Mä taidan olla ainoa, mutta mua tämä uusi valmennusrekry ei vakuuta yhtään.
Julkisuudessa annetut syyt ja perustelut tähän valintaan suhteutettuna tavoitteisiin ovat niin surulliset, että alkaa menemään huumorin puolelle.
No, onhan tässä pupellettu kentällä ja sen ulkopuolella jo pari kautta, joten on seurassa jotain jatkuvuutta saatu aikaan.
Kristian Heames ottaa 28.7. vastuun Jaron edustusjoukkueesta tehtävänään jatkaa muutostyötä ja johtaa Jaro takaisin Veikkausliigaan.
Fakta on, että olemme tällä hetkellä tippumassa Kakkoseen. Tiedotteessa puhutaan että mennään takaisin Veikkausliigaan sellaisen miehen johdolla, joka ei ole koskaan voittanut mitään tai ylipäätään edes valmentanut aikuisten joukkuetta. Ei vakuuta.
Heames on toiminut valmentajana vuodesta 2000 lähtien ja vuodesta 2005 lähtien hänellä on ollut oma yrtys, joka on erikoistunut nuorten pelaajien kehittämiseen. Vuodesta 2011 lähtien työn painopiste on ollut Suomessa.
Mies on viimeiset vuodet työskennellyt Suomessa tehden bisnestä leireillänsä. Milloin hän on edes viimeksi valmentanut joukkuetta edes jossain sarjassa? Ei vakuuta.
Jaron hallitus perustelee päätöstään sillä, että Heames on tottunut työskentelemään pienillä taloudellisilla resursseilla ja kehittämään nuoria pelaajia
Missä hän on tottunut työskentelemään pienillä resursseilla? WBA:ssa? Northamptonissa? Resurssit on pikkaisen isommat siellä kuin Jarossa. Eikä mies ole edelleenkään valmentanut missään! Ja ketä/keitä hän on kehittänyt? Ketkä hänen pelaajistaan on siirtynyt pelaamaan jonnekin?
Nuo kysymykset siihen, että mun mielestä Jere täytti nuo kriteerit paremmin kuin hyvin.
Jos halutaan nousta Veikkausliigaan, niin meidän pitää voittaa pelejä! Mutta hei, meidän valmentaja osaa kehittää nuoria pelaajia.. jee.
Valmentajana Heames uskoo, että voitot saavutetaan koko joukkueen työllä, jossa jokainen auttaa ja tukee muita sekä kentällä että sen ulkopuolella. Se on linjassa linjassa arvojen kanssa, joita Jaro ja sen hallitus edustaa.
Vau. No nyt on sellainen filosofia valmentajalla että oksat pois. Mut on myyty. Eiku...
Olen näissä yhteyksissä tutustunut Tony Roosiin, joka on Jaron hallituksessa.
Alan ymmärtämään valintaa hieman enemmän. Poika kun pelaa Jaron junnuissa, joka on osallistunut WBA:n leireille. Pojan mahdollisuus päästä WBA:n testiin/vieraaksi kasvaa huomattavasti.
Jos tämä sama jätkä olisi ollut tuntematon hallituksen jäsenille ja olisi lähettänyt hakemuksen valmentajapaikasta, niin olisiko valittu?
Mielestäni suurimmat ongelmat Jaron pelissä on molemmissa päissä kenttää.
Tähän analyysiin tarvitsimme uuden valmentajan? Olisi löytynyt ilmaiseksi täältä foorumilta.
Mahdollisten vahvistusten hankkimisen suhteen työ oli jo aloitettu.
- Pitää ensin tutustua joukkueeseen, jotta voin tietää mahdollisen tarpeen pelaajahankintoihin. Olen tietysti etukäteen miettinyt, mitä joukkue mahdollisesti tarvitsee. Sen jälkeen pitää käydä keskustelua Englannissa, koska tunnen markkinat siellä.
Loistavaa, lisää ulkomaalaisia. "Koko seudun joukkue" jne..
Heames sanoi myös "joukkueessa on suuri potentiaali". On ilmeisest todella suuri potentiaali, kun ennen ensimmäisiä harjoituksia ollaan jo kartoitettu uusia vahvistuksia.
Ja onko näihin uusiin vahvistuksiin jätetty rahaa budjetissa? Tottunut toimimaan pienillä resursseilla jne.
Parissa vuodessa minulle tuttu Jaro on kuopattu kokonaan. Oman kylän pojat, koko seudun joukkue, future lives here.
Tähän nyky Jaroon en pysty samaistumaan. I'm out.