FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
10.08.2025 klo 20:48:40 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: 1 ... 7 [8] 9 ... 22

Kirjoittaja Aihe: Arsenal 2025-2026, Artetan kuudes kausi toden sanoo?  (Luettu 87469 kertaa)
2 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
thiou

Poissa Poissa

Vastaus #175 : 08.07.2025 klo 09:03:02

En tajua mäkään miksi sellaista on edes harkittu. Todella surkeata toimintaa niin monella tasolla – ilmiselvien moraalikysymysten lisäksi ihan puhtaasti markkinatalouden imagohaittojen kannalta, etten tajua yhtään mitä tuolla on kelailtu.

Itseäni on alkanut risomaan, että jokapuolella ja melkeinpä jokaisen asian yhteydessä vahvistuu tietynlainen nöyristely ja voivottelu. Enkä tarkoita Arsenal-faneja ja tätä yksittäistä tapausta, vaan ihan kaikkia, itsekin olen siihen varmasti syyllistynyt. Tässä tapauksessa ollaan asioista tietämättä valmiita paheksumaan ja julistamaan vääräksi melkeinpä kaikki kannattamansa seuran jäsenet, ettei vahingossa leimaudu hirviöksi tai naurettavaksi joidenkin sivustahuutelijoiden silmissä. Edelleen, me ei voida tietää, minkälaiselta tilanne on näyttänyt Arsenalin silmissä, vielä siinäkään vaiheessa, kun olivat tarjoamassa uutta sopimusta. Ainakin itse haluan uskoa ensin hyvään, kun kyse on kannattamastani seurasta, ja vasta sitten paheksua toiminnan, jos tulee ilmi oikeita todisteita, että seuran olisi pitänyt toimia toisin. Kuten sanoin aiemmin, niin varsinkin nyt olisi ollut mukava, jos etenkään jatkosopimusta ei olisi missään vaiheessa tarjottu, mutta en myöskään halua (ainakaan tässä vaiheessa) liiaksi kritisoida, kun en voi tietää, minkälainen tilanne on ollut.
walesinjeesus

Poissa Poissa

Vastaus #176 : 08.07.2025 klo 09:40:25

En täysin ymmärrä miksi Madueke ollaan näin nopeasti valmiita heittämään bussin alle vaikka itse siirtokaan ei ole vielä varma. Minusta hän on myös juuri sellainen pelaaja jota Arsenal tarvitsee, eli pelaaja joka voi ottaa Sakalta minuutteja, mutta tosiaan pelata myös toisessa laidassa. Juuri tällaisia pelaajia Arsenal myös tässä ikkunassa tarvitsee näiden todellisten tähtihankintojen lisäksi.

Kuten sanoin aiemmin, niin varsinkin nyt olisi ollut mukava, jos etenkään jatkosopimusta ei olisi missään vaiheessa tarjottu, mutta en myöskään halua (ainakaan tässä vaiheessa) liiaksi kritisoida, kun en voi tietää, minkälainen tilanne on ollut.

Niin, voihan olla aivan hyvin se tilanne, että syytteet ovat tulleet tietoon silloin kun jatkosopimuksesta on neuvoteltu ja sen jälkeen yhdessä tuumin todettu, että eipä jatketakaan enää.
Hejst

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Persekettu eli Arsenaali

Vastaus #177 : 08.07.2025 klo 10:27:05

En täysin ymmärrä miksi Madueke ollaan näin nopeasti valmiita heittämään bussin alle vaikka itse siirtokaan ei ole vielä varma. Minusta hän on myös juuri sellainen pelaaja jota Arsenal tarvitsee, eli pelaaja joka voi ottaa Sakalta minuutteja, mutta tosiaan pelata myös toisessa laidassa. Juuri tällaisia pelaajia Arsenal myös tässä ikkunassa tarvitsee näiden todellisten tähtihankintojen lisäksi.

Itse näkisin Sakan stunttaajan ihan tarpeellisena hankintana, mutta en ole ihan varma, onko Madueken kaltainen pelaaja kuitenkaan sopiva ratkaisu. Ensinnäkin tärkeimmät kohteet on muualla ja toisekseen Chelsea-kannattajien kirjoitusten perusteella Madueke ei vasemmalla ole uhka kenellekään. Näkisin Rodrygon siinä mielessä sopivampana palasena, että olisi avauksen kaveri vasemmalle ja Sakan loukkaantuessa pystyisi siirtymään oikealle. Lisäksi Rodrygo pystyisi tarvittaessa pelaamaan myös piikissä. Rodrygon kaveriksi Eze, jolloin Eze voisi siirtyä vasemmalle Rodrygon siirtyessä oikealle. Muutoin Eze pelaisi 8/10-paikkoja.

Noin muuten Madueke on mielestäni aivan hyvä pelaaja, mutta ei yhtään sitä mitä tässä kaivataan. Jos jotain Ezeä on saatavilla, niin ilman muuta sitä sisään. Ja Nwaneria ei missään olosuhteissa tule päästää joukkueesta pihalle.

Hienoa, että Zubi saatiin maaliin! Nyt vaan Gyo pakettiin ja sitten sitä Øden kakkosta kiikariin, ellei porukka ole sitä mieltä, että katastrofin sattuessa Nwaneri voi pelata koko kauden kymppinä(?), itse en luottaisi. Laituri olis ihan kiva, mutta Øden paikko edelleen se kriittinen.

Ehkä hieman erikoisesti kirjoitettu, että Nwaneria ei saa päästää pois, mutta samaan aikaan pitäisi tuoda pelaajia sisään molemmille Nwanerin realistisille pelipaikoille. Kuten tuossa yllä kirjoitinkin, niin jättäisin kyllä Madueken hankkimatta, koska käytännössä olisi puhdas Sakan varamies, ja vaikka teoriassa pystyykin pelaamaan useampaa pelipaikkaa, niin ilmeisesti ei kuitenkaan käytännössä. Ezen kyllä mielelläni ottaisin ja ratkaisisin Sakan tuurauksen yllä esitetyllä tavalla. Siinä Nwanerin edellä olisi varamiehet molemmille paikoille, mutta molemmat pystyvät pelaamaan muuallakin ja näin Nwanerille jäisi varsin hyvä spotti joukkueeseen.
J_Zanetti

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Arsenal, PiPo-79

Vastaus #178 : 08.07.2025 klo 10:39:47

Itseäni on alkanut risomaan, että jokapuolella ja melkeinpä jokaisen asian yhteydessä vahvistuu tietynlainen nöyristely ja voivottelu. Enkä tarkoita Arsenal-faneja ja tätä yksittäistä tapausta, vaan ihan kaikkia, itsekin olen siihen varmasti syyllistynyt. Tässä tapauksessa ollaan asioista tietämättä valmiita paheksumaan ja julistamaan vääräksi melkeinpä kaikki kannattamansa seuran jäsenet, ettei vahingossa leimaudu hirviöksi tai naurettavaksi joidenkin sivustahuutelijoiden silmissä.

Tässä juuri on eletty 15 vuotta woken kultakautta, joten ei mikään ihme jos/kun tähän olet itsekin syyllistynyt. Kukapa ei. Wokessa on ollut paljon hyvää, kuten #Black Lives Matter ja #MeToo-liike, mutta hurmahengessä woken voi katsoa lähteneen usein aika pahastikin käsistä. Typistetään oma, mutta aika yleinen woke-kritiikki siihen että "mistä tahansa asiasta loukkaannutaan liian helposti ja että hysteerinen ylikorrektius(mitä esim. tuuba edellä edustaa) sekä moralismi menevät usein liian pitkälle". Kaikkein eniten mediassa on viime vuosina rakastettu sitä jos joku tyyppi on tehnyt tai sanonut jotakin poliittisesti epäkorrektia ja hänet päästään tuhoamaan (cancel culture). Jos todetaan syylliseksi niin Partey kuuluu ehdottomasti vankilaan, mutta erittäin tärkeää on tutkia ja sitten vasta hutkia, erityisesti jos olet työnantajan asemassa.

Mikäli käy ilmi että Arsenal on työnantajana toiminut tilanteessa todella väärin niin sitten tulee tietysti jonkin verran mainehaittaa, jotkut peruvat kausikorttinsa ja joku yhteistyökumppani saattaa lähteä, mutta sen kanssa mennään sitten eteenpäin. Sattuu sitä paremmissakin piireissä ja kuten todettua oikeuslaitoksen uskomattomalle hitaudelle Arsenal ei voi yhtään mitään.

Edit: asiavirhe
« Viimeksi muokattu: 08.07.2025 klo 10:47:10 kirjoittanut J_Zanetti »
J_Zanetti

Poissa Poissa

Vastaus #179 : 08.07.2025 klo 13:11:17

Arsenalin edellinen tehokas kärki eli Aubameyang siirtyi Arsenaliin 2018 tammikuussa 28-vuotiaana ja täytti sitten saman vuoden kesällä 29v. Tämän jälkeen häneltä saatiin kaksi erittäin hyvää täyttä kautta.

Gyokeres täytti kesäkuun alussa alussa 27v, joten onnistuessaan ja ääriyksinkertaistaen sekä suoraan Aubaan verrattuna häneltä voisi toivoa neljää erittäin tehokasta kautta. En olisi huolissani Vihtorin iästä ja jälleenmyyntiarvo ei ole kaikki kaikessa. Pitää vain muistaa että yli 2030 meneviä jatkosopimuksia ei välttämättä kannata alkaa virittelemään.
Hejst

Poissa Poissa

Vastaus #180 : 08.07.2025 klo 17:20:57

Piti vielä vähän hahmotella noita vaihtoehtoja, mikäli nuo huhutut siirrot menisi maaliin asti.

Oletettu avaus:

Rodry-Gyö-Saka
Rice-Zubi-Öde

Saka sivussa:

Eze-Gyö-Rodry

'Kakkoset':

Marti-Haver-Nwane
Eze-Norg-Merino

Useampi pelaaja kykenee vielä pelaamaan useampaa paikkaa tuossa kuusikossa, niin sikälikin vaikuttaisi ihan hyvältä. Tuosta nyt Trossard (ja Jesus) jää aikalailla kokonaan ulos sekä nyt muutenkin jo lainalla olleet Nelson, Vieira ja Sambi. Madueke Rodrygon tilalla lähtökohtaisesti pudottaisi tasoa luultavasti melko rajusti. Ei välttämättä edes puhtaasti pelitaitojen osalta, vaan jo pelipaikat menevät vähän ristiin. Madueke on parempi oikealla ja Rodrygo vasemmalla, ja mielestäni Arsenal tarvitsee sen vasemmalla paremman pelaajan.

Ehkä vielä tarkennettuna oikeajalkaisen vasemman laiturin, joka osaa ajaa sakamaisesti sisään. Martinelli täyttää kriteerit fyysisiltä ominaisuuksiltaan, mutta jostain syystä ei osaa kääntyä keskustaan päin ja hakea vetoa oikealla jalallaan, vaan useimmiten päätyy yrittämään laidan puolelta ohi ja seurauksena keskitys tai syöttöyritys heikommalla jalalla. Rodrygo saattaisi olla juuri sopiva ja on tosiaan tottunut pelaamaan myös oikealla, mikäli Saka loukkaantuisi pidemmäksi aikaa.
Narttu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Newcastle & TPS

Vastaus #181 : 08.07.2025 klo 18:07:15

Olen sitä mieltä että Eze on avauksen mies, mihin ikinä siirtyykään.
masisoppa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Arsenal, FCKU, FC PESU

Vastaus #182 : 08.07.2025 klo 18:59:03

Tästä samaa mieltä. Hieman harmittava tilanne, jos yksi liigan viihdyttävimmistä pelaajista siirtyisi johonkin kakkosvitjan mieheksi. Oli se sitten Arsenal tai mikä tahansa muu seura.
Vaikka jossain määrin ehkä väärä pelipaikka, niin 100/100 mieluummin Eze Nellin tilalle/vaihtoehdoksi kuin Rodrygo.
Jos siis pitää valita, omaan korvaan vaan aika FM-tasoista höpinää, että Eze olisi jotenkin erillinen hankinta.

E. Typo korjattu
Hejst

Poissa Poissa

Vastaus #183 : 08.07.2025 klo 21:27:17

Saattaa olla näin. Onko sitten oikea mies Tykkimiehiin, kun ainoa mahdollinen avauksen paikka olisi vasemmalla laidalla, mikä ei kuitenkaan taida olla Ezen paras pelipaikka. Saatan olla väärässäkin, kun en ole pelaajaa niin tarkkaan seurannut, mutta pitkälti olen keskustan miehenä pitänyt, joka välillä tuurailee laidalla.
tuuba

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Wengerball. Flair-futis.

Vastaus #184 : 08.07.2025 klo 23:21:13

Typistetään oma, mutta aika yleinen woke-kritiikki siihen että "mistä tahansa asiasta loukkaannutaan liian helposti ja että hysteerinen ylikorrektius(mitä esim. tuuba edellä edustaa) sekä moralismi menevät usein liian pitkälle". Kaikkein eniten mediassa on viime vuosina rakastettu sitä jos joku tyyppi on tehnyt tai sanonut jotakin poliittisesti epäkorrektia ja hänet päästään tuhoamaan (cancel culture).

Öhhh, what? Itsehän nimenomaisesti olen kirjoittanut siitä kuinka haastava keissi on seuran kannalta juridisten kysymysten vuoksi. Ja itse kuulun siihen kategoriaan ihmisiä, jotka uskovat vielä oikeuslaitoksen perinteiseen syyttömyysolettamaan. Olen toisaalta joissain asioissa myös kylmä markkinamies ja aiemmin internetsissä näkemäni evidenssi asian tiimoilta antoi olettaa, että tapauksesta tulee jotain, jonka vuoksi on mielestäni seuran kannalta fiksua olla jatkamatta sopimusta ja hankkiutua pelaajasta eroon.

En ymmärrä mikä siinä liittyy millään tavalla wokeen. Jokuhan voisi vaikkapa väittää päinvastoin, että woken nimissä tulisi puolustaa afrikkalaista pelaajaa, jota nyt Euroopassa/Briteissä syytetään. Tai jotain.

Ei siinä, minulla on aina ollut ongelmia SJW-porukan kanssa silloin kun hommat menee yli, toisaalta olen saanut todistaa niin paljon rasistista shaissea, että mulla ei ole mitään ongelmaa sen kanssa jos joku tulkitsee mut ajoittain joksikin woke-heppuliksi, vaikka itse pidän koko termiä ihan todella epäselvänä ja huonona.

Tähän oli vaan pakko tarttua, kun oli niin luokattoman (anteeksi) paska argumentti :D
thiou

Poissa Poissa

Vastaus #185 : 09.07.2025 klo 09:05:34

Öhhh, what? Itsehän nimenomaisesti olen kirjoittanut siitä kuinka haastava keissi on seuran kannalta juridisten kysymysten vuoksi. Ja itse kuulun siihen kategoriaan ihmisiä, jotka uskovat vielä oikeuslaitoksen perinteiseen syyttömyysolettamaan. Olen toisaalta joissain asioissa myös kylmä markkinamies ja aiemmin internetsissä näkemäni evidenssi asian tiimoilta antoi olettaa, että tapauksesta tulee jotain, jonka vuoksi on mielestäni seuran kannalta fiksua olla jatkamatta sopimusta ja hankkiutua pelaajasta eroon.

Varmasti epäreilua ottaa yksittäinen nimimerkki tikunnokkaan ja erityisesti juuri sinut. Mutta kyllähän monet ohittavat juridisten seikkojen lisäksi kylmästi myös moraaliset näkökulmat toiseen suuntaan. Varsinkin Mendyn tapauksen jälkeen. Sillä tavoin ei vain yksinkertaisesti voi toimia, myöskään moraalisesti ”omia” kohtaan. Jos Arsenal olisi epäonnistunut tilanteen hoitamisessa lähellekään yhtä pahasti kuin City hoiti Mendyn tapauksen, olisin itse harkinnut kausikorttini perumista.

Toinen osapuoli tällaisissa tapauksissa on aina hirviömäinen: joko raiskaaja tai perättömien syytteiden esittäjä. Molemmissa skenaarioissa syntyy tai on syntynyt vakavaa vahinkoa. Siksi olisi tärkeää osata katsoa tilannetta myös (moraalisesti) toisin päin – erityisesti seuran, tässä tapauksessa Arsenalin näkökulmasta. Arseblogissa todettiin, ettei Valioliigapelaajan työ ole tavallinen ammatti. Se on totta, mutta sekin pitäisi osata ajatella myös toisin päin. Seuran ja varsinkin joukkueen sisällä syntyy usein paljon tiiviimpiä ihmissuhteita kuin tavanomaisella työpaikalla. Ulkopuolelta on helppo huudella kaikenlaista, mutta eihän meillä ole käsitystä siitä, miltä tilanne on näyttänyt tai tuntunut missäkin vaiheessa joukkueen sisällä tai esim. Artetan kannalta (juridisesti+moraalisesti).
J_Zanetti

Poissa Poissa

Vastaus #186 : 09.07.2025 klo 10:10:35

Ei siinä, minulla on aina ollut ongelmia SJW-porukan kanssa silloin kun hommat menee yli, toisaalta olen saanut todistaa niin paljon rasistista shaissea, että mulla ei ole mitään ongelmaa sen kanssa jos joku tulkitsee mut ajoittain joksikin woke-heppuliksi, vaikka itse pidän koko termiä ihan todella epäselvänä ja huonona.

Tähän oli vaan pakko tarttua, kun oli niin luokattoman (anteeksi) paska argumentti :D

Pahoittelut tuuballe jos ei osunut ja uponnut. Itse tiedät parhaiten.

Jos ”Woke” tarkoittaa hereillä olemista ja tietoisuutta yhteiskunnallisesta epäoikeudenmukaisuudesta, kuten rasismista, syrjinnästä ja muista sorron muodoista, niin eipä tuota erityisen raskaana lyömäaseena voine käyttää kuin persujen kausitopikissa. Itse ainakin olen aina -jo ennen 2010-lukua- ollut tuohon suuntaan kallellaan sen mitä olen eri juttuja eri aikoina tajunnut. Woken tunkeminen joka helvetin paikkaan + sen ärsyttävimmät sekä yliampuvimmat lieveilmiöt ovat sitten täysin asia erikseen. Niitä edellisissä viesteissä jo sivuttiin. Sopiiko jos jätetään tämä sivupolku kuitenkin nyt tähän, kun ei liity kuin löyhästi Parteyhyn ja Arsenalin toimintaan.
k98belvi

Poissa Poissa

Vastaus #187 : 09.07.2025 klo 11:59:58

Yritetään sinänsä tärkeän woke-keskustelun väliin työntää vähän päivänpolttavia spekulaatioita.

Jos Arsenal nyt saisi vietyä maaliin Gyökeresin, Madueken ja Ezen hankinnat, niin ilman isoja (en laske Trossardia isoksi) lähtijöitä joukkue olisi saanut paljon laatua lisää leveyden kautta. Kukaan näistä ei välttämättä ole avauksen pelaaja päivästä 1 lähtien, mutta penkiltä olisi heittää laatua kehiin ja tehdä erilaisia variaatioita. Kuin, että vertaa "Trossard kärkeen ja Sterling vaihdosta". Jos Eze tulee, niin hän tuo laatua syvyyttä kolmelle eri pelipaikalle ja ei ole pakko myydä fanien rakastamaa Martinelliä, vaan Trossardin myyminen riittää, jo pelkästään hänen sopimustilanteensa takia. Madueke on sitten vaan parempi kuin Sterling ja erilainen kuin Nwaneri. Enkä tarkoita, että Nwaneri olisi huono tai riittämätön.

Sitten kun nämä kolme olisi maalissa, niin voi tarvittaessa miettiä Rodrygoa tai jotain muuta selvästi avauksen tasoa nostavaa. Siinä vaaditaan sitten varmaan jo se n. 70 milliä Martinellistä. Jos ei tule ketään, niin sitten Eze ja Martinelli saavat jakaa avauksen roolin keskenään.

Mosquera tai joku muu puolustukseen on sitten toinen asia. Katsotaan nyt miten se etenee.
kuuhasen lalli

Poissa Poissa

Vastaus #188 : 09.07.2025 klo 14:55:53

Toivotaan tosiaan että laatupelaajia saadaan ostettua budjetin mukaan, mutta Martinellin myynnistä on turha unelmoida 70 miljoonaa kun omasta mielestäni arvo voisi nousta sinne 45 tai ihan max sinne 55 miltsiin minkä tranfermarketkin on antanut arvoksi.

Ei tuo nyt niin arvokas kuitenkaan ole tai esiintynyt edukseen viime kaudella, vaikka toki fanien tykkäämä pelaaja onkin.

Oma ihanneavaukseni huhujen ja kauppojen myötä olisi aikalailla tämä:

Gyökeres

Eze/Rodrygo Odegaard Saka

Rice   Zubimendi

MLS   Gabriel   Saliba   Timber

Raya

Vaihdosta sitten Eze/Rodrygo, Havertzia, Merinoa, Nwaneria, Norgaardia ja Martinellia. Erittäin hyvä ja potentiaalinen ryhmä tulevalle kaudelle, enkä näe tarvetta Maduekelle näiden hankintojen tullessa maaliin.

Eze/Rodrygo ja Nwaneri pystyvät pelaamaan tarvittaessa myös oikealla loukkaantumisten sattuessa, miksei jopa Martinelli.

Kärjessä pystyy stunttaamaan Havertz, Merino ja Rodrygo.
Taikatossut

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Arsenal

Vastaus #189 : 09.07.2025 klo 21:15:49

Eikö muita pelota, että Madueke olisikin ainoa laituri joka olisi tulossa? Eze+Madueke olisi ihan jees, mutta kun Maduekin maksaa sen jotain 50+? Rodrygosta ei ole omaan silmään oikein mitään vahvoja huhuja edes osunut enää lähiaikoina.
Arsufani

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Gunners, Three Lions

Vastaus #190 : 10.07.2025 klo 00:07:41

Eikö muita pelota, että Madueke olisikin ainoa laituri joka olisi tulossa?

No joo... Onhan tässä joutunut Artetan aikanakin pettymään näihin siirtoikkunoihin. Mutta en tiiä, optimistiminä taasen uskoo, että Berta on tuonut uutta tekemisenkulttuuria tuolle hankintapuolelle. Ei se Maduekeen (ja Gyökeresiin) jää!
maness

Poissa Poissa

Vastaus #191 : 10.07.2025 klo 00:29:37

Siis kyllähän Eze tullessaan on ihan itsestäänselvästi avauksen mies, samoin kuin Gyökeres.
Apea Metsuri

Poissa Poissa

Vastaus #192 : 10.07.2025 klo 07:15:49

Eikö muita pelota, että Madueke olisikin ainoa laituri joka olisi tulossa?

Kyllä pelottaa. Jos yksi on tulossa, sen pitäisi olla Eze.
J_Zanetti

Poissa Poissa

Vastaus #193 : 10.07.2025 klo 12:40:07

Menneistä kesistä poiketen 'deadwood' -lista ei ole nälkävuoden pituinen.

Zinchenko - £150k/viikko
Nelson -£100k/viikko - edelleen loukkaantuneena?
Vieira - £30k/viikko  
Sambi Lokonga - £52k/viikko
Gabriel Jesus - £250k/viikko

Jesus on listalla loukkaantumisten ja palkkojen takia. Mikäli viikkopalkka olisi esim. £100k niin ihan huoletta voisi odotella joululle ja toivoa loppukaudeksi ylimääräistä jokeripelaajaa. Todellinen palkka on silti ilman muuta liikaa saatuun hyötyyn nähden. Sekin myös luontaista huomioida että fysiikka oletettavasti on todella kaukana 2022 vuodesta, vaikka sinällään 1997 syntyneet eivät ole vielä iällä pilattuja.

Jonkin eilisen otsikon mukaan Carlos Cuesta olisi heti tekemässä vanhalle työnantajalleen palvelusta ja tuomassa Vieiraa Parmaan.  
k98belvi

Poissa Poissa

Vastaus #194 : 10.07.2025 klo 13:03:47

Kyllä pelottaa. Jos yksi on tulossa, sen pitäisi olla Eze.

Eivät kilpaile keskenään. Täysin eri rooli ja eri pelipaikka. Eze ei ole Sakan varamies ja Madueke ei pysty pelaamaan 8/10-paikoilla.

toivoa loppukaudeksi ylimääräistä jokeripelaajaa. Todellinen palkka on silti ilman muuta liikaa saatuun hyötyyn nähden. Sekin myös luontaista huomioida että fysiikka oletettavasti on todella kaukana 2022 vuodesta, vaikka sinällään 1997 syntyneet eivät ole vielä iällä pilattuja.

Jonkin eilisen otsikon mukaan Carlos Cuesta olisi heti tekemässä vanhalle työnantajalleen palvelusta ja tuomassa Vieiraa Parmaan.   

Eiköhän seuran toive ole, että Jesus pystyy pelaamaan vuoden alusta ja pysyisi kunnossa, jotta joku suostuisi hänet vuoden kuluttua ostamaan. En yllättäisi, vaikka lähtisi tammikuun lopussa jonnekin lainalle hakemaan pelituntumaa ja uutta nostetta uralle. Arsenalissa ei välttämättä ole juurikaan roolia tarjolla, vaikka tuollainen jokeripelaaja voisi olla mielenkiintoinen lisä. Tietenkin rosterissa pitää olla tilaa.

Fabio voisi olla kova tekijä Serie A:han. Toivottavasti Parma tai joku muu tarttuu syöttiin. Eihän tuo tavatonta olisi, että vanhasta seurasta tuodaan mukana tuttuja pelaajia.
Narttu

Poissa Poissa

Vastaus #195 : 10.07.2025 klo 13:12:32

Jos Arsenal nyt saisi vietyä maaliin Gyökeresin, Madueken ja Ezen hankinnat, niin ilman isoja (en laske Trossardia isoksi) lähtijöitä joukkue olisi saanut paljon laatua lisää leveyden kautta. Kukaan näistä ei välttämättä ole avauksen pelaaja päivästä 1 lähtien, mutta penkiltä olisi heittää laatua kehiin ja tehdä erilaisia variaatioita. Kuin, että vertaa "Trossard kärkeen ja Sterling vaihdosta". Jos Eze tulee, niin hän tuo laatua syvyyttä kolmelle eri pelipaikalle ja ei ole pakko myydä fanien rakastamaa Martinelliä, vaan Trossardin myyminen riittää, jo pelkästään hänen sopimustilanteensa takia. Madueke on sitten vaan parempi kuin Sterling ja erilainen kuin Nwaneri. Enkä tarkoita, että Nwaneri olisi huono tai riittämätön.

Sitten kun nämä kolme olisi maalissa, niin voi tarvittaessa miettiä Rodrygoa tai jotain muuta selvästi avauksen tasoa nostavaa. Siinä vaaditaan sitten varmaan jo se n. 70 milliä Martinellistä. Jos ei tule ketään, niin sitten Eze ja Martinelli saavat jakaa avauksen roolin keskenään.

Onko Arsusta tapahtumassa mitään myyntejä? Tuntuisi aika radikaalilta liikkeeltä jos hyökkäykseen tulisi Gyökeres avaukseen, sitten vielä Eze (hinta varmaan joku 70 miljoonaa?),, Madueke (50-60?), Zubimendi (oliko 60?) eikä mitään isompia myyntejä tapahtuisi.
J_Zanetti

Poissa Poissa

Vastaus #196 : 10.07.2025 klo 13:32:59

Onko Arsusta tapahtumassa mitään myyntejä? Tuntuisi aika radikaalilta liikkeeltä jos hyökkäykseen tulisi Gyökeres avaukseen, sitten vielä Eze (hinta varmaan joku 70 miljoonaa?),, Madueke (50-60?), Zubimendi (oliko 60?) eikä mitään isompia myyntejä tapahtuisi.

Trossard lienee se realistisin kenestä voidaan luopua ja saada lähelle €20m. Myös Nwanerin ja Martinellin myynti saattaa ajankohtaistua, mutta lähtökohtaisesti molemmat ovat jäämässä. Lisäksi ylläolevista 'deadwoodeista' voi joku huikea kauppamies taikoa mukiinmenevän kokonaispotin. Palkkoja siivottu Iso-Gabin ja Lewis-Skellyn jatkosopimuksista huolimatta reippaasti ja näissä voidaan kaikkinensa jäädä suht. tasoihin vaikka kaikki hankinnat toteutuisivat.

Siirtosummien nettokulutus on kyllä tuolla esittämälläsi hahmotuksella todella iso, mutta oikein kenelläkään ei tunnu olevan laadukasta kokonaiskuvaa siitä kuinka paljon Arsenal pystyisi tässä ikkunassa kuluttamaan.
Taikatossut

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Arsenal

Vastaus #197 : 10.07.2025 klo 13:52:50

Eivät kilpaile keskenään. Täysin eri rooli ja eri pelipaikka. Eze ei ole Sakan varamies ja Madueke ei pysty pelaamaan 8/10-paikoilla.

Toki näin, mutta ei ole mitenkään tavatonta, että hankinnat lopulta jää kuitenkin hieman piippuun.
veijomeri

Poissa Poissa

Vastaus #198 : 10.07.2025 klo 14:17:59

Myynneistä huolimatta rahaa pitäisi olla käytettävissä ja paljon. Kolme edellistä ikkunaa rahaa mennyt +-0 euroa ja mestareiden liigastakin tuli reippaasti yli 100miljoonaa.

Narttu

Poissa Poissa

Vastaus #199 : 10.07.2025 klo 14:49:59

Myynneistä huolimatta rahaa pitäisi olla käytettävissä ja paljon. Kolme edellistä ikkunaa rahaa mennyt +-0 euroa ja mestareiden liigastakin tuli reippaasti yli 100miljoonaa.
Juu, toki. Kolme edellistä ikkunaa on ehkä vähän tarkoitushakuinen valinta, kun kaksi niistä on tammikuun ikkunoita (yleisesti vähemmän hankintoja) ja siinä neljännessä rahaa paloi 160 miljoonaa. Pointtina nyt ehkä enemmän oli se, että faneilla ehkä yleensä on vähän liian innokas kuva mahdollisesta kulutuksesta vs mitä sitten oikeasti laitetaan menemään. Arsenal ei ole tainnut kuluttaa missään ikkunassa koskaan nettona edes 200 miljoonaa, mutta nämä ehdotetut nimet veisi kulutuksen ilman myyntejä kaiketi jo 300 miljoonan toiselle puolen.

En siis väitä, etteikö Arsenalilla olisi varaa, vaan epäilen että näin suuria kauppoja ei niin montaa yhdessä ikkunassa usein tehdä.

Sivuja: 1 ... 7 [8] 9 ... 22

Siirry: