FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
17.03.2026 klo 05:58:04 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: [1] 2

Kirjoittaja Aihe: FF2:n primerasiiven ottelukokoonpano  (Luettu 2163 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Juhana

Poissa Poissa

: 15.04.2007 klo 00:54:12

----------elconejo
Roiss---Eki83---Hidegkuti---Fer
----------Revolver
elblanco-----muumi--------vava
---------juhana---udi

Vaihdossa: ogami itto (puolustus), hombre (keskikenttä), aquel (hyökkäys)
Valmentaja: Conferenssi

Mielipiteitä? Ja tätä on sitten mietitty tarkkaan, varmaan lähemmäs tunti. Mutta voi olla että silti joku oleellinen jäi pois. Ainakin varamaalivahti tarvitaan vielä, ja mahdollisesti toiset varamiehet muillekin paikoille.

Puolustus on selvästi vahva, keskusta on täyttä rautaa, Eki johtaa puolustusta ja Hidegkuti tekee luciomaisia nousuja lähes jatkuvasti. Roiss pelaa varmaa puolustuspeliä oikealla, mutta nousee välillä räväkästi. Fer on vasemmalla rauhallisempi molempiin suuntiin. Revolver hoitaa keskikentän puolustusvelvoitteet, ylempi kolmikko hoitaa luovan puolen. Temperamenttinen ja pienikokoisempi vava hallitsee vasenta laitaa, kun taas oikealla elblanco heittää lähes runollisen hyviä keskityksiä boksiin. Udi pelaa raulmaisesti alempana ja osallistuu peliin todella laajalla säteellä (myös puolustusvelvoitteita, joita keskikentän kolmikolla on vähemmän) ja Juhana on jotain joukkueen hevonen. muumi hoitaa pelinrakentamisen.

Loppuun haluaisin vielä todeta, että vasen pakki on tunnetusti joukkueensa tyhmin.
Stig Tøfting

Poissa Poissa

Vastaus #1 : 15.04.2007 klo 01:03:53

Homosteluille  Ylos
ukiuki

Poissa Poissa

Vastaus #2 : 15.04.2007 klo 01:09:55

Vava = forumin Denilson. :-[
Eki83

Poissa Poissa

Vastaus #3 : 15.04.2007 klo 01:16:10

No jaa-a El Conejo alkaa olla jo niin vanha mies, että mahtaako refleksit ja nopeus enää riittää? Itse tarjoaisin kaniinille valmentajan pestiä. Fer sopii kyllä hyvin vasemmaksi pakiksi mutta niin olisi sopinut Angulokin, jota ei ole kelpuutettu lainkaan joukkueeseen. Myös Conferenssi pitäisi saada kentän puolelle provosoimaan vastustajaa.

Tuoppi Tuoppi
« Viimeksi muokattu: 15.04.2007 klo 06:08:36 kirjoittanut Eki83 »
Satanen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Official FF2 Marble League Fantasy Champion (2020)

Vastaus #4 : 15.04.2007 klo 01:22:35

Ehdottomasti Conferenssi kehiin.  Tuoppi
Conferenssi

Poissa Poissa

Vastaus #5 : 15.04.2007 klo 01:23:08

Ehkä Revolver olisi luonnollisempi vaihtoehto analyyttiseksi valmentajaksi. Ankkurin paikan voisin ottaa toki vastaan, aika-ajoin sukille ja äkäisiä laukauksia kun niitä vähiten odottaa.  Ylos
« Viimeksi muokattu: 15.04.2007 klo 01:26:09 kirjoittanut Conferenssi »
El Conejo

Poissa Poissa

Vastaus #6 : 15.04.2007 klo 10:08:02

No jaa-a El Conejo alkaa olla jo niin vanha mies, että mahtaako refleksit ja nopeus enää riittää? Itse tarjoaisin kaniinille valmentajan pestiä.

Tuo ensimmäinen on kyllä ihan totta, mutta veikkaanpa, että minä valmentajana olisi vielä suurempi katastrofi kuin minä maalivahtina...

Haluaisin kyllä kuulla Juhanalta perusteluja sille, että laittoi minun maalivahdiksi. Ainoa itselleni mieleen tuleva peruste on se, etten minä ainakaan kenttäpelaajana pärjäisi, kun en kuitenkaan jaksaisi juosta...

Revlover olisi varmasti hyvä pelaajavalmentaja. Mä voisin vaikka hoitaa mediasuhteita...
el Blanco

Poissa Poissa

Vastaus #7 : 15.04.2007 klo 10:14:24

Revolver ei missään nimessä sovellu pivoten pelipaikalle, vaan taiturimaiseksi pelintekijäksi, eli muumi pois avauksesta. Revolverille sopisi antaa melkoisen vapaat kädet paikkojen rakentelussa, mutta pystyypä hän itsekin ratkaisemaan kovia otteluita huimilla yksilösuorituksillaan ja yllättävillä ratkaisuillaan.

Conferenssi sen sijaan sopii täydellisesti puolustavan keskikenttämiehen rooliin, sillä hän osaa pelata koko ajan sääntöjen rajamailla omaten erään hämmästyttävän taidon, eli vastustajan täysimittaisen ärsyttämisen. Conferenssi taistelee jokaisesta pallosta loppuun saakka ja purnaa jokaisesta vihellyksestä. Taistelutahtoa, kiihkoa ja sydäntä löytyy, joskus jopa yllättävää taitoa.

Vaválla on hallussaan vasen laita, jossa hän kikkailee ja juoksentelee kovin denílsonmaisesti. Hän pitää aina joskus vastustajaa pilkkanaan ja on ylpeä huikean nopeista jaloistaan, jotka vipattavat nurmen pinnalla joukkueen nopeinta vauhtia ja jotka hassuttelevat pallolla kerta toisensa jälkeen akrobaattisemmin. Joskus kikat tehoavat, joskus eivät.

Allekirjoittanut korvaa hitautensa hyvällä pelisilmällä ja loisteliaalla syöttötaidolla, mutta mielelläni ottaisin vastaan myös vaihtomiehen roolin, jolloin valmentaja omaksuu super-sub-hyötyni, sillä viimeisten minuuttien yllättävät maalit ovat tavaramerkkini.
« Viimeksi muokattu: 15.04.2007 klo 10:15:43 kirjoittanut el Blanco »
Udi

Poissa Poissa

Vastaus #8 : 15.04.2007 klo 10:54:53

El Conejo valmentajaksi: pitää tiimiä pystyssä!
Ja Conferenssi maaliin: maalivahdista pitää lähteä ääntä!
Idealle Ylos :D
FutisForum nimimerkki

Poissa Poissa

Vastaus #9 : 15.04.2007 klo 11:00:18

Missä atleti? Tämä kaveri ehdottomasti ainakin penkille. Tavallisesti mies vaeltelee varjojen mailla 89 minuuttia, mutta aina välillä hän ilmestyy kuvioihin ja saattaa ratkaista ottelun jollain yksittäisellä väläytyksellä Pallo
Freddy

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mikkelin Palloilijat

Vastaus #10 : 15.04.2007 klo 11:45:23

voi herranjestas mikä idea  :D  Ylos
Alfredo

Poissa Poissa

Vastaus #11 : 15.04.2007 klo 11:48:17

Häpeällistä myöntää, että tulee spämmättyä krapuloissa kalinatopicceihin, kuin näihin Espanjan liigan vastaaviin, josta lienee pudotus pelaavasta kokoonpanosta johtuneen.
Hidegkuti

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Real Betis, Nottingham Forest, Ilves

