FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
03.08.2025 klo 01:11:15 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle.

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: 1 ... 8 [9] 10 ... 12

Kirjoittaja Aihe: Puoli vuotta Englannissa  (Luettu 17575 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
SSL20

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, Liverpool, Pioneeriryhmä ja Hämeenlinna

Vastaus #200 : 07.10.2007 klo 19:55:26

Ai Irlannissaki näkee Celticin paitoja? Ethän vaan kuseta? Heureka!  ::)

No joo joo, tiedetaan... Mutta yllatyksekseni huomasin enemman Man Unitedin ja Liverpoolin kuin Celticin paitoja...
lasse11

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: itäinen taivas

Vastaus #201 : 08.10.2007 klo 05:04:30

Ja sitten viela huomio Irlannin reissulta. Muutaman paivan huomioiden perusteella mieshuoraus on siella ainakin yhta yleista kuin Suomessa. Man Utd, Liverpool, Celtic, niiden paitoja nakee, ei paikallisten. Ja paikallisten kanssa jutellessakin ensimmaisena naytetaan Man Unitedin virallista fan club -korttia, tms... Dublinin lisaksi kavin jossain pikkukylan pubissa toisella rannikolla Limerickin lahella, siella oli sellaista aitoa irlantilaista pubimeininkia, ei todellakaan mikaan turistipaikka.

Celtic katolisen veljeyden ja Skotlantiin muuttaneiden irlantilaissiirtolaisten seurana, ManU = Roy Keane.

Samipoolin suhteen Anfield on nimetty irlantilaisen papin mukaan mutta sekä Pool että £verton ovat protestanttisen keskiluokan perustamia. Irlantilaisia on kuitenkin muuttanut Merseysiden seudulle niin paljon että Liverpoolin molemmat seurat ovat saaneet saastaisen protestanttimenneisyytensä anteeksi vaikka Evertonilla taitaa yhä olla läheisemmät suhteet Celticiin ja Poolilla taas Rangersiin.
« Viimeksi muokattu: 08.10.2007 klo 05:11:18 kirjoittanut lasse11 »
Vanja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Punainen on värimme!

Vastaus #202 : 08.10.2007 klo 09:33:45

Samipoolin suhteen Anfield on nimetty irlantilaisen papin mukaan mutta sekä Pool että £verton ovat protestanttisen keskiluokan perustamia. Irlantilaisia on kuitenkin muuttanut Merseysiden seudulle niin paljon että Liverpoolin molemmat seurat ovat saaneet saastaisen protestanttimenneisyytensä anteeksi vaikka Evertonilla taitaa yhä olla läheisemmät suhteet Celticiin ja Poolilla taas Rangersiin.

Melkoista potaskaa! LFC ja Celtic ovat veljes-seuroja samasta kannatushymnistä alkaen. Anfieldin ympärillä myydään monissa kojuissa Celticin huiveja joko yksistään tai Liverpoolin kanssa 50-50 jaettuja. Celticin fanit mm. viime vuonna rakensivat katsomoonsa mosaikin kunnioittamaan Hillsboroughin uhreja.
kuusysi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajalauma

Vastaus #203 : 08.10.2007 klo 11:43:44

Hyvää raporttia, iso  Ylos SSL:lle! Vähän jopa kateellinen kun itse en ole 300 kilometriä lähempänä koskaan asunut, ja nyt taas vähän kauempana... Pitäisi tulla taas poikkeamaan kun muutama vuosi vierähtänyt edellisestä visiitistä.

lasse11

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: itäinen taivas

Vastaus #204 : 08.10.2007 klo 11:47:40

Melkoista potaskaa! LFC ja Celtic ovat veljes-seuroja samasta kannatushymnistä alkaen. Anfieldin ympärillä myydään monissa kojuissa Celticin huiveja joko yksistään tai Liverpoolin kanssa 50-50 jaettuja. Celticin fanit mm. viime vuonna rakensivat katsomoonsa mosaikin kunnioittamaan Hillsboroughin uhreja.

Ei toi ainakaan mikään historiallinen perinne ole, korkeintaan jotain Merseysiden irlantilaiskolonnan juonittelua.
takkamakkara

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: nirvana ja kaikki tanssittavat

Vastaus #205 : 08.10.2007 klo 11:49:49

Takalaisille ma olen true red, ihan sama mita suomalaiset siihen sanoo.
:D
kuusysi

Poissa Poissa

Vastaus #206 : 08.10.2007 klo 11:57:56

Ei toi ainakaan mikään historiallinen perinne ole, korkeintaan jotain Merseysiden irlantilaiskolonnan juonittelua.

Liverpool pelasi Celticiä vastaan Cup-voittajien cupissa kaudella 1965-66. Ihan tarkkaa tarinaa en muista, mutta ensimmäisessä osaottelussa Glasgow'ssa oli jotain hulinaa. Tästä johtuen/huolimatta toisessa osaottelussa Liverpoolissa kotifanit ottivat Celticin vastaan erittäin ystävällisesti. Tähän saattoi liittyä joku toinen ikävä tapaus joka olisi saanut molempien joukkueiden fanit tuntemaan jonkinlaista yhteenkuuluvuutta, mutta en nyt muista tuota tarkemmin eikä kerkiä googlaamaan.

Pahoittelut epätarkasta selvityksestä mutta ajankohdasta olen ainakin varma...
Vanja

Poissa Poissa

Vastaus #207 : 08.10.2007 klo 12:05:59

Jokaisessa Liverpoolin pelissä kuultava "Fields of Anfield road"-hymni on alunperin Celticin värssy ja se on kaiketi kulkeutunut Kop-hyminksi juuri tuon 65-66 cup-voittajien cupin välierän jälkeen (Celtic voitti ekan pelin kotonaan 1-0 ja LFC toisen 2-0 Anfieldillä).

Lisäksi Hillsboroughin tragedian jälkeen joukkueet Celticin aloitteesta pelasivat hyväntekeväisyys-ottelun jonka tuotto meni uhrien omaisille.
Karl Wanker

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: ManU, Liverpool, Chelsea, ManC, Real Madrid, Barca

Vastaus #208 : 08.10.2007 klo 18:58:12

Huh, huh. "Support your local football team."

...ei mulla muuta.
BlueForce

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampereen futiksen väärin ymmärretty ylpeys RIP

Vastaus #209 : 08.10.2007 klo 21:12:55

Aivan järkyttävä topicci.  >:( Mutta minkä mieshuora luonteelensakkaan voi.  :( Vaikka olen hyvin empaattinen ihminen en millään pysty samaistumaan mieshuorien futisajatusmaailmaan. Jonkun vtun haisevan ulkomaalaisen satamakaupungin miljoonajengiä kannatetaan housut märkinä. Mutta ei mitään kukin taaplaa tyylillään.
niftan

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Helsingin Jalkapalloklubi

Vastaus #210 : 08.10.2007 klo 21:18:45

Mieshuoraus on kyllä kummallinen ilmiö. Kuka ihme haluaa mieluummin ruokkia naapurin koiraa kuin omaansa?
Lazy Town

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FCK

Vastaus #211 : 08.10.2007 klo 21:23:36

Mieshuoraus on kyllä kummallinen ilmiö. Kuka ihme haluaa mieluummin ruokkia naapurin koiraa kuin omaansa?

Minä ainakin ampuisin naapurin koiran jos se purisi minua.
Azazello

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Melchester Rovers

Vastaus #212 : 08.10.2007 klo 21:40:49

Mieshuoraus on järkyttävä ilmiö.
ChievoVerona

Poissa Poissa

Vastaus #213 : 08.10.2007 klo 21:47:32

jos mieshuorat olisivat koiria, ampuisitko naapurisi koiran vai oman ???
kuusysi

Poissa Poissa

Vastaus #214 : 09.10.2007 klo 01:04:11

Ihme ruikutusta taas. Onko se nyt ihme että jotkut huomaavat että elämää on myös Tampereen/Helsingin/Jyväskylän/Hauhon ulkopuolella? Ulkomailla käyminen/asuminen rikastuttaa elämää kummasti, ja sen jälkeen kotimaakin tuntuu taas paljon tuoreemmalta kuin jos kävisi siinä samassa vitun paikallisessa 40 vuotta putkeen valittamassa. Ja varsinkin tämän topicin luojaa tuskin voi syyttää oman kaupungin seurojen hylkäämisestä koska ainakin minun käsitykseni mukaan Liverpoolin fanituksen lisäksi suomalaisen kotikaupunginsa futis on myös lähellä hänen sydäntään.

kuusysi

Poissa Poissa

Vastaus #215 : 09.10.2007 klo 01:04:54

Aivan järkyttävä topicci.  Mutta minkä mieshuora luonteelensakkaan voi.  :( Vaikka olen hyvin empaattinen ihminen en millään pysty samaistumaan mieshuorien futisajatusmaailmaan. Jonkun vtun haisevan ulkomaalaisen satamakaupungin miljoonajengiä kannatetaan housut märkinä. Mutta ei mitään kukin taaplaa tyylillään.

Empaattinen?  :D  :keskari: 
ChievoVerona

Poissa Poissa

Vastaus #216 : 09.10.2007 klo 11:04:03

Topiikin aloittaja on tulossa myös Suomi-Espanja matsiin :) Ylos
JTR

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KISSA KAHVIO

Vastaus #217 : 09.10.2007 klo 11:37:10

Topiikin aloittaja on tulossa myös Suomi-Espanja matsiin :) Ylos
Silloin ei taida olla poolin peliä... ::)
ChievoVerona

Poissa Poissa

Vastaus #218 : 09.10.2007 klo 11:39:02

Eikä FC Hämeenlinnan :) Ylos
Vanja

Poissa Poissa

Vastaus #219 : 09.10.2007 klo 11:39:27

El Niño Espanjan paidassa Ylos
SSL20

Poissa Poissa

Vastaus #220 : 09.10.2007 klo 17:55:51

Mutta en reissun takia voi olla Liverpoolissa derbyn aikaan, se on erittain suuri uhraus. Vaikken paasis matsiinkaan, niin just Liverpoolissa haluaisin olla juuri tuon pelin aikaan. No reissun syyhan on tietysti ristiaiset, eika Suomen matsi, mutta aika neuvotteluja sain kayda, etta paasen lentamaan jo keskiviikkona. Ja jos olisin yhtaan voinut vaikuttaa, niin mika tahansa muu viikonloppu olisi ollut mieleisempi ajankohta ristiaisille.

Ja mua tosiaan tuskin kauheasti kannattaa syytella, vaikka taalla olenkin. Ma olen Hameenlinnassa varmasti yksi eniten jalkapallon perassa reissaavista, siis nimen omaan kotimaisen fudiksen perassa. Ja reissaisin enemmankin, mutta on se myos rahakysymys. Joskus olen saanut houkuteltua jopa muita ihmisia mukaan. Lisaksi olen tehnyt vapaaehtoistyota suomalaisen jalkapalloilun hyvaksi, joten iniskaa jostain oikeasta asiasta, jos on pakko inista.
JTR

Poissa Poissa

Vastaus #221 : 09.10.2007 klo 18:01:37

Ja mua tosiaan tuskin kauheasti kannattaa syytella, vaikka taalla olenkin. Ma olen Hameenlinnassa varmasti yksi eniten jalkapallon perassa reissaavista, siis nimen omaan kotimaisen fudiksen perassa. Ja reissaisin enemmankin, mutta on se myos rahakysymys. Joskus olen saanut houkuteltua jopa muita ihmisia mukaan. Lisaksi olen tehnyt vapaaehtoistyota suomalaisen jalkapalloilun hyvaksi, joten iniskaa jostain oikeasta asiasta, jos on pakko inista.
Juuri puppeleiden huoraaminenhan on oikea asia, mistä voi ja pitääkin inistä. Ylos
SSL20

Poissa Poissa

Vastaus #222 : 09.10.2007 klo 18:17:01

Juuri puppeleiden huoraaminenhan on oikea asia, mistä voi ja pitääkin inistä. Ylos

Mutta ma nyt en ymmarra, etta mika siina sua hairitsee, ainakaan mun tapauksessa? Ma en todellakaan dissaa Suomifudista ja tuen seka oman kaupunkini jalkapalloilua, etta kannatan omaa maajoukkuettamme. Anteeksi nyt, jos en jata joukkuetta, jota olen kannattanut suunnilleen yhta kauan kuin seurannut jalkapalloakin. Ja ma en olis kuningaslajia edes loytanyt, ellen olis noita Euroopan peleja telkkarista alkanut katsoa, jolloin en myos kotimaassa jalkapalloa kavisi katsomassa, olisin edelleen vain taysi kendoslut...
grönvit

Poissa Poissa

Vastaus #223 : 09.10.2007 klo 18:26:37

olisin edelleen vain taysi kendoslut...
:D Ylos
JTR

Poissa Poissa

Vastaus #224 : 09.10.2007 klo 18:43:30

Jos et oo vielä huomannu, niin sanottakoon ettei FutisForumilla eikä täällä kannata ottaa kaikkea spämmiä tosissaan eikä etenkään itteensä.

Toivottavasti tämä tieto helpotti edes vähän.

Sivuja: 1 ... 8 [9] 10 ... 12

Siirry: