Svanbäck kertoo että valinta miesten maajoukkueen mukaan oli unelmien täyttymys, vaikkei peliaikaa tullutkaan vielä.
Förra hösten blev 21-åringen även uttagen i Finlands A-landslag för första gången, men fick ingen speltid i VM-kvalet. Han menar att det var stort att vara med i landslaget och hoppas på att få chansen igen.
- Det var en stor erfarenhet för mig, även om jag inte fick spela. Jag fick vara med på den stora scenen med ett bra lag och bra spelare. Det var väldigt roligt och en väldigt stor erfarenhet, säger han och beskriver uttagningen som en dröm som blev sann.
Finländske ikonen Teemu Pukki har samtidigt lagt sina landslagsskor på hyllan, vilket möjligen öppnar upp för Svanbäck.
- Det tycker jag, vi får se nu i mars vad som händer, säger han med ett leende.
Finland har inte varit med i något stort mästerskap sedan uttåget i gruppspelet i EM 2021, men forwarden ser ljust på framtiden.
- Jag tror att landslaget kommer att bli bättre över tid. Man försöker bygga mer ungt nu och det är unga som går till andra ligor, så framtiden ser ljus ut.
https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/allsvenskan/svanback-hoppas-fa-ny-landslagschans-valdigt-stor-erfarenhet