Kossi Agassa
Poissa
|
 |
Vastaus #1525 : 31.05.2015 klo 12:41:16 |
|
Toivotaan, että tämän kauden kummiyrityksiä ei vain ole vielä päivitetty.
Kyllä itse ainakin vetäisin tukijana herneen nokkaan, jos lupautuisin pelaajalle kummiyritykseksi ja seura ei vaivautuisi tätä päivittämään kotisivulle.
|
|
|
|
|
Repe Sorsa
Poissa
|
 |
Vastaus #1526 : 31.05.2015 klo 13:10:59 |
|
Jos kaikilla pelaajilla ei tosiaan ole kummiyritystä, listaa voisi täydentää hakemalla yhteistyötä lähialueen päiväkotien, koulujen, yhdistysten jne. kanssa. Näissä kohteissa pelaaja/pelaajat voisivat vaikkapa käydä jalkapallot mukanaan pitämässä pientä höntsää.
e. Taloudellista hyötyähän tuosta ei tulisi, mutta myönteistä näkyvyyttä kylläkin.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 31.05.2015 klo 13:32:17 kirjoittanut Repe Sorsa »
|
|
|
|
|
Vastapallo
Poissa
Suosikkijoukkue: Isabelle Forrerin massiivinen juomapullo
|
 |
Vastaus #1527 : 31.05.2015 klo 15:34:52 |
|
On siellä n. tusinan verran kummiyrityksiä jo myytynä. Otteluohjelmassa ja kuulutuksissa ovat ainakin mukana.
|
|
|
|
|
yyber
Poissa
Suosikkijoukkue: Periaatteen Jatkuvuus
|
 |
Vastaus #1528 : 31.05.2015 klo 16:07:51 |
|
Montako osakeantia pidetty vuosien 2010 ja 2015 välissä? Mikä on ollut tulos?
Hakan kannattajana savustaisin nykyisen johdon vittuun ja vaatisin kulujen raakaa karsimista putoamisenkin uhalla. Mutta ei, ilmeisesti liigapaikka jota ette tule enää koskaan saamaan on liian kiimainen tavoite seuran elossapysymiseen verrattuna. Toistan, ette tule enää ikinä pelaamaan liigassa, koska Valkeakoski ei talousalueena voi elättää riittävän kokoista joukkuetta. Jossain vaiheessa olisi hyvä sisäistää tämä fakta ja muokata Hakasta hieno 1-2 -divareiden joukkue nykyisen aivan vitun vammaisen spedeilyn sijaan.
e: Argumentaationi oli nyt kyllä melko alhaisella tasolla, pahoittelut siitä. Pointin piti olla kuitenkin se, ettei Hakan kannata jatkossa tavoitella liigapaikkaa konkurssin uhalla - seuran brändi ja historia on liian hieno näin lyhytnäköiseen toimintaan. Ja kyllä, niitä liiganousujakin voi tulla halvallakin joukkueella, TJEU: HIFK viime kaudella. Mutta ei se elämä divareissa silti niin kauheaa ole, ettei toimintaa kannattaisi pyörittää nimenomaa talous edellä.
Kiitos tästä viiltävästä analyysistä, mutta Etelä-Pirkanmaa on talousalueena ihan tarpeeksi suuri liigajengille. Olet Oulusta etkä ehkä tiedä sitä, että Haka ei ole pelkästään Valkeakosken jengi, yhteistyöseuroja on useita ja näiden strategia on kasvattaa pelaajia Hakan tarpeisiin. Vanhojen velkojen maksaminen ei onnistu ilman tulosta, kunhan nyt selvitään ensin verottajasta. Tuo vammainen spedeily tulee jatkumaan kunnes velat on maksettu. Se kumpi pelaa ensin liigassa, muovinen Oulu vai Haka, ratkaistaan tulevaisuudessakin kentällä.
|
|
|
|
|
Terminator Sakke
Poissa
Suosikkijoukkue: Sakke Saarinen
|
 |
Vastaus #1529 : 31.05.2015 klo 16:25:57 |
|
Kiitos tästä viiltävästä analyysistä, mutta Etelä-Pirkanmaa on talousalueena ihan tarpeeksi suuri liigajengille.
Tähän sama. Talousalue ei ole Hakallekaan ongelma. Juuri nyt toki pelaajatuotanto on pienoinen kompastuskivi (ostojoukkueen malli ei ole kannattava vaihtoehto), koko Pirkanmaan alueella ei tällä hetkellä ole tilaa kahdelle liigajoukkueelle. Yhdenkin kanssa tekee tiukkaa, vaikka niin Ilveksen kuin Hakankin kokoonpanossa on muutamia liigapotentiaalin nuoria. Se on kuitenkin asia johon on kummassakin seurassa panostettu, ja uskon että ihan lähitulevaisuudessa kahden pirkanmaalaisen liigajoukkueen olemassaolo olisi senkin puolesta taas mahdollista.
|
|
|
|
|
Kylänöyhtä
Poissa
|
 |
Vastaus #1530 : 31.05.2015 klo 17:00:25 |
|
Nyt on ollut ilo nähdä yhteistyön hämeenlinnalaisten kanssa syvenevän. Toivottavasti se alkaa näkymään myös hämeenlinnalaisina sponsoreina. Tietysti mitä enemmän Hakan meininki koskettaa hämeenlinnalaisia kuluttajia niin sitä enemmän se alkaa yrityksiäkin kiinnostamaan.
|
|
|
|
|
fat mike
Poissa
Suosikkijoukkue: Toips, LeiF
|
 |
Vastaus #1531 : 01.06.2015 klo 21:08:12 |
|
Ensimmäistä kertaa näissä talkoissa mukana, tuskin viimistä.. Ei nyt erikoisella summalla, mutta kumminkin.
|
|
|
|
|
misteri
Poissa
Suosikkijoukkue: FF Poker Tour I Bracelets: Final, Main, Money
|
 |
Vastaus #1532 : 01.06.2015 klo 21:29:31 |
|
Kyllä siellä viime kauden päättäneessä kokouksessa puhuttiin tuloksen olleen jälleen plussan puolella verrattuna edellisvuoteen.
Oliko se YHTIÖKOKOUS? "Puhuttiin" kuulostaa ihmeelliseltä, sillä yhtiökokouksessa pitää vuosittain hyväksyä tilinpäätös ja mitä voitolle/tappiolle tehdään. Eli onko kukaan Haka Oy:n omistajista ( eli te, ketkä osakeantiin osallistuvat) nähnyt/ollut hyväksymässä vuosien 2013 ja 2014 tilinpäätöstä? Aikamoista puuhastelua on, jos edes nämä perusasiat ei ole yhtiössä kunnossa? Kai Haka Oy on kuitenkin se toimija, joka jalkapallotoimintaa pyörittää? Edit: http://www.fchaka.fi/etusivu/uutiset/2157-fc-haka-oy-n-yhtiokokous-pidettiin-tehtiksen-paviljongissaAinakin tuolla on vuoden 2013 tiedot, että opo syöty ja tulos tappiota 2013. Kun samassa kokouksessa tänä vuonna olitte 12.5 olitte, niin mitä siellä tilinpäätös näytti ja voitosta/tappiosta päätettiin? http://www.fchaka.fi/etusivu/uutiset/2487-kutsu-fc-haka-oy-n-varsinaiseen-yhtiokokoukseen-12-5-kello-18Kohdat 8 ja 9. Ja joku huolestunut omistaja voisi kilauttaa tjlle js kysyä, miksi ei ole toimitettu prhlle tilinpäätöksiä lain mukaan?
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 01.06.2015 klo 21:38:49 kirjoittanut misteri »
|
|
|
|
|
voseli
Poissa
Suosikkijoukkue: Valkeakosken Haka, Sakari Saarinen, viski
|
 |
Vastaus #1533 : 01.06.2015 klo 21:46:58 |
|
Viimeisin yhtiökokous, jossa olin oli edellisvuoden viimeinen (ja ylimääräinen) yhtiökokous. Ja tosiaan "puhuttiin" tarkoitti johtokunnan henkilöiden kanssa puhumista juuri ennen kokouksen aloittamista.
|
|
|
|
|
misteri
Poissa
Suosikkijoukkue: FF Poker Tour I Bracelets: Final, Main, Money
|
 |
Vastaus #1534 : 01.06.2015 klo 22:01:22 |
|
Voisko joku 12.5.2015 paikalla olleista osakkaista valottaa noita asioita, mitä 2013 tpn jälkeen on kerrottu? Eli tulos, opo, velka? Miksi yhtiö ei kerro tilinpäätöstietojen perus asioita sivuillaan? Tai lähetä niitä prhlle? Normaalisti nuo löytyisi prhlta, mutta FC Haka Oy ei ole noita moneen vuoteen toimittanut?
|
|
|
|
|
Vastapallo
Poissa
|
 |
Vastaus #1535 : 01.06.2015 klo 22:24:15 |
|
Soita tai laita sähköpostia toimistolle. Nettisivuilta löytyy yhteystiedot. Jos kerran seura ei ole tietoja julkisesti esitellyt (en tiedä miksi ei), niin miksi se olisi yksittäisen osakkeenomistajan tehtävä niistä kertoa ulkopuoliselle kyselijälle?
|
|
|
|
|
Ac Ojoinen
Poissa
|
 |
Vastaus #1536 : 02.06.2015 klo 06:10:43 |
|
FC Haka Oy
VEROVELKAREKISTERI Verovelkatiedot ja ilmoitusten laiminlyönnit Tiedot päivitetty: 1.6.2015 Asiakas Y-tunnus 2191849-4 Toiminimi FC Haka Oy Aputoiminimi Verovelkatieto Maksamatonta verovelkaa on vähintään 10 000 euroa. Ilmoitusten laiminlyönnit Ei rekisteriin merkittyjä puutteita kausiveroilmoituksen antamisessa.
Ilmestynyt eilen YTJ:n palveluun. Ilmeisesti uutta verovelkaa on syntynyt jos maksusuunnitelman velan hoitoon oli annettu pari viikkoa aikaa.
|
|
|
|
|
Arvo Lataus
Poissa
|
 |
Vastaus #1537 : 02.06.2015 klo 11:49:55 |
|
Kyllähän tuo Hakan pelleily kaatuu loppupeleissä munattomien osakkaiden niskaan, kun selvästi pihalla olevaa operatiivista johtoa ei haluta/viitsitä pistää vastuuseen tekemisistään. Näyttää vahvasti siltä, että yhtiökokouksessa on osakkaille annettu väärää tietoa/pimitetty tietoa kun mukamas positiivista tulosta tekevä yhtiö jatkaa velkaantumistaan. En ole juristi, mutta maallikon silmiin toiminta haiskahtaa rikolliselta.
Nämä loputtomat "osakeannit" ovat tietysti sutkien näkkulmasta mitä mainioin juttu, koska yrityksen omistajiksi saadaan mistään mitään ymmärtämättömät jees-miehet, joille voi syöttää mitä puppua tahansa.
|
|
|
|
|
voseli
Poissa
|
 |
Vastaus #1538 : 02.06.2015 klo 11:59:26 |
|
Joo, osakkaiden vika  Kukaan ei ole yrittänyt hiillostaa johtoa kokouksissa, eiku. Ja sinähän olet ollut niissä paikallakin.
|
|
|
|
|
Mamadou
Poissa
|
 |
Vastaus #1539 : 02.06.2015 klo 12:48:27 |
|
Kukaan ei ole yrittänyt hiillostaa johtoa kokouksissa, eiku. Hiillostuksen tulokselle 
|
|
|
|
|
voseli
Poissa
|
 |
Vastaus #1540 : 02.06.2015 klo 12:59:04 |
|
Hiillostuksen tulokselle  Vähemmän yllättäen elämässä ei aina saa tahtoansa läpi.
|
|
|
|
|
Zaari
Poissa
Suosikkijoukkue: Nukkuvat jättiläiset
|
 |
Vastaus #1541 : 02.06.2015 klo 13:23:34 |
|
Joo, osakkaiden vika  Kukaan ei ole yrittänyt hiillostaa johtoa kokouksissa, eiku. Ja sinähän olet ollut niissä paikallakin. Kerropa nyt rehellisesti, kenen vika tämä on? Sä puolustelet oikeastaan kaikkien tekemisiä täällä ja melko ylimieliseen sävyyn tuot oman erinomaisuutesi esille. Sä olet paikalla yhtiökokouksissa ja täten olet hyväksynyt johdon nykylinjat. Mikä sun rehellinen mielipiteesi on tilanteesta? Mun mielestä monet 'ulkopuoliset' ovat esittäneet aivan valideja ja asiallisia kysymyksiä seuran tilanteesta. Totuus taitaa olla se, että johdon kusetus ja sumutus on onnistunut melko hyvin, koska edelleen löytyy näitä EOM-teeseillä varustettuja sankareita.
|
|
|
|
|
voseli
Poissa
|
 |
Vastaus #1542 : 02.06.2015 klo 13:42:08 |
|
Vähän hankala sanoa kenen vika, kun en ole ollut johtokunnassa mukana tekemässä päätöksiä tässä viime vuosien aikana. Mutta ei ainakaan lähinnä hyväntekeväisyyttä harjoittavien, talouspuolen asioista ymmärtämättömien osakkaiden vika.
Pari vastakysymystä: ketä/keitä henkilöä/henkilöitä olen puolustanut täällä? Missä olen tuonut esiin "omaa erinomaisuuttani melko ylimieliseen sävyyn"? Ja mitä ihmettä se edes liittyy mihinkään.
Yhtiökokousten sisällöstähän nyt täällä ei edes voi kertoa ulkopuolisille vaitiolovelvollisuuden johdosta. Sinänsä mitään uutta näkökulmaa ulkopuolisilta ei asiaan tule, vaan samaa toistoa paskasta tilanteesta, mitä on käyty läpi jo aiemmin. Ja niistä talousteknisistä asioista kannattaa muutenkin kysyä joltakin muulta kuin foorumilla vaikuttavilta vähemmistöosakkailta.
EOM-teesien sijaan pitäisi varmaan ulvoa täällä ranteet auki, mutta suhtautuminen asiaan on nyt yksi ja sama loppujen lopuksi, taloudellinen tilanne ei muutu itkuvirsistä tai yltiöpositiivisuudesta mitenkään. Ja Sormusen puheenjohtajakaudella todellakin tehtiin jotain oikein, nykyisen johdon toimia on tullutkin sitten kritisoitua enemmänkin.
|
|
|
|
|
Zaari
Poissa
|
 |
Vastaus #1543 : 02.06.2015 klo 14:09:40 |
|
Vähän hankala sanoa kenen vika, kun en ole ollut johtokunnassa mukana tekemässä päätöksiä tässä viime vuosien aikana. Mutta ei ainakaan lähinnä hyväntekeväisyyttä harjoittavien, talouspuolen asioista ymmärtämättömien osakkaiden vika.
Pari vastakysymystä: ketä/keitä henkilöä/henkilöitä olen puolustanut täällä? Missä olen tuonut esiin "omaa erinomaisuuttani melko ylimieliseen sävyyn"? Ja mitä ihmettä se edes liittyy mihinkään.
Yhtiökokousten sisällöstähän nyt täällä ei edes voi kertoa ulkopuolisille vaitiolovelvollisuuden johdosta. Sinänsä mitään uutta näkökulmaa ulkopuolisilta ei asiaan tule, vaan samaa toistoa paskasta tilanteesta, mitä on käyty läpi jo aiemmin. Ja niistä talousteknisistä asioista kannattaa muutenkin kysyä joltakin muulta kuin foorumilla vaikuttavilta vähemmistöosakkailta.
EOM-teesien sijaan pitäisi varmaan ulvoa täällä ranteet auki, mutta suhtautuminen asiaan on nyt yksi ja sama loppujen lopuksi, taloudellinen tilanne ei muutu itkuvirsistä tai yltiöpositiivisuudesta mitenkään. Ja Sormusen puheenjohtajakaudella todellakin tehtiin jotain oikein, nykyisen johdon toimia on tullutkin sitten kritisoitua enemmänkin.
Mikä vaitiolovelvollisuus sua sitoo? Kenen muun kuin osakkaiden vika se on, jos epäonnistunutta johtoa ei vaihdeta? Mä oon samassa veneessä ja yhtälailla syyllinen, kun olen antanut tämän toiminnan jatkua näinkin pitkään. Ja varmaan jatkuu edelleen, koska ilmeisesti osakkaat ovat halukkaita jatkamaan hallituksen viitoittamalla tiellä. Mulle tärkeintä olisi se, että rehellisesti kerrottaisiin taloudellinen tilanne. Kenelle ollaan velkaa ja kuinka paljon. Eikö tämä ole sellainen tieto, joka sinua kiinnostaa? Ja tämähän on keskustelufoorumi, joten kyllä täällä pitää keskustella. Välillä joudutaan kertaamaan, mutta se kuuluu asiaan. Sun kirjoitustyylisi nyt sattuu olemaan hyvinkin piikikäs ja ehdoton, se antaa ainakin mulle kuvan ylimielisyydestä. Ja se ei liity tosiaan yhtään mihinkään.
|
|
|
|
|
Vastapallo
Poissa
|
 |
Vastaus #1544 : 02.06.2015 klo 14:21:43 |
|
Mikä vaitiolovelvollisuus sua sitoo? Kenen muun kuin osakkaiden vika se on, jos epäonnistunutta johtoa ei vaihdeta? Mä oon samassa veneessä ja yhtälailla syyllinen, kun olen antanut tämän toiminnan jatkua näinkin pitkään. Ja varmaan jatkuu edelleen, koska ilmeisesti osakkaat ovat halukkaita jatkamaan hallituksen viitoittamalla tiellä. Mä ajattelen niin päin, että epäonnistunutta johtoa pitäisi tukea ja auttaa niin, että he onnistuisivat jatkossa. Mitä se ikinä sitten kunkin osakkaan kohdalla tarkoittaa. Matseissa käymistä, vapaaehtoishommia, junnuvalmennusta, varainhankintaa, yhtiökokouksissa änkyröintiä - mitä ikinä. Nythän toimitusjohtaja on viime vuosina vaihtunutkin noin muutaman vuoden sykleissä ja hallituksenkin kokoonpano elänyt. Laaksonen taitaa hpj:n tontilla olla pitkäikäisin puuhamies seurajohdossa ja ainakin mun käsitykseni on se, että hän on tehnyt kyllä paljon enemmänkin duunia Hakan eteen kuin mitä yhdeltä mieheltä voi odottaa. Mitä omiin osakemerkintöihini tulee, niin en suinkaan tehnyt niitä saadakseni vaikutusvaltaa Hakan asioihin. Tein ne tukeakseni Hakaa, jotta mulla olisi tulevaisuudessakin seura, jota kannattaa. Siihen lisäksi olen sitten jeesannut toimistoa sen minkä olen pystynyt ja osannut. Mulle tärkeintä olisi se, että rehellisesti kerrottaisiin taloudellinen tilanne. Kenelle ollaan velkaa ja kuinka paljon. Eikö tämä ole sellainen tieto, joka sinua kiinnostaa? Ja tämähän on keskustelufoorumi, joten kyllä täällä pitää keskustella. Välillä joudutaan kertaamaan, mutta se kuuluu asiaan. Tästä samaa mieltä. Avoimuutta olen peräänkuuluttanut jo pitkään ja sellainen korulauseista riisuttu ulostulo koko velkakasan syistä, sisällöstä ja mahdollisista seurauksista olisi paikallaan.
|
|
|
|
|
Zaari
Poissa
|
 |
Vastaus #1545 : 02.06.2015 klo 14:39:25 |
|
Mä ajattelen niin päin, että epäonnistunutta johtoa pitäisi tukea ja auttaa niin, että he onnistuisivat jatkossa. Mitä se ikinä sitten kunkin osakkaan kohdalla tarkoittaa. Matseissa käymistä, vapaaehtoishommia, junnuvalmennusta, varainhankintaa, yhtiökokouksissa änkyröintiä - mitä ikinä. Nythän toimitusjohtaja on viime vuosina vaihtunutkin noin muutaman vuoden sykleissä ja hallituksenkin kokoonpano elänyt. Laaksonen taitaa hpj:n tontilla olla pitkäikäisin puuhamies seurajohdossa ja ainakin mun käsitykseni on se, että hän on tehnyt kyllä paljon enemmänkin duunia Hakan eteen kuin mitä yhdeltä mieheltä voi odottaa. Laaksosen roolista samaa mieltä, mies on koko hallitus ainakin mun silmissä. Mutta tuettuhan tässä ollaan jo vuositolkulla. Ja mä vedän tukemisen rajan siihen, että jos kusetusmittari alkaa vilkkua punaisella, niin on paljon selitettävää. Jos selitykset kelpaa, niin tuetaan jatkossakin. Mutta sinisilmäisesti ei voi enää kukaan uskoa seuran antamaan infoon. Mitä omiin osakemerkintöihini tulee, niin en suinkaan tehnyt niitä saadakseni vaikutusvaltaa Hakan asioihin. Tein ne tukeakseni Hakaa, jotta mulla olisi tulevaisuudessakin seura, jota kannattaa. Siihen lisäksi olen sitten jeesannut toimistoa sen minkä olen pystynyt ja osannut.
Täysin samalla asialla ovat olleet varmasti lähes kaikki osakemerkintöjen osalla. Eiköhän joka penni ole tullut rakkaudesta seuraan.
|
|
|
|
|
yyber
Poissa
|
 |
Vastaus #1546 : 02.06.2015 klo 16:51:23 |
|
Itse olen tyytyväinen siihen, että jengi on yhä pystyssä kaiken tämän kiirastulen jälkeen ja pakko se on uskoa että tästäkin selvitään. Itselleni annan pyyhkeitä siitä, että en ole paremmin tutustunut osakkeenomistajana Oy:n tilanteeseen mutta sen tiedän, että vitusti siellä on töitä tehty. Erityisen tyytyväinen olen meidän junnujen esiintymiseen tämän kauden Ykkösessä ja se on suurin syy miksi tähän uusimpaankin pelastusoperaatioon otan osaa niillä lihaksilla mitä löytyy. Haka ei ole muovia vaan kultaa ja ansaitsee vielä joskus sellaisen tilanteen missä talous on kondiksessa, sarjataso on sivuseikka.
|
|
|
|
|
Kratos
Paikalla
|
 |
Vastaus #1547 : 02.06.2015 klo 16:57:11 |
|
tilanteen missä talous on kondiksessa, sarjataso on sivuseikka.
Onko viime vuosien päätökset seuran johdossa sitten olleet oikeita? Eihän tuollaiseen ajatteluun seuran sisällä viittaa oikein mikään.
|
|
|
|
|
voseli
Poissa
|
 |
Vastaus #1548 : 02.06.2015 klo 17:17:11 |
|
Mikä vaitiolovelvollisuus sua sitoo? Kenen muun kuin osakkaiden vika se on, jos epäonnistunutta johtoa ei vaihdeta? Mä oon samassa veneessä ja yhtälailla syyllinen, kun olen antanut tämän toiminnan jatkua näinkin pitkään. Ja varmaan jatkuu edelleen, koska ilmeisesti osakkaat ovat halukkaita jatkamaan hallituksen viitoittamalla tiellä.
Ei kai sitä nyt yhtiökokouksen tapahtumia voi alkaa erittelemään tarkemmin kelle tahansa ulkopuoliselle julkisella palstalla. Ja kyllä itse ainakin olen viime vuoden palkanmaksuongelmien yhteydessä kritisoinut tätä linjaa johtokunnan henkilöille, en tiedä sitten kuinka moni muu on tehnyt samaa. Uskooko ne vanhat jäärät siellä 19-vuotiasta keltanokkaa kuitenkaan? 
|
|
|
|
|
yyber
Poissa
|
 |
Vastaus #1549 : 02.06.2015 klo 17:23:36 |
|
Onko viime vuosien päätökset seuran johdossa sitten olleet oikeita? Eihän tuollaiseen ajatteluun seuran sisällä viittaa oikein mikään.
On varmaan vaihtoehdot olleet vähissä, konkurssiin olisi päässyt koska vaan vuoden 2009 jälkeen. Jälkiviisaana olisi silloin täytynyt lähteä kauteen amatööriporukalla ja pudota suosiolla Ykköseen/Kakkoseen mutta niistä ajoista en Laaksosta ja kumppaneita syytä. Paljon ovat saaneet hyvääkin aikaiseksi, mm. Tehtaan kentän ostivat pois kuleksimasta.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 02.06.2015 klo 19:05:39 kirjoittanut yyber »
|
|
|
|
|
|
|