alligarto
Poissa
|
 |
: 05.03.2015 klo 13:16:10 |
|
Olen käynyt HJK:n matseissa kohta 15 vuotta. Viime vuosina toiminta on kuitenkin mennyt väärään suuntaan. Viimeistään tämän pre-seasonin aikana maku on mennyt lopullisesti. Omat junnut lähetetään maakuntiin tai HIFK:hon ja tilalle tuodaan jotain divarijyriä, palkkasotureita ja muita sirkuspellejä. Markkinointi suunnataan Japaniin ja oma yhteisö unohdetaan. Tähän suuntaan menevää joukkuetta en halua tukea.
Ilmoitan tässä ja nyt etten aio astua jalallanikaan HJK:n otteluihin ennen kuin suunta muuttuu. Organisaatiossa kukaan tuskin huomaan, kun kassavirta tulee jatkossakin lähinnä Japanista. Toivon että muut seuraavat esimerkkiä ja vaativat seuroilta vastuuta omaa yhteisöään kohtaan.
Nykyisen kaltainen perseily ei palvele suomalaista jalkapalloa.
|
|
|
|
MetsienMies
Poissa
|
 |
Vastaus #1 : 05.03.2015 klo 13:19:18 |
|
Olihan tämä vitsi ?
|
|
|
|
copa de kybä
Poissa
|
 |
Vastaus #2 : 05.03.2015 klo 13:25:04 |
|
Miten seuran voi hylätä jos sitä ei ole koskaan kannattanut?
|
|
|
|
Nahka_Tapsa
Poissa
Suosikkijoukkue: Tapio-san
|
 |
Vastaus #3 : 05.03.2015 klo 13:25:52 |
|
Hyvä päätös, oikea päätös ja näin.  Toivottavasti viet kuitenkin jatkossakin rahallisen panoksesi esim. täysin kotimaisista pelaajista koostuvalle HIFK:lle.
|
|
|
|
Vlad Kepes
Poissa
Suosikkijoukkue: kulttuurikeynesianismi
|
 |
Vastaus #4 : 05.03.2015 klo 13:29:16 |
|
Olen seurannut jalkapalloa aktiivisesti noin 7 vuotta ja koko sen ajan olen kannattanut Klubia, kunnes tänä syksynä joukkue ei enään sytyttänyt samalla tavalla kuin ennen. Olen pohtinut mistä tämä johtuu ja tullut siihen tulokseen, että liika menestys vei innon joukkueen kannattamisesta. Kauden 2009 mestaruus tuntui fantastiselta, koska kukaan ei odottanut sillä kaudella HJK:lta juuri mitään ja joukkue tuntui olevan syöksykierteessä ja kierre aina syveni syvenemistään. Seuraavan kauden mestaruus ei tuntunut enään niin hyvätä, mutta EL:ään pääsy tuntui hyvältä, koska sitä en ollut ikinä fanina kokenut. Sen jälkeen HJK ei ole sytyttänyt juuri millään tavalla ja viime kuussa oli aika ottaa suosikkijoukkue kohdasta HJK pois.
Viime viikkoina on tullut useasti sellainen olo, että uusi suosikkijoukkue olisi enemmän kuin mukava ja rupesin puntaroimaan eri vaihtoehtoja Suomesta, sillä se on aina kiinnostanut entien. JJK tuli ensimmäisenä sympaattisena joukkueena mieleen ja muutaman päivän ajan puntaroituani asiaa tulin siihen tulokseen, että se olisi sopiva seura minulle. Joukkueessa pelaa monta mielenkiintoista ja omasta mielestäni näyttävää pelaaja. Tommi Kari on aina ollut suosikkejani nopeuteensa ja hyvän liikkeen takia, Taylor loistavan pelisilmänsä ja vikkelyytensä takia ja Antto Hilska on malliesimerrki isosta miehestä, jolla on hyvä tekniikka ja osaa tehdä hienoja maaleja. Myös JJK:n pelitapa on miellyttänyt jo kauan silmääni ja tovonkin, että seurasta kehkeytyy enemmän kuin pelkästään uusi suosikkijoukkue
|
|
|
|
alligarto
Poissa
|
 |
Vastaus #5 : 05.03.2015 klo 13:33:20 |
|
Asiallisen keskustelunavauksen lyttääminen hassutteluksi kertoo kyllä kaiken nykyisten klubifanien tilanteesta.
Omaan seuraan ja sen tekemiseen suhtaudutaan täysin kritiikittä ja soraäänet vaimennetaan.
Tätäkö on jalkapallokannattaminen 2010-luvulla?
|
|
|
|
Vince
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK
|
 |
Vastaus #6 : 05.03.2015 klo 13:36:21 |
|
Asiallisen keskustelunavauksen lyttääminen hassutteluksi kertoo kyllä kaiken nykyisten klubifanien tilanteesta.
Omaan seuraan ja sen tekemiseen suhtaudutaan täysin kritiikittä ja soraäänet vaimennetaan.
Tätäkö on jalkapallokannattaminen 2010-luvulla?
Eiku ethän sä nimenomaan kannattanut?
|
|
|
|
Jones
Poissa
Suosikkijoukkue: FCL
|
 |
Vastaus #7 : 05.03.2015 klo 13:48:44 |
|
Eikö nykyklupi ole juurikin kannattajiensa näköinen? Lähikuntien gloryhuntereita ei kiinnosta helsinkiläinen juniorityö, vaan hinnalla millä hyvänsä tehty fantsu joukkue. Jos HJK perustaisi toimintansa perinteisiin, ja omiin pelaajiin, olisi katsomossa ne muutama kymmenen forzalaista jotka jaksavat olla joukkueen mukana myös sen heikoilla hetkillä.
|
|
|
|
alligarto
Poissa
|
 |
Vastaus #8 : 05.03.2015 klo 13:54:18 |
|
Nykyklubille sopiva vertailukohta ei olekaan esimerkiksi 10 vuoden takainen HJK, vaan kendo-Jokerit. Suurella rahalla kasaan kyhätty joukkue, joka kiinnostaa niin kauan kuin menestystä tulee.
Jos tällä tiellä halutaan jatkaa niin tuotteen pitäisi vain olla kunnossa. Jokereilla on, klubilla tällä hetkellä ei.
|
|
|
|
Libdon
Poissa
|
 |
Vastaus #9 : 05.03.2015 klo 13:57:30 |
|
Eikö nykyklupi ole juurikin kannattajiensa näköinen? Lähikuntien gloryhuntereita ei kiinnosta helsinkiläinen juniorityö, vaan hinnalla millä hyvänsä tehty fantsu joukkue. Jos HJK perustaisi toimintansa perinteisiin, ja omiin pelaajiin, olisi katsomossa ne muutama kymmenen forzalaista jotka jaksavat olla joukkueen mukana myös sen heikoilla hetkillä.
Näin on. Kaikki Klubi-fanit olisivat halunneet Barcelona-matsin tuotot mielummin käytettävän uusiin ja kalliisiin pelaajiin, eikä junioreiden treeniolosuhteiden parantamiseen. Hallihankehan dumattiin foorumilla aivan totaalisesti.
|
|
|
|
Mestori
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK Helsinki
|
 |
Vastaus #10 : 05.03.2015 klo 14:01:21 |
|
Trollit trollaa ja karavaani kulkee.
|
|
|
|
AriFerra
Poissa
|
 |
Vastaus #11 : 05.03.2015 klo 14:03:25 |
|
Tämä on kuin kaikki asiat elämässä: Kaikkia ei voi samaan aikaan miellyttää.
Itse olen aina ollut kallellaan Klubiin, muutaman matsin käynyt per kausi katsomassa. Nyt kun seuralla on todellista tekemisen makua, olen innostunut entisestään.
|
|
|
|
Nimimerkitön
Poissa
Suosikkijoukkue: Kontrollipallo. Kontrolloidut hankinnat.
|
 |
Vastaus #12 : 05.03.2015 klo 14:07:43 |
|
Tämä on kuin kaikki asiat elämässä: Kaikkia ei voi samaan aikaan miellyttää.
Itse olen aina ollut kallellaan Klubiin, muutaman matsin käynyt per kausi katsomassa. Nyt kun seuralla on todellista tekemisen makua, olen innostunut entisestään.
Tässähän se nyt sitten nähdään, että asiat on tehty väärin kun kaikkia ihme GLORYHUNTTEREITA TUNKEE PÄÄTY TÄYTEEN.
|
|
|
|
Rehellinen mustalainen
Poissa
Suosikkijoukkue: M.O.P.E.
|
 |
Vastaus #13 : 05.03.2015 klo 14:10:18 |
|
Aina kun saa vähän massia päälle, joku läski tulee vinkuun, vai miten se meni.
|
|
|
|
AriFerra
Poissa
|
 |
Vastaus #14 : 05.03.2015 klo 14:14:28 |
|
Tässähän se nyt sitten nähdään, että asiat on tehty väärin kun kaikkia ihme GLORYHUNTTEREITA TUNKEE PÄÄTY TÄYTEEN.
Älä pelkää, en tule. Olen istunut aina itäkatsomossa (onko sille jokin virallinen nimi?), ja näin tulen vastedeskin tekemään.
|
|
|
|
Johnny English
Poissa
Suosikkijoukkue: Fulham FC
|
 |
Vastaus #15 : 05.03.2015 klo 14:20:43 |
|
Jätän Klubin välittömästi mestaruusputken katkettua ja europaikkojen karattua.
|
|
|
|
Vastapallo
Poissa
Suosikkijoukkue: Isabelle Forrerin massiivinen juomapullo
|
 |
Vastaus #16 : 05.03.2015 klo 14:23:36 |
|
Kaikkihan me Hakaa pohjimmiltamme kannatamme, mutta osa meistä ei vain vielä tiedosta sitä. Tervetuloa joukkoon alligarto!
|
|
|
|
Alonso Quijano
Poissa
|
 |
Vastaus #17 : 05.03.2015 klo 14:32:18 |
|
Tämä Japani-kuvio on kyllä naurettava osa tätä seikkailua. Tragikoominen puuhastelu Kendolandiassa yritetään valkopestä joksikin suuryrityksen Aasian valloitukseksi.
Sama kuin Fingerporia ryhdyttäisiin piirtämään anime-tyyliin.
|
|
|
|
alligarto
Poissa
|
 |
Vastaus #18 : 05.03.2015 klo 14:35:16 |
|
Japanin valloitus voidaan jo tässä vaiheessa todeta täydelliseksi kokoomusnulikoiden mopon keulimiseksi ja omien juurien hylkäämiseksi.
Lähteekö Klubi seuraavaksi valloittamaan jonkun vitun Sambian markkinoita jos siellä on rahaa mahdollisesti tarjolla?
|
|
|
|
Vince
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK
|
 |
Vastaus #19 : 05.03.2015 klo 14:37:21 |
|
Huomaa kyllä, että asioita on tehty oikein kun maalaisia vituttaa 
|
|
|
|
Bacchus
Poissa
Suosikkijoukkue: Tuomo Saarnio Loyals
|
 |
Vastaus #20 : 05.03.2015 klo 14:40:31 |
|
Fakta on se, että riittävän tasoisia kotimaisia pelaajia ei ole tänä kautena ollut juurikaan tarjolla. Toki itse näkisin mielummin vaikka Mehun Klubipaidassa kuin vähän tasokkaamman (ja toki sympaattiselta vaikuttavan) Moussin.
Junioripuolelle on satsattu rahaa, mutta nämä investoinnit kantavat hedelmää vasta tulevaisuudessa. Ne nykyiset juniorit, jotka ovat sitoutuneet Klubiin, saavat kyllä peliaikaa, jos potentiaalia on. Klubihan ei sille voi mitään, jos joku 18v pentu haluaa kausarin avaukseen, vaikka taso ei siihen Eurooppaan tähtäävässä mestarijoukkueessa riitä.
|
|
|
|
alligarto
Poissa
|
 |
Vastaus #21 : 05.03.2015 klo 14:41:05 |
|
Huomaa kyllä, että asioita on tehty oikein kun maalaisia vituttaa  Jos ainoa mittari on taloudellinen voitto ja menestys hinnalla millä hyvänsä niin kaippa sitten näin. p.s. En o maalainen.
|
|
|
|
Petkele
Poissa
Suosikkijoukkue: Pohjoismaiden paras kasvattajaseura
|
 |
Vastaus #22 : 05.03.2015 klo 14:45:15 |
|
Eka demo oli paras, nyt kaikki on ihan paskaa kun naapurin keijokin kuuntelee.
|
|
|
|
alligarto
Poissa
|
 |
Vastaus #23 : 05.03.2015 klo 14:46:15 |
|
Fakta on se, että riittävän tasoisia kotimaisia pelaajia ei ole tänä kautena ollut juurikaan tarjolla. Toki itse näkisin mielummin vaikka Mehun Klubipaidassa kuin vähän tasokkaamman (ja toki sympaattiselta vaikuttavan) Moussin.
Junioripuolelle on satsattu rahaa, mutta nämä investoinnit kantavat hedelmää vasta tulevaisuudessa. Ne nykyiset juniorit, jotka ovat sitoutuneet Klubiin, saavat kyllä peliaikaa, jos potentiaalia on. Klubihan ei sille voi mitään, jos joku 18v pentu haluaa kausarin avaukseen, vaikka taso ei siihen Eurooppaan tähtäävässä mestarijoukkueessa riitä.
Pelaajahankinnat ovat vain jäävuoren huippu tässä matriisissa, johon kuuluvat perseen näyttö kannattajille (törkeät lipunhinnat europeleissä), omien junnujen hylkääminen sekä seurajohdon ylimielinen esiintyminen mediassa.
|
|
|
|
Erochichi
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS, IFK Norrköping
|
 |
Vastaus #24 : 05.03.2015 klo 14:47:44 |
|
Olen käynyt HJK:n matseissa kohta 15 vuotta. Viime vuosina toiminta on kuitenkin mennyt väärään suuntaan. Viimeistään tämän pre-seasonin aikana maku on mennyt lopullisesti. Omat junnut lähetetään maakuntiin tai HIFK:hon ja tilalle tuodaan jotain divarijyriä, palkkasotureita ja muita sirkuspellejä. Markkinointi suunnataan Japaniin ja oma yhteisö unohdetaan. Tähän suuntaan menevää joukkuetta en halua tukea.
Ilmoitan tässä ja nyt etten aio astua jalallanikaan HJK:n otteluihin ennen kuin suunta muuttuu. Organisaatiossa kukaan tuskin huomaan, kun kassavirta tulee jatkossakin lähinnä Japanista. Toivon että muut seuraavat esimerkkiä ja vaativat seuroilta vastuuta omaa yhteisöään kohtaan.
Nykyisen kaltainen perseily ei palvele suomalaista jalkapalloa.
Onko sinulla jotain Japania vastaan? Kuoliko omaisia Pearl Harborissa?
|
|
|
|
|
|