Vastaus #12 : 15.04.2007 klo 11:49:42

Allekirjoittaneelle kyllä tuo topparin paikka sopii mitä parhaiten, hieman Mellimäisellä tavalla saattaa tosin tulla ajoittain hasardeja. Eki on foorumin "javinavarrona" erinomainen topparipari, joka hoitaa varmistavamman puolen ja tarvittavat kyynärpäätorppaukset. El Blancon kanssa olen samaa mieltä pivoten paikasta, joka sopisi puolustusvelvoitteiden puolesta Conferenssille, joka voisi olla eräänlainen gravesenmainen pelaaja (varmasti imartelee antimadridistaa 8)) Tokihan pivoteja mahtuisi kaksikin, mutta FF:n on toki pelattava hyökkäysvoittoisesti. Gordillon mahduttaisin joukkueeseen myös, ehkäpä valmennustiimiin. Samoin Boris Godunov voisi olla kovaotteinen toppari, vaikka Málaga pelaakin nykyään segundassa.
aquel

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Barcelona

Vastaus #13 : 15.04.2007 klo 12:46:59

----------elconejo
----------Revolver
elblanco-----muumi--------vava
---------juhana---udi

Vaihdossa: ogami itto (puolustus), hombre (keskikenttä), aquel (hyökkäys)
Valmentaja: Conferenssi
Repesin!  Ylos
Isken vaihdosta tullessani saviolamaisia 3-1 ja 3-0 maaleja!  8)
Juhana

Poissa Poissa

Vastaus #14 : 15.04.2007 klo 12:47:09

Häpeällistä myöntää, että tulee spämmättyä krapuloissa kalinatopicceihin, kuin näihin Espanjan liigan vastaaviin, josta lienee pudotus pelaavasta kokoonpanosta johtuneen.

Ei sentään, muutaman oluen jälkeen en vaan muistanut. Muutenkin on tullut hyviä pointteja muutoksista pelaavaan kokoonpanoon.

Eli puolustuslinja on kuitenkin kunnossa. Pohtimisemme jälkeen tulimme kyllä siihen tulokseen, että elconejo on mitä paras maalivahti. Nimittäin tässä ei ole nyt kyse välttämättä mistään oikeista kyvyistä, vaan nimenomaan kirjoitusten antamasta mielikuvasta. Jostain syystä tuota pohtiessa elconejosta tuli välähdyksenomaisesti mieleen Casillas. muumi osannee selittää parhaiten, jos langanpäähän eksyy. Toki otan vastaan muitankin ehdotuksia maalivahdista, itse ainakaan en keksi parempaa tähän hätään.

Conferenssissa on kyllä selvästi ankkuripaikan raivokkaan rikkojan ainesta ja Revolverissa näin hiukan toisentyyppistä, Redondomaista rauhallisuutta ja taitoa. Toki niillä meriiteillä sopii myös erinomaisesti pelaajavalmentajan rooliin, joten heitänpä hänet sinne. Kärkien taa en kyllä Revolveria itse sijoittaisi, siihen haussa on hiukan räväkämpi ja hyökkäävämpi, mutta muuten samoilla ominaisuuksilla.

muumin siirsin avauksesta vaihtoon, kyllä sillä siellä kelpaa hombren vieressä istuskella. Keskikentän laidat minusta on totaalisen kunnossa, parempia vaihtoehtoja ei varmaan edes ole. Hombre vaihtaa vavan kanssa vasenta laitaa ja muumi keskikentän keskustan paikkoja tilanteesta riippuen. Tosin yksinäiseksi ankkuriksi muumista ei ole, mutta puolustussuuntaan vahvemman parin kanssa kyllä. Eli esimerkiksi taktiseen 4-4-2 (tai jopa 4-2-3-1) -vaihtoon, pelin tilanteen mukaan.

Vaihdosta Juhanan tilalle on heittää Alfredo, joka tuo heti lisää taitoa ja liikkuvuutta, mutta samalla erityylisyyttä. Voidaan vaihtaa myös Udiin. Myös aquel tuo hiukan erilaisen vaihtoehdon hyökkäykseen. ogami itto sen sijaan on selkeä topparivaihto, mutta pystyy pelaamaan tarvittaessa myös oikeaa puolustajaa. On kuitenkin puolustaja, ei pysty antamaan kovinkaan suurta tukea hyökkäyssuuntaan. Boriksen laitan kyllä varamaalivahdiksi, isokokoinen ja todella kokenut maalivahti on kuin oliver kahn konsanaan.

----------elconejo
----------Conferenssi
elblanco-----XXX--------vava
---------juhana---udi

Vaihdossa: Boris Godunov (maalivahti), ogami itto, Angulo (puolustus), hombre, muumi (keskikenttä), aquel, Alfredo (hyökkäys)
Valmentaja: Revolver (keskikenttä)

Kysymys kuuluukin, kuka sopii pelinrakentajaksemme?

Lisäksi on vielä ainakin Freddy ja muutamia muita Barca-topikkiin (ja muihin primera topikkeihin) kirjoittajia, joista minulla ei ole minkäänlaista mielikuvaa. Anguloakaan ei ole pitkään aikaan mielestäni missään näkyny.

Lisäksi taktiikkaa pitäisi miettiä. Mitään puolustamista ja peruuttelua luonnollisestikaan ei voi olla ohjelmassa, näyttävää hyökkäyspeliä ensimmäiseltä minuutilta viimeiselle, tilanteesta huolimatta.
« Viimeksi muokattu: 15.04.2007 klo 12:50:21 kirjoittanut Juhana »
Udi

Poissa Poissa

Vastaus #15 : 15.04.2007 klo 12:51:09

Ja amoresperros vaihdosta kärkeen! Taitaa nyt pelata olla brasseissa lainasopparilla ;)
Vahvistaa joukkuetta, kunhan palaa :)

Ja Blaugranasta saadaan vielä vahvistus, kunhan paluumuutto sinne oikeaan sarjaan vain hänen kohdallaan toteutuu.

Edit: ja huoltajia sekä läpimurtoaan odottavia a-junnuja löytyy pitköä ! Laitetaan mañot sancho ja ensijokolmas heti listalle huoltomiehiksi! Ja tietenkin Kalevi Lagerstam, joka yksinäisenä Real Sociedadin kannattajana luetaan huippulupausten sakkiin.

« Viimeksi muokattu: 15.04.2007 klo 12:54:26 kirjoittanut Udi »
muumi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: minä en nettikiusaa

Vastaus #16 : 15.04.2007 klo 14:12:59

Jos en pääse avaukseen ja isoon rooliin, niin en pelaa ollenkaan !
Hidegkuti

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Real Betis, Nottingham Forest, Ilves

Vastaus #17 : 15.04.2007 klo 14:22:12

Edit: ja huoltajia sekä läpimurtoaan odottavia a-junnuja löytyy pitköä !

B-joukkue Segunda B:hen Ylos
Vavá

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Porco, Fogão, Blaugrana, Tusinaspurs

Vastaus #18 : 15.04.2007 klo 14:33:57

Hienoa analyysiä Juhanalta. Viihdyn laidalla, kulmapotkujen antajana ja keskittäjänä, mutta teen välillä opportunistisesti maaleja. En pelaa missään joukkueessa (paitsi junnuna jotain, muttei siitä enempää.) Höntsäiltyä on tullut enemmän tai vähemmän säännöllisesti koko ikä. Nuorempana viihdyin oikean laitapakin tontilla  - josta sitten viiletin kentän halki, koska olen ns. sprintterityyppiä (200 - 400 metriä ovat sopivimmat). Nyt olen laiskistunut ja olen mielelläni keskikentän oikealla tai vasemmalla laidalla, josta sitten menen välillä seinäsyötöillä maalintekoasemiin. Puolustukseen osallistuin vain nimeksi, maalivahtina olen aivan surkea, paitsi että avaukset menevät mukavasti omille. Välillä innostun harhauttelemaan, mutta se on niin vitun raskasta - käy kunnon päälle  :D, äh, mutta loppusyksystä yleensä kunto on jo kovempi ja otteet parempia.

Sanoo Vavá 2 tunnin pyörälenkin jälkeen hikisenä.
Eilen tuli sitten höntsäiltyä ensimmäistä kertaa vähään aikaan.
muumi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: minä en nettikiusaa

Vastaus #19 : 15.04.2007 klo 15:01:37

Eli puolustuslinja on kuitenkin kunnossa. Pohtimisemme jälkeen tulimme kyllä siihen tulokseen, että elconejo on mitä paras maalivahti. Nimittäin tässä ei ole nyt kyse välttämättä mistään oikeista kyvyistä, vaan nimenomaan kirjoitusten antamasta mielikuvasta. Jostain syystä tuota pohtiessa elconejosta tuli välähdyksenomaisesti mieleen Casillas. muumi osannee selittää parhaiten, jos langanpäähän eksyy.

No en mä paremmin tuota sanoa, mutta voin toki toistella sun sanomisia.

Eli, kuten Juhana jo totesi, elconejon juttuja lukiessa tulee ihan samanlainen hyvä tunne kun katselisi Ikerin touhuja maalissa. Samanlaiset positiivisen sävyiset yhteenkuuluvuutta luovat jutut, joita kukaan ei ihan oikein tajua. Maalivahdit on aina ollu samanlaisia joukkueissa missä minä olen pelannut, Ikermanista tulee sama mielikuva ja sinun viesteistä tulee sama mielikuva. Siksi sinut sijoitettiin maaliin. Vaikka toki mukana oli myös sitä, miksi nuorin veljeksistä laitettiin pihapeleissä aina maaliin...
« Viimeksi muokattu: 15.04.2007 klo 15:03:09 kirjoittanut muumi »
ogami itto

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: F.C. Simpático

Vastaus #20 : 15.04.2007 klo 15:04:13

:) Ok. Junnuna tuli pelailtua keskikentän laidalla, mutta tulen mielelläni vaihdosta puolustukseen katkomaan jalkoja.
Milloin matsi kalinasiiven vastaavaa vastaan?
ismael

Poissa Poissa

Vastaus #21 : 15.04.2007 klo 15:13:53

Hei, olen Ismael, 25 v. ja kahden barcapaidassa viilettävän junnun isä. Opiskelen luokanopettajaksi (mahd. lisäopinnot liikunnasta ja/ tai äidinkielestä), harrastan ruoanlaittoa, lukemista, matkustamista, kalastusta, futista ja futista. Olen asunut Espanjassa, vanhempani asuvat siellä edelleen. Tummuudestani huolimatta olen suomalainen, toki saamelaisverta on taustalla.

Futista olen höntsäillyt laidoilla, kärjessä ja hyökkäävänä keskikenttänä - kärjessä heikkouteni on se, että usein syötän mieluummin kuin lauon. Nyt olisi ollut pelipaikka 2-divarissa, mutta perhe, koulu ja työ riittävät. Pelataan futista höntsäillen, silloin säilyy se rentous. Olen 168 cm pitkä, olen vikkelä jaloistani ja tykkään rehdistä pelistä. Silloin meininki on makeimmillaan, kun tunnelma on vapaa ja voi aivan rauhassa yrittää jotain erikoista ilman että joku huutaa niska punaisena.

Ehkäpä penkillä olisi tilaa? Tai ressuissa?

PS.
Tulin juuri testaamasta uusia buutseja, alennuksesta hommatut Adidasin tunitit. Hirmu hyvät kierteet ja vedot lähtee kun vertaa edellisiin Puumiin.
El Conejo

Poissa Poissa

Vastaus #22 : 15.04.2007 klo 15:51:26

Jos en pääse avaukseen ja isoon rooliin, niin en pelaa ollenkaan !

muumi=Paavo Väyrynen???
Eki83

Poissa Poissa

Vastaus #23 : 15.04.2007 klo 16:21:18

No jos HannuTouru sitten pelintekijäksi? Ja Espanyol- topicia pystyssä pitävän Hersteinin voisi myös ottaa mukaan joukkueeseen. Aika laaja materiaali meillä kyllä.
Udi

Poissa Poissa

Vastaus #24 : 15.04.2007 klo 17:43:56

Taitaisi löytyä kevyesti Primeraan jo kaksi joukkuetta: Espanja ja Katalonia :D
« Viimeksi muokattu: 16.04.2007 klo 00:09:01 kirjoittanut ^amoresperros^ »

Sivuja: [1] 2

Siirry: