Wiltsu
Poissa
|
 |
Vastaus #2050 : 12.07.2021 klo 01:11:06 |
|
Hyvät kisat. Hieno Italian joukkue oli ehdottomasti turnauksen paras. Arvokisoissa on vaan jotain selittämätöntä, lapsenomaista taikaa, mitä ei seurajoukkuejalkapallossa ole mukana, vaikka usein parempitasoista peliä onkin.
|
|
|
|
|
Eiccu
Poissa
|
 |
Vastaus #2051 : 12.07.2021 klo 01:12:47 |
|
Muutkin olivat jo vähän avanneet, mutta jokainen jalkapallo-ottelu on yksittäinen toistokoe.
Jos mietitään vaikka mua ja Kanea vetämässä pilkkuja. Vedetään yhden pilkun sarja: mun todennäkösyys tehdä on keskimäärin 30% ja Kanen 80% = todennäkösyys, että Kane missaa ja mä teen = 6%. Jos tämä 6% tapahtuma tapahtuu niin voidaanko siitä päätellä aukottomasti, että oon parempi vetäjä? No ei. Jos vedetään sadan pilkun sarja niin todennäkösyys, että oisin voittaja alkaa olla jo häviävän pieni.
Valjukaudessa on 38 matsia on jo toistokokeen otoskokona huomattavasti isompi kuin EM-turnaus, jossa voittoon tarvitaan 7 ottelua. Näistä seitsemästä yhtäkään ei oo edes pakko voittaa varsinaisella peliajalla saati jatko-ottelussa voittaakseen turnauksen.
Urheilukilpailussa tulokset kertoo aina paremuusjärjestyksen kyseisessä kilpailussa. Muu on subjektiivista ja omasta mielestäni aika turhaa. Jotkut toki tykkäävät "meidän isä on vahvempi kuin teidän isä"-väännöistä.
|
|
|
|
|
vähe
Poissa
Suosikkijoukkue: Real Madrid
|
 |
Vastaus #2052 : 12.07.2021 klo 01:13:14 |
|
Italialle kyllä soi tämän voiton hienoja pelaajia joukkue täynnä: Donnarumma, Chiellini, Veratti, Bonucci, Chiesa, Insigne ja tietenkin kisojen paras Spinazzola. Oikeasti jokainen noista olisi voinut olla kisojen parhaan pelaajan palkinnon saaja ja onneksi Donnarumma sen palkinnon sitten sai.
Jotenkin semmoinen olo jäi, että Espanja se kovin vastustaja kuitenkin Italialle oli vaikka Lädit ihan hyvin pelasi.
Joo kyllä se Espanja oli se joukkue joka sai Italian oikeasti pinteeseen.
|
|
|
|
|
orm
Poissa
|
 |
Vastaus #2053 : 12.07.2021 klo 01:13:38 |
|
Kuipersille Jumbopeukku kun antoi pelata eikä mennyt filmeihin. Siinä olikin Sterlingin ja Kanen eväät syöty.
Oli hyvä esitys varsinkin tuolta osin. Toki se Jorginhon tilanne olisi voinut punainenkin olla.
|
|
|
|
|
erkkinaapuri
Poissa
Suosikkijoukkue: AC Luuserit
|
 |
Vastaus #2054 : 12.07.2021 klo 01:13:47 |
|
Voittaja on voittaja mutta futiksen ihanuus on se että huonompikin jengi voi voittaa. Sillee mekin ollaan naarattu voittoja nelosdivarissa paremmilta jengeiltä. Ei kai se kovin vaikea oo ymmärtää?
Olen kyllä siis aidosti totaalisen idiootti näissä jutuissa, mutta jotenkin tuntuu lähtökohtaisesti että se joukkue joka voittaa ottelun on parempi joukkue. Eli ihan aidosti kysyn,että pitääkö ottelu voittaa olemalla hallitsevampi joukkue, laukomalla enemmän vai mikä on se mittari millä häviävä joukkue on parempi? Ja nyt korostan sitä, että olen todennäköisesti väärässä tässä asiassa, mutta olisi kiva tietää miten ottelun voittanut joukkue voi olla huonompi joukkue.
|
|
|
|
|
Neemu
Poissa
Suosikkijoukkue: KTP
|
 |
Vastaus #2055 : 12.07.2021 klo 01:15:12 |
|
Sama. Oli kolme vuotta väliä, että pääsi seuraamaan miesten arvokisoja ja nyt seuraaviin on samanlainen.  En itse viitsi edes alkaa jeesustelemaan, etten katsoisi mm-kisoja. Katson kuitenkin. Pessimistinä kuitenkin pieni pelko perseessä, ettei Suomi olisi niissä kisoissa mukana. Mutta toivon mukaan ollaan jatkossa aina Euro-kisoissa. Olihan huikeaa nähdä omana elinaikana Suomi mukana.  Edit: typoja. Vähän väsyttää.
|
|
|
|
|
Hunaja
Paikalla
Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3
|
 |
Vastaus #2056 : 12.07.2021 klo 01:15:17 |
|
Donnarumman torjuntaprosentti varsinaisella peliajalla siis 0%.  Kaikkea sitä... Melkoinen saavutus pelata kotikentällään yli 128min jalkapalloa putkeen saamatta yhtäkään laukausta maalia päin. Eikä ollut kyse edes Gibraltarista tai San Marinosta.
|
|
|
|
|
|
|
Chuck
Poissa
Suosikkijoukkue: Путiн хуйло!
|
 |
Vastaus #2058 : 12.07.2021 klo 01:18:41 |
|
"Harhaiset foorumistit näkevät, kuulevat ja luulevat että Ylen studio on täynnä lädifaneja, mikä ei siis pidä paikkaansa." T: kaikkitietävä Hunaja 2021 -> EM-kullan ratkettua Ylen studio ei suinkaan hehkuta tuoretta Euroopan mestaria, vaan asiantuntijat selittää itku kurkussa miten hienon turnauksen Englannin nuori joukkue pelasi.  Taas yksi harhainen foorumisti 
|
|
|
|
|
erkkinaapuri
Poissa
Suosikkijoukkue: AC Luuserit
|
 |
Vastaus #2059 : 12.07.2021 klo 01:18:59 |
|
Muutkin olivat jo vähän avanneet, mutta jokainen jalkapallo-ottelu on yksittäinen toistokoe.
Jos mietitään vaikka mua ja Kanea vetämässä pilkkuja. Vedetään yhden pilkun sarja: mun todennäkösyys tehdä on keskimäärin 30% ja Kanen 80% = todennäkösyys, että Kane missaa ja mä teen = 6%. Jos tämä 6% tapahtuma tapahtuu niin voidaanko siitä päätellä aukottomasti, että oon parempi vetäjä? No ei. Jos vedetään sadan pilkun sarja niin todennäkösyys, että oisin voittaja alkaa olla jo häviävän pieni.
Valjukaudessa on 38 matsia on jo toistokokeen otoskokona huomattavasti isompi kuin EM-turnaus, jossa voittoon tarvitaan 7 ottelua. Näistä seitsemästä yhtäkään ei oo edes pakko voittaa varsinaisella peliajalla saati jatko-ottelussa voittaakseen turnauksen.
Kiitos tästä, loistava vastaus. Itse jotenkin aina ajattelen kaikki tapahtumat yksittäisinä hetkinä. Eli jos nyt voitan jonkun vaikka rankkipotkuissa, niin olin parempi. Mutta joo, ihan turhaa länkytystä mun puolelta kaikki tämä, pahoitteluni
|
|
|
|
|
Giggs82
Poissa
|
 |
Vastaus #2060 : 12.07.2021 klo 01:19:15 |
|
Joo, näköjään Englannin ainoa laukaus maalia kohti oli Shaw:n 1-0 maali. Italia laukoi 6 kertaa maalia kohti. Tilastot olivat muutenkin selvästi Italian puolella. Eli parempi tämän voitti tässäkin mielessä.
Juu aina voi jossitella rankkari valinnoilla, mutta ehkä sitäkin ennen on tehty jotain väärin jos 118 minuuttiin ei saa palloa edes kerran maalia kohti ja pallo on vihun hallussa 2/3 ottelusta. Espanja oli Englantia kovempi vastustaja Italialle vaikka se ei maalien valossa erotukaan.
|
|
|
|
|
Hunaja
Paikalla
Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3
|
 |
Vastaus #2061 : 12.07.2021 klo 01:19:52 |
|
Englanti teki maalinsa parin minuutin pelin jälkeen ja se tietysti vaikutti pelin kulkuun. Mielestäni Englanti kontrolloi hienosti puolustaen ensimmäisen jakson ajan. Italian hyökkääminen parani toisella jaksolla ja se alooi päästä potentiaalisille paikoille. Italia oli kiistämättä kisojen paras joukkue, mutta en perustaisi sitä vain finaalin tilastoihin, koska peliä voi hallita myös hallitsematta palloa.
Laitoin kaverille muutamaa minuuttia Immobilen vaihdon jälkeen, että Italian peli alkoi saman tien näyttämään ihan erilaiselta, kun Immo vaihdettiin pois. Liekö sitten pelkkää sattumaa vai oliko tuolla oikeasti vaikutusta. Joka tapauksessa tuntui, että juuri Immobilen vaihdon jälkeen 55min--> Italia alkoi saamaan otetta pelistä. Ensimmäisellä jaksolla taas Italia tuntui olevan vielä Englantiakin neuvottomampi, tilanne taululla totta kai vaikuttaa pelinkulkuun aina.
|
|
|
|
|
Masa Kikkara
Poissa
|
 |
Vastaus #2062 : 12.07.2021 klo 01:21:23 |
|
Vuonna 1992 studiossa oli Litti ja joku juontaja ja ehkä joku kolmas. Matsin jälkeen kaikilla oli piirretty naamaan tanskan liput ja studiossa riehakas juhlatunelma. Nyt kaukana siitä. Toivottavasti edes illotaan kun Huuhkajat voittaa finaalissa Englannin.
Litti, Pasi ja studioisäntä Juha Jokinen. https://youtube.com/watch?v=2R7DqPOnfY8&feature=share
|
|
|
|
|
Raksaus
Poissa
|
 |
Vastaus #2063 : 12.07.2021 klo 01:22:43 |
|
Tätä pelkäsinkin.  Jos on noin junttia väkeä, niin englnnin kannattajat eivät metaruutta olisi ansainneetkaan.
|
|
|
|
|
Furu
Poissa
|
 |
Vastaus #2064 : 12.07.2021 klo 01:22:59 |
|
Italian mieshuorat haistakaa pitkä vittu, mutta...
...olette te silti tyylikkäämpiä, kuin saariapinoiden "fanit" milloinkaan. Onnittelut.
|
|
|
|
|
Taipperineula
Poissa
|
 |
Vastaus #2065 : 12.07.2021 klo 01:23:06 |
|
Ihan hyvät fiilikset jäi, vaikka mestaruus rankkareilla ratkaistiinkin. Enemmän olisi vituttanut Englannin sikafanien riemu. Englannin pelaajien mitaliprotesti "ei voisi vähempää kiinnostaa, vaikka pelasimmekin näin pitkälle", vain lisäsi sympatioita Italiaa kohtaan. Ja olen sentään ollut jo vuosikymmeniä taannoisen pelityylinsä vuoksi Italia-inhokki.
|
|
|
|
|
Satavarma
Poissa
Suosikkijoukkue: Inter Turusta
|
 |
Vastaus #2066 : 12.07.2021 klo 01:24:29 |
|
Miksi näitä sallitaan, ihan vakavasti kysyn..
Niinpä. Olisihan se Dresdenin pommitus pitänyt estää, mutta ei.
|
|
|
|
|
naapurin ritva
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Koirat
|
 |
Vastaus #2067 : 12.07.2021 klo 01:25:09 |
|
Upea finaali! Onneksi Englanti sai aikaisen maalin, päästiin nauttimaan trilleristä. Kyllä molemmat joukkueet ansaitsivat paikkansa loppuottelussa. En huutonaura enkä vihaa kenellekään/ketään, Southgaten viime hetken vaihtoja ja vetojärjestystä ehtii pohtia moni arvovaltaisempikin taho. Kuitenkin omana elinaikana vakuuttavin ja eniten lähellä omaa tasoaan arvokisoissa suorittanut Englanti. Italia taas oli just niin huikea kuin todelliset asiantuntijapiirit tiesivät viimeistään karsintojen jälkeen. Penkin kapeus ei huoleta Mancinia eikä minua, kun siellä on napata Locatellia ja Belottia viime minuuteille Kuten kaikissa turnauksen Italialle hankalasti alkaneissa peleissä Mancini pystyi kääntämään pelin puoliajalla, ja olihan se viimeinen tunti plus suurin osa jatko-ottelusta täyttä Italian hallintaa. Hyvin myös tuomari oli tilanteen tasalla, antoi riittävästi poikien pelata, eikä tämä ratkennut pelkäämääni jompaankumpaan kumpaan suuntaan klähmäiseen puna korttiin tahi rankku potkuun 
|
|
|
|
|
Seeteufel
Paikalla
Suosikkijoukkue: Röda, Stock Aitken Waterman
|
 |
Vastaus #2068 : 12.07.2021 klo 01:25:28 |
|
Rashfordin ja Sanchon valinnoista pilkkuja vetämään ei oikein voi Southgatea syyttää, kun molemmat ovat tilastojen valossa hyviä vetäjiä. Sitä voi tietenkin kyseenalaistaa, etteikö heitä olisi voinut vaikka 10 minuuttia aikaisemmin ottaa kentälle hakemaan ratkaisua peliajalla ja samalla saamaan itseään myös lämpöiseksi. Sakan valinta on kyllä outo, kun TM:n tilastojen mukaan tuo on ampunut junnuissa kolme pilkkua (2 sisään) ja aikuisten peleissä tämä oli ensimmäinen laatuaan. "Vähän" turhan kova paikka kokeilla osaako laittaa pallon aikuisen miehen selän taakse täplältä.
No, hyvin se Maguireltakin sujui vaikkei yhtään pelitilannerankkkaria ole. Tietty kokemusta noin muuten vähän enemmän.
|
|
|
|
|
Kulttuurilasagne
Poissa
Suosikkijoukkue: Endnu ukendt
|
 |
Vastaus #2069 : 12.07.2021 klo 01:26:07 |
|
Olen kyllä siis aidosti totaalisen idiootti näissä jutuissa, mutta jotenkin tuntuu lähtökohtaisesti että se joukkue joka voittaa ottelun on parempi joukkue. Eli ihan aidosti kysyn,että pitääkö ottelu voittaa olemalla hallitsevampi joukkue, laukomalla enemmän vai mikä on se mittari millä häviävä joukkue on parempi? Ja nyt korostan sitä, että olen todennäköisesti väärässä tässä asiassa, mutta olisi kiva tietää miten ottelun voittanut joukkue voi olla huonompi joukkue.
No jos edelleen puhun tosta meidän nelosdivarijengistä niin se parempi joukkue mikä voitetaan on lopulta paljon ylempänä sarjataulukossa, niillä on parempia ja nuorempia pelaajia ja ne treenaa paljon enemmän kuin me, niillä on leveempi rinki. Ne vaan on yksiselitteisesti parempi jengi vaikka me voitto yksittäisestä pelistä naarattaiskin. Saattaa olla että oltiin jopa siinä yksittäisessä ottelussa huonompia mutta tuuri oli meidän puolella. Ajattelin että tää ois helppo ymmärtää mutta ehkä ensimmäinen lauseesi pitää paikkansa.
|
|
|
|
|
Seeteufel
Paikalla
Suosikkijoukkue: Röda, Stock Aitken Waterman
|
 |
Vastaus #2070 : 12.07.2021 klo 01:27:02 |
|
Penkin kapeus ei huoleta Mancinia eikä minua, kun siellä on napata Locatellia ja Belottia viime minuuteille Belotti oli yllä vielä näkymättömpi kuin Immobile ja toivottavasti ei ainakaan pilkkuja varten otettu sisään.
|
|
|
|
|
eikka okapi
Poissa
|
 |
Vastaus #2071 : 12.07.2021 klo 01:28:20 |
|
Joo, näköjään Englannin ainoa laukaus maalia kohti oli Shaw:n 1-0 maali. Italia laukoi 6 kertaa maalia kohti. Tilastot olivat muutenkin selvästi Italian puolella. Eli parempi tämän voitti tässäkin mielessä.
Liittyisikö siihen, että tekivät tuon aikaisen maalin. Ei silloin enää tarvitse hyökätä samalla tavalla, vaikka alussa tulikin.
|
|
|
|
|
orm
Poissa
|
 |
Vastaus #2072 : 12.07.2021 klo 01:28:52 |
|
Vuonna 1992 studiossa oli Litti ja joku juontaja ja ehkä joku kolmas. Matsin jälkeen kaikilla oli piirretty naamaan tanskan liput ja studiossa riehakas juhlatunelma.
Tämä on jäänyt mieleen ja olen muistellut sitä viime päivinä, kun täällä on puhuttu puolueellisesta studiosta. Ehkä oli nytkin, mutta tuo -92 oli aivan eri tasolla.  Itseä ei toki silloin häirinnyt vähääkään, kun olin täysin Tanskan puolella. 
|
|
|
|
|
Eki83
Poissa
|
 |
Vastaus #2073 : 12.07.2021 klo 01:29:05 |
|
Kaikki kunnia Englannille, näin hyvää joukkuetta en niiltä ole nähnyt koskaan ja muistan jo 1966 pelleilyfinaalin.
Noin kauas ei toki ole muistoja, mutta täysin sama. Tämä on paras Englannin joukkue mitä itse olen nähnyt. Ei Englanti mikään arvokisojen ikuinen alisuorittaja ole, vaikka sitä YLE:n studioissa kuinka toisteltaisiin. Aiemmin joukkue ei ole vain ollut näin hyvä ja riittävä menemään näin pitkälle. Omissa papereissani toki kisojen kaksi parasta joukkuetta olivat Italia ja Espanja, joka laittoi pallonhallinnallaan Italiankin pahaan siltaan ennen pilkkuskabaa.
|
|
|
|
|
Krannan Valderrama
Poissa
Suosikkijoukkue: Staffi
|
 |
Vastaus #2074 : 12.07.2021 klo 01:31:21 |
|
Laitoin kaverille muutamaa minuuttia Immobilen vaihdon jälkeen, että Italian peli alkoi saman tien näyttämään ihan erilaiselta, kun Immo vaihdettiin pois. Liekö sitten pelkkää sattumaa vai oliko tuolla oikeasti vaikutusta. Joka tapauksessa tuntui, että juuri Immobilen vaihdon jälkeen 55min--> Italia alkoi saamaan otetta pelistä. Ensimmäisellä jaksolla taas Italia tuntui olevan vielä Englantiakin neuvottomampi, tilanne taululla totta kai vaikuttaa pelinkulkuun aina.
Aika samat fiilikset pelin kulusta. Englannilla oli tuon tasoitusmaalin jälkeen selviä vaikeuksia käynnistää omaa hyökkäyspeliä uudelleen, mutta pääsivät vielä jollain tasolla mukaan. Kumpikin joukkue kuitenkin muuttui aika varovaiseksi eikä päätyyn meno ollut tuon tasoitukseen jälkeen enää mikään varsinainen yllätys. Vaikka tässä on koko ikänsä kannustanut Italiaa arvokisoissa, kun Suomi ei ole ollut mukana niin Suomen pudottua suurin fiilis näist kisoista katosi. Chiellinin ja Bonuccin voitto tuottaa kuitenkin suurta nautintoa. Nämä miehet nousivat tällä arvokisavoitolla Italian suurten toppareiden joukkoon.
|
|
|
|
|
|
|
|