Jema Pelle
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK
|
 |
Vastaus #1825 : 17.03.2022 klo 16:13:17 |
|
Moi runkkari  Jos ihmiset ostavat tuohon katsomoon viimeisenä liput, niin se varsin loogisesti on vähiten arvostettu. Vaikka sinä siitä tykkäisitkin. Ainahan piippuhyllylle saa halvimmalla liput. Europeleissä on ainakin idän hinnat? Tai kalliimmat, ainakin Stadin derbyssä yläkatsomo hintavampi.
|
|
« Viimeksi muokattu: 17.03.2022 klo 16:15:26 kirjoittanut Jema Pelle »
|
|
|
|
|
el mono
Poissa
Suosikkijoukkue: Kansanratio
|
 |
Vastaus #1826 : 17.03.2022 klo 16:15:06 |
|
Moi runkkari  Jos ihmiset ostavat tuohon katsomoon viimeisenä liput, niin se varsin loogisesti on vähiten arvostettu. Vaikka sinä siitä tykkäisitkin. Ainahan piippuhyllylle saa halvimmalla liput. Ainakin metroderbyn osalta yläkatsomo on avattu yleiseen myyntiin siinä missä pohjoispääty on vielä kiinni. Niin, ehkä luppenin kannattaisi päivittää lippujen hintoja, sillä kusiselle piippuhyllylle maksaa nyt saman verran kuin alakatsomoon ja enemmän kuin itään. Yläkatsomo ja osa Itäkatsomosta on varattu otteluisännälle. Epistä! Osa pääsee idylliseen itään ja osa joutuu kusiselle piippuhyllylle.  Hyvin muuten osasit vastata jopa yhteen kysymykseen. Pitääkö teidän pitää siellä toimistolla isokin brainstormaus ja Excel-rumba ennen kuin saan vastaukset niihin muihin? Edit. Eipä saanut ostettua lippua yläkatsomoon, vaikka olisin halunnut. Taidankin käyttää Elisan etukoodin, niin ei luppenirunkkarit saa vahingossakaan rahaa...
|
|
« Viimeksi muokattu: 17.03.2022 klo 16:18:04 kirjoittanut el mono »
|
|
|
|
|
muumi
Poissa
Suosikkijoukkue: minä en nettikiusaa
|
 |
Vastaus #1827 : 17.03.2022 klo 16:16:06 |
|
Europeleissä on ainakin idän hinnat?
En jaksa tarkistaa pidemmälle, mutta lippujen hinnat ovat vaihdelleet. Viime vuoden lohkovaiheeseen myytiin yhtä kalliilla yläkatsomon ja ravintola-/pääkatsomon liput.
|
|
|
|
muumi
Poissa
Suosikkijoukkue: minä en nettikiusaa
|
 |
Vastaus #1828 : 17.03.2022 klo 16:17:48 |
|
Hyvin muuten osasit vastata jopa yhteen kysymykseen. Pitääkö teidän pitää siellä toimistolla isokin brainstormaus ja Excel-rumba ennen kuin saan vastaukset niihin muihin?
Sulle ei kyllä kannata vastata tai sun kanssa keskustella mistään, kun toimistolaiseksi leimaat  Lähetä kysymyksesi [email protected].
|
|
|
|
Spangen
Poissa
|
 |
Vastaus #1829 : 17.03.2022 klo 16:45:02 |
|
Ilmaisliput ovat seuraus, eivät syy. Tästä taisi Ägäkin jutella talvella. Oikea syy on se, että Klubilla ja liigalla ei ole juurikaan merkitystä kovinkaan suurelle osalle urheiluyleisöä. Seuran täytyy tarjota jotain merkityksellistä, johon voi sitoutua ja samaistua. Jotain joka kiinnostaa.
Seura ei tällä hetkellä saa kuin pari prosenttia omista yli 3000 juniorista katsomoon, vaikka he saavat jäsenmaksun kyljessä ilmaisen sisäänpääsyn ja seura siitä kohtuudella muistuttelee. Taitaa olla, että monen yhteistyöseuran junnut pääsevät myös ilmaiseksi. Jos omien junnujen kohderyhmästä saataisiin edes 10% käymään matseissa sen sijaan, että ne jauhaa pelkästä Real Madridista treenien jälkeen niin oltaisiin jo hyvällä polulla. Mutta niin kauan, kun seura ei kiinnosta helsinkiläistä futisyleisöä, varmaan jatketaan ilmaisten lippujen jakamista.
Markkinoinnilla on vuori kiivettävänä. Nyt aloitettu pelaajien tarinoista kertova sisällöntuotanto on erittäin hyvä alku. Pikku hiljaa vähän kerrassaan toivottavasti euromenestyksen siivittämänä koronakuopasta kohti parempaa huomista.
|
|
|
|
Jarza77
Poissa
|
 |
Vastaus #1830 : 17.03.2022 klo 16:50:46 |
|
Seura ei tällä hetkellä saa kuin pari prosenttia omista yli 3000 juniorista katsomoon, vaikka he saavat jäsenmaksun kyljessä ilmaisen sisäänpääsyn ja seura siitä kohtuudella muistuttelee. Taitaa olla, että monen yhteistyöseuran junnut pääsevät myös ilmaiseksi. Jos omien junnujen kohderyhmästä saataisiin edes 10% käymään matseissa sen sijaan, että ne jauhaa pelkästä Real Madridista treenien jälkeen niin oltaisiin jo hyvällä polulla. Mutta niin kauan, kun seura ei kiinnosta helsinkiläistä futisyleisöä, varmaan jatketaan ilmaisten lippujen jakamista.
Markkinoinnilla on vuori kiivettävänä. Nyt aloitettu pelaajien tarinoista kertova sisällöntuotanto on erittäin hyvä alku. Pikku hiljaa vähän kerrassaan toivottavasti euromenestyksen siivittämänä koronakuopasta kohti parempaa huomista.
Yksi hyvä tapa saada juoniorit kiinnostumaan miesten peleistä olisi se, että valmentajat treeneissä kertoisivat, että seuraavana päivänä on peli jne, ja oikeasti koittaisivat saada junnuja innostumaan matseista.
|
|
|
|
copa de kybä
Poissa
|
 |
Vastaus #1831 : 17.03.2022 klo 17:12:51 |
|
En jaksa tarkistaa pidemmälle, mutta lippujen hinnat ovat vaihdelleet. Viime vuoden lohkovaiheeseen myytiin yhtä kalliilla yläkatsomon ja ravintola-/pääkatsomon liput.
Eli väitteesi "piippuhyllylle myydään halvimmat liput" ei taida olla oikein? Ravintolakatsomossa on myöskin lämmintä tilaa, mikä nostaa tuon katsomon arvoa kylmään vuodenaikaan vrt. Yläkatsomo. Ja Yläkatsomon hinnat tosiaan europeleissä olivat Itäkatsomoa korkeammat. Myös Itäkatsomossa on muuten havaittavissa, että korkeammalla sijaitsevat paikat myydään käytännössä aina nopeammin kuin ne kentän vieressä ja lähes tasalla olevat.
|
|
|
|
el mono
Poissa
Suosikkijoukkue: Kansanratio
|
 |
Vastaus #1832 : 17.03.2022 klo 17:16:49 |
|
Sulle ei kyllä kannata vastata tai sun kanssa keskustella mistään, kun toimistolaiseksi leimaat  Lähetä kysymyksesi [email protected]. Viesti kulkee tältä palstalta toimistolle perille ihan ilman sähköpostiakin. Sen verran satun tietämään. Ja vastaa ensi kerralla kaikkiin kysymyksiin, niin vältyt vittuilulta. Eikö sinua muuten yhtään hävetä tämä suosikkijoukkueesi tekemä, vuodesta toiseen jatkuva Suomifutiksen brandin päälle paskominen ilmaislippuineen ja mineollaväheägän Suomen Cupia halventamine twitter-ulostuksineen? Älä hullu nyt mitään lippua osta, sillä klubin matsiin pääsee aina ilmaiseksi. Säästyneet rahat voidaan tuhlata vaikka kiakkoleijjonien fanikrääsään.Ilmaisliput ovat seuraus, eivät syy. Tästä taisi Ägäkin jutella talvella. Oikea syy on se, että Klubilla ja liigalla ei ole juurikaan merkitystä kovinkaan suurelle osalle urheiluyleisöä. Seuran täytyy tarjota jotain merkityksellistä, johon voi sitoutua ja samaistua. Jotain joka kiinnostaa.
Tähänkin keksii varmasti jonkin muun lääkkeen kuin niiden ilmaislippujen jatkuvan jakamisen. Tai kuten ehdotin, niitä lippuja voisi alkuun myydä alennuksella yhteistyökumppaneiden kautta eikä vain jakaa ilmaiseksi. Ei liene ylitsepääsemätön alku edes sille huonosti pukeutuvalle, Englannissa asutuista vuosista huolimatta säälittävän paskaa englantia puhuvalle ja kirjoittavalle toimarillenne. Edit. Ja luulisi Ägän tajuavan kysyä Nyonissa isojen seurojen toimareilta kaiken muun rupattelun yhteydessä, että kuinka paljon te siellä Köpiksessä jaatte niitä ilmaislippuja ja kuinka olette Tukholmassa pystyneet olemaan merkityksellisiä omalle kohdeyleisöllenne. Vai riittääkö osaaminen vain paskan selfien ottamiseen?
|
|
« Viimeksi muokattu: 17.03.2022 klo 17:24:56 kirjoittanut el mono »
|
|
|
|
|
leeremick26
Poissa
Suosikkijoukkue: Riley Star, Hannah Hayes
|
 |
Vastaus #1833 : 17.03.2022 klo 17:30:49 |
|
Joku joka tietää enemmän korjatkoon, mutta jos Elisa on liput könttänä ostanut HJK:lta, niitä ei kai saa myydä eteenpäin, vain antaa.
|
|
|
|
Hadji
Poissa
|
 |
Vastaus #1834 : 17.03.2022 klo 17:48:44 |
|
Hävettää taas tämä ilmaislippujen jako. Kauden kotiavaus ja metroderby.
”Hei tulkaa joku ees paikalle, vaik ilmaseks pliis”.
Tässäkö se markkinoinnin jne. panos oli?
|
|
|
|
Spangen
Poissa
|
 |
Vastaus #1835 : 17.03.2022 klo 18:52:37 |
|
Hävettää taas tämä ilmaislippujen jako. Kauden kotiavaus ja metroderby.
”Hei tulkaa joku ees paikalle, vaik ilmaseks pliis”.
Tässäkö se markkinoinnin jne. panos oli?
Vuosien laiminlyönnin jälkeen markkinoinnin ja varsinkin viestinnän matka on vasta alussa. Turha sitä vielä on alkaa dissaamaan. Europelit on ensimmäinen mittari. Keväällä tulee olemaan todella väljää, jaettiin lippuja tai sitten ei.
|
|
|
|
Hadji
Poissa
|
 |
Vastaus #1836 : 17.03.2022 klo 19:42:06 |
|
Vuosien laiminlyönnin jälkeen markkinoinnin ja varsinkin viestinnän matka on vasta alussa. Turha sitä vielä on alkaa dissaamaan. Europelit on ensimmäinen mittari. Keväällä tulee olemaan todella väljää, jaettiin lippuja tai sitten ei.
Somet ja pelaajaesittelyt jne. menneet eteenpäin. Siitä voi ja pitää antaa tunnustusta.  Mutta ”yleisön houkuttelusta takaisin katsomoon” ollut paljon puhetta ja olisin odottanut jotain mielikuvituksellisempaa ratkaisua kuin iskeä jälleen kerran kuluttajan käteen ilmaisflaboja. Jopa köyhä naapuri on matsien alla tavannut saada mainoksia bussi- ja sporapysäkeille jne.
|
|
|
|
diagonaali
Poissa
|
 |
Vastaus #1837 : 17.03.2022 klo 19:52:43 |
|
Siis hetkinen, onko viestinnästä vastaava siis kehittänytkin viestintää eikä markkinointia? Shokkiwau. Tituleeraan itseäni reilun kuukauden takaa: ... Uusi vahvistus vastaa viestinnästä. Lähtökohtaisesti voimme siis odottaa parannusta esimerkiksi pelaajaesittelyihin ja otteluraportteihin, mutta ei kannattajia tai potentiaalisia kannattajia aktivoiviin markkinointitoimenpiteisiin.
Tuon kokoisessa organisaatiossa viestintämiehen kädenjälki voi näkyä markkinoinninkin puolella, mutta taustansasakin puolesta hän näyttäisi olevan nimenomaan viestinnän osaaja. Sikäli tämä uuden vahvistuksen hehkutus ei pilkkua viilaten edes kuuluisi tämän otsikon alle.
|
|
|
|
muumi
Poissa
Suosikkijoukkue: minä en nettikiusaa
|
 |
Vastaus #1838 : 17.03.2022 klo 20:39:49 |
|
Eli väitteesi "piippuhyllylle myydään halvimmat liput" ei taida olla oikein? Ravintolakatsomossa on myöskin lämmintä tilaa, mikä nostaa tuon katsomon arvoa kylmään vuodenaikaan vrt. Yläkatsomo. Ja Yläkatsomon hinnat tosiaan europeleissä olivat Itäkatsomoa korkeammat.
Myös Itäkatsomossa on muuten havaittavissa, että korkeammalla sijaitsevat paikat myydään käytännössä aina nopeammin kuin ne kentän vieressä ja lähes tasalla olevat.
Ei ollut oikein, eikä välttämättä mikään muukaan olettamani. Sen verran harvoin tuo katsomo on auki, että siinä saattaa tosiaan olla vuodenaikojenkin mukaan vaihtelua. Muistakin katsomoista voi havaita saman, eli katsomoiden yläosiinhan ihmiset hakeutuu, jotta näkevät paremmin. Niin itsekin teen. Mutta silti olen epäileväinen, onko ylös on ainoa motiivi ja onko siinä jotain ylärajaa, eli valitsisivatko ihmiset mieluusti piippuhyllykatsomon vai onko sinne haikailu vain pienen piirin hommaa. Viesti kulkee tältä palstalta toimistolle perille ihan ilman sähköpostiakin. Sen verran satun tietämään. Ja vastaa ensi kerralla kaikkiin kysymyksiin, niin vältyt vittuilulta.
Eikö sinua muuten yhtään hävetä tämä suosikkijoukkueesi tekemä, vuodesta toiseen jatkuva Suomifutiksen brandin päälle paskominen ilmaislippuineen ja mineollaväheägän Suomen Cupia halventamine twitter-ulostuksineen?
Niin kulkeekin, mutta hittoako minua toimistolaiseksi huutelet, kun selvästi en sellainen ole. Ja en tietenkään vastaa, jos mulla ei ole kiinnostusta keskustella niistä. Pikemminkin kiitän, kun luetteloit kysymyksesi noin, niin oli helppo poimia sieltä yksittäinen aihe. Eikä hävetä, koska olen täysin eri mieltä, mitä suosikkijoukkueeni on suomifutikselle. HJK on kukkulan kuningas ja tekee hommansa paremmin kuin muut. Kukkulaa korkeammalle ei voi yksin ponnistaa, joten toivottavasti muut parantavat tapansa  Olen ylpeä Klubista <3
|
|
|
|
Switek
Poissa
|
 |
Vastaus #1839 : 17.03.2022 klo 22:21:07 |
|
Ei kai Klubi nyt sentään itse vapaaehtoisesti anna noita yläkatsomon paikkoja sponsoreille ihan vaan sinisilmäisyyttään?
Eiköhän nuo ole osa tuota sponsorisopimusta, että paikat on sen verran hyviä että kehtaa toimia uskottavasti jonain otteluisäntänä. Olettavasti tuon myötä sitten sitä sopimuksen arvoakin saadaan ylöspäin. Symbolisesti tuo on tietty aikamoista maksavien katsojien ja seurayhteisön päälle kusemista, mutta ymmärrän Klubin logiikkaa asiassa täysin. Seuran viime vuosien strategian tuntien tuo on täysin linjassa toimiston ajattelussa, jossa ottelutapahtumia ajatellaan ensisijaisesti yritysvieraiden näkökulmasta ja oma seurayhteisö tai orgaanisen yleisömassan houkuttelu seurakulttuurin vahvistamisen kautta on täysin toissijaisia ellei kokonaan tuntemattomia konsepteja.
Myös mitä olen kuullut ja oman kokemuksen mukaankin muistelen niin tuolla yläkatsomossahan on kuitekin paskemmat palvelut kuin muualla. Vessoja ainakin kroonisesti liian vähän jo ihan rakenteellisesti ja myyntivalikoimat puutteelisia, jos kiskat on edes auki ollenkaan. Tuo voi olla ihan tietoista katsomotulojen laskentalogiikkaa ja Ägämäistä pennin venytystä. Henkilökulut on kuitenkin varmaan katsomopalveluiden suurin kuluerä. Toki näistä muistoista on reilusti enemmänkin kuin muutama kausi, joten voi olla vanhentunutta tietoakin.
Paras kompromissi varmaan olisi sijoittaa nuo ilmaislippulaiset tuonne itäkatsomon "alaloosseihin". Noissahan nyt ei koskaan ole ketään ja toisaalta olisivat kuitenkin ihan hyviä paikkoja kentän sivulla. Noitahan voisi helposti koristellakin jonkinlaisiksi puolittaisiksi aitioiksi tietylle yritysporukalle. Tietty noihin nyt ei rajattomasti väkeä mahdu, mutta loput sitten vaikka pohjoispäätyyn.
|
|
« Viimeksi muokattu: 17.03.2022 klo 22:27:41 kirjoittanut Switek »
|
|
|
|
|
Arabialainen
Poissa
Suosikkijoukkue: Klubi 04
|
 |
Vastaus #1840 : 18.03.2022 klo 11:05:44 |
|
Noissa yritystapahtumissa on osassa ollut todella paljon väkeä esim. Telia tai Tallink/Silja. Itseä ainakin mietityttänyt miksi nuo ilmaiset liput kelpaavat silloin paremmin kuin muihin tapahtumiin, mutta ilmeisesti kyseessä on vain toimivampi markkinointi, jolla saavutetaan merkittävästi enemmän ihmisiä kuin Klubi itse. Olisikin hyvä miettiä olisiko yhteistyössä kehitettävää juurikin markkinoinnin osalla.
|
|
|
|
rijon
Poissa
Suosikkijoukkue: Peli näyttää
|
 |
Vastaus #1841 : 18.03.2022 klo 12:59:31 |
|
Noissa yritystapahtumissa on osassa ollut todella paljon väkeä esim. Telia tai Tallink/Silja. Itseä ainakin mietityttänyt miksi nuo ilmaiset liput kelpaavat silloin paremmin kuin muihin tapahtumiin, mutta ilmeisesti kyseessä on vain toimivampi markkinointi, jolla saavutetaan merkittävästi enemmän ihmisiä kuin Klubi itse. Olisikin hyvä miettiä olisiko yhteistyössä kehitettävää juurikin markkinoinnin osalla.
Ainakin itselle tulee Elisalta viestiä aina kun ovat otteluisäntänä olleet ja tarjoavat lippuja ja mainostavat useassa eri kanavassa. Myös muistaakseni Telialta tuli kun olin joskus heidän asiakas. Jos en seuraisi HJK Twitteriä niin en varmaan tietäisi että olisi peli tulossa näin Klubin suunnalta. Onko todettu että on tosiaan niin kannattamatonta tehdä omaa markkinointia? Todettu vain että se on niin suuri menoerä että ei kannata ja jätetty kumppaneille tämä. Olettaisin että olisi hiukan kunnianhimoa tämän suhteen.
|
|
|
|
Kakko S. Nikki
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK • kotimainen jalkapallo
|
 |
Vastaus #1842 : 18.03.2022 klo 17:07:44 |
|
Kaiken negailun keskelle täytyy nostaa jotain erittäin positiivistakin: keskiviikkona kuuluttaja ilmoitti tulevista kotipeleistä jo matsin aikana, sekä myös matsin jälkeen.
|
|
|
|
Smicer
Poissa
Suosikkijoukkue: Tennessee Soccer Club
|
 |
Vastaus #1843 : 18.03.2022 klo 21:13:48 |
|
Paras kompromissi varmaan olisi sijoittaa nuo ilmaislippulaiset tuonne itäkatsomon "alaloosseihin".
Lunastin juuri nuo Elisan liput Hongan peliin, vaihtoehtoina oli juuri yläkatsomo ja itäkatsomon alarivit.
|
|
|
|
Floppi
Poissa
|
 |
Vastaus #1844 : 19.03.2022 klo 09:55:54 |
|
Lunastin juuri nuo Elisan liput Hongan peliin, vaihtoehtoina oli juuri yläkatsomo ja itäkatsomon alarivit.
Ai nyt on jo päästy siihen että ilmaislipuissa on tarjolla useampia vaihtoehtoja? 
|
|
|
|
Hutu
Poissa
Suosikkijoukkue: Helsingin Jalkapalloklubi
|
 |
Vastaus #1845 : 20.03.2022 klo 15:03:51 |
|
Sillon täytyy antaa myös posia kun posia täytyy antaa. Nätisti saatu Toivio eilen ujutettua, vieläpä uutta kannattajarytkyä niskassaan, ravikansan parissa käsittääkseni melko suositun Suomiloven illan pääcaseen. Nämä Tohlopin verorahan mälläilyt on kyitenkin HJKlle aika harvinaisia markkinointialustoja. Mutta kaikin puolin tyylikäs esiintyminen Joonalta. https://areena.yle.fi/1-50960987?utm_medium=social&utm_campaign=areena-ios-share
|
|
|
|
Ruttukorva
Poissa
|
 |
Vastaus #1846 : 24.03.2022 klo 15:40:40 |
|
Sillon täytyy antaa myös posia kun posia täytyy antaa.
Useammalla suulla todettu, että sisällöissä on tapahtunut iso muutos parempaan. Kiitos! Yksi kehittämispolku tästä eteenpäin voisi olla, että vähentää juttuja (Niin, eihän kukaan jaksa tätä alkukauden tahtia niitä tehdä) mutta vie niitä syvällisempään suuntaan. Näin juttutahdin normalisoituminen ei tuntuisi taantumiselta.
|
|
|
|
cobblepot
Poissa
|
 |
Vastaus #1847 : 25.03.2022 klo 01:49:29 |
|
Yksi kehittämispolku tästä eteenpäin voisi olla, että vähentää juttuja (Niin, eihän kukaan jaksa tätä alkukauden tahtia niitä tehdä) mutta vie niitä syvällisempään suuntaan. Näin juttutahdin normalisoituminen ei tuntuisi taantumiselta.
Eiköhän tahti tuosta rauhoitu kun lähtölaskenta kauden alkuun on saatu Conor Hazardin esittelyllä purkkiin. Hyviä olleet tähän asti nämä 
|
|
|
|
Ryan R
Poissa
Suosikkijoukkue: Russell was not even there
|
 |
Vastaus #1848 : 27.03.2022 klo 11:12:43 |
|
Lunastin juuri nuo Elisan liput Hongan peliin, vaihtoehtoina oli juuri yläkatsomo ja itäkatsomon alarivit.
Myös ainakin idän katsomot 134 ja 136 näyttää olevan suurimmalta osalta lukittuna yhteistyökumppaneille. Näkyvät kyllä avoimena ja paikankin pystyy valitsemaan, mutta maksun hetkellä pitääkin yhtäkkiä antaa joku "elisalta saatu koodi". Melko kätevää "  " Kuinkahan moni oikea lipun ostaja sanoo tuossa vaiheessa, että pitäkää tunkkinne?
|
|
|
|
Arabialainen
Poissa
Suosikkijoukkue: Klubi 04
|
 |
Vastaus #1849 : 28.03.2022 klo 18:07:22 |
|
Eli noin 20 kotimatsia kaudessa x 7.8k€ = 156k€ Ja könttänä luultavasti 120k€. Ei nyt kovinkaan suurin ponnistus... Edelleen kaikki luultavasti muistavan Sari M-M mainokset, sillä niillä luotiin sitä Klubilaisuutta ja brändiä. Huomattavasti paremmin kuin klikkimainokset netissä.
Noin tuhannella pitäisi nousta yleisökeskiarvon, jotta tuo olisi taloudellisesti kannattavaa. Brändin rakentamisen kannalta tuo voisi olla sitä fiksua pitkää peliä. Rahaa kuitenkin on, niin tuollainen kolmen kauden kokeilu isommalla panostuksella ei mielestäni olisi perusteetonta.
|
|
|
|
|
|