D
Tipi553

Poissa Poissa

Vastaus #1281 : 26.08.2015 klo 23:15:26

Kyllä tuo Ultras-kulttuurin ihannointi on aivan sairaalloista tällä hetkellä. Mutta samalla tavalla muoti-ilmiö kuin rokkarit ja modit, teddy boysit, casuaalit jne. Kyllä sekin tulee laantumaan ajan myötä. Parinkymmenen vuoden päästä on taas eri villitykset.
Balkan

Poissa Poissa

Vastaus #1282 : 26.08.2015 klo 23:29:09

Kyllä tuo Ultras-kulttuurin ihannointi on aivan sairaalloista tällä hetkellä. Mutta samalla tavalla muoti-ilmiö kuin rokkarit ja modit, teddy boysit, casuaalit jne. Kyllä sekin tulee laantumaan ajan myötä. Parinkymmenen vuoden päästä on taas eri villitykset.
Niin, onhan myös ihmisiä jotka ovat olleet näitä mainitsemiasi teddyjä, modeja, punkkareita, diinareita, skinejä, hippejä ja ties mitä häiriköitä jo sen monta kymmentä vuotta. Villityksiä menee ja villityksiä tulee.

Mua ei ainakaan itseäni haittaa, et tällä hetkellä "kasvava" trendi on kovaan ääneen ja näyttävästi kannattaminen (onks tää nyt sitä ultrailua?) Onhan se valitettavaa, mut näillä on mentävä.
Tipi553

Poissa Poissa

Vastaus #1283 : 26.08.2015 klo 23:35:38

Niin, onhan myös ihmisiä jotka ovat olleet näitä mainitsemiasi teddyjä, modeja, punkkareita, diinareita, skinejä, hippejä ja ties mitä häiriköitä jo sen monta kymmentä vuotta. Villityksiä menee ja villityksiä tulee.

Mua ei ainakaan itseäni haittaa, et tällä hetkellä "kasvava" trendi on kovaan ääneen ja näyttävästi kannattaminen (onks tää nyt sitä ultrailua?) Onhan se valitettavaa, mut näillä on mentävä.

Minua ei sinänsä häiritse mikään ja niin kuin sanot kovaan ääneen kannattaminen on mielestäni erittäin hienoa. Itse vain en mistään soihduista välitä kun niistä on enemmän haittoja eikä ne nyt mitenkään omaan tunnelmaan vaikuta, jos jotain niin huonontaa vain näkyvyyttä. Joka pyromaania haluaa leikkiä tai pommeja räjäytellä tehköön ne uutena vuotena tai hallitusti jossain muualla. Liput ovat myös hienoja ja niitä arvostan. Tifot samoin mutta ei niitä väenväkisin joka peliin tarvitse tehdä.
En tykkää

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1907

Vastaus #1284 : 26.08.2015 klo 23:35:43

Ultras-kulttuuri on ollut muodissa ennenkuin mitään casuaaleja on ollut olemassakaan. Ensimmäiset ultras-tyyliset ryhmät eli "torcidat" taisi syntyä jo 30-luvulla ja eurooppaan ne tulivat 50-luvulla. Italian vanhimmat ultraryhmät ovat olleet toiminnassa jo vuodesta 1969, eri nimityksellä jo paljon aiemmin.

Itse en jaa monenkaan asian mielekkyyttä ympäröivässä yhteiskunnassa mutta en minä niitä ole sen takia kieltämässäkään. Nimbyillä ja kukkahatuilla nämä
Alfons X

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Barça, TPS, CE Europa, Huuhkajat

Vastaus #1285 : 26.08.2015 klo 23:43:59

Tämä.

Itsekkin tehnyt saman huomion esim. Tukholman tai Belgradin derbyjä katsellessa.
Maanantaina ainakin pitivät mökää vaikka soihdut paloivatkin. Ja samanlaista tunnelmaa en ole ulkomailla aiemmin kokenut.
Tipi553

Poissa Poissa

Vastaus #1286 : 27.08.2015 klo 00:07:05

Maanantaina ainakin pitivät mökää vaikka soihdut paloivatkin. Ja samanlaista tunnelmaa en ole ulkomailla aiemmin kokenut.

Suosittelen mestarien liigan pelejä.
Kikkara

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Meil ei oo mittään

Vastaus #1287 : 27.08.2015 klo 00:09:58

Mitä niistä?
Alfons X

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Barça, TPS, CE Europa, Huuhkajat

Vastaus #1288 : 27.08.2015 klo 00:15:40

Riittääkö mestarien liigan finaali vuodelta 2011?
Tipi553

Poissa Poissa

Vastaus #1289 : 27.08.2015 klo 00:18:29

Mitä niistä?

Liverpoolin mestarien liigan pelejä suosittelen vaikka onkin epäselvää tullaanko niitä lähivuosina pelaamaan. Tämän lisäksi kumpi tahansa Glasgowin joukkueista. Paras tunnelma minkä ikinä olen kokenut oli Real Madrid - Atletico matsissa ucl-puolivälierissä. Tai no sanotaan että jaetulla sijalla Old Firm -derbyn kanssa. Hyvää olen myös kuullut Benfican euroilloista.
Tipi553

Poissa Poissa

Vastaus #1290 : 27.08.2015 klo 00:20:11

Riittääkö mestarien liigan finaali vuodelta 2011?

Ei oikein voida laskea koska ei ole kotiyleisö/vierasyleisö -asetelmaa.
Nyhtöpossu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1937

Vastaus #1291 : 27.08.2015 klo 02:22:42

Liverpoolin mestarien liigan pelejä suosittelen

Jep. :D
Vlad Kepes

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: kulttuurikeynesianismi

Vastaus #1292 : 27.08.2015 klo 03:32:28

No ei se ole mahdollista kun ei Serbia tule koskaan saamaan kahta paikkaa mestareiden liigaan.
Habe

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: baLOLtelli

Vastaus #1293 : 27.08.2015 klo 09:18:31

Paras tunnelma minkä ikinä olen kokenut oli Real Madrid - Atletico matsissa ucl-puolivälierissä.

Tämä nyt menee pahasti offtopikiksi ja tästä voisi jatkaa vaikka mieshuorailutopikissa, mutta laitan nyt enivei:

Minä en vaan voi ymmärtää näitä Tipin kaltaisien henkilöiden ajatusmaailmaa.. Olin samassa ottelussa paikan päällä ja minusta se koko tunnelma oli vain turistien täyttämä muovinäytös. Porukka istuu, jauhaa pähkinöitään ja välillä huutaa "puta madre". Samalla viikolla pelattu la liga ottelussakin Rayo - Bilbao oli enemmän menoa, kun Rayon ultrat jaksoivat pitää ääntä koko 90min.
Seppo14

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HIFK

Vastaus #1294 : 27.08.2015 klo 09:54:50

Tämä nyt menee pahasti offtopikiksi ja tästä voisi jatkaa vaikka mieshuorailutopikissa, mutta laitan nyt enivei:

Minä en vaan voi ymmärtää näitä Tipin kaltaisien henkilöiden ajatusmaailmaa.. Olin samassa ottelussa paikan päällä ja minusta se koko tunnelma oli vain turistien täyttämä muovinäytös. Porukka istuu, jauhaa pähkinöitään ja välillä huutaa "puta madre". Samalla viikolla pelattu la liga ottelussakin Rayo - Bilbao oli enemmän menoa, kun Rayon ultrat jaksoivat pitää ääntä koko 90min.

Sama, yleensä noissa peleissä on eniten turisteja ja kaikilla ultrilla ei ole edes rahaa maksaa noita superkalliita pääsylippuja.
Glory and Gore

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Sarjakärjet ja maailmanmestarit

Vastaus #1295 : 27.08.2015 klo 10:45:04

Sama, yleensä noissa peleissä on eniten turisteja ja kaikilla ultrilla ei ole edes rahaa maksaa noita superkalliita pääsylippuja.
Eipä tuo ole rahasta kiinni, ultrat kun on bannattu peleistä.
Moe
Vastaus #1296 : 27.08.2015 klo 10:55:28

Onhan se ihan vitun sairasta, että joku haluaa käydä paikanpäällä peleissä ja jopa pitää siellä ääntä. Kyllä se olisi paljon parempi, että jengi vaan makaisi sohvalla kuten sinä ja kannattamasi seuran kiinalaiset ja singaporelaiset ultrat.
No_Excuses

Poissa Poissa

Vastaus #1297 : 27.08.2015 klo 11:26:26

Tämän keskustelun ainoa "lädi" yllättää kyllä joka viestillään. Eikä mitenkään positiivisesti.

Vahvistuu vaan enemmän käsitys siitä kuinka nämä tunnelman perässä matkustavat itseasiassa tappavat tunnelman joka puolella ajan myötä.
« Viimeksi muokattu: 27.08.2015 klo 11:29:05 kirjoittanut No_Excuses »
iivu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: ♥

Vastaus #1298 : 27.08.2015 klo 11:56:34

.. hämmentävää keskustelua, kerta kaikkiaan. Sanonpa vain sen, että kontrolloitujen ja osittain laillistettujen soihdutuksien sun muiden koirankoppihommien kanssa etäännytään peruuttamattomalla tavalla 1900-luvun jälkipuoliskon merkittävimmän ei-poliittisen (. ..) eurooppalaisen nuorisoliikkeen keskeisistä pelisäännöistä ja ideaaleista. Kukaan, joka ymmärtää Ultras-kulttuurin historiaa, keskeisiä piirteitä ja tunnusmerkkejä, ei voi ilman kategorista vastustusta hyväksyä - puhumattakaan osallistumisesta - kyseisen kaltaista nöyryytyskieputusta viranomaisten taholta.

Ikään kuin kannattajakatsomot tosiaan olisivat jonkinlaisia viihdekoneita maksavalle yleisölle, koska siitähän tässä on todellisuudessa kyse. Tasalaatuisen viihde-elämyksen tarjoamisesta - ja järjestäytyneiden kannattajien luoman 'tunnelman' avulla tapahtuman houkuttelevuudesta - maksavalle yleisölle, osana viihde-elämystä ja markkinointitarkoituksiin. Käsi ylös, kuka haluaa esittää nukketeatteria lavalla ?
« Viimeksi muokattu: 27.08.2015 klo 12:05:22 kirjoittanut Noblesse oblige »
Tipi553

Poissa Poissa

Vastaus #1299 : 27.08.2015 klo 12:10:32

No miten Helsingin derby on parempi, samalla periaatteella ei yhtään parempi, juntit vähän huutaa homovittua ja siinä kaikki.

Sivuja: 1 ... 51 [52] 53 ... 500

Siirry: