FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
07.05.2025 klo 07:10:45 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Äänestys
Kysymys: Kumpaa katsot mieluummin?
Top6-joukkueiden keskinäinen - 434 (34.8%)
Pukkiparty - 813 (65.2%)
Äänestäjiä yhteensä: 1239

Sivuja: 1 ... 227 [228] 229 ... 412

Kirjoittaja Aihe: Viaplay  (Luettu 1904735 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
haarahyppytaklaus

Poissa Poissa

Vastaus #5675 : 15.10.2021 klo 14:08:29

Sä pistät sen kortin kerran sisään ja sen jälkeen ei tarvitse seuraavaan 10 vuoteen tehdä sille yhtään mitään. Sen kun valitset guidesta kanavan tai näppäilet suoranumeron. Tosi sekavaa ja vaikeaa on joo...

Kyllä se sovellusten avaaminen ja CC:hen peilaaminen joka kerta erikseen on kyllä huomattavasti työläämpää. Joo, ei ole sekään työlästä, mutta on se työläämpää. Ja tuon kombon tekniset ongelmat sitten vielä erikseen.
Mulla on telkkarissa sovellus jota käytän, eipä paljon sitä helpompaa olekaan. Mitään televisiokanavia en ole katsonut edes kuukausiin.

Kortti maksaa tosiaan extraa, sitten tarvii jonkun kortinlukijan, pitää soitella aspaan että saa ne yhdistettyä jne. Uudelle käyttäjälle aika paljon helpompi tapa vaan tilata se Viaplay parilla napautuksella verkosta ja alkaa katsomaan futista.
Pinkman

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Lehkosuo

Vastaus #5676 : 15.10.2021 klo 14:13:31

Muilla ongelmia LG:n sovelluksen kanssa viime päivinä? Ei meinaa lähteä toistot käyntiin, vaan jää jumittamaan alkuruutuun.

Täällä toiminut kuten normaalisti.
Norppa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC TPS

Vastaus #5677 : 15.10.2021 klo 14:39:37

^^Puhuinkin peilaamisesta Chromecastiin ulkoisella laitteella, en televisiosta käytettävästä sovelluksesta.

Jessus kun tähän asiaan liittyy ihmeellisiä intohimoja, aivan kuin asiassa pitäisi ottaa joku puoli. Olen käyttänyt ja käytän kaikkia tapoja ja tässä "helppous- ja mukavuusjärjestys".

1) HD-Digiboksi tallennuksella. Kanavat näkyviin suoraan guidesta yhdellä painalluksella. Ottelun katsomisen voi aloittaa alusta pelin ollessa vielä kesken (olettaen et sen on laittanut tallennukseen). Ottelun voi jälkikäteen katsoa myöhemminkin kuin 48h kuluessa. (TV tallennustilalla on käytännössä sama vaihtoehto, itsellä ei koskaan ole tätä vaihtoehtoa ollut).
2) Sovelluksella suoraan televisiosta. Puuttuu edellisen kaksi viimeksi mainittua ominaisuutta. Sovelluksessa matsit ovat toki aina automaattisesti sen 48h katsottavissa, digiboksilla täytyy itse muistaa laittaa se tallennus. Ohjelman etsiminen sovelluksesta on rahtusen työläämpää kuin digiboksilta, löytyvät joskus hieman epäloogisista paikoista tai "turhan kaukaa". Muuten toimii hyvin.
3) Peilaus CC:n kautta ulkoiselta laitteelta. Koko CC:n kanssa oli vuosia ongelmia kun ei vaan WiFin kautta suostunut moitteettomasti toimimaan, useamman kerran forkaltakin kyselin apua. Kun liitin suoraan reitittimeen on toiminut moitteettomasti. Kyllähän siinä peilauksessa se oma yksi vaiheensa on, vaikkei suuri olekaan. Ja kyllä siinä aina joskus se yhteys vaan katkeaa. Et ei tää kombo nyt aivan niin takuuvarmasti toimi kuin edelliset.

Hubeja sun muita palveluntuottajien omia laitteita ei ole tullut kokeiltua. Ja toki sekä digibokseja ja televisioita on käytettävyydeltään erilaisia. HD-digibokseissa tietysti se ongelma, että uutena taitavat olla kiven alla tai spessukamaa. Mutta kyllä niitä kodeista aika paljon pitäisi löytyä valmiina.
« Viimeksi muokattu: 15.10.2021 klo 14:59:17 kirjoittanut Norppa »
haarahyppytaklaus

Poissa Poissa

Vastaus #5678 : 15.10.2021 klo 15:00:02

^^Puhuinkin peilaamisesta Chromecastiin ulkoisella laitteella, en televisiosta käytettävästä sovelluksesta.

Jessus kun tähän asiaan liittyy ihmeellisiä intohimoja, aivan kuin asiassa pitäisi ottaa joku puoli. Olen käyttänyt ja käytän kaikkia tapoja ja tässä "helppous- ja mukavuusjärjestys".

1) HD-Digiboksi tallennuksella. Kanavat näkyviin suoraan guidesta yhdellä painalluksella. Ottelun katsomisen voi aloittaa alusta pelin ollessa vielä kesken (olettaen et sen on laittanut tallennukseen). Ottelun voi jälkikäteen katsoa myöhemminkin kuin 48h kuluessa. (TV tallennustilalla on käytännössä sama vaihtoehto, itsellä ei koskaan ole tätä vaihtoehtoa ollut).
2) Sovelluksella suoraan televisiosta. Puuttuu edellisen kaksi viimeksi mainittua ominaisuutta. Sovelluksessa matsit ovat toki aina automaattisesti sen 48h katsottavissa, digiboksilla täytyy itse muistaa laittaa se tallennus. Ohjelman etsiminen sovelluksesta on rahtusen työläämpää kuin digiboksilta, löytyvät joskus hieman epäloogisista paikoista. Muuten toimii hyvin.
3) Peilaus CC:n kautta ulkoiselta laitteelta. Koko CC:n kanssa oli vuosia ongelmia kun ei vaan WiFin kautta suostunut moitteettomasti toimimaan, useamman kerran forkaltakin kyselin apua. Kun liitin suoraan reitittimeen on toiminut moitteettomasti. Kyllähän siinä peilauksessa se oma yksi vaiheensa on, vaikkei suuri olekaan. Ja kyllä siinä aina joskus se yhteys vaan katkeaa. Et ei tää kombo nyt aivan niin takuuvarmasti toimi kuin edelliset.

Hubeja sun muita palveluntuottajien omia laitteita ei ole tullut kokeiltua. Ja toki sekä digibokseja ja televisioita on käytettävyydeltään erilaisia. HD-digibokseissa tietysti se ongelma, että uutena taitavat olla kiven alla tai spessukamaa. Mutta kyllä niitä kodeista aika paljon pitäisi löytyä valmiina.

Siis tää keskusteluhan alkoi tästä sun viestistä:
On hiukan hämmentävää miten pihalla porukka on näistä korttijutuista. Se on nyt kuitenkin se kaikkein yksinkertaisin ratkaisu saada kanava näkymään tv:stä. Mutta ilmeisesti näinä suoratoisto -aikoina on jo oikeasti vieraannuttu koko mahdollisuudesta.
Tän jälkeen "Jessus kun tähän asiaan liittyy ihmeellisiä intohimoja, aivan kuin asiassa pitäisi ottaa joku puoli." kuulostaa aika erikoiselta.

Jotain digiboksia mulla ei ole ollut varmaan kymmeneen vuoteen enkä ajatellut alkaa käyttämäänkään. Mun kirjoissa menee samaan karsinaan VHS:n kanssa, vanhentunutta teknologiaa. Varmaan toimiva ratkaisu joillekin tosin. Omaan makuun taas tuo sovellus on kaikkein näppärin, mutta tosiaan makukysymyksiähän nämä.
Norppa

Poissa Poissa

Vastaus #5679 : 15.10.2021 klo 15:19:54

Sittemminhän se kävi selväksi, että nämä korttihommat ovat oikeasti jo vähän vieraita. Mutta ilmeisesti ne ovat sitten vähän boomerien touhuja ja pelkkiä suoratoistoja ikänsä käyttäneet eivät oikeasti tunne tuota vaihtoehtoa. Tuli yllätyksenä ettei näitä systeemejä tunneta, kun yleensä nuoremmat tuppaavat nämä tekniset jutut hallitsemaan. Toki huomannut että myös esim. hifi hommissa voivat olla aivan kujalla, kun ovat ikänsä käyttäneet vain kuulokkeita.

Itse tosiaan käytän kaikkia vaihtoehtoja rinnakkain, eikä mulla ole intohimoja mihinkään suuntaan. Mutta kyllä mulla siitä tietysti on kokemuksen kautta tullut mielipide, mikä on helpoin ja käytännöllisin tapa.
Zorbas

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Veikkausliigajoukkueet, joilla olosuhteet kunnossa

Vastaus #5680 : 15.10.2021 klo 19:09:28

Tuli yllätyksenä ettei näitä systeemejä tunneta, kun yleensä nuoremmat tuppaavat nämä tekniset jutut hallitsemaan.

Tähän hämmentävään harhaluuloon törmää kyllä usein. En tiedä mistä johtuu. Varmaan siitä, että kun näkee älykännykkä kädessä syntyneitä nuoria käyttämässä näitä laitteita, on se käyttö hyvin sujuvaa ja nopeaa. Mutta se ei ole ”teknisten juttujen hallitsemista”. Päin vastoin; jos joku tekninen laite ei jostain syystä toimikaan plug’n’play (kuten kaiken nykyään oletetaan toimivan), ei valtaosa ”nuoremmista” osaa asialle mitään tehdä.
Norppa

Poissa Poissa

Vastaus #5681 : 15.10.2021 klo 19:19:13

Noinhan se taitaa olla joo. Harhaluuloa taitaa ruokkia se, että tietyt tietotekniikkaan ja kännykkään liittyvät jutut hallitaan vaikka unissaan, mutta sitten sen boksin ulkopuolella hommat ovat täysin vieraita.
honkala

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Savon vapautusarmeija

Vastaus #5682 : 15.10.2021 klo 19:32:46

Pätkiikö muilla?
Kulmalipunheiluttaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Potkupalloilevat foorumissit

Vastaus #5683 : 15.10.2021 klo 19:53:45

Pätkiikö muilla?
Ei ainakaan H96 - S04. Oletko kokeillut laskea kuvanlaatua oikean alakulman neljästä pisteestä.
honkala

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Savon vapautusarmeija

Vastaus #5684 : 15.10.2021 klo 21:40:58

Ei ainakaan H96 - S04. Oletko kokeillut laskea kuvanlaatua oikean alakulman neljästä pisteestä.

En löydä telkkaristani tuollaisia pisteitä.
Bootlegger

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, SAPA, Roma.

Vastaus #5685 : 15.10.2021 klo 21:51:56

Otin valokuvan Viaplay vs. kaapelikanava, kun kuvanlaatu on ollut tässä tapetilla viime aikoina. On noissa jonkin verran eroa, muttei kyllä ratkaisevan paljoa.

Kulmalipunheiluttaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Potkupalloilevat foorumissit

Vastaus #5686 : 15.10.2021 klo 23:52:16

En löydä telkkaristani tuollaisia pisteitä.
Ne ovat Viaplayn sivulla. Ensin on äänenvoimakkuus, sitten on samanaikaisten matsien piilotus alareunasta. Kolmantena nämä pisteet ennen full screen neliötä.
aceman

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Amorimin sirkus & Getafe

Vastaus #5687 : 16.10.2021 klo 14:05:52

Otin valokuvan Viaplay vs. kaapelikanava, kun kuvanlaatu on ollut tässä tapetilla viime aikoina. On noissa jonkin verran eroa, muttei kyllä ratkaisevan paljoa.
Bundeksen kuvassa ei ole ainakaan minulla ollut ongelmia.
Valjussa tuo kuva on kehno ollut.
agsu

Poissa Poissa

Vastaus #5688 : 16.10.2021 klo 14:11:26

Noissa ylläolevissa kuvissa nyt myös on sen verran käsittelyä joko kameran tai tv:n puolesta, että alkuperäisestä kuvan laadusta vaikea sanoa.
Laskikka

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: NSFR

Vastaus #5689 : 16.10.2021 klo 14:18:19

Bundeksen kuvassa ei ole ainakaan minulla ollut ongelmia.
Valjussa tuo kuva on kehno ollut.
Eikä muistaakseni änärinkään laadussa vrt. Valioliiga.
HNV

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1923 || 1948

Vastaus #5690 : 16.10.2021 klo 14:36:13

Pätkiikö muilla?

Sovelluksessa meni eilen pari kertaa hetkeksi kuva pois siihen "alkukuvaan", sitten mustaksi ja palautui, näköjään nyt teki K'ruhe-Auessa saman.

E: tekee tuota nyt vähän väliä Alas

E2: kalina ei näytä pätkivän. ELK-:n masinoima salaliittohan tämä siis on >:(
« Viimeksi muokattu: 16.10.2021 klo 14:55:42 kirjoittanut HNV »
BandW

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Lena Oberdorf, Pedri

Vastaus #5691 : 16.10.2021 klo 17:01:34

Ja lähikuvissa ei pakkauksen huonous näy edes niin selkeästi mitä itse ottelukamerassa. Aikasempinakin vuosina on ainakin antenniHD ja Viaplayn välillä ollut selkeä ero. Täytyy taas verrata, jos tulee ilmaisviikonloppuja vastaan.
thevillan

Poissa Poissa

Vastaus #5692 : 16.10.2021 klo 17:08:49

Viaplayssa tulee Villan pelissä Norwich-selostukset. Ruotsiksi tietenkin.
aceman

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Amorimin sirkus & Getafe

Vastaus #5693 : 16.10.2021 klo 20:30:05

Ja lähikuvissa ei pakkauksen huonous näy edes niin selkeästi mitä itse ottelukamerassa. Aikasempinakin vuosina on ainakin antenniHD ja Viaplayn välillä ollut selkeä ero. Täytyy taas verrata, jos tulee ilmaisviikonloppuja vastaan.
Se on juuri muuten näin. Lähikuvissa kuva näyttää paremmalta kuin itse ottelukuvassa.
tietäjae

Poissa Poissa

Vastaus #5694 : 16.10.2021 klo 21:01:34

Eipä näytä toimivan edes vähää alusta Android Viaplay sovelluksella ja Chromecastilla. Hetken toimii, kunnes kuva jäätyy ja "Lataa..." jää ruutuun.
iocus

Poissa Poissa

Vastaus #5695 : 16.10.2021 klo 23:59:31

Eipä näytä toimivan edes vähää alusta Android Viaplay sovelluksella ja Chromecastilla. Hetken toimii, kunnes kuva jäätyy ja "Lataa..." jää ruutuun.

Eikö kumpikaan toimi, molemmissa tuo sama ongelma?
tietäjae

Poissa Poissa

Vastaus #5696 : 17.10.2021 klo 01:51:13

Eikö kumpikaan toimi, molemmissa tuo sama ongelma?
Suoraan sovelluksesta toimii. Taitaa liittyä lähetyksen vaihtoon, jolloin aiempi lähetys jää päälle. Toimii, kun resettaa Chromecastin ja lopettaa lähetyksen, ennen kuin vaihtaa uuteen.
Kepuelito

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Emeryn Villa

Vastaus #5697 : 17.10.2021 klo 14:27:32

Toimiiko muilla Viaplay nyt? Mulla ei suostu käynnistämään mitään live lähetystä.
Edmundo

Poissa Poissa

Vastaus #5698 : 17.10.2021 klo 14:31:04

Toimiiko muilla Viaplay nyt? Mulla ei suostu käynnistämään mitään live lähetystä.

Ainakin joku Tanskan naisten liigan matsi käynnistyi normaalisti, kun kokeilin.
straiter

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Rotkäppchen Sektkellerei Freyburg

Vastaus #5699 : 17.10.2021 klo 14:37:12

Darmstadt-Werda pyörii hyvin.

Sivuja: 1 ... 227 [228] 229 ... 412

Siirry: