suomi jalkapallo
Poissa
|
 |
: 03.09.2015 klo 19:09:12 |
|
https://www.facebook.com/groups/144822159192382/?fref=tsTälläinen tuli Facebookissa vastaan. On herättänyt muissakin topikeissa keskustelua. Millä mielin? Jatkoon vai ei? Asiakeskustelu sallittu. Edit* Linkin sisältö ei näy kaikille. Kyseessä kuitenkin tempaus, jossa banderollejen muodossa toivotetaan pakolaiset tervetulleiksi.
|
|
« Viimeksi muokattu: 03.09.2015 klo 19:15:39 kirjoittanut suomi jalkapallo »
|
|
|
|
|
kokistuoppi
Paikalla
Suosikkijoukkue: mode-hangaround
|
 |
Vastaus #1 : 03.09.2015 klo 19:10:40 |
|
No jokainen ryhmä voi varmaan päättää itse tahoillaan. Tuskin kaikki lähtevät, mutta mielestäni ehdottoman kannatettava juttu.
|
|
|
|
Puliheijari
Poissa
Suosikkijoukkue: Honakki, Gant-miehet
|
 |
Vastaus #2 : 03.09.2015 klo 19:26:11 |
|
EI KIITOS! Minun mielestäni jalkapallo/urheilu ja politiikka ei kuulu yhteen. Tämä olisi muutenkin huono aika lähteä rikkomaan nousevaa lutuuria meidän kotoisissa sarjoissa. Kuten aiemminkin joku lupipäädyn toimijoista sanoi että siellä on porukka ns. vasemmalta ja oikealta puolelta. Suomalainen jalkapalloyhteisö on muutenkin niin riitaisa niin tuntuu että tämä nyt on se typerin tapa hankkia lisää vastakkainasettelua. Henkilökohtaisesti jalkapallo-ottelu on minulle sellainen tapahtuma että siellä voi irtaantua arkisista asioista ja en jaksaisi katsoa siellä mitään "mamu sitä mamu tätä lakanoita". Antakaa jalkapallon olla kaunista viihdettä kansalle ilman sitoumuksia suuntaan tai toiseen. PS HK-05 No politics please?
|
|
|
|
Kratos
Paikalla
|
 |
Vastaus #3 : 03.09.2015 klo 19:58:38 |
|
Jos ja kun tapahtuu kannattajaryhmän katsomossa, niin ryhmän oma päätös.
|
|
|
|
vontik
Poissa
|
 |
Vastaus #4 : 03.09.2015 klo 20:05:08 |
|
Täyttä sontaa, toivottavasti ilmoittavat etukäteen niin tietää olla sen aikaa pois.
|
|
|
|
Nice10
Poissa
Suosikkijoukkue: I support FF
|
 |
Vastaus #5 : 03.09.2015 klo 20:09:40 |
|
Maahanmuuttajat, homot ja naisetkin tervetulleita 
|
|
|
|
Monzan gorilla
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomen nu-metal yhdistys
|
 |
Vastaus #6 : 03.09.2015 klo 20:11:39 |
|
|
|
|
|
Bossu
Poissa
|
 |
Vastaus #7 : 03.09.2015 klo 20:15:06 |
|
Täyttä sontaa, toivottavasti ilmoittavat etukäteen niin tietää olla sen aikaa pois.
Sama. Polittiikka ja henkilökohtainen arvomaailma todellakin mahdollisimman kauas katsomoista. Pätee myös vastakkaiseen mielipiteeseen.
|
|
|
|
kokistuoppi
Paikalla
Suosikkijoukkue: mode-hangaround
|
 |
Vastaus #8 : 03.09.2015 klo 20:29:03 |
|
EI KIITOS! Minun mielestäni jalkapallo/urheilu ja politiikka ei kuulu yhteen. Tämä olisi muutenkin huono aika lähteä rikkomaan nousevaa lutuuria meidän kotoisissa sarjoissa. Kuten aiemminkin joku lupipäädyn toimijoista sanoi että siellä on porukka ns. vasemmalta ja oikealta puolelta. Suomalainen jalkapalloyhteisö on muutenkin niin riitaisa niin tuntuu että tämä nyt on se typerin tapa hankkia lisää vastakkainasettelua. Henkilökohtaisesti jalkapallo-ottelu on minulle sellainen tapahtuma että siellä voi irtaantua arkisista asioista ja en jaksaisi katsoa siellä mitään "mamu sitä mamu tätä lakanoita". Antakaa jalkapallon olla kaunista viihdettä kansalle ilman sitoumuksia suuntaan tai toiseen. PS HK-05 No politics please?
Schalken pojat lähettää terkkuja: https://www.youtube.com/watch?v=PUwMRwljHmEEi sillä, ymmärrän poliittisia mielenilmauksia vastustavan kannan, mutta tämähän on nähty Saksassa pikemminkin humaanina kysymyksenä seurojen ja kannattajien tahoilta, kuin poliittisena kannanottona. Mutta kuten toisaalla sanoin, kai tämän voi joku käsittää myös kannanottona Suomen mamupolitiikkaan. Mutta joka tapauksessa ryhmien oma asia.
|
|
|
|
Mindraker
Poissa
Suosikkijoukkue: Etsin uutta suosikkijoukkuetta, koska raha klubi
|
 |
Vastaus #9 : 03.09.2015 klo 20:44:42 |
|
Schalken pojat lähettää terkkuja: https://www.youtube.com/watch?v=PUwMRwljHmEEi sillä, ymmärrän poliittisia mielenilmauksia vastustavan kannan, mutta tämähän on nähty Saksassa pikemminkin humaanina kysymyksenä seurojen ja kannattajien tahoilta, kuin poliittisena kannanottona. Mutta kuten toisaalla sanoin, kai tämän voi joku käsittää myös kannanottona Suomen mamupolitiikkaan. Mutta joka tapauksessa ryhmien oma asia. Nimenomaan näin, ei politiikkaa vaan humaaniutta. Ehdottomasti kannattamisen arvoinen asia ja jos tuolla saa jokusen nasun vielä pois katsomosta, niin tässähän on vain voitettavaa.
|
|
|
|
aconymous
Poissa
Suosikkijoukkue: 1.3.15
|
 |
Vastaus #10 : 03.09.2015 klo 20:53:22 |
|
Ei missään nimessä jatkoon. Tämä jeesustelu saa jo riittää.
|
|
|
|
Hyw3l D2a
Poissa
Suosikkijoukkue: Sheng nu
|
 |
Vastaus #11 : 03.09.2015 klo 21:02:49 |
|
Eikö tämä ollutkaan Pohjoiskaarteen juttu, nyt ei pysy kärryillä?
Toki yksittäiset kannattajaryhmät Veikkausliigassakin voivat tehdä tätä tai muuta vastaavaa, mutta kaunis idea on vieläkin kauniimpi, jos se toteutetaan maaottelussa. Globaali laji, kansallisesti. Parempaa ympäristöä on vaikea kuvitella, joskaan en pitäisi jotakin St. Paulin katsomon viestiä väkivaltakonnotaatioistaan johtuen aitona verrattuna siihen, että me suomalaiset teemme saman.
|
|
|
|
Veslagas
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Honka
|
 |
Vastaus #12 : 03.09.2015 klo 21:03:40 |
|
Ei missään nimessä jatkoon. Tämä jeesustelu saa jo riittää.
Sama. Vaikka ns "suvakki" olen niin onhan tämä nyt ihan uskomatonta paskaa.
|
|
|
|
erno
Poissa
Suosikkijoukkue: RMA, Dortmund, City, United, Chelski, Bayern, Arsu
|
 |
Vastaus #13 : 03.09.2015 klo 21:17:04 |
|
Eikö tämä ollutkaan Pohjoiskaarteen juttu, nyt ei pysy kärryillä?
Ei, sakuhuligaanien käynnistämä tapahtumasarja jota SMJK sitten ilmeisesti komppaa.
|
|
|
|
Vlad Kepes
Poissa
Suosikkijoukkue: kulttuurikeynesianismi
|
 |
Vastaus #14 : 03.09.2015 klo 22:00:15 |
|
Itsekin olen ns "suvakki", mutta ei kiitos. Koska:
1) ei politiikkaa jalkapallokatsomoihin 2) ei nykyiselle pakolaispolitiikalle jonka avulla pelastaan muutama ja pestään kätemme kaikesta muusta 3) ei tekopyhyydelle
|
|
|
|
John Eskobar
Poissa
Suosikkijoukkue: KTP
|
 |
Vastaus #15 : 03.09.2015 klo 22:01:47 |
|
Mukavan jakautuneen vastaanoton näköjään saanu tää. SMJK ei tosiaan yhdistyksenä oo mukana tässä, muutama jäsen vaan, et ei pelkoa että se ois politikoitumassa tai jotain. Eikä ainakaan mulla mitään kummempaa agendaa tässä ole, sen kun oon toivottamassa tulijat tervetulleiksi, kun viime aikoina on ollu suht paljon vastakkaista mielipidettä mediassa.
|
|
|
|
erno
Poissa
|
 |
Vastaus #16 : 03.09.2015 klo 22:03:33 |
|
Mun puolesta politiikkaa saa olla jalkapallokatsomoissa, mutta se taas on kyseenalaista jos reilun 3000 jäsenen (vai jopa paljon enemmän?) SMJK lähtee yhdistyksenä liikkeelle. Klubipäädyssä Sakilaiset, Forza tai Kahakka JJO saa mun puolesta omalla porukalla vedellä poliittisillakin lakanoilla, jos vaan mieli tekee kun noita nyt ei muutenkaan mielletä yhdeksi porukaksi. SMJK:n tiforyhmä taas on jotain ihan muuta...
|
|
|
|
Hyw3l D2a
Poissa
Suosikkijoukkue: Sheng nu
|
 |
Vastaus #17 : 03.09.2015 klo 22:11:49 |
|
Itsekin olen ns "suvakki", mutta ei kiitos. Koska:
1) ei politiikkaa jalkapallokatsomoihin 2) ei nykyiselle pakolaispolitiikalle jonka avulla pelastaan muutama ja pestään kätemme kaikesta muusta
Asiasisällön kritisoiminen epätäydellisessä maailmassa menee asian sivuun, kukaan ei kuvittele, että katsomo osaisi neuvoa poliitikkoja tai tiedemiehiä. Eikä katsomon muodostavatkaan moista varmaan enimmäkseen kuvittele. (Ei ole samanlaista doers do -harhakäsitystä kuin popmuusikoilla.) Sen sijaan ensimmäinen pointti on ihan hyvä. Vielä parempi pointti on se, että jos näyttää siltä, että jalkapallosta (tai urheilusta) täysin piittaamattomat tahot haluavat huorata asialla ja tuoda itseään esille.
|
|
|
|
erno
Poissa
|
 |
Vastaus #18 : 03.09.2015 klo 22:18:37 |
|
Vielä parempi pointti on se, että jos näyttää siltä, että jalkapallosta (tai urheilusta) täysin piittaamattomat tahot haluavat huorata asialla ja tuoda itseään esille.
Henkilöön meneviä loukkauksia tulee välttää, mutta tuo asiaa Facebookin ryhmässä ajava hahmo näyttää julkisen profiilinsa perusteella olevan töissä Espoon Vihreissä.
|
|
|
|
Sangre de Puta
Poissa
|
 |
Vastaus #19 : 03.09.2015 klo 22:19:53 |
|
Ehdottomasti kyllä. Tämähän on vielä helppo toteuttaa. Tehdään valtavat tifot Vihreiden ja Vasemmistoliiton logoista, niin näytetään että ollaan poliittisesti vihervasemmistoa lämpimässä solidaarisessa yhteisymmärryksessä.
|
|
|
|
Triangelikostaja
Paikalla
|
 |
Vastaus #20 : 03.09.2015 klo 22:23:14 |
|
Edelleen sillä kannalla, että mitä kauempana urheilussa pysytellään politiikasta niin sitä parempi.
|
|
|
|
Thouni
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK, Artsakh, M'well, Zapresic boys.
|
 |
Vastaus #21 : 03.09.2015 klo 22:27:27 |
|
En jaksa kännykällä avata linkkiä, mutta ihan näkemättäkin voisin arvailla että ryhmä on täynnä näitä c-luokan julkkiksia ja jotain muita perskärpäsiä joilla ei ole mitään tekemistä jalkapallokannattajien kanssa, mutta löysivät taas itselleen uuden paikan missä pääsevät aatteensa siivellä mainostamaan itseään ja sitä kuinka "MINÄ OLEN SUVAITSEVAINEN". Tämähän tässä hössötyksessä kaikkein eniten vituttaa. Rispektit toki niille kannattaja-aktiiveille jotka haluavat tähän osallistua ihan ilman että on oma lehmä ojassa ja haluavat seuransa ottelussa levittää sanomaa. En vastusta niinkään aatettaa, vaan ihan sitä koko ideaa että poliittisia kannanottoja tuotaisiin katsomoihin. Joillain pienillä porukoilla voi toimia, mutta esimerkiksi SMJK:n katsomossa aiheuttaisi lähinnä turhia erimielisyyksiä.
|
|
« Viimeksi muokattu: 03.09.2015 klo 23:36:44 kirjoittanut Thouni »
|
|
|
|
|
Stadens stolthet
Paikalla
Suosikkijoukkue: De Stjärnprydda
|
 |
Vastaus #22 : 03.09.2015 klo 22:31:58 |
|
NEJ!!!  Ei todellakaan edes vähää alusta kiinnosta tuoda mamuasioita tai muuta politiikkaa jalkapallokatsomoihin.
|
|
|
|
Kermaperunat
Poissa
|
 |
Vastaus #23 : 03.09.2015 klo 22:32:26 |
|
Ihan hieno juttu, jos kannattajat ovat miettineet asian pidemmälle kuin ainoastaan "Tervetuloa". Jos hyvää fiilistä kestää yli viikon ja saapuville on mietitty asuinpaikat, työpaikat ja kaikenlaiset sopeuttamisohjelmat, hyvä homma.
Mikäli suunnitelma taas on ottaa 30 000 syyrialaista nuortamiestä suoraan sisällissodasta ja toivoa parasta, ehkä tifot kannattaa jättää kotiin.
|
|
|
|
Sein
Poissa
Suosikkijoukkue: 1929
|
 |
Vastaus #24 : 03.09.2015 klo 22:42:22 |
|
Onko tämä sitä lutuuria?