Eteläisen alasarjojen seuranta on sarjasysteeminsä vuoksi minulle aina hieman tuskallista pysyä kyydissä. Toivottavasti puhun nyt totta.
Olin hieman yllättynyt, kuinka kauan
FC Kasiysi Espoo oli pois naisten sarjasta. Se oli nimenomaan jo kaudella 2021, kun sekä edeustus että FC Kasiysi /Hiki putosivat Naisten Kolmosesta, eikä niitä sen jälkeen enää nähty. Tulevaksi kaudeksi Essi Sainion kasvattajaseura palaa Neloseen. Pohjana ilmeisesti viime kauden B-tyttöjoukkue.
Korkeimillaan Kasiysi on muuten pelannut kaudella 2011 Kakkosessa.
Täysin uusi tuttavuus Nelosessa on helsinkiläinen
StaPa De Royale FC (villi veikkaus: StaPa = Stadin Pallo/Palloilijat?). Seuran miehet pelasivat viime kaudella Kutosessa, jossa he voittivat 5-lohkon 50 pisteellä (16-2-0, 112-8). Seuran
nettisivuilta ei löydy mikään tietoa uudesta naisten joukkueesta, eikä mikä StaPa tarkoittaa.
Uutena Vitoseen lähtee
Käpylän Pallo. KäPa:lla on sarjahistoriaa vuosina 1974-75 (Perussarja) sekä 1984 ja 1986-88 (Aluesarja, jonkun verran I div-karsinta). Rooli oli aina pieni ja tuo I div-karsintakin tuli vain divarin laajentamissuunnitelmien vuoksi. Tulos (voitot-tappiot) oli melkein joka vuosi negatiivinen. Ainoastaan Aluesarjassa 1987 voittoja oli yhtä paljon kuin tappioita (4-2-4, sija 8 joukkueen sarjassa oli 4.). 1986 oli ainut kausi, jolloin maaliero oli positiivinen (28-26).
En sulje pois, että jotain vanhoja piirisarjatuloksia ei ole löytänyt tiensä minun tilastoihin, mutta toistaiseksi uskon, että kausi 1988 oli naisten joukkueen viimeinen virallisessa sarjassa.
E: Ai niin, sellainen juttu oli vielä mielessä: Tietääkö kukaan, mitä NED tarkoittaa Kauklahden Pyrinnön /NED:ssä? Vai onko se vain sanaleikki, koska "KaPyNed[ti]"?