Moni varmaan haluaisi unohtaa viime vuoden alkukauden, jolloin Inter sai viisi pistettä kahdeksasta ottelusta. Katastrofaalinen kevät (pl. takin avannut Liigacup) pilasi lopulta koko kauden.
Pitäisi silti muistaa myös, kuinka hyvään iskuun Inter synkkien huhti- ja toukokuiden jälkeen ylsi. Kierroksilla 9-27 Interin pistekeskiarvo oli koko sarjan kolmanneksi paras KuPS:n ja Ilveksen jälkeen.
On luonnollista, että alemmassa loppusarjassa pisteitä saa ylempää helpommin, mutta sijoitus on sama kolmas, jos tarkastellaan vain kierroksia 9-22 - tällöin edellä KuPS ja HJK.
Lainatun viestin lisäksi muutama muukin surkutteli surkeaa tasoa, mutta ei se sarjakausi kesäkuun alusta eteenpäin lainkaan hassummin mennyt (Suomen Cupissa Inter oli tuttu kestomenestyjä, ja europleijarissa yhtä tutusti aneeminen lammaslauma). Pistekeskiarvovertailulla Inter oli vahvaa yläloppusarjatasoa, ja miltei mitalikamppailussa tällä kierrosotannalla kierroksesta 9 eteenpäin. Eikä lähtöasetelmia uuteen kauteen yhtään heikennä, että valmentaja on viime kaudesta poiketen sama vanha eikö uusi, ja pelaajiston vaihtuvuus koko sarjan pienintä. Kunhan vain ne hyökkäyspään tulevat hankinnat onnistuisivat…
Ensinnäkin Matias Tamminen poistui, Tammiset on aina Tammisia, ei niitä voi korvata, tilalle oli puhetta J3 liigaan menneestä 29v pelaajasta(Daigo Araki) vuosi sitten.
Mun mielestä tää koko idea Vesa Vasarasta ei ole hyvä, tilalle myös kaavailtiin Teemu Eskolaa joka sai Olli Kangaslahden suusta kuulla kunniaa kun kyse oli JP Savolaisen paikasta, niin ikään ennen viime kautta ja niin ikään Jarkko Wiss ei ole Olli Kangaslahden valitsema valmentaja, Jarkko Wissin lähtö ei voinut tulla enemmän yllättäen, mut kuten täällä jo sanoin, Vesa Vasara, tällä hetkellä menestynein Suomessa valmentava miesten valmentaja on menestynyt Interissä sillälailla huonosti et tuli 7 sija. Valmentajien valintakriteerit on Håkansseja ja seura on viime kädessä kuitenkin Håkans. Olli Kangaslahti oli kuitenkin lähellä töissä, siinä missä kuka tahansa on omimmillaan, heivattiin hänet kuitenkin ulos ja oli hän lähellä värväämässä Topi Keskistäkin, todella turhaa spekulaatiota, ihan kirjoittamisen tasoksi, myöskin Julius Håkanssin kommunikaation taso on huonoa ja hänen veljensä surkeaa, umpisurkeana tunnettu Joakim osaa jo jotain ymmärtää, iän tuomana kai ja on hän menestynyt meren saralla ja ei ehkä ymmärrä sitä mitä hänellä on antaa.
Siinä missä minulle ei kelvannut Vasara missään kohtaa ei kelvannut minulle myöskään Matias Tamminen hänen ollessaan lainalla, lopulta menetimme hänet ilmaiseksi ja kun Vesa Mäki huom kysyi minulta Matias Tammisesta ei minulle tullut mieleen kuin Timo Paasolainen.
Niko Ikävalko antoi todella vahvasti luottoa siitä että Tamminen on raudanluja ammattilainen, itse ensitöikseni ajattelin että ei hän tule onnistumaan Östersissä, mutta kuinka väärässä minä olenkaan, jotkut voi lukea näistä rivien väleistä ja omia mokiani en paljasta, puhutaan nyt kuitenkin Ville Törnqvististä joka on pala organisaatiota ja tuntenut sen tutan.
Frans Grönlund oli arvioimassa Kari Virtasen kompetenssiä, aika nuoret on virrat jos mennään liigajoukkueessa toisen käden tiedolla kolmos tai viitos hommana näitä juttuja ja joku tekee töitä sen minkä kerkee.
Kari Virtasesta ja John Allenista puidessa voidaan sanoa et molemmat on hyviä ihmiskäsittelijöitä, itse tykkään enemmän John Allenista.
Corpache niin ikään, todella hyvä ihmisten kanssa ja Kari Jalonen kohtuu hyvä valmentaja mut ei nyt Tsekin kanssa mennyt ihan Ruotsiin asti.
Turkulainen seura kuitenkin ja täälläkin kodittomia jos viilataan pilkkua, mut on se näin.
Ehkä minun ego on tässä se joka minut estää menestymästä mut minäkin mietin näitä asiota, jotkut miettivät enemmän ja he ansaitsevat sen ja he ovat menestyjiä, mutta jos et saa yhteyttä niihin kehen haluat tai Daigo on torakka niin osoita Kemille kunniaa.
Törnqvistin kommunikaatiokatkot ovat Linus Rönnbergin isä, Esa Johansson ja Olli Kangaslahti saaneet kokea ja sit kaikki paskanpuhunta lähes kaikista, sillä tavalla ei tultu edariin ja Vt ehkä ajattele et nyt yhtäkkiä avataan vanhoja haavoja, sen olen kuitenkin oppinut että yritetään kunnes me kuollaan.
Jos Joakim ja pojat sanovat että Stefan on vanha ja ei se tajua ja Nikolas ja Julius eivät itse tajua niin ketkä kaikki tajuaa ? Lauri, Ville Törnqvist, Mika Hemmilä mutta kuinka paljon sananvaltaa Jani Mäenpällä on Interin edariin, ei kovinkaan paljoa. Jokainen voi yrittää, Nikolas Håkans sanoi kesällä 2021 et sinähän Patrik olet paras näissä valmentajahommissa, no niin se ei mennyt.
Mutta kun huutaa kerran pää punaisena niin sit ei voi olla enää loppuelämän aikan tekemisissä vaan silloin otetaan talousrikoksen valuutat esiin ja ne ei liity mitenkään kommunikaatiokatkoihin, mitä jo toilotin täällä, yritän vaan ymmärtää ja kehittää futist.
Lopuksi ymmärrän tämän omalla tavalla, luen tän varmasti uudelleen ja Ville Törnqvist, Nikolas, Stefan luulevat et mä oon joku hidasälyinen, olin muuten tänä viikonloppuna Sedu Koskisen kanssa jutussa.
Hidasälyisyyteen vielä, kuka haluaa mennä kerjäämään omalta liigavalmentajalta ruikuttamalla, maksaa audienssistä, aika hikistä ja vieraanvaraista kuten näki Riku Paularinteesä, Villen sanat toki eivät meneet sekasin vaan sekasin mentiin Marista.
Seura on sinäänsä stabiili ja toivon johtavani sitä asap.
Muista liigajoukueista, ILVES rikas, tosi hyvä valmentaja joka näytti puuroutuvan, näkyvä utj.
AC OULU, musta lammas vai ?
HJK, pystyy mälläämään miten tahansa rahalla, aina kärkisijoilla ja nyt Nuutinen siellä uutena.
SJK, todella laaja reservi.
VPS, Nuorelan paukuilla, itse ehkä en niin ihmisenä pidä, täytyy olla aika lähellä kuten Ville Törnqvist ja arvomaailmat kuuluu olla.
Luota omaan näkemykseen.
KUPS, tasainen suorittaja, apinaksi mollannut puhelimessa estänyt valmentaja, tsemppiä.
JARO, valmentaja yksi niistä jotka olivat Christian Sundin kanssa framilla ja Ikävalkokin jonka satamassa pyörän yhteydessä tapasin hommasi Sundin, Kotkalla aina värikästä juttua.
HAKA, Olli Huttunen on erinomainen, ihmettelin miksi ei suunnanut HJK:hon.
MIFK, sukulaismies johdossa.
GNISTAN, viime loppukauden paras.
Asiantuntijoista Marko Rajamäki on ollut hivenen outo, oli Eerikkilässä nappulaliigassa Ressu Redfordin tasoinen legenda, paskaa puhumista.
Hilanderin Mika, viihdyn itse mut viihtyykö hän, oli jo Maanojan mukaan yks maan taitavimpia maalivahteja, ei vähintään pitkä 2 aseman myötä.
GNISTAN voi lohjeta
HJK tiivis ja kasaamaan mestaria
SJK todella hyvä nippu ja tehokas
VPS sarkastinen
JARO pohjanmaan herruus
KTP käypää tavaraa
KUPS aikaisempaa pienemmät isot rahat käytössä median mukaan ja Simo Valakarin vanha seura niinkuin on myös Noah Nurmen KÄPA
MIFK Marcel Warghin isä ohjaa
HAKA tuhtia ja taattua
AC OULU uusin rahoittaja mut maailma ole edelleen muuta kuin jalkapalloo mistä olen kovinkin kyvykäs
ILVES manseelaista helsinkiläis johdol ilman Wissii ja ilman Paltsaria(Köppe)
Ja Suomes ei todellakaan otettu Rantasta Huuhkajien puikkoihin tai Vasaraa joka olis päässyt aivan sfääreihin, muistakaamme aika kun Ari Lahti maksoi Marko Rajamäelle ja kun Riveiro yhdessä Shefkin kanssa valmensi Ristolan maalintekijäksi siinä missä Rajamkäkikin teki sen, Duarte minulle vahvistus.
Toni Takamäestä en sano mitään.
Petri Vuorinen on varmasti osaava mies ja pitää ne salassa.
HJK myös neuvotteli Portugalilaisen agentin kanssa UTJ virasta, mies jolla oli lähi-idän yhteksiä, Takkula tietää nämä asiat.
Nyt Interillekkin tarjottiin esimerkiks Luther Singhiä.
Tänä yönnä katsoin Isaac Westendorfia ja Tresor Samba siirtyi Liepajaan.
Adriano yks aliarvostetuimmista valmentajista ja vie aikansa ennenkuin tajuan huomenna, tässä oli jo viikolla mielessä useampikin resultaatti.
Kaikille Tsemppiä!!!
Ja tosiaan lue se omalla tavalla ja älä kiitos riehaannu et toi ei tajua mistään mitää, olen ihminen, yksi tässä, varakas maailma.