Hippo04
Poissa
Suosikkijoukkue: Lupi
|
 |
Vastaus #1150 : 30.05.2022 klo 16:37:28 |
|
Maajoukkuehan tämän brändiuudistuksen onnistui tekemään ilman nimenmuutosta jo 2017, kun johto vaihtui, Palloliiton/Huuhkajien viestintään tuli erittäin päteviä henkilöitä ja tietysti maajoukkue alkoi pelaamaan hyvin ja kiinnostus ja innostus on ollut erittäin vahvaa. Veikkausliiga ei kyllä taida selvitä ilman nimenmuutosta.
Siis mitä ne teki? Itse seuraan majua sivusilmällä enkä nyt mitään ihmeellistä "brändiuudistusta" ole huomannut. Toki maajoukkue on menestynyt, mutta sen kanssa brändiosastolla nyt ei ole mitään tekemistä. Toki menestyksen harjalla on helppo surffailla mukana.
|
|
|
|
jalmutin
Poissa
|
 |
Vastaus #1151 : 30.05.2022 klo 16:45:47 |
|
Siis mitä ne teki? Itse seuraan majua sivusilmällä enkä nyt mitään ihmeellistä "brändiuudistusta" ole huomannut. Toki maajoukkue on menestynyt, mutta sen kanssa brändiosastolla nyt ei ole mitään tekemistä. Toki menestyksen harjalla on helppo surffailla mukana.
Ainakin someen tulee kovalla tahdilla loistavia videoita. En muista koska tämä alkoi, mutta kyllä tuo brändi on huomattavasti vakavastiotettavampi nykyään.
|
|
|
|
Raahaaja
Poissa
Suosikkijoukkue: Sisällöntuottajat
|
 |
Vastaus #1152 : 30.05.2022 klo 18:42:35 |
|
Voisihan sitä ajatella positiivisemmin niin, että näinkin paljon ihmisiä on löytänyt matseihin. Paino sanalla löytänyt, sillä niin vähäistä on sarjan/seurojen mediahuomio ja markkinointi ylipäätään tällä hetkellä.
|
|
|
|
Tiksa
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat
|
 |
Vastaus #1153 : 30.05.2022 klo 19:19:33 |
|
Siis mitä ne teki? Itse seuraan majua sivusilmällä enkä nyt mitään ihmeellistä "brändiuudistusta" ole huomannut. Toki maajoukkue on menestynyt, mutta sen kanssa brändiosastolla nyt ei ole mitään tekemistä. Toki menestyksen harjalla on helppo surffailla mukana.
Siellä alettiin 2017 määrätietoisesti rakentaa "sukupolvien unelma" -kampanjaa, jonka pohjalta markkinointiviestintä uudistettiin. Medioina some ja ulkomainonta, viesteinä juhlivia nykyisiä kannattajia, nostalgisia vanhuksia ja puistossa kirmaavia pilttejä. (Vähän siis yksinkertaistaen.) Odotukset olivat kovat kun Ari viime vuonna ajoi KuPSissa läpi samanlaisen brändiuudistuksen, mutta alun "me ollaan perhe" -videoiden jälkeen se viestintä ei ole lähtenyt edes vähääalusta lentoon.
|
|
« Viimeksi muokattu: 30.05.2022 klo 19:24:13 kirjoittanut Tiksa »
|
|
|
|
|
kylmäkärkkäri
Poissa
|
 |
Vastaus #1154 : 30.05.2022 klo 19:20:28 |
|
Ihan vilpittömästikkö jengi täällä kuvittelee että olosuhteilla kaikki jotenkin korjautuisi? Jos nyt ei jakseta lähteä matsiin kun vähän sataa, niin tuskin mikään muuttuu vaikka mimmosen Camp Noun rakentaisi jokaiselle liigapaikkakunnalle. Joo, hetkeksi toisi piristystä, mutta kun vika on rakenteissa, niin muutoksen pitäisi olla valtava ja kokonaisvaltainen.
Majun markkinointiin on tosiaan laitettu resursseja ja menestyksen hetkellä on niitettt viljaa. Veikkausliigassa tätä ei tule tällä menolla tapahtumaan ikinä.
|
|
|
|
Seeteufel
Paikalla
Suosikkijoukkue: Röda, Stock Aitken Waterman
|
 |
Vastaus #1155 : 30.05.2022 klo 19:27:46 |
|
Onko joku nähnyt PK-seudulla yhtään Veikkausliigan ulkomainontaa? Niinpä. Kiekkokauden alkua ei voinut olla näkemättä kun joko HIFK tai Jokerit oli joka bussipysäkillä.
|
|
|
|
pakilankeegan
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomifudis, Huuhkajat, HJK
|
 |
Vastaus #1156 : 30.05.2022 klo 21:15:11 |
|
Ihan vilpittömästikkö jengi täällä kuvittelee että olosuhteilla kaikki jotenkin korjautuisi? Jos nyt ei jakseta lähteä matsiin kun vähän sataa, niin tuskin mikään muuttuu vaikka mimmosen Camp Noun rakentaisi jokaiselle liigapaikkakunnalle. Joo, hetkeksi toisi piristystä, mutta kun vika on rakenteissa, niin muutoksen pitäisi olla valtava ja kokonaisvaltainen.
Juuri näin. Ei ole olemassa yhtä tai kahta tekijää (esim. olosuhteet ja medianäkyvyys), joilla tämä ratkeaa parissa vuodessa. Totta kai olosuhteisiin pitää panostaa ja medianäkyvyydessä on matalla roilkkuvia hedelmiä, joita jokainen keksii tusinan. Rakenteiden ja ajattelutavan muutos on se juttu, johon ei Veikkausliigan, seurojen ja liiton toimistoilla ei haluta mennä, koska se paljastaisi varmasti ikäviä asioita niin ruohonjuuritasosta kuin suomalaisen urheilujohtamisen ja kaikesta siltä väliltä. Ikävä asia tässä kaikessa on se, että ilman Håkansien, Sarajärven ja Lahden rahoja hommasta lähtisi ilman todella pahasti pihalle, kun rakenteet ovat mitä ovat.
|
|
|
|
jalmutin
Poissa
|
 |
Vastaus #1157 : 30.05.2022 klo 22:57:37 |
|
Ihan vilpittömästikkö jengi täällä kuvittelee että olosuhteilla kaikki jotenkin korjautuisi?
Ei kuvittele, en tiedä mistä tällaista olet saanut päähäsi. Tässähän on muutama sivu jo jauhettu brändiuudistuksista ja somesta 
|
|
|
|
kylmäkärkkäri
Poissa
|
 |
Vastaus #1158 : 30.05.2022 klo 23:00:04 |
|
Ei kuvittele, en tiedä mistä tällaista olet saanut päähäsi. Tässähän on muutama sivu jo jauhettu brändiuudistuksista ja somesta  Lähinnä nuo kommentit että Kuopissa vain 3000 katsojaa, koska satoi vettä ja olosuhteet ovat mitä ovat. Enkä siis tarkottanut sinua 
|
|
|
|
Gunner16
Poissa
Suosikkijoukkue: Arsenal
|
 |
Vastaus #1159 : 30.05.2022 klo 23:21:05 |
|
Ihan vilpittömästikkö jengi täällä kuvittelee että olosuhteilla kaikki jotenkin korjautuisi?
Onhan tässäkin tulkinnassa vedetty taas aika hyvin mutkia suoriksi. Jos joku huomauttaa ns. lieventäviä asianhaaroja yksittäiseen paskaan lukuun, niin ei se ainakaan minun tulkinnassani tarkoita, että olosuhteiden muutoksella kaikki korjaantuisi. Vaikkei uusi stadion Kuopiossa tai missään muuallakaan yhtäkkiä tuplaisi yleisömääriä pitkällä juoksulla, niin varsinkin yksittäisen ottelun yhteydessä varmasti ihan merkittävä ero sadekelin sattuessa onko stadion katettu vai ei. Ja ettei nyt jää omasta mielipiteestäni väärä kuva, niin en valitettavasti näe kovin positiivisena näkymää olosuhteiden paranemisessa. Koen hyvin ongelmallisena tilanteen, jossa jalkapallostadionien investoinnit eivät ole kovin kannattavia hankkeita (ainakaan toistaiseksi) Suomessa. Niin kauan kun nykyarvot investoinneille ovat negatiivisia, tuskin kiinnostuneita sijoittajia juuri löytyy kuntien tms. lisäksi. Ja valitettavan monessa paikassa en ilman jalkapallolaseja näe syytä miksi kuntienkaan pitäisi näihin hankkeisiin lähteä. Pahoittelut, että karkasi viesti hieman off-topiciksi olosuhteista, eikä niinkään suoraan yleisömääristä.
|
|
|
|
kylmäkärkkäri
Poissa
|
 |
Vastaus #1160 : 31.05.2022 klo 08:01:47 |
|
Onhan tässäkin tulkinnassa vedetty taas aika hyvin mutkia suoriksi. Jos joku huomauttaa ns. lieventäviä asianhaaroja yksittäiseen paskaan lukuun, niin ei se ainakaan minun tulkinnassani tarkoita, että olosuhteiden muutoksella kaikki korjaantuisi. Vaikkei uusi stadion Kuopiossa tai missään muuallakaan yhtäkkiä tuplaisi yleisömääriä pitkällä juoksulla, niin varsinkin yksittäisen ottelun yhteydessä varmasti ihan merkittävä ero sadekelin sattuessa onko stadion katettu vai ei.
Ja ettei nyt jää omasta mielipiteestäni väärä kuva, niin en valitettavasti näe kovin positiivisena näkymää olosuhteiden paranemisessa. Koen hyvin ongelmallisena tilanteen, jossa jalkapallostadionien investoinnit eivät ole kovin kannattavia hankkeita (ainakaan toistaiseksi) Suomessa. Niin kauan kun nykyarvot investoinneille ovat negatiivisia, tuskin kiinnostuneita sijoittajia juuri löytyy kuntien tms. lisäksi. Ja valitettavan monessa paikassa en ilman jalkapallolaseja näe syytä miksi kuntienkaan pitäisi näihin hankkeisiin lähteä.
Pahoittelut, että karkasi viesti hieman off-topiciksi olosuhteista, eikä niinkään suoraan yleisömääristä.
Ehkä vähän kärjistin, mutta tuntuu että lähes aina näihin yksittäisiin otteluihin löytyy jokin selitys. Sää, aika, mökki, olosuhteet, makkara, kuntopuntari yms. Olet oikeassa sen suhteen että olosuhteet kyllä voisivat auttaa yksittäisen ottelun suhteen. Sitten taas kun katsotaan vaikka Seinäjokea, niin ei sielläkään ei oota ole jouduttu myymään, eli ei sekään automaattisesti mitään muuta. Investoinneista puhuttaessa, seurojen pitäisi itse pystyä rakentamaan omat stadioninsa tai vähintäänkin saamaan HJK:n tapainen diili. Sitten pitäisi löytää niille käyttöä 247365. Kun resurssit riittävät vain 14 ottelutapahtuman järjestämiseen, niin turha haaveilla.
|
|
|
|
Pelle-Wermanni
Poissa
Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura
|
 |
Vastaus #1161 : 31.05.2022 klo 08:13:00 |
|
Olet oikeassa sen suhteen että olosuhteet kyllä voisivat auttaa yksittäisen ottelun suhteen. Sitten taas kun katsotaan vaikka Seinäjokea, niin ei sielläkään ei oota ole jouduttu myymään, eli ei sekään automaattisesti mitään muuta. Ai jaa. Mun mielestä juuri olosuhteilla on saatu Seinäjoen pieneen kylään kovat yleisömäärät matsiin kuin matsiin 
|
|
|
|
Gunner16
Poissa
Suosikkijoukkue: Arsenal
|
 |
Vastaus #1162 : 31.05.2022 klo 08:34:17 |
|
SJK:n kohdalla on toki tehty muutakin, kun pelkästään olosuhteiden parantaminen. Sikäli harvinainen positiivinen tilanne suomipallossa, että hankala arvioida, mikä muutos on milläkin saatu aikaan. Haluaisin kuitenkin uskoa, että ainakin tämän alkukauden keskimääräistä huonommilla keleillä on olosuhteiden parantamisella ollut selkeä vaikutus yleisömäärään.
|
|
|
|
dunu
Poissa
Suosikkijoukkue: Turun Palloseura
|
 |
Vastaus #1163 : 31.05.2022 klo 08:34:31 |
|
Ai jaa. Mun mielestä juuri olosuhteilla on saatu Seinäjoen pieneen kylään kovat yleisömäärät matsiin kuin matsiin  OmaSp Areena avattiin kesäkuussa 2016. Ei tuossa nyt kovin merkittvää eroa ole ennen ja jälkeen uuden stadionin. Jätin korona- ja divarivuodet pois. Yksi kovempi kausi, onko sekään sitten stadionin ansiota vai sen, että seura pelasi mitali- ja europelejä. 2019 2 827 2018 2 534 2017 2 990 2016 3 1032015 2 689 2014 2 286
|
|
|
|
Pelle-Wermanni
Poissa
Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura
|
 |
Vastaus #1164 : 31.05.2022 klo 08:36:53 |
|
OmaSp Areena avattiin kesäkuussa 2016. Ei tuossa nyt kovin merkittvää eroa ole ennen ja jälkeen uuden stadionin. Juuri se pysyvyys nousuhuuman ja mitalitaistelujen laannuttuakin. Ja säällä kuin säällä.
|
|
|
|
Lihis
Poissa
Suosikkijoukkue: Honakki, Suomen jalkapallon A-maajoukkue
|
 |
Vastaus #1165 : 31.05.2022 klo 09:35:24 |
|
Seinäjoella on ollut uudella stadionilla enemmän yleisöä kausina, jolloin sijoitukset olivat 6. ja 9., kuin vanhan stadionin mestaruuskaudella.
|
|
|
|
Hippo04
Poissa
Suosikkijoukkue: Lupi
|
 |
Vastaus #1166 : 31.05.2022 klo 11:17:13 |
|
Onko joku nähnyt PK-seudulla yhtään Veikkausliigan ulkomainontaa? Niinpä. Kiekkokauden alkua ei voinut olla näkemättä kun joko HIFK tai Jokerit oli joka bussipysäkillä.
Kyllähän Klubi kokeili tuota jokunen vuosi takaperin. Pysti Töölöön kamppis (2016) oli näkyvästi esillä. Tiedä sitten mihin tuloksiin laskimen kanssa päädyttiin toimistolla kun ei vastaavaa ole sittemmin näkynyt.
|
|
|
|
Tölkkivaari
Poissa
Suosikkijoukkue: #TunnenSielläTyyppejä
|
 |
Vastaus #1167 : 31.05.2022 klo 12:42:48 |
|
Kyllähän Klubi kokeili tuota jokunen vuosi takaperin. Pysti Töölöön kamppis (2016) oli näkyvästi esillä. Tiedä sitten mihin tuloksiin laskimen kanssa päädyttiin toimistolla kun ei vastaavaa ole sittemmin näkynyt.
Ne Sinä olet Klubirunkkari jalkapallokulttuuri -mainokset ainakin loivat hyvää pohjaa erilaisille hullunhauskoille kuvamuunnoksille. Turhan nopeasti kuoli pois
|
|
|
|
Sebbliiga
Poissa
Suosikkijoukkue: Perinteiset pohjoismaalaiset suurseurat
|
 |
Vastaus #1168 : 31.05.2022 klo 12:52:48 |
|
Kyllähän se uusi stadion tuo yhteistyökumppaneita, jotka tuovat rahaa. Vuosi vuodelta enemmän, jos on taitavat työntekijät. Raha taas tuo parempia pelaajia ja parempia sarja sijoituksia kysykää vaikka seinäjoelta.
|
|
|
|
Ameobi
Poissa
Suosikkijoukkue: Futis
|
 |
Vastaus #1169 : 01.06.2022 klo 20:56:01 |
|
Ei ole näköjään yleisurheilullakaan helppoa, kun kattoo Yleltä Tampereen kisaa ja tyhjiä lehtereitä.
|
|
|
|
pakilankeegan
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomifudis, Huuhkajat, HJK
|
 |
Vastaus #1170 : 02.06.2022 klo 10:43:11 |
|
Uudessa IS:n Pallokerhossa ihan kiinnostavaa keskustelua taas yleisömääristä. Komppaan täysin Oiviota ja Knuuttilaa, että mikä taustalla ja mihin kannattaa satsata mm. seuraorganisaatioon ja miten nk. seurakulttuuri vaikuttaa. Keskeinen kysymys olisi se, että miten seurakulttuuria ei ole ja miten sitä saadaan kasvatettua. Ehkä hieman eri mieltä median roolista ja sen vaikutuksesta yleisömääriin.
|
|
|
|
Tarinankertoja
Poissa
Suosikkijoukkue: Ilves
|
 |
Vastaus #1171 : 02.06.2022 klo 13:02:48 |
|
Huuhkajien ja Helmareiden jälkeen liittoa kiinnostaa Kansallinen liiga
Heh, et taida Kansallistaliigaa paljon seurata.. Jos veikkausliigan otteluohjelmassa on hölmöyksiä ja sarjan kiinnostavuutta vähetäviä elementtejä, niin mitä mieltä olet siitä, että Ilves Kansallisessa liigassa pelaa nyt perjantaina kotimatshin Kupsia vastaan ja seuraavan jo... 24.7. PK-35 Vantaata vastaan. Hyvin on panostettu
|
|
|
|
Seeteufel
Paikalla
Suosikkijoukkue: Röda, Stock Aitken Waterman
|
 |
Vastaus #1172 : 02.06.2022 klo 13:15:40 |
|
KL:ssä on EM-kisojen takia kuukauden tauko...
|
|
|
|
vekkul1mursu
Poissa
|
 |
Vastaus #1173 : 02.06.2022 klo 21:30:25 |
|
Yleisömääriin vaikuttaa tietysti myös lippujen hinnoittelu. Pidän tosi kalliina HJK pääkatsomon 40€ ja vastakkaisen puolen 30€. Nämä siis hinnat jos ostaa lipun portilta. Tuohon päälle paljon puhutut kioskiongelmat, niin ei ihme jos satunnaiskatsoja ei löydä paikalle enää uudestaan
|
|
|
|
harkkapilli
Poissa
|
 |
Vastaus #1174 : 02.06.2022 klo 23:00:01 |
|
KL:ssä on EM-kisojen takia kuukauden tauko...
Niin on, mutta esimerkiksi Ilveksen naiset pelaa ennen EM-kisataukoa kaksi kierrosta vieraskentillä, mikä kasvattaa kotipeleissä tauon yli 1,5 kuukauden pituiseksi keskellä kesää. Ilveksen Veikkausliiga-joukkueellakin on parhaillaan menossa yli kuukauden tauko kotipeleistä, kun ennen parin viikon maajoukkuetaukoa miehetkin joutuivat pelaamaan pari kierrosta vieraskentillä. Sitten kuukauden tauon jälkeen on kaksi kotiottelua neljän päivän sisällä. Otteluohjelman laatiminen on varmasti vaikea palapeli, mutta tällaisia tilanteita pitäisi silti yritää välttää paremmin, koska ne vaikuttavat yleisömääristä lähtien ikävällä tavalla joukkueiden toimintaan.
|
|
|
|
|
|