Paikallislehden toimitus ollut katsomassa Nikolaksen ensimmäisiä treenejä viime viikolla.
Jag och Lo pinnar över på GIF-träningen som drar i gång vid 10. Vi ska kolla in Nikolas Talo och Carlos Martínez så klart!
Så där, jag har installerat mig på NP3 Arena. Spelarna har inte mer än gjort uppvärmningsjoggen. Känns uppsluppet i laget, de följer upp med fotbollstennis nu.
Talo joggade vid sidan av Aviander, Martínez vid Jelassi.
På fotbollstennisen stoppas Martínez in med Manchón och Baah, medan Talo spelar med Finey och Pantelidis. Finey är den ende i långkalsonger i dag.
Vad man förstått om den här finske killen Talo så ska han ju ha vissa styrkor i spelet med boll. Jag såg en spider på honom och det var klar övervikt på det offensiva. Verkar ju dock ha spelat i ett väldigt offensivt inriktat lag där backarna haft mycket boll.
Erol Ates on tosiaan ollut Nikolas Talon koutsina TPS:n junioreissa parin vuoden ajan vajaa kymmenen vuotta sitten. Nyt kaksikko on taas yhdessä Sundsvalilissa.

Talo kertoo myös että hän oli itse aktiivinen siihen, että pääsisi Hakasta pois.
– Jag ville lämna. Jag ville det redan i början av transferfönstret, för jag gillade inte hur jag behandlades. Tränaren bekräftade mig inte alls. Han bara skrek på mig, säger Talo.
Talo ja Ates olivat yhteydessä kesällä, jolloin Talo kertoi vaikeasta tilanteestaan Atesille. Mutta Sundsvall etsi pääsääntöisesti ruotsalaista pelaajaa ja heillä oli listan kärjessä joku. Myös Talo oli jo siirtymässä Suomen sisällä, mutta Hakan loukkaantumiset estivät lainasopimuksen. Kun Sundsvallkaan ei onnistunut hankkimaan listalla ollutta ruotsalaista topparia, olivat he yhteydessä Hakaan ja siirto toteutui sen myötä.