Kysymys, mihin en ole itse huomannut tulleen mitään tietoa. Voi siis olla jo tehty, mutta pienestä etsinnästä huolimatta, en ole vastausta löytänyt.
Onko kukaan ihminen, ei seura, nostanut kättä pystyyn virheen merkiksi? Kantanut vastuun ja esim. Eronnut tai etsinyt rahaa isosti tai jotain muuta? Tapoja kantaa vastuu on useita, ei aina pelkästään eroaminen/erottaminen.
Tuntuu että nyt tuetaan vaan, koska JyPK ja naisfutis. Mikä ei väärin ole, jos niin kokee... Mutta, pelastaako tämä vain lyhyen hetken. Ja ollaan taas samassa tilanteessa vaikka ensi kaudella?
Toivottavasti löytyy pelastaja/pelastajia, on nimittäin hieno seura kyseessä.
Vastataan kun asiallisesti pyydetään.
Syyllisten etsintä on toki aina parasta hupia. En sitten tiedä keheen se tulisi tällä kertaa kohdistaa. Kun talousongelmista uutisoitiin niin lähinnä myyntipuoli siinä nostettiin esiin. Ja en yhtään epäile, etteikö siinä olisi ns. epäonnistuttu, toki millaisin tavoittein sitä tehtiin. Liekö Suomessa yhtään naisfutisseuraa, joka vielä saisi merkittävästi tuloja näistä firmasopimuksista. Jos tavoitteet oli realistiset eikä niihinkään päästy niin on toki epäonnistuttu, mutta rehti epäonnistuminen ei minusta ole syy rovion sytyttelyyn.
Tässä ajanhetkessä merkittävän tulon saanti yrityspuolelta on erittäin vaikeaa ja kuten mainittua, naisfutispuolella varmasti erityisen haastavaa. Menneisyyden miehet ovat yhä usein päättäjiä ja omistajia yrityksissä, sekä ohjaamassa mihin sitä rahaa käytetään. Jyväskylässä toki ei rahaa ole tavannut irrota miesfutispuolellekaan.
Talouspuolella selvästi epäonnistuttu, mutta ei minulla ole sellaisia tietoja, että voisin arvioida missä se suurin virhe on tapahtunut ja onko se sellainen, joka olisi miten helposti ollut vältettävissä. Eli onko jokin tietty syyllinen osoitettavissa.
Odotan ja oletan tottakai, että tekijät todellakin nyt kaivavat jokaisen kannon alisen ja tekevät kaikkensa tilanteen paikkaamiseksi. Siksi kai he ovat rooleihinsa halunneet/suostuneet, tekemään asioita.
Hyvä, että tiedostat ettei eroaminen ole aina se ratkaisu, se on joskus helppo ratkaisu, mutta onko se oikeasti vastuunkantoa. Yhdistystoimintaan ei tapaa tekijöitä yleensä muutenkaan olevan jonoksi asti niin eroaminen ei välttämättä palvelisi ketään tai mitään.
Kukin tukee millä motiivein tukee. Minä tuen, koska välitän seurasta, joukkueesta ja pelaajista. Koska JyPK on tuonut valtavasti sisältöä elämääni ja varsinkin elämäni kesiin jo yli kaksikymmentä vuotta. Ja kesä ilman JyPKin pelejä olisi todella ankea. Lisäksi minulla on vielä uskoa siihen, että kunhan tästä ensimmäisestä isosta kuopasta selvitään niin jatkoa ja tulevaisuutta pystytään rakentamaan paremmin.