Onpas täällä jutun taso laskenut..
Ja taisi laskea entisestään.
Kuuselan potkuja on vielä pakko kommentoida sen verran, että mun mielestä ei täällä ei kovinkaan paljon itketä itse potkuja vaan enemmänkin tapaa millä ne annettiin. Itse olen sitä mieltä, että potkut on ok, vaikkakin kummalliseen aikaan tulivatkin (liian myöhään/aikaisin).
Jakosen olisi kuitenkin pitänyt kertoa selvästi julkisuudessa miksi potkut annettiin. Esimerkiksi sanomalla että peli oli karmeeta paskaa.
Ennen kaikkea Jakosen olisi pitänyt ottaa virheensä kontolleen ilmoittamalla, että teki suuren virheen palkatessaan Maran. Hän itse kuitenkin sen suurimman virheen teki. Nyt Jakonen ei sanonut kenellekkään mitään, ei julkisuuteen, ei Maralle.
Voiko potkuja tyylittömämmin antaa? no joo, ehkä tekstarilla. Ihmetyttää miten Jakonen on foorumisteilta saanut täyden koskemattomuus suojan, vaikka ok duunia onkin tehnyt. Toivottavasti oppii virheistään.
Jakonen sanoi kyllä, että peli-ilme ei vastannut odotuksia. Se on jotenkin ymmärrettävissä, että vittuilua tulee, jos ei ole nähnyt yhtään TPS:n peliä. Jos matseissa on käynyt, niin on kyllä tajunnut ihan yläriveille asti, että peli-ilme todellakin oli ihan perseestä. Ei tuossa mitään tekosyytä ollut, ja sen tajuaa kyllä, jos on matseja nähnyt. Toki Jakonen tarjosi pressissä näitä "sydän pelissä"-kommentteja, mihin on helppo tarttua. Periaatteessa kuitenkin ihan oikeutetut potkut.
En tietenkään tiedä, mitä kulisseissa on tapahtunut, mutta en ihan tiedä, miten valmentaja pitäisi erottaa, jos kahdenkeskinen palaveri ja huono sijoitus sarjataulukossa ei kelpaa?
Toki 2000-luvulla päävalmentajakysymyksissä on yleisesti ottaen epäonnistuttu pahasti, mutta tässä Kuuselan tapauksessa Jakosen sanat olivat vähän turhan hyvää markkinointijargonia, johon oli helppo tarttua, jos sattuu saamaan rahaa kohutoimittamisesta.
Tuskinpa Jakosella mitään koskemattomuussuojaa on, mutta onhan se helvetin naurettavaa, jos jukkavakkiloilla, hesareilla ja veikkaajilla on itkumuuri pystyssä, koska valmentaja saa kenkää huonojen peliesitysten takia!
Jotenkin sellainen olo, että kannattajat haluavat tehdä meistä jonkun hlvetin kooteepeen. Pitää muistaa, että meidän ei ole pakko peluuttaa junnujoukkuetta, kuten on heillä. Miksi ihmeessä kausi pitäisi pelata loppuun junnujoukkueella. Luovuttaminen olisi typerää. Mulle riittää ihan hyvin se, että esim Riski on ensikauden avauksessa, eikä muita junnuja yritetä ajaa sisään tulosten kustannuksella. Eipä missää menestyvässä joukkueessa omia junnuja nouse avaukseen yhtä enempää. Keskikentälle ei nyt sitten saisi hankkia vahvistuksia ensi kaudeksi?
Mitä paskaa tämä nyt on? Kukaan ei varmaan ole sanonut, että junnujoukkueella pitäisi pelata edes tämän kauden loppuun, saati sitten ensi kaudella. Yleinen mielipide taitaa kuitenkin olla se, että Lomskille, Riskille, Vellamolle ja vaikka Saariselle pitäisi saada enemmän peliaikaa. Se ei ole mikään junnujoukkue.
Eikä myöskään junnujen peluuttaminen välttämättä ole menestyksestä pois. Tepsillä olisi ollut kaikki edellytykset sijoittua paljon korkeammalle, vaikka Rähmönen ja Vellamo olisivatkin kentällä.
Missään menestyvässä joukkueessa omia junnuja ei nouse avaukseen yhtä enempää? Miten TPS voitti viime kaudella pronssia, kun avauksen pelaajia olivat Lehtovaara, Vellamo, Rähmönen, Hämäläinen ja Ääritalo?
Sekin on utopistinen väite, ettei keskikentälle jengin mielestä saisi muka hankkia vahvistuksia. Pitäisiköhän ensin selvittää, ketkä nykyisestä keskikentästä jatkavat? Turha hankkia mitään ringinlaajentajia kun sarjakausi kestää 26 matsia.
Ja jos Jos Hooiveld olisi tulossa meille niin mitä ihmeen väliä sillä on, onko kärynnyt ratista. Ihan sama mitä on tehnyt kunhan joukkueeseen saataisiin edes yksi oikea toppari. Vai halutaanko täällä että jatketaan samalla Ledi-Kiko-Urmas-Jallu-linjalla, ja taistellaan kynsin hampain vitossijasta.
Toisille ei mitään, toisille paljonkin. Hooiveldillä on hinaajaleima otsassa, eikä rattijuoppo todellakaan sovi Tepsiin niin kauan, kun seurajohto on sillä linjalla, että pelaaja on myös roolimalli - mikä ei suinkaan ole väärä lähestymistapa.
Sitä paitsi TPS heitti muutama vuosi sitten yhden rattijuopon suoraselkäisesti kävelemään. Nyt oikea veto Jakoselta olisi sun mielestä pyörtää tämä periaatepäätös ja ottaa samalla statuksella liikkuva kaveri jengiin? Tämä on toki pelkästään lässytystä, koska Hooiveld ei taida Tepsiin tulla. Ja hyvä niin.