Aanri
Poissa
Suosikkijoukkue: Atlante
|
 |
Vastaus #325 : 15.11.2007 klo 18:17:02 |
|
Ja joku täällä vertaili JYPin lipunhintoihin. Sinne maksaa opiskelijaseisomalippu 6 €, jolla pääsee jo ihan hyville paikoille. JJK:lla vastaava lippu on 8 €, jolla toki pääsee istumaan.
+ jypilläkin vastustajakohtaisia korotuksia hintoihin. JJK:lla opiskelijalipun hinta alkaa olla kipurajalla ja kausikorteista opiskelijat eivät tosiaan saa ollenkaan alennusta. Muille hinnat vielä menettelevät, tosin suuria korotuksia ei kyllä ole enää varaa tehdä. Edit: JJK:ta ei välttämättä kannattaisi vertailla veikkausliigaseuroihin, koska osalla näistä on varsin reilusti kapasiteettia. JJK:lla puolestaan on tarjota kohtuulliset olosuhteet ainoastaan 2000 katsojalle.
|
|
« Viimeksi muokattu: 15.11.2007 klo 20:59:35 kirjoittanut Aanri »
|
|
|
|
|
niftan
Poissa
Suosikkijoukkue: Helsingin Jalkapalloklubi
|
 |
Vastaus #326 : 15.11.2007 klo 18:47:32 |
|
Toki se penkkipaikka Finskin aurinkokatsomossa on ziljoona kertaa parempi kuin paikka Harjun pääkatsomossa...
Itse henkilökohtaisesti en pidä joukkueeni kotistadionista yhtään. Loiviin katsomoihin on tottunut, mutta edelleen Finski on käsittämätön tuulitunneli, josta äänikin karkaa ympäristöön, puhumattakaan loppusyksyn peleistä tuulisella säällä... Finski on muuten käsittääkseni jo maksettu, joten se ei lipunhintoihin vaikuta. Voi miksei Bollikselle voitu rakentaa kunnon puurakenteista reunustettua stadionia...
|
|
|
|
ras
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS
|
 |
Vastaus #327 : 15.11.2007 klo 19:33:01 |
|
Edit: JJK:ta ei välttämättä kannattaisi vertailla veikkausliigaseuroihin, koska osalla näistä on varsin reilusti kapasiteettia. JJK:lla puolestaan on tarjota kohtuulliset olosuhteet ainoastaan 2000 katsojalle.
Hmm... KuPSilla 2700:lle. Loput seisovat missä sattuu. Tosin näille 2700:lle onkin tarjolla kuppipenkit, katto jne. 12/8 eurolla.
|
|
|
|
Turilas
Poissa
Suosikkijoukkue: JJK ja Huuhkajat
|
 |
Vastaus #328 : 15.11.2007 klo 19:47:39 |
|
JJK:lla opiskelijalipun hinta alkaa olla kipurajalla. Ja ei taida olla tuossa kausarissa mitään opiskelija-alennusta. Mielestäni opiskelija-alennus saisi aina olla 50 % luokkaa eli kausari hintaan 65 € ja kertalippu 5 €. Sen verran persaukista opiskelijan elämä on ja veikkaan että suurin osa hc-kannattajista (kannattajaryhmiin kuuluvista etc.) on nimen omaan opiskelijoita. Olisi lutuuriteko noudattaa VR:n linjaa futiksen pääsylipuissa. Itse en tosin ole opiskelija enää - onneksi - ja maksan mielelläni 90-110 egee JJK:n kausarista.
|
|
|
|
Barcode Rolle
Poissa
|
 |
Vastaus #329 : 15.11.2007 klo 20:10:57 |
|
toivottavasti jjk nähdään pian liigassa 2009? hyviä hankintoja ainakin tehnyt 
|
|
|
|
jaja
Poissa
|
 |
Vastaus #330 : 15.11.2007 klo 20:11:52 |
|
Yllättävän halvallahan kausari lähtee, odotin jotain 200-250 egee. Mokoma satanenhan nyt löytyy kaikkien fikkasta 
|
|
|
|
erkka petäjä
Poissa
|
 |
Vastaus #331 : 15.11.2007 klo 20:35:55 |
|
Itekin tunnen hyvin opiskelijan budjetin, mutta edelleenkin fakta on, että ei niillä kuusieuroisilla makseta Jypissä Immosen palkkoja eikä JJK:ssa Adyn, Tunden ja kumppaneiden liksoja. Valtio tuskin maksaa JJK:lle sitä puolikasta lipusta minkä se maksaa VR:lle..
Kaikki kunnia HC faneille joista suuri osa lienee opiskelijoita, mutta liigatason seura vaatii liigatason liikevaihdon. Massia kuitenkin löytyy yrityksiltä ja tuulipukuväeltä ja ne on saatava mukaan jos meinaa tavoitteisiin päästä. Tämä saattaa myös tarkoittaa sitä että osa yleisöstä taputtaa vain kulmapotkuissa jne. mutta ei opiskelevien diehardien vähillä rahoilla mennä puusta pitkään.
Itsekin olen opiskelijoiden tukemisen kannalla ja ehdottomasti seuran pitäisi tukea kaikilla tavoin kannattajatoimintaa myös esim vieraspelireissujen suhteen jne.
Vakava kysymys siis niille joille tuo kyseinen hinta on liian kallis: kannatatteko jatkossakin mielummin symppistä alasarjan amatööriporukkaa jonka peleissä on halvat liput vai annatteko tuen seuran valitsemalle kunnianhimoisemmalle linjalle jossa pyritään pistämään seuran taustat (budjetti) sille tasolle, että Harjulla voidaan jatkossa nähdä tasokasta peliä korkeimmalla sarjatasolla?
Itse olen maksanut yhdestä jalkapallopeliin kertalipusta tuon kausikortin hinnan eli ei se nyt ihan suhteettoman kalliilta tunnu ainakaan niin kauan kun rahalle saa vastinetta. Kiekkomatsien kertaliput kyllä pistää miettimään useampaan kertaan viitsiikö perusväsynyttä runkosarjavääntöä mennä katsomaan eli omalla kohdalla kipuraja menee varmaan sitten siellä paikkeilla.
..enkä muuten ole mitään rahamiehiä, tarkoitus ei ole pullistella. Pointtini on siinä, että kuten aina, laadusta joutuu vähän enemmän maksamaan. Itse olen tyytyväinen seuran kehitykseen.
|
|
|
|
jaja
Poissa
|
 |
Vastaus #332 : 15.11.2007 klo 20:40:24 |
|
Hyvähän se on kun massia, taidat olla granista..... 
|
|
|
|
Babbit
Poissa
Suosikkijoukkue: FC JJK, Galatasaray S.K
|
 |
Vastaus #333 : 15.11.2007 klo 23:27:05 |
|
Kyllä erkka puhui ihan asiaa. Seura tarvitsee eteenpäin mennäkseen maksavia katsojia. Kaikkihan me haluaisimme nähdä JJK:n väreissä kaikki Euroopan parhaat pelaajat kahden euron pääsymaksulla, mutta yhtä lailla kaikki me tiedämme ettei se ole todellisuutta. Jotta seura kasvaa, se tarvitsee ne maksavat kasojat joilla sitä touhua voidaan perustella myös niille kuuluisille sponsoreille. Ei me voida olettaa, että yritykset ovat tyrkyttämässä omia rahojaan pelkkää hyvyyttään. Kyse on siitä, että he ostavat näkyvyyden niiden fanien silmissä ja mielissä.
Seura on nyt tehnyt oman panostuksensa menestykseen, Ady, Wusu, Viren jne.. Tämä tarkoittaa sitä, että 'tosi fanin' on tehtävä oma panoksensa. En ota kantaa mikä se panos on, mutta minusta on vähän tyhjän puhumista valittaa samalla suulla kalliita lippuja ja toivoa menestystä.
Seura tekee oman osansa ja fanit tekee omansa. Käy katsomassa pelejä jos vain pystyvät.
|
|
|
|
Azazello
Poissa
Suosikkijoukkue: Melchester Rovers
|
 |
Vastaus #334 : 16.11.2007 klo 01:30:42 |
|
Vakava kysymys siis niille joille tuo kyseinen hinta on liian kallis: kannatatteko jatkossakin mielummin symppistä alasarjan amatööriporukkaa jonka peleissä on halvat liput vai annatteko tuen seuran valitsemalle kunnianhimoisemmalle linjalle jossa pyritään pistämään seuran taustat (budjetti) sille tasolle, että Harjulla voidaan jatkossa nähdä tasokasta peliä korkeimmalla sarjatasolla?
Sekä että. Parempi kysymys voisi olla, kuinka moni viime kaudella JJK:n peleissä käymään alkaneista kävisi vieläkin peleissä, jos jostain syystä oltaisiinkin joku kausi lähitulevaisuudessa taas kakkosessa. Viime kädessä mulle on sarjataso ihan sama, joskin tietysti toivon että muutaman kauden sisällä olisi paikka Veikkausliigassa vakiinnutettu. En minä ainakaan aio matseissa käyntiä vähentää vaikka hinnat nousisivatkin. Kunhan nyt tuon ilmi harmistumistani tämän kallistumisen suhteen - JJK:n liput ovat olleet jo pitkään melko hintavia sarjatasoon nähden muutenkin. Totta on se, että seura on antanut signaalin myös kannattajien suuntaan satsaamalla rutkasti, josta toki olen iloinen. Terveisiä myös JJK:n sivujen Toimitukselle, että ihan mielenkiintoinen veto oli poistaa tuolta gallupistanne tuo mun kommenttini, jossa ei ollut mitään epäasiallista ketään kohtaan tai edes kritiikkiä lippujen hinnoista. Sen sijaan kaiken maailman "kaikki vitun valittajat" - kommentteja ei nähdä asialliseksi poistella. Tässä keskusteluilmapiirissähän ei sinällään ole mitään uutta, kun ei voi yhtään kritiikkiä esittää ilman että pravda tunkee esiin joka puolelta.
|
|
|
|
DAF
Poissa
Suosikkijoukkue: M. Deianov ja Reilu-Jonin perintö
|
 |
Vastaus #335 : 16.11.2007 klo 08:54:11 |
|
Itse olen maksanut yhdestä jalkapallopeliin kertalipusta tuon kausikortin hinnan eli ei se nyt ihan suhteettoman kalliilta tunnu ainakaan niin kauan kun rahalle saa vastinetta.
Itse olen maksanut eurooppalaisen huippusarjan pelin kertalipusta neljä vuotta sitten kolmisen euroa.
|
|
|
|
niftan
Poissa
Suosikkijoukkue: Helsingin Jalkapalloklubi
|
 |
Vastaus #336 : 16.11.2007 klo 09:06:00 |
|
Jo se on helvetti ettei jengi halua tukea omaa joukkuettaan... Itseäni ärsyttää suunnattomasti suomalaisten yleinen asenne jalkapallokannatusta kohtaan - suomalainen vaatii huippujalkapalloa, mutta ei itse ole valmis millään tavalla olemaan mukana rakentamassa kehitystä kohti sitä. Huippujalkapalloa pitäisi saada ilmaiseksi ja menestystä pitäisi tulla heti. Hitto, ei ne Manchester Unitedin pystitkään tyhjästä ole tulleet. Kyllä siihen on vaadittu paitsi seuralta paljon työtä, myös kannattajilta tukea. Kyse on osallistumisesta ja siitä, että rakennetaan yhdessä menestys. Joukkue ei ole mitään ilman kannattajiaan. Osallistukaa, ruojat!
|
|
|
|
Eiccu
Poissa
|
 |
Vastaus #337 : 16.11.2007 klo 10:50:30 |
|
Toki kannattajilta voi vaatia seuran tukemista, mutta kyllä opiskelijoille voisi nuo kausarit puoleen hintaan olla. 110e on kumminkin yli puolet siitä rahasta mitä opintotuesta jää elämiseen kuukaudessa vuokran jälkeen. Pitää olla todella fanaattinen kannattaja jos elää pelkällä opintotuella (tällaisiakin on) ja on valmis maksamaan tuon summan. Jos osa joutuu jäämään pois peleistä sen takia, että rahaa ei ole, niin ei niiden tilalle tule uusia katsojia vaan jokaisen katsojan poisjäänti vähentää lipputuloja lipunhinnalla. Mielestäni siis kannattaisi ottaa edes puolet siitä lipunhinnasta mielummin kuin menettää se kokonaan.
e: En ole opiskelija.
|
|
« Viimeksi muokattu: 16.11.2007 klo 11:06:17 kirjoittanut Eiccu »
|
|
|
|
|
timotei tuuba
Poissa
Suosikkijoukkue: Kettusen Pekka
|
 |
Vastaus #338 : 16.11.2007 klo 10:53:07 |
|
Jos osa joutuu jäämään pois peleistä sen takia, että rahaa ei ole, niin ei niiden tilalle tule uusia katsojia vaan jokaisen katsojan poisjäänti vähentää lipputuloja lipunhinnalla. Mielestäni siis kannattaisi ottaa edes puolet siitä lipunhinnasta mielummin kuin menettää se kokonaan.
Joo, opiskelijoita olis kyllä ollut syytä huomioida tuossa kausikortinkin hinnassa, olen samaa mieltä. Ja korostetaan nyt vielä ennen kuin joku äityy mylvimään, että ei, en itse ole opiskelija. Erikoista logiikkaa, että irtolipun saa opiskelijahinnalla, mutta kausikorttia ei. Onkohan tähän joku oikea perustelu.. ?
|
|
|
|
Elmo
Poissa
Suosikkijoukkue: @JyvaskylanFutis
|
 |
Vastaus #339 : 16.11.2007 klo 10:58:41 |
|
Jos osa joutuu jäämään pois peleistä sen takia, että rahaa ei ole, niin ei niiden tilalle tule uusia katsojia vaan jokaisen katsojan poisjäänti vähentää lipputuloja lipunhinnalla. Mielestäni siis kannattaisi ottaa edes puolet siitä lipunhinnasta mielummin kuin menettää se kokonaan.
Näinhän se on jos tilanne on kuten sanot. Jos taas tilanne on se, että opiskelija ostaisi puoleen hintaan kausikortin, joka olisi mennyt kaupaksi ei-opiskelijallekin täyteen hintaan niin silloinhan tuo on vain tulosta nakertavaa hyväntekeväisyyttä seuran taholta. Riippuu miten asiaa katsoo jne.
|
|
|
|
MINSK
Poissa
Suosikkijoukkue: FCL FCB KaDy
|
 |
Vastaus #340 : 16.11.2007 klo 11:30:11 |
|
Erikoista logiikkaa, että irtolipun saa opiskelijahinnalla, mutta kausikorttia ei. Onkohan tähän joku oikea perustelu.. ?
Kausikortissahan on jo sisällä ikäänkuin paljousalennus. Ja ainahan on mahdollista, että joku luihu ei-opiskelija käyttäisi kausikorttia, joka ei kuitenkaan taida olla henkilökohtainen.
|
|
|
|
hikikuutio
Poissa
|
 |
Vastaus #341 : 16.11.2007 klo 14:30:24 |
|
Huomioon kai pitäisi ottaa myös se, että jos opiskelija alennuksen saa niin kausikortin ostaneita opiskelijoita voisi olla kaksinkertainen määrä nykyiseen verrattuna jolloin tulot olisi samat. Lippujen hinnoittelussa tulisi ottaa huomioon myös ihmisten sitouttaminen pelissä käymiseen. TPS:ltä voisi ottaa mallia kannattajatoiminnan kehittämiseen.
|
|
|
|
Eiccu
Poissa
|
 |
Vastaus #342 : 16.11.2007 klo 14:40:01 |
|
Kausikortissahan on jo sisällä ikäänkuin paljousalennus. Ja ainahan on mahdollista, että joku luihu ei-opiskelija käyttäisi kausikorttia, joka ei kuitenkaan taida olla henkilökohtainen.
Tuo nyt olisi helppo estää siten, että opiskelijoiden kausarit olisivat vaikka erivärisiä ja sitä käytettäessä pitäisi esittää myös opiskelijakortti.
|
|
|
|
Arpin Lusène
Poissa
|
 |
Vastaus #343 : 16.11.2007 klo 14:44:24 |
|
Lisäksi meille opiskelijoille pitäisi olla ilmaista viinatarjoilua peleissä.
|
|
|
|
MINSK
Poissa
Suosikkijoukkue: FCL FCB KaDy
|
 |
Vastaus #344 : 16.11.2007 klo 14:54:21 |
|
Jos opiskelijat tulevat peleihin haalareissa, on alennettu kausari perusteltu.
|
|
|
|
Azazello
Poissa
Suosikkijoukkue: Melchester Rovers
|
 |
Vastaus #345 : 16.11.2007 klo 15:09:58 |
|
Jos haalareissa peliin tulo on kriteerinä alennukselle, maksan mielummin vaikka 500€ kausikortista kuin alennan itseäni moisella.
|
|
|
|
erkka petäjä
Poissa
|
 |
Vastaus #346 : 16.11.2007 klo 15:21:07 |
|
Ei taideta kiekkomatseihinkaan myydä kausareita opiskelijahintaan ja eikö ole näin, että Jypinkin (ja muiden kiekkoseurojen) matseissa opiskelijalipulla pääsee sinne päädyn sikakatsomoon seisomaan. Samoin olen siinä käsityksessä, että esim. TPS, joka on panostanut ansiokkaasti kannattajatoimintaan, on sijoittanut HC osaston päätyyn? Sama kuvio myös Euroopan isommilla kentillä, ultra-osastot majailee aina maalin takana/kurveissa halvemmilla lipuilla. Samalla saadaan samanhenkinen porukka mukavasti samaan katsomonosaan. Olisiko tässä forumistien opiskelijoiden ja kannattajaporukoiden mielestä ideaa? Edullisempia lippuja päätyihin (jos päätykatsomoita yleensä on käytössä) tai sinne pääkatsomon reunoille tai takasuoralle? Keskiverto katsoja voi sitten maksaa ihan käyvän hinnan niistä numeroiduista paikoista siihen pääkatsomoon.. Itse olen myös samoilla linjoilla, että kausarissa on jo paljousalennus mukana ja vielä tässä ennakkomyynnissä lisäalennus. Seura voisi tulla parhaansa mukaan vastaan kausarin ostaneita ja kannattajaryhmään kuuluvia tarjoamalla lisäarvoa lipun hintaan avustamalla vierasreissuja, halvemmilla fanikamoilla jne.. En minäkään halua, että opiskelijoilla ei ole varaa käydä matseissa tai että vuosikaudet alasarjaa seuranneet jäävät rahan takia kotiin. Itsekin mielelläni seuraisin futista ilmaiseksi. Totean kertaalleen vielä, että menestyvää ammattimaisesti toimivaa organisaatiota ei pyöritetä ilmaiseksi ja kannattajankin on oma osansa tehtävä jos haluaa kentällä nähdä laatua. TPS:n suhteen on hyvä muistaa että seuraa tekee tällä hetkellä Suomen mittakaavassa todella suurta tappiota (moninkertaista JJK:n koko budjettiin nähden?) ja toiminta pyörii rikkaiden taustajoukkojen tuella. JJK:lla ei mitään sugar-daddyä ainakaan samassa mittakaavassa ole taustalla eli kyllä se on jokaisen omasta lompakostakin oltava valmiita vähän kaivamaan, jos seuran profiilia ollaan nostamassa. Itselle yhdenkin haalaripukuisen näkeminen pelissä on selvästi suurempi syy jäädä kotiin kuin tuo hinnan nousu 
|
|
« Viimeksi muokattu: 16.11.2007 klo 15:29:26 kirjoittanut erkka petäjä »
|
|
|
|
|
Juhanix
Poissa
Suosikkijoukkue: Odotan lottovoittoa
|
 |
Vastaus #347 : 16.11.2007 klo 15:31:30 |
|
vähän kyllä kyrsii tuo opiskelijalipun hinta 8€. Nuosua joku 60%.. Tiedossa siis 60% parempaa futista? No seura toki panostaa nousuun ja niin edelleen, joten pitäähän sitä massia jostain saada
|
|
|
|
erkka petäjä
Poissa
|
 |
Vastaus #348 : 16.11.2007 klo 15:40:38 |
|
Ja jos noilla hinnoilla ja pelaajamateriaalilla pelataan paskaa peliä, niin ei hätää. Ei siellä pitkään suuri yleisö viihdy ja sitten voidaan taas pelailla paikallisin amatöörivoimin alasarjoja ja peleihin ei ole tunkua eikä lippujen hinnatkaan huimaa.
Hyvä että seurassa kuitenkin nyt on tekemisen meininkiä ja uskalletaan edes kokeilla mihin paukut riittää. Toki pitää toivoa ettei mopedi täysin karkaa, mun mielestä tässä ei vielä siitä ole kysymys.
|
|
|
|
elinho
Poissa
|
 |
Vastaus #349 : 16.11.2007 klo 15:51:06 |
|
Uusi PoPa syntynyt 
|