FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
19.03.2026 klo 18:46:28 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 ... 97 [98]

Kirjoittaja Aihe: Manchester United F.C. 2025-2026 - Aikamoisen sekava on paketti  (Luettu 428442 kertaa)
1 Jäsen ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
Jynkky

Poissa Poissa

Vastaus #2425 : eilen kello 12:53:35

Porukka tuntuu unohtavan aika nopeasti mihin tehtävään Carrick hankittiin ja mitä varten?
Siihen peilaten kaveri suorittaa tuota missionia lähes täydellisesti tällä hetkellä.

Vai voiko kukaan pokerinaamalla väittää, että tämä sarjatilanne olisi ollut jotenkin selvä vielä 2kk sitten.

Ihan turha tässä on miettiä jotain pelinkehittämistä tai eteenpäin menoa. Nyt vaan se maksimitulos eli UCL takataskuun. Sen jälkeen on muiden asioiden aika.

Itse olen siinä mielessä "onnillisessa" asemassa, että minulle sopii vallan hyvin että Carrick jatkaa tai olen ihan tyytyväinen jos tilalle tulee joku muu yrittämään.

Pitkästä aikaa Manun pelejä on kiva katsella ja se jatkuva *itutus on pikku hiljaa väistymässä. Myös ennen jokaista peliä ei ole tunnetta "mitähän sontaa sieltä tänään tarjoillaan"... mikä tuli valitettavan tutuksi viimeisen vuoden aikana.
eleven

Poissa Poissa

Vastaus #2426 : eilen kello 12:54:57

Vielä olennainen esimerkki yksilön tasosta vs vaikutuksesta joukkueen tasoon: Jotkut United-kannattajat saattavat muistaa kauden 05/06 kun Alex Ferguson kesken kauden päättikin nostaa Louis Sahan avaukseen maalipörssiä johtaneen Ruud van Nistelrooyn tilalle. Fergusonin johtopäätös oli, että liikkuvampi ja aktiivisemmin peliin osallistuva Saha monipuolistaisi Unitedin peliä ja sitä kautta nostaisi Unitedin tasoa. Tuskin Fergusonkaan ajatteli, että Saha puhtaasti yksilönä olisi ollut hollantilaista parempi, mutta osana kollektiivia kyllä.

Hyvä esimerkki! Se oli hieno kevät Sahan johdolla, harmittavasti loukkaantumiset taisivat pilata lopulta pidemmän ajanjakson onnistumisen tällä kokoonpanolla.
icebox

Poissa Poissa

Vastaus #2427 : eilen kello 13:57:40

Se kuka on täällä Carrickia tai Brunoa haukkunut. Saa. Maksaa. Kalliisti.
Beth

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat

Vastaus #2428 : eilen kello 18:01:22

Porukka tuntuu unohtavan aika nopeasti mihin tehtävään Carrick hankittiin ja mitä varten?
Siihen peilaten kaveri suorittaa tuota missionia lähes täydellisesti tällä hetkellä.

Vai voiko kukaan pokerinaamalla väittää, että tämä sarjatilanne olisi ollut jotenkin selvä vielä 2kk sitten.

Ihan turha tässä on miettiä jotain pelinkehittämistä tai eteenpäin menoa. Nyt vaan se maksimitulos eli UCL takataskuun. Sen jälkeen on muiden asioiden aika.

Ennemminkin porukka katsoo tätä asiaa kahdelta eri kannalta. Eiköhän jokainen Unitedin kannattaja ole ollut tyytyväinen tähän Carrickin aikaan ja nauttinut voittamisesta. Samalla silti moni kantaa jo huolta ensi kaudesta ja ymmärtää seuran olevan isojen kysymysten ääressä viimeistään kesällä. Se on nähty jo tarpeeksi monta kertaa, ettei hetkellinen hyvä vire takaa pidemmällä jänteellä yhtään mitään. Moni on kyllästynyt pettymään.

Ainakin minusta on täysin ymmärrettävää ja toivottavaa käydä myös kriittistä keskustelua seuran ympärillä. Isossa kuvassa totuus on kuitenkin se, ettei ensi kauden valmentajasta ole mitään tietoa ja pelaajamateriaali vaatii kovaa tuuletusta. Puolen vuoden päästä voi olla asiat varsin hyvin tai ihan päin persettä.

Kiteytettynä: Carrickia voi arvioida tilaipäisluotsina, mutta ei pidä unohtaa hänen olevan yksi ehdokas pysyväksi valmentajaksi. Silloin on kriteerit aivan eri luokkaa.
Jynkky

Poissa Poissa

Vastaus #2429 : eilen kello 18:07:16

Kiteytettynä: Carrickia voi arvioida tilaipäisluotsina, mutta ei pidä unohtaa hänen olevan yksi ehdokas pysyväksi valmentajaksi. Silloin on kriteerit aivan eri luokkaa.

Tästä olen samaa mieltä, mutta en ymmärrä miksi Carrickin pitäisi nyt viedä peliä johonkin suuntaan, kun ei tiedä omastakaan jatkosta yhtään mitään. Ainoa tavoite hänellä pitää olla se UCL-paikka ja sitä vasten tehty työ = maksimaalinen tulos keinolla millä hyvänsä. Ei olisi mitään järkeä riskeerata näitä tulevia 8 peliää sen takia, että pyritään rakentamaan jotain pysyvää.

Eri asia, jos hänelle olisi sorvattu jo jatkoa.
H.Incandenza

Poissa Poissa

Vastaus #2430 : eilen kello 21:14:44

Tästä olen samaa mieltä, mutta en ymmärrä miksi Carrickin pitäisi nyt viedä peliä johonkin suuntaan, kun ei tiedä omastakaan jatkosta yhtään mitään. Ainoa tavoite hänellä pitää olla se UCL-paikka ja sitä vasten tehty työ = maksimaalinen tulos keinolla millä hyvänsä. Ei olisi mitään järkeä riskeerata näitä tulevia 8 peliää sen takia, että pyritään rakentamaan jotain pysyvää.

Eri asia, jos hänelle olisi sorvattu jo jatkoa.

Tässä on oletus, että jos carrickille annettaisiin jatkoa, sieltä esiin tulisi ihan uusi Carrick, jolla on uusi selkeä pelitapa taskussaan, jota hän alkaisi viemään eteenpäin. Joka siis eroaisi tästä nyt nähdystä. Itselläni on ainakin vahva epäilys, että se pelitapa on tässä ja nyt nähty, eikä siitä juurikaan muutu vaikka aikaa olisi enemmän. En oikein jaksa uskoa, että olisi erikseen tilapäiskoutsi Carrick ja pitkänlinjan Carrick. Tai ainakaan niin, että näillä olisi merkittävää eroa.

Ja pitää myös muistaa, että se on se tämän hetkinen peli ja pelitapa, jonka perusteella hänen jatkoaan arvioidaan. Ei joku teoreettinen Carrick 2.0. Jos tämä nähdään hyväksi ja riittäväksi pitkällä tähtäimellä niin sitten jatkoa tarjotaan.

Itse uskon, että jos tulostaso säilyy ennallaan, niin Carrick saa jatkon. Ja sen varmastikin ansaitsee. Vaikea tuolla voittoprosentilla on laittaa seuran oma mies kilometritehtaalle. Mutta itse en kovin pitkää paperia tarjoaisi.
Jynkky

Poissa Poissa

Vastaus #2431 : eilen kello 21:55:18

Tässä on oletus, että jos carrickille annettaisiin jatkoa, sieltä esiin tulisi ihan uusi Carrick, jolla on uusi selkeä pelitapa taskussaan, jota hän alkaisi viemään eteenpäin. Joka siis eroaisi tästä nyt nähdystä. Itselläni on ainakin vahva epäilys, että se pelitapa on tässä ja nyt nähty, eikä siitä juurikaan muutu vaikka aikaa olisi enemmän. En oikein jaksa uskoa, että olisi erikseen tilapäiskoutsi Carrick ja pitkänlinjan Carrick. Tai ainakaan niin, että näillä olisi merkittävää eroa.

Ja pitää myös muistaa, että se on se tämän hetkinen peli ja pelitapa, jonka perusteella hänen jatkoaan arvioidaan. Ei joku teoreettinen Carrick 2.0. Jos tämä nähdään hyväksi ja riittäväksi pitkällä tähtäimellä niin sitten jatkoa tarjotaan.

Itse uskon, että jos tulostaso säilyy ennallaan, niin Carrick saa jatkon. Ja sen varmastikin ansaitsee. Vaikea tuolla voittoprosentilla on laittaa seuran oma mies kilometritehtaalle. Mutta itse en kovin pitkää paperia tarjoaisi.

No ei noin radikaalinäkemys ole, mutta uskoisin että kyllä siellä varmaan murtautumismalleja, pelinavaamiseen liittyviä nyansseja ja puolustuspelaamista varmasti vietäisiin jollain tavalla eteenpäin mihin ei nyt lyhyen kevään aikana käytetä resursseja.

Mutta kuten aikasemmin sanoin, niin minulle sopii jatko tai uusi yrittäjä.

Ja myös Brunon jatkopahvi maistuisi enemmän kuin hyvin.

Carrick selvästi jakaa mielipiteitä ja ihan ymmärrettävää. Silti kaikki tilastot ovat hänen puolellaan.
Giggs82

Poissa Poissa

Vastaus #2432 : tänään kello 00:59:25

Välillä tuntuu, ettei mikään vaihtoehto ole hyvä vaihtoehto. Jos on vähän kokemattomampi valmentaja joka tuo tuloksia niin ei uskota "oikeaan" osaamiseen vaan pidetään suonenvetona. Sitten taas jos tuodaan iso nimi sisään ja tämä epäonnistuu niin valitetaan kuinka pelkän nimen perusteella palkattiin. Itse olen vähän sitä mieltä, että tulosten pitää ratkaista. Ei nimi valmentajan kuvitteellisen paidan selässä.

Ratkaisu epäilemättä olisi myös johdolle helpompi jos vikat pelit menisi vähän vihkoon ja olisi hyvä syy ottaa uusi ukko tilalle. Mutta toisaalta jos tulosta tulee myös näissä viimeisissä otteluissa nyt nähdyllä tahdilla, niin en oikein keksi veruketta millä vaihtaa käskijää. Paitsi jos on joku oikeasti varma vaihtoehto tarjolla. Joita ei toki ole Manun perämisessä nähty tässä viimeisen reilun vuosikymmenen aikana. Jonkun Ancelottin kohdalla voisin tämän ymmärtää. Paljon esille heitetyistä nimistä esimerkiksi Tuchel ei ole lainkaan niin varma valinta mitä sen annetaan ymmärtää olevan. Eihän tämä ole juuri missään vuotta tai kahta pidempään viihtynyt, tai haluttu pitää. Trivagon mies taasen ei ole Manuun ikipäivänä tulossa. Pep luonnollisestikin selkeä sama. Joku Glasner kiitos ei. Mielummin Carrickilla.

Itse en vaan keksi hirveästi valmentajia joille ei voisi sanoa ei. Don Carlo on yksi niistä harvoista.
Valonheitin

Poissa Poissa

Vastaus #2433 : tänään kello 06:51:29

Eihän päätös tule olemaan mitenkään helppo ja Sikariporras joutuu pohtimaan valmentajakysymystä pitkään ja hartaasti.

Kritiikkiä tulee Carrickin kanssa ja ilman, sehän on selvää. Itse en osaa kaivaa tässä asiassa oikein poteroa, mistä huudella. Luotetaan johdon prosesseihin, jotka toivottavasti ovat edellisiä vuosia johdonmukaisempia.

Kunhan valintaperusteet eivät ole vastaavia, niin olen tyytyväinen:

https://youtu.be/A0l3Fum29xA?si=VUrKkRfPs-jsYpEx

Utelias Vili

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RB Leipzig

Vastaus #2434 : tänään kello 09:05:40

Jonkun Ancelottin kohdalla voisin tämän ymmärtää. Paljon esille heitetyistä nimistä esimerkiksi Tuchel ei ole lainkaan niin varma valinta mitä sen annetaan ymmärtää olevan. Eihän tämä ole juuri missään vuotta tai kahta pidempään viihtynyt, tai haluttu pitää. Trivagon mies taasen ei ole Manuun ikipäivänä tulossa. Pep luonnollisestikin selkeä sama. Joku Glasner kiitos ei. Mielummin Carrickilla.

Itse en vaan keksi hirveästi valmentajia joille ei voisi sanoa ei. Don Carlo on yksi niistä harvoista.

Ancelotti taitaa olla kiinni 2030 asti ja Tuchel 2028 asti, joten lienevät pois kuvioista.

Itse en osaa kaivaa tässä asiassa oikein poteroa, mistä huudella. Luotetaan johdon prosesseihin, jotka toivottavasti ovat edellisiä vuosia johdonmukaisempia.

Juuri johdon antamien lausumien takia en jaksa uskoa Carrickin mahdollisuuksiin.

Lainaus
Ratcliffe said: "I think recruitment in the modern game is critical..

"So when I was talking about being best in class in all aspects of football, recruitment is clearly top of the list. I'm more thinking about getting recruitment in a good place in the future."
"So our thinking is all about how we become first in class in recruitment going forward.

Carrick ei olisi millään mittareilla best in classia, paitsi taloudellisesti. Kirjoitusteni perusteella saattaa vaikuttaa siltä, että olisin pahastikin Carrickia vastaan, mutta kontekstissa näin ei tietenkään ole. Jos Enrique, Nagelsman yms muut huippu-ukot sanovat ei, niin jäljelle jääneistä arvoista voidaan minun puolesta nostaa ihan hyvin Carrickin nimi ennen Iraolaa tai De Zerbiä. Emeryn kanssa olisi ehkä vähän jo nieleskeltävää, jos hää olisi kiinnostunut.

Giggs82

Poissa Poissa

Vastaus #2435 : tänään kello 12:03:37

Onkos tämä Nagelsmann nyt edes mikään todistetusti eliittivalmentaja? Ei sillä, etteikö isoja pestejä olisi lyhyellä urallaan jo saanut. Mutta jotenkin tuntuu, että joidenkin valmentajien kohdalle vaan luodaan hype vaikka näytöt lopulta ovat vielä aika köykäisiä. Bayernistakin tuli potkut. En sano, että näissä paljonkaan yhteistä valmentajina olisi, mutta tulee hieman Amorim mieleen. Hänkin oli hehkutettu nuorehko nimi ennen kuin Manchesteriin tuli. Ilmeisesti Nagelsmannilla oli jotain eripuraa pelaajienkin kanssa Munchenissa. Olisin hieman huolissani tuosta kun tuntuu, että Manulla alkoi kulkea sen jälkeen kun paikalle tuli valmentaja joka tulee pelaajien kanssa hyvin toimeen. Sitä riskiä ei todellakaan voi ottaa, että sukset on ristissä alta aikayksikön. Viime vuosien perusteella tämä joukkue on hyvinkin riippuvainen ilmapiiristä.

Ja noin yleisesti, en hyvinkin tuoreessa muistissa olevista syistä katselisi ketään valmentajaa joka tykkää peluuttaa kolmea topparia.
Utelias Vili

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RB Leipzig

Vastaus #2436 : tänään kello 12:53:24

Onkos tämä Nagelsmann nyt edes mikään todistetusti eliittivalmentaja?
....
Ja noin yleisesti, en hyvinkin tuoreessa muistissa olevista syistä katselisi ketään valmentajaa joka tykkää peluuttaa kolmea topparia.

Onko hää elitiittivalmentaja, riippunee paljon kontekstista, mutta historiallisesti ei ole. Nykyään valmentavista jos joku ranking tehtäisi, niin lienee aika korkealla.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö Nagelsman nimenomaan ole taktisesti hyvinkin joustava? Ite oon ainaki tykänny aina siit pallosta mitä hänen jengit pelaa.

Lainaus
Julian Nagelsmann is renowned for his tactical adaptability, frequently switching between 3-5-2, 4-2-3-1, 3-4-2-1, and 4-2-2-2 formations. His systems emphasize high-intensity pressing, central attacking overloads, and fluid positional rotation, often utilizing fullbacks as wingers and inverted wingers to dictate play through the center.

Saksa pelaa tuolla 4-2-3-1 niinkö Carrick nyt ja sama formaatio oli tilastojen mukaan käytössä myös Bayernissa.
https://www.transfermarkt.com/julian-nagelsmann/leistungsdatenDetail/trainer/8402
Tuosta listasta saanee jotain suuntaa siitä.

Hoffenheimissa ja Leipzigissä oli kyllä kolmen linja myös käytössä, mutta oletan että se sopi sen joukkueen pelaajistolle paremmin.
« Viimeksi muokattu: tänään kello 12:56:50 kirjoittanut Utelias Vili »
Lord Bendtner

Poissa Poissa

Vastaus #2437 : tänään kello 12:57:32

Nagelsmannin potkut Bayernissa olivat enemmän sisäistä politiikkaa ja yksi Bayernin viime aikojen pahimpia mokia. Jos Bayern ei olisi tuota mokaa tehnyt eli korvannut Nagelsmannia Tuchelilla niin uskon vahvasti että Bayern olisi voittanut mestaruuden myös 23-24. Tuchelin alaisuudessa Bayernin peli meni aikamoiseksi kuraksi. Et jos Bayernissa tehdystiä edesottamuksista haluaa mallia ottaa Nagelsmann on valovuoden edellä Tuchelia, jonka alaisuudessa Bayern oli varmaan huonoin Bayern viimeiseen 15 vuoteen.

Sitä toki saa kyseenalaistaa että onko Nagelsmann eliittivalmentaja, mutta hyviä tuloksiahan tuo on saanut aikaan aika lailla kaikkialle mihin on mennyt. Jos Bayernissa ei olisi joutunut sisäisen politiikan pelinappulaksi, niin olisi todennäköisesti aika paljon enemmän palkintokaapissa täytettä. Ja kuka tietää mitä EM-kisoissa olisi käynyt jos niissä kisoissa ainoa Espanjan kanssa samalla tasolla operoinut joukkue ei olisi joutunut röyhkeän ja aika ratkaisevan tuomarivirheen uhriksi.

Sivuja: 1 ... 97 [98]

Siirry: