FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
25.09.2025 klo 20:29:37 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle.
 
Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: 1 ... 74 [75] 76 ... 89
 
Kirjoittaja Aihe: HJK:n markkinointi: Kilpailua sohvaa vastaan  (Luettu 445561 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kausari

Poissa Poissa


Vastaus #1850 : 28.03.2022 klo 18:15:38

Noin tuhannella pitäisi nousta yleisökeskiarvon, jotta tuo olisi taloudellisesti kannattavaa. Brändin rakentamisen kannalta tuo voisi olla sitä fiksua pitkää peliä. Rahaa kuitenkin on, niin tuollainen kolmen kauden kokeilu isommalla panostuksella ei mielestäni olisi perusteetonta.
Saako Klubi €/matsi? (ilman Alv)
8€/kpl x 1000 x 20 = 160k€ vs 120k€
10€/kpl x 1000 x 20 = 200k€ vs 120k€

Mutta joka tapauksessa, ehdottomasti kannattaisi käyttää rahaa myös perinteiseen markkinointiin.

Edit: eiköhän Klubi saa myös rafla puolen toiminnoista sekä yhteistyökumppaneista lisää rahaa, kun katsomoilla käy enemmän porukkaa. Kiinteä + tietty lisä-%, kun tavoitteet ylitetään.
« Viimeksi muokattu: 28.03.2022 klo 18:20:16 kirjoittanut Kausari »
Arabialainen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Klubi 04


Vastaus #1851 : 28.03.2022 klo 18:20:59

Saako Klubi €/matsi? (ilman Alv)
8€/kpl x 1000 x 20 = 160k€ vs 120k€
10€/kpl x 1000 x 20 = 200k€ vs 120k€

Mutta joka tapauksessa, ehdottomasti kannattaisi käyttää rahaa myös perinteiseen markkinointiin.

Ajattelin että siitä tulee myös muitakin kustannuksia.
Kausari

Poissa Poissa


Vastaus #1852 : 28.03.2022 klo 18:27:16

Ajattelin että siitä tulee myös muitakin kustannuksia.
Ihan varmasti ja loppupeleissä vaikkapa tässä laskelmassa päästäisiin nollatulokseen, niin tärkeintä olisi, että ihmiset tulisi matsiin ja varsinainen tuotto saadaan epäsuorasti. Äkkiä sponssirahat tippuu, jos matseissa käy jatkossa vaan keskimääräisesti alle 3k kävijää.
vlainen

Poissa Poissa


Vastaus #1853 : 29.03.2022 klo 09:42:24

Perinteisen ulkomainonnan menestyksekkäästä käytöstä voi konsultoida esim Bolttia joka on käyttänyt sitä omassa markkinoinnissaan.

https://www.clearchannel.fi/caset/bolt.works-kampanja-kasvatti-yrityksen-tunnettuutta
Toni Polster

Poissa Poissa


Vastaus #1854 : 29.03.2022 klo 12:20:57

Tuolla kausiketjussa joku jo huomauttikin että turha näitä mainontakustannuksia on bruttohinnoista laskeskella. Puolet brutosta voi tiputtaa suoraan pois, taitava ostaja parhaimmillaan luokkaa 80%.
Ja keskustelu siitä onko mainnonnasta/markkinoinnista hyötyä on yhtä tyhjän kanssa. Jos näin olisi kannattaisi HJK:n myydä tietotaitoaan markkinoimattomuudesta ja sen eduista, pelkästään Suomesta löytyy yrityksiä jotka tunkevat mediamainontaan kymmeniä miljoonia vuodessa, voisi kiinnostella säästöt... ;)
Jema Pelle

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #1855 : 30.03.2022 klo 12:27:22

Veikkaan, että toimistolla on aika hyvä käsitys, mikä kannattaa. Kaikennäköistä on pitkän historia saatossa yritetty.

Laittaisin klubipaitaisia Kotzilloja kiertämään kantakaupunkia pari päivää ennen matsia jakamassa jotain etusälää, houkuttimia. Aika paljon on verkkapalkkalaisia niin noita sais varmaan halvalla ruokadinoksi.
« Viimeksi muokattu: 30.03.2022 klo 12:29:23 kirjoittanut Jema Pelle »
Toni Polster

Poissa Poissa


Vastaus #1856 : 02.04.2022 klo 20:30:26

Tuolta kun lukee Bolt-Areenan palveluista, niin metsään mentiin ja lujaa. Asiakaskokemus kun on osa markkinointia ja siinä kustiin avausmatsissa ja lujaa. Ilmeisesti paikalla on ollut paljon Elisan ilmaislippulaisia. Nyt voidaan sitten toimistolla miettiä että tulevatko enää uudelleen omalla rahallaan ja mitä mahtavat eteenpäin kertoa kokemuksestaan. Mutta hei, katkarapukatsomossa on ollut rokkareita! Pöhinää! Ei vitt..
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)


Vastaus #1857 : 02.04.2022 klo 23:20:35

Asiakaskokemus kun on osa markkinointia ja siinä kustiin avausmatsissa ja lujaa.
Näin. Joskus jo 60-luvulla markkinointi on jo jaettu neljään p:hen eli product, place, price ja promotion. Tässä on nyt ed. treenihöntsässä ja tämän päiväisessä suoritettu "erinomaista" markkinointia. Olisikohan syytä yrittää hankkia markkinointijohtajaa takaisin, kun muuten kokonaisuus ei näytä olevan kenelläkään hallussa.
Jarkka

Poissa Poissa


Vastaus #1858 : 03.04.2022 klo 08:55:59

Kauden avauksen markkinointikärki oli Boltin uudet palvelut. Nämä palvelut hoidettiin silti huonommin kuin vuosiin, kun tuotteet ja henkilökunta puuttuivat.

Surkuhupaisinta oli, että vielä samaan aikaan kun stadionilta alkoi kuulua viestejä pahoista ongelmista tuotteiden ja henkilökunnan saatavuudessa, somessa kutsuttiin uusia asiakkaita tutustumaan näihin katastrofaalisen huonosti toteutettuihin palveluihin. Ja vielä matsin aikanakin näitä hehkutettiin kuulutuksissa, vaikka jonot olivat ennätyspitkiä.

Ei tule mieleen mitään muuta organisaatiota kuin HJK, joka pystyisi hoitamaan tämän kokonaisuuden yhtä heikosti.
Kankea puolustaja

Poissa Poissa


Vastaus #1859 : 03.04.2022 klo 09:06:31

Kauden avauksen markkinointikärki oli Boltin uudet palvelut. Nämä palvelut hoidettiin silti huonommin kuin vuosiin, kun tuotteet ja henkilökunta puuttuivat.

Surkuhupaisinta oli, että vielä samaan aikaan kun stadionilta alkoi kuulua viestejä pahoista ongelmista tuotteiden ja henkilökunnan saatavuudessa, somessa kutsuttiin uusia asiakkaita tutustumaan näihin katastrofaalisen huonosti toteutettuihin palveluihin. Ja vielä matsin aikanakin näitä hehkutettiin kuulutuksissa, vaikka jonot olivat ennätyspitkiä.

Ei tule mieleen mitään muuta organisaatiota kuin HJK, joka pystyisi hoitamaan tämän kokonaisuuden yhtä heikosti.

Jep.
Ja samaanaikaan viereissä jäähalissa homma rokkaa. Tauolla kun lähdet hakemaan evästä, ei tarvitse jonottaa 10-15 minuuttia, vaan saat korkeintaan parin minuutin jonotuksella juomat ja ruoat . Jäähallitko vie nyt makkaranpaistajatkin jalkapallolta?

Olin itse Tampereella jääkiekomatsissa firman lipuilla. Joo miinusfuppeja. Mutta kummasti sielläkään tämä henkilöpula ei näkynyt. Lähdettiin siinä ryysiksessä erätauolla ja oikeasti siellä oli kiskoilla rivi myyjiä valmiina palvelemaan. Ei tämä vaan voi olla näin vaikeeta.

Lisäksi vähän ihmetyttää jos tämä Michelin-mies kerta oli eilen paikalla palloilemassa niin miksei itse vetänyt haalareita päälle ja lähtenyt pelastamaan edes pientä osaa tästä katastrofista.
Kepuelito

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Emeryn Villa


Vastaus #1860 : 03.04.2022 klo 09:26:02


Lisäksi vähän ihmetyttää jos tämä Michelin-mies kerta oli eilen paikalla palloilemassa niin miksei itse vetänyt haalareita päälle ja lähtenyt pelastamaan edes pientä osaa tästä katastrofista.

Nimenomaan veti haalarit niskaan ja myi kaljaa yhdessä kiskassa. Kuunteli myös palautetta asiakkailta. Vaikutti aidosti kiinnostuneelta, mutta se jää nähtäväksi ottiko opiksi.
Kankea puolustaja

Poissa Poissa


Vastaus #1861 : 03.04.2022 klo 09:39:30

Nimenomaan veti haalarit niskaan ja myi kaljaa yhdessä kiskassa. Kuunteli myös palautetta asiakkailta. Vaikutti aidosti kiinnostuneelta, mutta se jää nähtäväksi ottiko opiksi.

Okei no hienoa ja pisteet siitä.
Ryan R

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Russell was not even there


Vastaus #1862 : 03.04.2022 klo 09:40:21

Nimenomaan veti haalarit niskaan ja myi kaljaa yhdessä kiskassa. Kuunteli myös palautetta asiakkailta. Vaikutti aidosti kiinnostuneelta, mutta se jää nähtäväksi ottiko opiksi.

No nyt on jo kahdessa matsissa oltu kiinnostuneita ja kuunneltu. Ehkä 23.4. homma siirtyy jo sitten tekemisen asteelle. Toivottavasti sinne tulee kausikorttilaisten lisäksi joku muukin. Epäilen.
Hiiritin

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #1863 : 03.04.2022 klo 13:45:04

Matsitapahtuma kun on nyt kerännyt paljon ansaittua kritiikkiä, niin pakko kehua miten paljon ammattimaisemmaksi Klubin sometekeminen on mennyt. Pelaajahaastatteluissa yms. menty oikeasti Pekka Mäntylän johdolla monta askelta eteenpäin vanhasta.

Ikävää kun sellaista kokonaisvaltaista EOM:ää ei tunnuta saavan aikaiseksi. Kun yhdessä paikassa taso paranee, niin toisaalla se taantuu.
JaJaJe
Vastaus #1864 : 09.04.2022 klo 00:01:40

IG:ssä tuli vastaan Klubin mainos ja kehotus ostamaan liput Inter-otteluun :o ei siis seuran omilla sivuilla, vaan maksettuna mainoksena.

Vau!
Jarza77

Poissa Poissa


Vastaus #1865 : 12.04.2022 klo 22:17:35

Klubin ois pikkuhiljaa aika alkaa markkinoimaan derbyä.
Samson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, New England Patriots


Vastaus #1866 : 13.04.2022 klo 09:46:58

Uutinen
Arvon HenkilöXXX,


Kiitos, kun olet mukana HJK:n matkassa kohti Eurooppaa!

HJK - Neftci Baku otteluparin toinen osaottelu pelataan Bolt Arenalla 12.8. klo 19.00 alkaen.

HJK Eurovip paketin ostajana voit saapua Bolt Arenalle ravintola Bollis Bar & Bistro ovelle 17.30 ja pääset nauttimaan laadukkaasta buffet illallisesta samalla kuunnellessasi HJK:n edustajan ottelualustusta.

Illallisen jälkeen saat kaulahuivin kaulaan ja pääset kannustamaan Klubin Eurooppaan Pääkatsomon parhailta paikoilta!

Ottelulippusi löytyy ravintolan ovelta saapuessasi stadionille.

Tervetuloa!


Mikäli teillä on kysyttävää ostamastanne tuotteesta, olettehan yhteydessä asiakaspalveluumme [email protected] tai +358 400 187 971.


                            
Ystävällisin terveisin,

HJK Helsinki




Bolt Arena | Urheilukatu 5, 00100 Helsinki | [email protected]
Tällainen tuli juuri sähköpostiin. Nyt on Klubi ainakin ajoissa liikkeellä Ylos

Perjantai-ilta ja €eurokarsinnat, ei voi valittaa.
Varapuheenjohtaja 3

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ganiggian Claudio


Vastaus #1867 : 13.04.2022 klo 17:48:30

Mukavan helpoksi havaittu vastustajakin. Kelpaa!
pallourpoilija

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Inter Turku, FC Boda, Fortuna Düsseldorf


Vastaus #1868 : 13.04.2022 klo 20:56:38

Tämä teidän lippukauppa on kyllä ihan hirveä katiska :( En ihan oikeasti ihmettelisi jos joku vaan luovuttaisi ja jättäisi lipun ostamatta viimeistään sen toisen ostotapahtumasta ulosheittämisen kohdalla.
diagonaali

Poissa Poissa


Vastaus #1869 : 13.04.2022 klo 22:23:24

Uutinen
Tällainen tuli juuri sähköpostiin. Nyt on Klubi ainakin ajoissa liikkeellä Ylos

Perjantai-ilta ja €eurokarsinnat, ei voi valittaa.

Kuulostaa siltä, että viesti lähti vahingossa muutaman kuukauden liian aikaisin maailmalle. Toivottavasti laittavat saman tai muunnellun viestin (vähintään nyt kirjoitusvirheet korjattu) vielä lähempänäkin tapahtumaa, niin muistattette muiden vähän tärkeämpien kannattajien kanssa mennäkin sinne.
« Viimeksi muokattu: 13.04.2022 klo 22:25:31 kirjoittanut diagonaali »
Arabialainen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Klubi 04


Vastaus #1870 : 13.04.2022 klo 22:44:06

Tämä teidän lippukauppa on kyllä ihan hirveä katiska :( En ihan oikeasti ihmettelisi jos joku vaan luovuttaisi ja jättäisi lipun ostamatta viimeistään sen toisen ostotapahtumasta ulosheittämisen kohdalla.
Sitä on vuosi viilattu. Olisit kokeillut viime vuonna...
Fawkster

Poissa Poissa


Vastaus #1871 : 14.04.2022 klo 12:45:17

Kuulostaa siltä, että viesti lähti vahingossa muutaman kuukauden liian aikaisin maailmalle. Toivottavasti laittavat saman tai muunnellun viestin (vähintään nyt kirjoitusvirheet korjattu) vielä lähempänäkin tapahtumaa, niin muistattette muiden vähän tärkeämpien kannattajien kanssa mennäkin sinne.

Liian aikaisin? Toihan on viime vuoden peli? Raflakin on nykyään Koti?
Epeli

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Runkkaan Lupille


Vastaus #1872 : 14.04.2022 klo 14:11:24

Liian aikaisin? Toihan on viime vuoden peli? Raflakin on nykyään Koti?

Tutka kalibroimatta forkkamoodiin?
Jarkka

Poissa Poissa


Vastaus #1873 : 18.04.2022 klo 09:40:17

Klubi04:n pelaajaesittelyt somessa on todella EOM. Ylos
neugierig

Paikalla Paikalla


Vastaus #1874 : 18.04.2022 klo 12:20:41

Tuli käytyä länsinaapurissa sekä Hammarbyn että Djurgårdenin pelissä pääsiäisenä. Varmaan siellä oli joku muukin täältä.

Täällä kovasti kaivattuja kadunvarsimainoksia ei näkynyt missään luultavasti siksi, että kuten joku totesi, niin ne ovat hyvin kalliita. Ennen Hammarbyn peliä Södermalmin ravintoloiden ikkunoiden kaivettiin kellarista lippu liehumaan ja baarimikoilla oli fanikrääsää päällä, mutta vastaavasti Östermalmilla ei Djurgårdenin peli näkynyt mitenkään. Toki voi olla, että näkyvyyttä on ollut ennen kauden alkua enemmän. En käytä juuri somea, niin vaikea sanoa kuinka paljon markkinoivat siellä. Luultavasti paljon. Yleisöä oli Hammarbyn pelissä n. 25k ja Djurgårdenin pelissä n. 16k.

Näiden joukkueiden pelejä lienee todella mukava markkinoida, sillä tuote on todellakin kunnossa, enkä tarkoita ääneenkannattajia tai yleisömäärää.

Vaikka yleisöä olisi 25k, niin stadionille olisi aivan hyvin voinut tulla 15 minuuttia ennen ottelua, eikä olisi joutunut jonottamaan minnekään. Vartissa olisi siis ehtinyt sisään lähes loppuunmyytyyn katsomoon, käymään vessassa ja vielä ostamaan jotain tiskiltä ennen katsomoon menoa ongelmitta, koska kaikkialla oli niin paljon henkilökuntaa ja myyntipisteitä. Myytävänä ei ollut mitään erikoista, vaan mautonta kaljaa, jotain wrappeja ja ranskalaisia tjsp sekä karkkeja (Fazer!) ja kahvia.

Se hieno innovaatio, joka tämän kokemuksen mahdollisti oli, että sisäänkäyntejä oli joka katsomoon useita ja turvatarkastus sivukatsomoon oli olematon, koska noh se on sivukatsomo. Töölössä kuulemma tutkitaan tarkkaan pikkulapsetkin jopa itäkatsomossa, mikä on aivan käsittämätöntä. Lisäksi sen turvatarkastuksen suorittaa Töölössä (ainakin päädyssä) agressiivinen stevari ja Tukholmassa (varmaan tuntipalkkainen) mukava nuori, joka toivottaa tervetulleeksi otteluun.

Lippua ostaessa on erittäin selvästi merkitty, missä katsomossa seistään, missä katsomossa on perheitä, missä katsomossa istutaan jne. Lipun ostaminen lippukaupasta kännykällä kesti n. pari minuuttia ja yhdellä klikkauksella tuli sähköposti, josta sai sekä mobiililipun että printattavan version.

Maksaisitko siis yllä kuvatun perusteella 50 euroa omasta ja kahden lapsen lipusta siis mielummin Tukholmassa vai Helsingissä? Niin kauan kuin HJK-Honka ottelussa on itäkatsomoon jonoa 15 minuuttia pelin alkamisen jälkeen, eikä mistään saa ostettua mitään tai edes käytyä vessassa jonojen takia, niin lienee ihan se ja sama kuinka hienoja markkinointikampanjoita laittaa pystyyn, sillä itse tuote on susi.

Eikä se tuotteen laatu liity pelin tasoon vaan tapahtumaan. Varsinkin Djurgårdenin peli oli veikkausliigasilmin ihan järkyttävää roiskimista alusta loppuun, vaikka toki vauhtia oli enemmän. Silti siellä oli kaikilla hauskaa. Varmaan juuri siksi molemmissa peleissä oli silmin nähden huomattavasti enemmän naisia, lapsia ja vanhuksia kuin HJK:n peleissä.

 
Sivuja: 1 ... 74 [75] 76 ... 89
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa