FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
28.10.2025 klo 12:02:28 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle.
 
Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: 1 ... 4 [5] 6 ... 30
 
Kirjoittaja Aihe: Ari Lahti hoida homma  (Luettu 131582 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Savon keisari

Poissa Poissa


Vastaus #100 : 09.05.2021 klo 11:14:54

Mitenkään nyt itse jupakkaan muuten kantaa ottamatta, sanoisin että väite, että Lidl olisi "Euro 2020 kumppani", ei välttämättä anna täysin totuudenmukaista kuvaa asiasta. Lidlin mainoksia tuskin kisoissa kentän laidalla nähdään eikä kumppanuus muutenkaan ole sitä mitä se on vaikkapa Heinekenilla, Qatar Airwaysilla, Volkswagenilla jne.

Lidlin henkilö ei myöskään edellä mainittua jutussa myöskään väitä, vaan sanoo että ovat "virallinen kisatuotteiden kauppa", mikä on hieman eri asia. Lidlillä tuskin on kuitenkaan mitään yksinoikeutta kisatuotteiden myyntiin. Järjestely lienee niin, että Lidl on jostain lisenssistä maksanut että saa kisatuotteita, mitä sitten ovatkaan, virallisesti myydä. Tuossa nyt kohun kohteena olevassa mainoksessahan ei mitään kisatuotteita edes mainostettu, eli sikäli aika hutera aasinsilta tässä rakennettu Huuhkaja-huuman hyödyntämisen oikeutukselle tässä tapauksessa.
Kikkara

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Meil ei oo mittään


Vastaus #101 : 09.05.2021 klo 11:43:38

Tuossa nyt kohun kohteena olevassa mainoksessahan ei mitään kisatuotteita edes mainostettu, eli sikäli aika hutera aasinsilta tässä rakennettu Huuhkaja-huuman hyödyntämisen oikeutukselle tässä tapauksessa.

Mikä ihmeen Huuhkaja-huuman hyödyntämisen oikeutus? Meinaatko käydä kisojen aikana jotain baarien omistajia torumassa jos mainostavat kapakkaansa sillä, että täällä pääsee hyvään Huuhkajien kisafiilikseen kun pelit näkyy jne. Kyllähän tätä hulinaa hyödyntää tahot kuin tahot.

Toki oletus, että baarit normaalisti auki ilman koronaa. Pointti tuli varmaan selväksi.
Sauron

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Tsingis Khan


Vastaus #102 : 09.05.2021 klo 11:46:23

Onko sillä luturistin mielestä eroa hyödyntäänkö miljarditason yritys majuhuumaa kaupallisesti vastapalveluksen kera vai ilman?
Ja tämä on se kysymys minkä voi ja saa nostaa esille. Vai kuvitteletko todella, että mainos tehtiin jalkapallokulttuuria ajatellen?
Harhaisinkaan lutuurilasse ei kuvittele että Lidl hyvää hyvyyttään yrittäisi nostattaa kisakiimaa. Mutta sitä he tuollaisella kamppiksella faktuaalisesti tekevät. Eikä se ole mitenkään Palloliitolta tai Keskolta pois, laajempi kisa-hype tukee heidänkin kisoihin liittyviä kamppiksiaan.
Alaraajavamma

Poissa Poissa


Vastaus #103 : 09.05.2021 klo 11:54:44

Mikä ihmeen Huuhkaja-huuman hyödyntämisen oikeutus? Meinaatko käydä kisojen aikana jotain baarien omistajia torumassa jos mainostavat kapakkaansa sillä, että täällä pääsee hyvään Huuhkajien kisafiilikseen kun pelit näkyy jne. Kyllähän tätä hulinaa hyödyntää tahot kuin tahot.

Toki oletus, että baarit normaalisti auki ilman koronaa. Pointti tuli varmaan selväksi.
En ole kieltämässä mitään, olen sen moneen kertaan sanonut.
Kuin myös, että asiat oikeisiin mittasuhteisiin.

Majuhuumaa saa hyödyntää kuka vaan, mutta Palloliiton tulee kuitenkin käytettävissä olevin keinoin "ohjata huumaa" niille tahoilla, jotka ovat sitä rahoittamassa.
Kuluttaja saa sitten itse tehdä johtopäätökset ja asioi siellä missä parhaaksi kokee.
Nyt käytetyt keinot tai ainakaan julkaisun sisältö ei ollut kovin onnistunut, mutta ymmärrän edelleen 100% miksi jotain yritettiin tehdä.

Edit :D jaa tää olikin vastaus Savon Keisarille. Jätetään nyt silti jälkipolvillekin naureskeltavaksi.
« Viimeksi muokattu: 09.05.2021 klo 12:46:30 kirjoittanut Alaraajavamma »
Kikkara

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Meil ei oo mittään


Vastaus #104 : 09.05.2021 klo 12:04:39

Hetkinen. Alaraajavamma = Savon Keisari?
Jones

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FCL


Vastaus #105 : 09.05.2021 klo 12:07:12

Hetkinen. Alaraajavamma = Ari Lahti?

korjasin
Monzan gorilla

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Suomen nu-metal yhdistys


Vastaus #106 : 09.05.2021 klo 12:08:08

Toivottavasti Palloliitto maksaa Alaraajavammalle edes pyhäkorvauksia tästä kriisiviestinnästä.
Alaraajavamma

Poissa Poissa


Vastaus #107 : 09.05.2021 klo 12:12:28

Harhaisinkaan lutuurilasse ei kuvittele että Lidl hyvää hyvyyttään yrittäisi nostattaa kisakiimaa. Mutta sitä he tuollaisella kamppiksella faktuaalisesti tekevät. Eikä se ole mitenkään Palloliitolta tai Keskolta pois, laajempi kisa-hype tukee heidänkin kisoihin liittyviä kamppiksiaan.
Olen samaa mieltä, mutta se ei poista sitä, että Palloliitto voi ihan yhtä lailla erilaisten viestinnän keinoin luoda mielikuvaa haluamaansa suuntaan.
Tämä oli varmaankin nykyisenkin ulostulon ajatus - vaikka toteutus ei ihan putkeen mennytkään, niin ymmärrän kyllä täysin mitä julkaisulla yritettiin saavuttaa.
13ergkamp

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Slavia Sofia


Vastaus #108 : 09.05.2021 klo 12:14:26

Palloliiton tehtävä on rahoittaa maajoukkueen toimintaa, mutta myös miljoonaa muuta asiaa jalkapalloon liittyen ja tämä tehtävä vaikeutuu huomattavasti, jos sama huomioarvo ja positiivinen imago on mahdollista saavuttaa ilman mitään vastapalvelusta Palloliiton suuntaan.

Urheilusponsorointi on luonteeltaan vastikkeettomampaa ja tehottomampaa kuin joku muu markkinointi tai mainonta. Ja vastikkeet ovat usein aitioita / lippuja sidosryhmille jne... Kukaan Suomessa ei sponsoroisi mitään, jos asiaa ajateltaisiin kylmän matemaattisesti käytetty euro suhteessa markkinointihyötyyn. On niin monta tehokkaampaakin kanavaa.

Lainaus
Onko sillä luturistin mielestä eroa hyödyntäänkö miljarditason yritys majuhuumaa kaupallisesti vastapalveluksen kera vai ilman?
Ja tämä on se kysymys minkä voi ja saa nostaa esille. Vai kuvitteletko todella, että mainos tehtiin jalkapallokulttuuria ajatellen?

Totta kai mainos tehtiin myynninedistämistarkoituksessa, mutta on siinä myös luturistinen kulma.

Ja totta kai olisi sitä parempi mitä enemmän käteistä Lidl olisi antanut Palloliitolle, mutta koen, että tälläkin kontribuutiolla on arvoa jalkapallolle.

Lainaus
Ja tämä ei liity siihen, että saako tuota mainosta tehdä - edelleen tottakai saa.
En, tämä on jo moneen kertaan todettu, että Lahden sanavalinnat olivat väärät.
Mielestäni Lahdella ja Palloliitolla on kuitenkin oikeus ja velvollisuus puuttua asiaan, jos asian mittasuhteet koetaan tarpeeksi isoiksi.
Eli on eri asia tehdä yksi Facebook päivitys voitetun pelin jälkeen kuin miljoona kampanja.
Ja tarkoitus ei ole kieltää, mutta kyllähän tiettyjä mielikuvia pitääkin murentaa Palloliiton omankin edun takia.

Jos/kun itsekin olet sitä mieltä, että Ari Lahti tarttui asiaan väärin, mutta samalla sitä mieltä, että Ari Lahden velvollisuus on tarttua asiaan, niin miten mielestäsi Ari Lahden olisi pitänyt tarttua asiaan?
Hunaja

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3


Vastaus #109 : 09.05.2021 klo 12:17:14

Hetkinen. Alaraajavamma = Savon Keisari = Ari Lahti?

Korjasin. Nimimerkistä lähtien kaikki täsmää. Tosin Keisari kirjoittaisi kyllä rohkeasti ykkösellään.
Alaraajavamma

Poissa Poissa


Vastaus #110 : 09.05.2021 klo 12:21:15

Jos/kun itsekin olet sitä mieltä, että Ari Lahti tarttui asiaan väärin, mutta samalla sitä mieltä, että Ari Lahden velvollisuus on tarttua asiaan, niin miten mielestäsi Ari Lahden olisi pitänyt tarttua asiaan?
Mielestäni nimikerkki bjorn kiteytti eilen asian ihan hyvin:
"meillä on Keskon kanssa diili ja vituttaa kun ulkomainen firma tulee ottamaan rusinoita pullasta ilman sitoutumista."
Toki tuo sitten vielä pitäisi koristella ja paketoida kauniimpaan muotoon, niin siinäpä se :)
Åke Wahlgren

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Rive ulos!


Vastaus #111 : 09.05.2021 klo 12:38:32

Alarajaavammalla on käynnissä melkoinen väsytystaistelu. Paljonko tällaisesta kriisiviestinnästä maksetaan sunnuntaipäivältä? :D
Lunatic Leopard

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Pystyraita hoikentaa


Vastaus #112 : 09.05.2021 klo 13:01:18

Voi jumalauta nyt, ensin ollaan vuosikymmeniä ihan "Suomesta jalkapalloyhteiskunta" -asialla. Nyt, kun se on todella toteutumassa, niin ollaankin sitä mieltä, että sanaa jalkapallo ei saa julkisesti lausua, ellei ensin neuvottele asiasta Keskon kanssa?

Voi vittu oikeesti!
Savon keisari

Poissa Poissa


Vastaus #113 : 09.05.2021 klo 14:39:48

Ilmiö itsessään on tietysti positiivinen, että Huuhkajat herättää innostussa laajemissa kansanjoukoissa ja nämä lieveilmiöthän ovat siitä viitteittä. Vastaavaa ollut aikaisemmin jossain jääkiekon MM-kisoissa, olympialaisissa tai hiihdon arvokisoissa. Huuhkajat on selkeästi ohittanut jääkiekon Leijonat tässä kiimassa, kun jalkapallon EM-kisoista kohkataan jo nyt, vaikka ennen niitähän tuossa välissä on jääkiekon MM-kisatkin joihin Suomi lähtee puolustamaan maailmanmestaruutta. Harvempi tätä olisi pari vuotta sitten osannut ennustaa.

Mitä sitten Lidl-jupakkaan tulee, Ari Lahti on bisnesmies viimeisen päälle ja Huuhkajien brändiarvo on lyhyessä ajassa kohonnut raketin lailla, joten on ihan ymmärrettävää, että hän tämän hahmottaa ja ei suhtaudu täysin välinpitämättömästi kuka ja miten tätä brändiä hyödyntää omassa liiketoiminnassaan.
törömömmö

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Aina laadukkaan keskustelun puolella.


Vastaus #114 : 09.05.2021 klo 14:56:47

Joo, Lahti varmaan toimii ihan bisnesmiehen logiikan mukaan ja hänen motiivinsa ovat ymmärrettäviä. Olen silti hänen kanssaan eri mieltä ja mielestäni hänen prioriteettinsa ovat väärät ja kommenttinsa huonosti perusteltuja.
Deathfromabove83

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: I support Beth!


Vastaus #115 : 09.05.2021 klo 22:41:53

Mitään virallista ilmoitusta en nopealla googlauksella löytänyt että Lidlillä olisi diilejä UEFAn kanssa, Paninin kanssa ilmeisesti jotain välillisesti jalkapalloon liittyvää, muttei sen kummempaa. Silti aika kömpelö ulostulo Lahdelta ja Lidl sai nyt ilmaista julkisuutta kampanjalleen, plus tietysti Lahden näyttämään hölmöltä.
Homer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Valkeakosken Haka


Vastaus #116 : 10.05.2021 klo 07:55:28

Keskon mainosjeppejä vain vituttaa, etteivät osaa tehdä yhtä hyviä mainoksia kuin Lidlin AD:t.

Lahden Arilta idioottimainen ulostulo. Ari on muuten mukava hemmo ja tehnyt vitusti hyvää työtä suomalaisen jalkapallon hyväksi. Näitä lipsahduksia sattuu kun tekee paljon hommia.
Seitan

Paikalla Paikalla


Vastaus #117 : 10.05.2021 klo 08:31:19

Eroaisi paska! Täysin naurettava ulostulo. Pitäisikö perheen junnuille nyt kertoa, että hyi tästä mainoksesta ei saa tykätä. Älkää vaan innostuko jalkapallosta, koska saksalainen kauppaketju tässä halveksii suomalaista jalkapalloa ja Suomen kuningas on myynyt itsensä ja nolaa itsensä ja kaikki!
juzzz

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JJK


Vastaus #118 : 10.05.2021 klo 08:38:29

Läksytin lapsiani että väärin naurettu kun ratkesivat täysin Suomen vaihtaessa pukin kentälle
Sigi

Poissa Poissa


Vastaus #119 : 10.05.2021 klo 10:22:44

Keskon mainosjeppejä vain vituttaa, etteivät osaa tehdä yhtä hyviä mainoksia kuin Lidlin AD:t.


Ei ole itselle varsinaisesti tullut Keskon yhteistyö esiin muualla kuin Cupin loppuottelun laitamainoksissa. Jos Kesko haluaa nyt profiloitua futiksella, niin enemmän vaan rahaa mainoksiin ja sponsorointiin. Kotimaan sarjoihin varsinkin kannattaisi nyt panostaa, kun kaikki haluavat ratsastaa huuhkajilla.

Futiksen osalta tuntuu, että sponsoreita on tähän saakka jouduttu kinuamaan polvillaan ja yhteistyöyritykset ovat tottuneet sanelemaan yhteistyön luonteen, mutta nyt on tainnut asetelma vaihtua buumin myötä. Jos halutaan näkyvyyttä futiksen siivellä, niin sitten pitää panostaa. Ja enemmän kuin muut.
GaLi

Poissa Poissa


Vastaus #120 : 10.05.2021 klo 11:04:27

https://youtu.be/LDsFGFvy_3c

Onhan Keskolla yhteistyöhön liittyviä tällaisia mainoksia, jotka ovat niin hajuttomia ja mauttomia, että eivät ainakaan ärsytä ketään. Eivätkä herätä muunkaanlaisia tunnereaktoita.
Kuku

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tamperelaiset muoviseurat ja kabinettinousijat


Vastaus #121 : 10.05.2021 klo 13:29:29

Tuo olisi kieltämättä ollut täydellinen ulostulo.
"Tässä kyllä Lidl kusi Kes... ei ku Palloliiton brändin päälle"

Pääasia kuitenkin että puhutaan, tulee sieltä sitten mitä tulee

Asian vierestä: K-ryhmällä ei olisi ollut mitään mahdollisuuksia hankkia itselleen Siwa-myymälöitä ilman Lidlin olemassaoloa
pallojalka

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TamU (ja se -K)


Vastaus #122 : 10.05.2021 klo 13:36:08

Ei ole itselle varsinaisesti tullut Keskon yhteistyö esiin muualla kuin Cupin loppuottelun laitamainoksissa.

Uutinen
Yhteistyö tukee Keskon vastuullisuustyön tavoitteita sekä periaatetta tukea ensisijaisesti lapsiperheiden arkea ja hyvinvointia tukevia hankkeita.


Ari voisi nillittämisen sijaan kertoa mitä konkretiaa ollaan luomassa pikkufutaajille ja heidän perheilleen.
Kuku

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tamperelaiset muoviseurat ja kabinettinousijat


Vastaus #123 : 10.05.2021 klo 13:40:56

Ari Lahti, ne siellä Neckarsulmissa NAURAA SULLE !
« Viimeksi muokattu: 10.05.2021 klo 13:44:26 kirjoittanut Kuku »
Turvatarkastus

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dimitar Berbatov


Vastaus #124 : 11.05.2021 klo 00:45:32

Asian vierestä: K-ryhmällä ei olisi ollut mitään mahdollisuuksia hankkia itselleen Siwa-myymälöitä ilman valtavaa korruptiota.
Korjasin

Tuon kaupan suurin vaikutus oli ihan muualla kuin päivittäistavarakaupassa, sillä se laittoi HoReCa-alan uusiksi romuttamalla perinteisen keskusliikkeen Tukon. Tukon kaatumisen seurauksena esim. Stockmann joutui luopumaa Herkuista ja ruoan myyminen tässä maassa keskittyi entisestään.
« Viimeksi muokattu: 13.05.2021 klo 14:51:22 kirjoittanut Turvatarkastus »

 
Sivuja: 1 ... 4 [5] 6 ... 30
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa