FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
06.02.2026 klo 04:55:24 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 ... 61 [62] 63 ... 188

Kirjoittaja Aihe: HIFK 2017  (Luettu 909790 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Erval

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HIFK

Vastaus #1525 : 21.02.2017 klo 14:28:44

Voi olla, että vähän alusta, mutta Zeneli treenaamassa Talissa HIFKin kanssa juuri nyt.

Onko tikissä?
JalluCola

Poissa Poissa

Vastaus #1526 : 21.02.2017 klo 15:12:26

Käykö parhaat fanit perusteeksi esimerkiksi se, että Veikkausliigaa seuraamaton HHni oli katsomassa ekaa kertaa matsia IFK - IFK derbyssä, jonka jälkeen kysyi kehuen: Laulaako kaikki fanit futiksessa noin? Oli tosi hienoa.

Kun sitten näki muutaman matsin kauden aikana lisää totesi aina että miksei nämä fanit laula yhtä paljon.

Eli kyllä, ulkopuolisen silmään HIFKn kannattajat ovat äärimmäisen hyvä porukka. Ne 20-vuotta katsomossa istuneet patut eivät näy samalla tavalla ulospäin ja ainakin Tepsn sekä Interin peleissä ne yleensä keskittyvät ainoastaan kritisoimaan vierustovereilleen kenttätapahtumia, seuroja, ja tietävät kaiken olleen paremmin aikaisemmin.

Eikai kukaan kiellä etteikö IFK:n Klacken olisi äänekäs ryhmä ?

Jokainen kuitenkin varmasti huomaa ettei tämä Klackenin luoma tunnelma ole kuitenkaan tuonut massoja katsomoon eli valtaosan mielestä tässä ei ole mitään kovin kummallista (poislukien derbyt). Ääneenkannattaminen on hieno juttu (itsekkin sitä harrastan), mutta seuran kannalta korkeampi yleisökeskiarvo olisi vieläkin tärkeämpi. Jos Suomen parhaat fanit luokitellaan pelkän äänen perusteella niin pidän sitä lähinnä älyvapaana. Seuran tukeminen on niin montaa muutakin asiaa kuin "älämölöä" katsomossa. Seuraan sitoutuneiden ihmisten määrä näkyy parhaiten yleisökeskiarvosta ja siitä mitä viivan alle jää kauden jälkeen. Menestyvän seuran takana on mun mielestä parhaat kannattajat. Saa toki olla eri mieltä.

MiestenK

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Espoolaisseurat ja suomalaiset ulkomailla

Vastaus #1527 : 21.02.2017 klo 15:17:30

To treenipeli Levadiaa vastaan Talissa klo 13, vapaa pääsy.

e. Uutinen: http://hifkfotboll.fi/hifk-fc-levadia-kohtaavat-harjoitusottelussa-vastassa-vahva-joukkue/
« Viimeksi muokattu: 21.02.2017 klo 15:19:56 kirjoittanut MiestenK »
oman_elämänsä_sankari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Lundgrens SK

Vastaus #1528 : 21.02.2017 klo 15:48:07

Eikai kukaan kiellä etteikö IFK:n Klacken olisi äänekäs ryhmä ?

Jokainen kuitenkin varmasti huomaa ettei tämä Klackenin luoma tunnelma ole kuitenkaan tuonut massoja katsomoon eli valtaosan mielestä tässä ei ole mitään kovin kummallista (poislukien derbyt). Ääneenkannattaminen on hieno juttu (itsekkin sitä harrastan), mutta seuran kannalta korkeampi yleisökeskiarvo olisi vieläkin tärkeämpi.
Jos Suomen parhaat fanit luokitellaan pelkän äänen perusteella niin pidän sitä lähinnä älyvapaana.

Tää on mun mielestä suhteellinen ja tulkinnalle avoin kysymys, jota voi katsoa monelta kantilta. Yleisömassat kotimaisessa jalkapallossa ylipäänsä on määrittelyltään avoin, Ykkösestä Veikkausliigaan keskiarvo pomppasi reilusti ylöspäin (joo joo, vaikka siitä laskisi derbyt veks) ja on edelleen Veikkausliigan kärkeä laskettiinpa derbyt mukaan tahi ei. Voisiko (ja pitäisikö) sen yleisömäärän olla korkeampi? Kyllä. Onko se ihan paska ja rödauliklacken ihan homoja? Mielestäni ei. Vaikuttiko siihen monta eri komponenttia (HIFK:n yleisöpotentiaali, korkeampi sarjanousu, yleinen seuran ympärillä ollut positiivinen pöhinä, mistä laarista merkittävä osa kannattajakulttuurin tuomana)? Kyllä.

Lainaus
Seuraan sitoutuneiden ihmisten määrä näkyy parhaiten yleisökeskiarvosta ja siitä mitä viivan alle jää kauden jälkeen. Menestyvän seuran takana on mun mielestä parhaat kannattajat. Saa toki olla eri mieltä.

Musta älyvapaata on "parhaiden fanien" määritteleminen fyrkan kautta on ihan älyvapaata, kun merkittävä osa seuran kuin seuran budjetista tulee muualta kuin lipputuloista. Joo, toki yrityskumppanit voi lavealla pensselillä maalata kuuluvaksi "seurayhteisöön", mutta kannattajavertailun yhteyttä mun on vaikea nähdä.

Oikeastihan minuakaan tämä kenellä on parhaat fanit -debatti ei kiinnosta, koska mitään yhteisiä mittareita ei ole olemassakaan (kuten keskustelu osoittaakin). Määrässä Kingit/Klacken kilpailee seurajalkapallossa lupin kanssa (voittajaa lienee vaikea päättää), tifoskenessä pk-seudun herruus meni ainakin viime vuonna punaiselle (Suomen mestaruuteen en ota kantaa), äänekästä kannustusta kuulee toki muuallakin kuin jalkapallokatsomoissa. Viime kädessä ei lopulta kiinnosta vertailu muihin juuri ollenkaan.
forza juve

Poissa Poissa

Vastaus #1529 : 21.02.2017 klo 15:51:52

Pakko kommentoida tähän kannatus asiaan. Ensinnäkin itseäni oksettaa nämä vertaukset natseihin. Väitän että jokaiseen suomalaiseen fanijengiin mahtuu näitä puupäitä jotka paskaavat näiden hyvin käyttäytyvien kannattajien maineen ja sen kautta koko joukkuueen.
Hifk fudis on vielä nuori liiga organisaatio ja uskon että mikäli paikka liigassa pysyy pelaamalla ja hyvällä talouden hoidolla niin fanien määrä lisääntyy aivan varmasti lähi tulevaisuudessa. Kendo puolella HIFK:in fanit ovat todella hyvin käyttäytyvää jengiä niin katsomossa kuin ulkopuolellakin ja itse en ole koskaan törmännyt näihin puupäihin siellä. Mitä taas fudikseen tulee niin muutamilla paikkakunnilla olen kyllä nähnyt näitä idiootteja haastamassa riitaa ja provoamassa vastustajan faneille ja nyt näistä ei mikään koske Hifkiä. Jokainen kannattaa tyylillään mutta minusta rähinä ei kuulu katsomoon eikä ulkopuolelle. Jos Suomesta halukkuutta löytyy niin ainakin Puolassa löytyy paljain nyrkein käytäviä joukkue matseja joissa on myös tuomarit niin sinne kannattaa mennä jos uskallusta löytyy.
JalluCola

Poissa Poissa

Vastaus #1530 : 21.02.2017 klo 16:04:26

Musta älyvapaata on "parhaiden fanien" määritteleminen fyrkan kautta on ihan älyvapaata, kun merkittävä osa seuran kuin seuran budjetista tulee muualta kuin lipputuloista. Joo, toki yrityskumppanit voi lavealla pensselillä maalata kuuluvaksi "seurayhteisöön", mutta kannattajavertailun yhteyttä mun on vaikea nähdä.

Okei. Nämä asiat nyt vaan kulkevat aika pitkälle käsi kädessä. Kyllä yhteistyökumppanit ja neutraalimmat katsojat ovat aikalailla päätöksensä tehneet siitä mitä seuraa he haluavat esim. Stadissa tukea. Numerot eivät valehtele eikä niiden katsominen ole mitenkään älyvapaata. Tekisi ehkä hyvää sielläkin leirissä katsella enemmän numeroita kuin desibelimittareita. Tottakai tämä asia näyttää erilaiselta sieltä seuranjohdosta kuin faniryhmästä.

Mun mielestä sillä seuralla on Suomen parhaat fanit, jolla on eniten seuraan sitoutuneita katsojia. Se taas näkyy parhaiten yleisökeskiarvosta.

Ps. Ilman fyrkkaa on paha pyörittää jalkapalloseuraa. Enkä minä vittuile, en vaan niele tätä teidän matraa jostain poikkeuksellisesta yhteisöstä jne. Sitä ei ole mun mielestä näkynyt. Koittakaa kestää, että joku on eri mieltä. Jos katsotte esim. Klubin koko seurayhteisöä niin olette aika lapsen kengissä vielä vaikka ääntä toki lähteekin. Jos "poikkeuksellinen yhteisö" ei näy muualla kuin puheissa niin se ei ole uskottavaa. Sen nimittäin luulisi olevan muutakin kuin ääntä katsomossa.

Lainaus
Yhteistyökumppaneiden määrä ja sisääntuoma raha riippuu yhtälailla toimiston myyntitaidosta. Jos lukisit ketjua vähän taaksepäin niin näkisit, että viimeaikoina se taloustilanne on aiheuttanut enemmän parranpärinää kuin mikään muu, joten voisitko vaikka lopettaa tuon olkiukkojen pykäämisen?

No tämän taakse onkin kiva mennä. Väitätkö, että IFK:n tasoista suomifutista olisi helppo myydä ?
« Viimeksi muokattu: 21.02.2017 klo 16:23:23 kirjoittanut JalluCola »
Blancco

Poissa Poissa

Vastaus #1531 : 21.02.2017 klo 16:08:14

Ehkä olen yksin oman mielipiteeni kanssa, mutta mielestäni tuo lippujen hinnoittelu on yksi selkeä asia joka rajaa Hifk:ta seuraavien ihmisten määrää. Jos et halua olla osa ns.sikaosastoa eli fanipäädyssä niin maksat n.30e ottelulipusta Soneralla. Ei myöskään alennusryhmiä,mikä on jo itsessään hemmetin vanhanaikaista tänä päivänä. Lisäksi hallipeli Talissa maksaa 15e jos et jaksa käydä jostakin yksittäisestä kioskista etukäteen hakemassa lippua. Hifk saa tuotteena olla aika hemmetin hyvä, jotta tuolla hinnoittelulla viitsii ei niin hc-fani matseissa käydä. Tuo hinnoittelu tuntuu vielä entistäkin hölmömmältä kun otetaan huomioon joukkueen peliesitykset. Tekisi mieli kysyä,että miksi kukaan neutraali futiksen seuraaja kävisi Hifk:n otteluissa,kun Suomen menestyneimmän seuran pelejä näkee esim.opiskelijana kolme samalla rahalla kun Hifk:lta yhden. Tuo hinnoittelu vain ajaa Hifk:n kohdalla vähän siihen, että jos fanipäätymeininki ei kiinnosta,niin aika vähän on ns.tavalliselle kuluttajalle vaihtoehtoja.
oman_elämänsä_sankari

Poissa Poissa

Vastaus #1532 : 21.02.2017 klo 16:12:28

Okei. Nämä asiat nyt vaan kulkevat aika pitkälle käsi kädessä. Kyllä yhteistyökumppanit ja neutraalimmat katsojat ovat aikalailla päätöksensä tehneet siitä mitä seuraa he haluavat esim. Stadissa tukea. Numerot eivät valehtele eikä niiden katsominen ole mitenkään älyvapaata. Tekisi ehkä hyvää sielläkin leirissä katsella enemmän numeroita kuin desibelimittareita. Tottakai tämä asia näyttää erilaiselta sieltä seuranjohdosta kuin faniryhmästä.

Mun mielestä sillä seuralla on Suomen parhaat fanit, jolla on eniten seuraan sitoutuneita katsojia. Se taas näkyy parhaiten yleisökeskiarvosta.

Ps. Ilman fyrkkaa on paha pyörittää jalkapalloseuraa.

Yhteistyökumppaneiden määrä ja sisääntuoma raha riippuu yhtälailla toimiston myyntitaidosta. Kovin moni firma ei ole valmis kantamaan oma-aloitteisesti suomalaisen jalkapalloseuran toimistolle kottikärryllä fyrkkaa oli kyseessä Klubi, PS Kemi tai vaikka Ilves. Jos lukisit ketjua vähän taaksepäin niin näkisit, että viimeaikoina se taloustilanne on aiheuttanut enemmän parranpärinää kuin mikään muu, joten voisitko vaikka lopettaa tuon olkiukkojen pykäämisen?
oman_elämänsä_sankari

Poissa Poissa

Vastaus #1533 : 21.02.2017 klo 16:25:31

Ps. Ilman fyrkkaa on paha pyörittää jalkapalloseuraa. Enkä minä vittuile, en vaan niele tätä teidän matraa jostain poikkeuksellisesta yhteisöstä jne. Sitä ei ole mun mielestä näkynyt. Koittakaa kestää, että joku on eri mieltä. Jos katsotte esim. Klubin koko seurayhteisöä niin olette aika lapsen kengissä vielä vaikka ääntä toki lähteekin. Jos "poikkeuksellinen yhteisö" ei näy muualla kuin puheissa niin se ei ole uskottavaa. Sen nimittäin luulisi olevan muutakin kuin ääntä katsomossa.

Tässä mä nyt yritän keskustella, lopeta se uhriutuminen.

Ei IFK-kannattajalle ole uutinen, että seuraorganisaatiossa on rutkasti kehitettävää. Se on ollut koko Veikkausliigakauden ajan päivänselvä asia kaikille. Se näkyy yritysmyynnissä, joka näkyy budjetissa, joka näkyy joukkueen tasossa, joka näkyy peliesityksissä (erityisesti viime kaudella), joka näkyy joukkueen kokonaishoukuttelevuudessa, joka näkyy yleisökeskiarvossa. Tälläkin palstalla on käytetty aika monta puheenvuoroa, jossa on todettu että toimistolla pitäisi sujua asioiden hoitaminen paremmin ja sivullekirjoittanutkin alkaa olla vähän samaa mieltä.

Se taas jos yhteisö ja henki ei näy ulkopuolella olevalle henkilölle X, ei mua juuri kiinnosta. Mä olen siitä nähnyt viimeisten vuosien aikana montakin merkkiä.
Seeteufel

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Röda, Stock Aitken Waterman

Vastaus #1534 : 21.02.2017 klo 16:29:25

Ehkä olen yksin oman mielipiteeni kanssa, mutta mielestäni tuo lippujen hinnoittelu on yksi selkeä asia joka rajaa Hifk:ta seuraavien ihmisten määrää. Jos et halua olla osa ns.sikaosastoa eli fanipäädyssä niin maksat n.30e ottelulipusta Soneralla. Ei myöskään alennusryhmiä,mikä on jo itsessään hemmetin vanhanaikaista tänä päivänä.
Lisätietoa 30 euron lipuista? Pääkatsomoon ennakkolippu 21 euroa. Itään ja ylös pääsee alle kahdellakympillä sikäli kun ne on auki.
Alennusryhmiä toki ei ole kuin lastenlippu.
JalluCola

Poissa Poissa

Vastaus #1535 : 21.02.2017 klo 16:34:10

Ei IFK-kannattajalle ole uutinen, että seuraorganisaatiossa on rutkasti kehitettävää. Se on ollut koko Veikkausliigakauden ajan päivänselvä asia kaikille. Se näkyy yritysmyynnissä, joka näkyy budjetissa, joka näkyy joukkueen tasossa, joka näkyy peliesityksissä (erityisesti viime kaudella), joka näkyy joukkueen kokonaishoukuttelevuudessa, joka näkyy yleisökeskiarvossa. Tälläkin palstalla on käytetty aika monta puheenvuoroa, jossa on todettu että toimistolla pitäisi sujua asioiden hoitaminen paremmin ja sivullekirjoittanutkin alkaa olla vähän samaa mieltä.

Kiitos, tämä riittää minulle tästä aiheesta. Kuten todettua, ei teillä ole mitään poikkeuksellista. Jos olisi, niin isompi määrä haluaisi olla toiminnassa mukana ja sitä kautta se näkyisi myös viivan alla. Kuten sanoin numerot eivät valehtele, te valehtelette tai sitten teistä tuntuu siltä kun ette tiedä muusta. Porukassa ja pikku kaljoissa voi tottakai tuntua kaikki niin ihmeelliseltä, sitten tuleekin se seuraava aamu ja totuus valkenee.

Lainaus
Eli ainoastaan Klubi on sitten kiinnostava, sillä HIFKin AM oli liigan toiseksi suurin. Yhteistyökumppaneista en tiedä, mutta toiseksi eniten katsojia sitoutui HIFKiin kaudella 2016.

Kyse oli tästä mainostetusta "poikkeuksellisesta yhteisöstä" edelleenkin.

Klubin katsojat tuskin sitoutuivat IFK:hon kun kävivät derbyissä ? Kannattaisi jättää derbyt pois niin tulisi realistisempi kuva. Sitten suosittelen vielä vertaamaan Klubiin, joka on samalla talousalueella. Kumman toiminta on poikkeuksellista Suomessa ? Toiset tekee ja toiset vaan mainostaa.

Muista nyt vielä, että IFK saa Klackeninsa täyteen vaan derbyihin. Ehkä se on sitä Suomen parasta fanitoimintaa mielestäsi, että käydään 3 kertaa vuodessa matsissa. Derbyjähän käytit esimerkkinä.
« Viimeksi muokattu: 21.02.2017 klo 17:06:20 kirjoittanut JalluCola »
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä

Vastaus #1536 : 21.02.2017 klo 16:39:11

Kiitos, tämä riittää minulle tästä aiheesta. Kuten todettua, ei teillä ole mitään poikkeuksellista. Jos olisi, niin isompi määrä haluaisi olla toiminnassa mukana ja sitä kautta se näkyisi myös viivan alla. Kuten sanoin numerot eivät valehtele, te valehtelette tai sitten teistä tuntuu siltä kun ette tiedä muusta. Porukassa ja pikku kaljoissa voi tottakai tuntua kaikki niin ihmeelliseltä.

Eli ainoastaan Klubi on sitten kiinnostava, sillä HIFKin AM oli liigan toiseksi suurin. Yhteistyökumppaneista en tiedä, mutta toiseksi eniten katsojia sitoutui HIFKiin kaudella 2016.
supstanssi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mites MyPa? Ai voitti?

Vastaus #1537 : 21.02.2017 klo 17:00:17

Tiukasta taloudesta kun on puhuttu niin minua kiinnostaa ainakin IFK:n kohdalla mihin se käyttää enemmän rahaa kuin kilpailijat, kun seuran budjetti oli ainakin viime kauden alla ihan samaa luokkaa kuin liigan keskikastilla, mutta pelaajabudjetti oli saman kokonaisbudjetin omaaviin joukkueisiin nähden varsin alhainen. Tuossa tulee joukkueiden (sinänsä varmaan hieman epäluotettavien) budjetointien perusteella iso potentiaalinen aukko pelaajistoon jos ajatellaan että esim. Ilves ilmoitti viime kauden alla käyttävänsä pelaajiin 350ke 890ke:n budjetista kun HIFK kertoi käyttävänsä saman verran pelaajiin mutta kokonaisbudjetti oli 1,2milj. Itse asiassa HIFK:n ilmoittama pelaajabudjetin osuus oli sarjan pienin. Vai eivätkö luvut ole vertailukelpoisia?
« Viimeksi muokattu: 21.02.2017 klo 17:04:07 kirjoittanut supstanssi »
oman_elämänsä_sankari

Poissa Poissa

Vastaus #1538 : 21.02.2017 klo 17:18:37

Kiitos, tämä riittää minulle tästä aiheesta. Kuten todettua, ei teillä ole mitään poikkeuksellista. Jos olisi, niin isompi määrä haluaisi olla toiminnassa mukana ja sitä kautta se näkyisi myös viivan alla. Kuten sanoin numerot eivät valehtele, te valehtelette tai sitten teistä tuntuu siltä kun ette tiedä muusta. Porukassa ja pikku kaljoissa voi tottakai tuntua kaikki niin ihmeelliseltä, sitten tuleekin se seuraava aamu ja totuus valkenee.

Nyt on sakeata tekstiä. :D Koeta nyt kestää kun joku on kanssasi eri mieltä.

No, kai se on uskottava että Eski Terävä suorastaan valehteli näin sanoessaan kun kerran JalluCola niin sanoo. Sä tulkitsen seurayhteisön määrällisesti; se konvertoituu jotenkin automaattisesti rahaksi kassakirstuun. Mun silmissä se on yhteenkuuluvuuden tunnetta, eikä mikään ihme jos se ei näyttäydy ulkopuoliselle. Sitä en kyllä tiedä missä yhteishengen pitäisi manifestoitua jos ei porukassa, siis yhdessä.

Ai niin, kaksi vuotta sitten yhteisö näkyi numeroina noin 345 000 euron joukkorahoituksena, mutta sitä ei varmaankaan lasketa?

Jotain poikkeuksellista nyky-IFK:ssa ainakin on - ei ole monikaan seura kavunnut samanlaisen korpivaelluksen jälkeen pääsarjatasolle. Vanhoja valtaseuroja on Suomessa paljon, mutta missä on nykyään ÅIFK, Kiffen, HPS, VIFK tai vaikka OPS?

Lainaus

Klubin katsojat tuskin sitoutuivat IFK:hon kun kävivät derbyissä ? Kannattaisi jättää derbyt pois niin tulisi realistisempi kuva. Sitten suosittelen vielä vertaamaan Klubiin, joka on samalla talousalueella. Kumman toiminta on poikkeuksellista Suomessa ? Toiset tekee ja toiset vaan mainostaa.

Muista nyt vielä, että IFK saa Klackeninsa täyteen vaan derbyihin. Ehkä se on sitä Suomen parasta fanitoimintaa, että käydään 3 kertaa vuodessa matsissa.

Derbyt vetävät puoleensa puolin ja toisin derbyturisteja ja maalaisia ihmettelemään mannermaista tunnelmaa. Siihen vaaditaan kaksi merkittävää seuraa ja yksi pitkäaikainen, historialliset juuret omaava vastakkainasettelu. Sitä ei synny ilman jotain poikkeuksellista, puolin ja toisin.

« Viimeksi muokattu: 21.02.2017 klo 17:26:57 kirjoittanut oman_elämänsä_sankari »
Seeteufel

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Röda, Stock Aitken Waterman

Vastaus #1539 : 21.02.2017 klo 17:26:47

Tiukasta taloudesta kun on puhuttu niin minua kiinnostaa ainakin IFK:n kohdalla mihin se käyttää enemmän rahaa kuin kilpailijat, kun seuran budjetti oli ainakin viime kauden alla ihan samaa luokkaa kuin liigan keskikastilla, mutta pelaajabudjetti oli saman kokonaisbudjetin omaaviin joukkueisiin nähden varsin alhainen.
Luultavasti Sonskin vuokraaminen otteluita varten ei ole ihan halpaa ja tässä annetaan muille tasoitusta.
JalluCola

Poissa Poissa

Vastaus #1540 : 21.02.2017 klo 17:27:19

Tottakai te saatte pitää omaa toimintaanne jotenkin poikkeuksellisena. Sehän on kivaa olla poikkeuksellinen. Yritän vain sanoa, että se ei ole sitä kovinkaan monen muun mielestä kuten yleisökeskiarvo tai sponssitulot näyttää. Derbyissä on hyvä meno, kiitos kuuluu siitä myös teille.

Minä siis tulkitsen, että poikkeuksellinen hyvä meininki houkuttelee muitakin mukaan ja näin ollen siitä tulee suosittua. Eikös tämä päde derbynkin suhteen ?

Jos olisitte saaneet hilattua lätkäporukat mukaan niin olisin voinut allekirjoittaa väitteen "poikkeuksellinen yhteisö". Nyt taitaa kausarimyyntikin mennä alamäkeä vai olenko väärässä ? Ehkä toi "jee, meillä on niin poikkeuksellisen hyvä meininki"-hypetys alkaa olla jo aikansa elänyt markkinoinnissa ?
« Viimeksi muokattu: 21.02.2017 klo 17:33:08 kirjoittanut JalluCola »
Puolueeton Tarkkailija

Poissa Poissa

Vastaus #1541 : 21.02.2017 klo 17:28:18

Pelaajabudjetit eivät ole usein vertailukelpoisia, koska eri jengit ilmoittavat noita vähän eri tavoin esim. kuuluuko valmennus pelaajabudjetin alle vai ei, onko useampia jengejä edariorganisaation alla jne. HIFK:n kokonaisbudjetissa Sonskin vuokra eli suojeluraha HJK:lle on aika iso menoerä eikä sisällä edes oikeutta kioskimyyntiin ottelutapahtumassa. Huomioidaan sekin, että budjetit ovat kustannusarvioita eivätkä usein vastaa toteitunutta. Itse väittäisin HIFK:n viime kauden joukkueen olleen kalliimpi kuin budjetoitu. Vähän vaikea uskoa, että tohon hintaan mahtuisi Väyrynen, Kirurgi ja Mursu.
oman_elämänsä_sankari

Poissa Poissa

Vastaus #1542 : 21.02.2017 klo 17:31:29

Tottakai te saatte pitää omaa toimintaanne jotenkin poikkeuksellisena. Sehän on kivaa olla poikkeuksellinen. Yritän vain sanoa, että se ei ole sitä kovinkaan monen muun mielestä kuten yleisökeskiarvo tai sponssitulot näyttää. Derbyissä on hyvä meno, kiitos kuuluu siitä myös teille.

Minä siis tulkitsen, että poikkeuksellinen hyvä meininki houkuttelee muitakin mukaan ja näin ollen siitä tulee suosittua. Eikös tämä päde derbynkin suhteen ?

Jos olisitte saaneet hilattua lätkäporukat mukaan niin olisin voinut allekirjoittaa väitteen "poikkeuksellinen yhteisö". Nyt taitaa kausarimyyntikin mennä alamäkeä vai olenko väärässä ?

Mitäs luulet, menisiköhän viestin paremmin perille, jos et syyttäisi jokaista IFK:laista valehtelijaksi?
MadJohn

Poissa Poissa

Vastaus #1543 : 21.02.2017 klo 17:39:20

Hyvin mielin olin kauteen lähössä kunnes täältä sain lukea ettei yhteisöllisyytemme olekkaan mitenkään poikkeavaa vaan se on suorastaan valehtelua :(

Olet Jallu voittanut. Onnea.
JalluCola

Poissa Poissa

Vastaus #1544 : 21.02.2017 klo 17:42:23

Mitäs luulet, menisiköhän viestin paremmin perille, jos et syyttäisi jokaista IFK:laista valehtelijaksi?

Annoin mielestäni option sille.

Lainaus
te valehtelette tai sitten teistä tuntuu siltä kun ette tiedä muusta.

Lainaus
Hyvin mielin olin kauteen lähössä kunnes täältä sain lukea ettei yhteisöllisyytemme olekkaan mitenkään poikkeavaa vaan se on suorastaan valehtelua :(

Olet Jallu voittanut. Onnea.

Olisi vaan kiva kuulla yksikin järkevä perustelu tälle "poikkeavuudelle". Sitä tuskin tulee, joten eiköhän tää ollut tässä. :D

MadJohn

Poissa Poissa

Vastaus #1545 : 21.02.2017 klo 17:43:18

Annoin mielestäni option sille.

Olisi vaan kiva kuulla yksikin järkevä perustelu tälle "poikkeavuudelle". Sitä tuskin tulee, joten eiköhän tää ollut tässä. :D

Juurihan totesin ettei se ole poikkeava. Olet oikeassa. Olet voittanut internetin.
Perunapää

Poissa Poissa

Vastaus #1546 : 21.02.2017 klo 17:44:50

Vähemmän yllättäen kaksi vastikään rekisteröitynyttä klupitrollia täällä kertomassa "faktoja" :D

On se vaan herttasta kuinka köyhä divaritason porukka kiinnostaa pohjoismaisen suurseuran kannattajia...
Erval

Poissa Poissa

Vastaus #1547 : 21.02.2017 klo 17:47:43

Ehkä olen yksin oman mielipiteeni kanssa, mutta mielestäni tuo lippujen hinnoittelu on yksi selkeä asia joka rajaa Hifk:ta seuraavien ihmisten määrää. Jos et halua olla osa ns.sikaosastoa eli fanipäädyssä niin maksat n.30e ottelulipusta Soneralla. Ei myöskään alennusryhmiä,mikä on jo itsessään hemmetin vanhanaikaista tänä päivänä. Lisäksi hallipeli Talissa maksaa 15e jos et jaksa käydä jostakin yksittäisestä kioskista etukäteen hakemassa lippua. Hifk saa tuotteena olla aika hemmetin hyvä, jotta tuolla hinnoittelulla viitsii ei niin hc-fani matseissa käydä. Tuo hinnoittelu tuntuu vielä entistäkin hölmömmältä kun otetaan huomioon joukkueen peliesitykset. Tekisi mieli kysyä,että miksi kukaan neutraali futiksen seuraaja kävisi Hifk:n otteluissa,kun Suomen menestyneimmän seuran pelejä näkee esim.opiskelijana kolme samalla rahalla kun Hifk:lta yhden. Tuo hinnoittelu vain ajaa Hifk:n kohdalla vähän siihen, että jos fanipäätymeininki ei kiinnosta,niin aika vähän on ns.tavalliselle kuluttajalle vaihtoehtoja.

No tämä suomen menestynein on vuosikausia polkenut hintoja kun katsojia ei muuten saada paikalle. Ei siitä ole kovinkaan kauan kun sai klubin kausarin ja Urheilulehden tilauksen 50 eurolla. Muutenkin nämä klubin ns yritysasiakkaat ovat pääosin A-lehtien kautta ohjattuja sponssirahoja suoraan Klubin kassaan. Niitä rahoja vastaan on sitten lähes rajaton määrä "sponssilippuja" jaettavana suuntaan ja toiseen. IFK:n lippuhinnat ovat ihan normaalilla tasolla 15-25 euroa, ja varmasti kausarihinnatkin olisivat alunperin olleet kovempia ellei Klubi olisi myynyt niitäkin polkuhintaan (100 tjsp). Muutenkin tämä klubihehkutus ja ifk:n talouden vähättely on aika hupaisaa kun kaikkien tiedossa on että koko klubi lyhistyisi kasaan alta aikayksikön jos Lyytikäinen lopettaisi rahan pumppaamisen seuraan.
divarifutaaja

Poissa Poissa

Vastaus #1548 : 21.02.2017 klo 17:48:42

Jallucolan ja muiden lupilaisten säälittävälle menolle :D Alas
Kim Suomisen ponnari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ainoastaan omien sarjojensa mestarit

Vastaus #1549 : 21.02.2017 klo 17:55:24

Muutenkin tämä klubihehkutus ja ifk:n talouden vähättely on aika hupaisaa kun kaikkien tiedossa on että koko klubi lyhistyisi kasaan alta aikayksikön jos Lyytikäinen lopettaisi rahan pumppaamisen seuraan.

Ihanko tosissaan uskot että viiden vuoden mestaruusdynastia, pelaajamyynnit ja europelit eivät ole viime vuosina tuoneet seuran kassaan vakavaraisuutta?

Sivuja: 1 ... 61 [62] 63 ... 188

Siirry: