FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
30.10.2025 klo 08:02:44 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle.

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: 1 ... 107 [108]

Kirjoittaja Aihe: Tampere Vitonen 2008 Kaikki lohkot  (Luettu 124334 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Nummisuutari

Poissa Poissa

Vastaus #2675 : 30.09.2008 klo 14:03:58

Hinnathan ovat jo ihan järjettömiä. Maksaa nyt 40 euroa tunnista kaverille, joka ei ilman autoa pysty edes paskalle menemään :).  Tuomarin homma ei tietysti ole kiitollinen ja kipukorvaus palkassa paikallaan. Seurojen kipukynnys on ylittynyt jo kauan sitten. Turhauttaa seistä useampi tunti talkoissa ja yksi pillipiipari kuittaa sen puolentoista tunnin surffailulla. Jos edes matkakulut olisivat oikeat eivätkä sisältäisi Lapinlisää tai lapsilisiä. Muuta sanottavaa ei tähän asiaan tällä kertaa ollut.
Elmslie Ender

Poissa Poissa

Vastaus #2676 : 30.09.2008 klo 14:48:58

Hinnathan ovat jo ihan järjettömiä. Maksaa nyt 40 euroa tunnista kaverille, joka ei ilman autoa pysty edes paskalle menemään :).  Tuomarin homma ei tietysti ole kiitollinen ja kipukorvaus palkassa paikallaan. Seurojen kipukynnys on ylittynyt jo kauan sitten. Turhauttaa seistä useampi tunti talkoissa ja yksi pillipiipari kuittaa sen puolentoista tunnin surffailulla. Jos edes matkakulut olisivat oikeat eivätkä sisältäisi Lapinlisää tai lapsilisiä. Muuta sanottavaa ei tähän asiaan tällä kertaa ollut.

Palkkio voi olla kova työmäärään nähden, mutta tuomarin työmäärä pelaajien mielestä ei asiaa ratkaise. Kun tuomareista on edelleen pulaa nykyisillä palkkioilla, ovat palkkiot yhä liian pienet, eivät suuret. Palkkiot ovat kohdallaan silloin, kun kysyntä ja tarjonta ovat tasapainossa. Tai sitten todetaan, että tuomareiden pitää pelaajien tapaan tehdä hommansa harrastuksensa, ja pelataan ilman tuomareita (paitsi Markkanen viheltää ne pelit, jotka jaksaa).
P.Collina

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Lopettanut kirjoittelun kokonaan.

Vastaus #2677 : 30.09.2008 klo 15:11:54

Itse tuntipalkkahan ei järin suureksi nouse kun sitä katsotaan siitä tuomaripalkkio näkökulmasta.esim vitosen peli 28€ 90min plus siihen sitten aika mikä menee matkaan ja siihen että olet ajoissa paikalla, vaatteiden vaihtamiseen, pelin jälkeen pöytäkirjan täyttö ja vaatteiden vaihto.Esim jos ny käyn Kaupissa viheltämässä yhen vitosen pelin niin aikaa siihen kokonaisuudessa menee n.3h joten tuntipalkaksi jää siis tuo 9h, ja siihen sisältyy vielä se, että varusteet yms hommataan aina omakustannushinnalla.Ja kaikenpäälle verot pois!Tuosta 9h tuntipalkasta kun pidätät sen vähintään 30% sivutuloprosentilla niin ei siitä jääkään tuntipalkaks ku se 6euroo..

Matkakulut ovat sitten asia erikseen.Jos ite ny vaik meen Nokialle piippaan pelin niin saan siitä 11euroa korvausta että ajan omalla autollani ja omilla polttoaineillani sen edestakaisen 25km ja 25minuutin matkan.Tiedä nyt sitten että onko tuo 11euroa niin suuri korvaus tuosta matkastakaan että siitä pitäisi alkaa riemusta kiljumaan ja pomppimaan?Ja jos saman reissun teen Hervantaan, saan paikalliskulut 4euroa, ja taas ajan omalla autollani ja omilla polttoaineillani 30km matkan ja 40minuutin ajan ja käteen napsahtaa sitten se 4egee..

Et vaikka aina pelistä se muutama kymppi käteen napsahtaakin, niin kokonaisuudessa tuo homma on siltikin aikamoista hyväntekeväisyyttä.Miten sen tietysti kukin ajattelee.Mä ajattelen näin.
_rok

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United - Jämsänkosken Ilves

Vastaus #2678 : 30.09.2008 klo 15:34:17

Jos jollain on muu idea millä saadaan lisää tuomareita kuin raha /nostamalla palkkiota niin pöytään ja piiriin/tuomarikerhoon postia vaan. Uskompa vain että tuo palkkio on juuri se kynnyskysmys minkä takia tuamareista on pulaa ja miksi heitä kiinnostaa mielummin juominen (kuten Melody - Tribe peli missä toinen linjuri rapulan takia poissa) kun viheltäminen.

Toivotaan vaan että jos hinnat nousee niin ettei rahan takia tule uusia nuoria volvo markkasia lisää. Vilin ja Salosen tasosia tuomareita lisää vaan  Ylos
Nummisuutari

Poissa Poissa

Vastaus #2679 : 30.09.2008 klo 15:37:16

Kuntoilun kannaltakin voi ottaa. Jos juoksee pelin mukana niin jo vain kunto kasvaa dumarilla. Näkemyskin saattaa parantua.
_rok

Poissa Poissa

Vastaus #2680 : 30.09.2008 klo 15:47:48

Kuntoilun kannaltakin voi ottaa. Jos juoksee pelin mukana niin jo vain kunto kasvaa dumarilla. Näkemyskin saattaa parantua.

Tuomari ja juoksu? Juokseva tuomari? Mitä?
P.Collina

Poissa Poissa

Vastaus #2681 : 30.09.2008 klo 18:03:52

Kyä tuamarina olemiseen vaaditaan vähä muutaki ku pelkkää kuntoo ja juoksua..

Mää ite esim oon iha saamarin hiras ja sillee mut kyä mä sen verran siellä kentällä juoksuaskelia kykenen ottamaan etten kauheen kaukaa joudu tilanteita toteamaan..
_rok

Poissa Poissa

Vastaus #2682 : 30.09.2008 klo 19:43:19

Kyä tuamarina olemiseen vaaditaan vähä muutaki ku pelkkää kuntoo ja juoksua..

Mää ite esim oon iha saamarin hiras ja sillee mut kyä mä sen verran siellä kentällä juoksuaskelia kykenen ottamaan etten kauheen kaukaa joudu tilanteita toteamaan..

Jäi monta tilannetta viimekskin näkemättä
P.Collina

Poissa Poissa

Vastaus #2683 : 30.09.2008 klo 21:57:24

Jäi monta tilannetta viimekskin näkemättä

Ne jotka jäi näkemättä oli kaikki sun virheitä.

Esim. se sun loistosyöttö jolla avasit lähes läpiajon vastapelaajalle, olis ollut ehdottomasti keltaisen kortin paikka.Ei sellasii syöttöi voi kukaan jakaa ees vitosesa ;D

Mutta koitin olla näkemättä sitä tilannetta.. 8)
_rok

Poissa Poissa

Vastaus #2684 : 30.09.2008 klo 22:16:45

Ne jotka jäi näkemättä oli kaikki sun virheitä.

Esim. se sun loistosyöttö jolla avasit lähes läpiajon vastapelaajalle, olis ollut ehdottomasti keltaisen kortin paikka.Ei sellasii syöttöi voi kukaan jakaa ees vitosesa

Mutta koitin olla näkemättä sitä tilannetta.. 8)

:-[ :keskari:
mä sentäs myönnän virheeni
P.Collina

Poissa Poissa

Vastaus #2685 : 30.09.2008 klo 22:43:45

Ihanaa chatata sun kanssas :)

enhän mä voi myöntää tehneeni virhettä jos virhe jonka mä tein oli virhe joka oli sun mielestäs virhe muttei kuitenkaan mun mielestä koska en sitä kaiketi ole viheltänyt ja näinollen se virhe jonka sä näit virheeks ei aikuisten oikeesti ollu virhe koska sitä ei nähny muut ku sä ja sitte ku viä tuamariki on aina oikeessa.

Odotan jatkoa tohon...

Ja tässä sulle kostokeso  :keskari:  :D
P.Collina

Poissa Poissa

Vastaus #2686 : 30.09.2008 klo 22:44:30

ja mitä sä myänsit ja missä? :P
BOCA TAMPERE

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Unico Grande Amore,Boca Juniors,Ilves,Melde

Vastaus #2687 : 30.09.2008 klo 22:45:03

No ni.Joko riitti.

Mä en ainakaan tuomitsis noilla korvauksilla sekuntiakaan.

Vili oli perhanan hyvä dumarina.ja me arvioitiin et lisäaikaa tulee 3-4 min ja haarukkaan meni.
Tuskin kellään nyt oikeasti oli valittamista tuomaritoiminnasta siinä ottelussa.Siinahän oli joukkueilla ja dumareilla ja jopa katsojilla hyvä meininki.Ja Jaskon putsauspotku yks kauden parhaista  ;)

Joten,villura..anna olla.
kura

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves

Vastaus #2688 : 30.09.2008 klo 23:38:04

Kiitti Vili selostuksesta. Voin todeta, että näen tapahtumat juuri niin kuin sinäkin. Olis kai pitänyt jäädä pidemmäksi aikaa maahan makailemaan, niin ehkä sen vihellyksen olisi kuullut. Mutta kun moiset tempaukset eivät kuulu tapoihin.

Ainiin, no yhdestä jutusta olen eri mieltä. Ensimmäisellä puoliajalla haettu big-save oli mielestäni kädellä haettu torjunta. TOSIN miltei jokainen tästä asiasta minulle maininnut henkilö on puhunut jalkatorjunnasta. Tilanne on hieman hämärtänyt itsellänikin, mutta mielestäni se oli kyllä "hanska" joka heilahti.
...tai sitten aiemmin päivällä nautitut sienet ovat tehneet tehtävänsä!
O.J.

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Tribe, Tamu, PiPo-79

Vastaus #2689 : 30.09.2008 klo 23:45:40

Ainiin, no yhdestä jutusta olen eri mieltä. Ensimmäisellä puoliajalla haettu big-save oli mielestäni kädellä haettu torjunta. TOSIN miltei jokainen tästä asiasta minulle maininnut henkilö on puhunut jalkatorjunnasta. Tilanne on hieman hämärtänyt itsellänikin, mutta mielestäni se oli kyllä "hanska" joka heilahti.
...tai sitten aiemmin päivällä nautitut sienet ovat tehneet tehtävänsä!

Näin sen torjunnan aitiopaikalta, kun mua vietiin suhteellisen pahasti sieltä laidan kautta. Kädellähän sä sen hait, kun se veto suuntautui jalan ohi (ali?). Oli kyllä komea torjunta - sienet olivat toimineet!
_rok

Poissa Poissa

Vastaus #2690 : 01.10.2008 klo 12:07:20

Sarjakärkenä on kiva olla  8) Ylos Tuoppi
http://www.tampere.palloliitto.fi/kilp/A5DIVNOUSU.htm
Il_pirata

Poissa Poissa

Vastaus #2691 : 14.10.2008 klo 12:50:34

Olisko siellä "punasen passin joukkueet" tehny pienen sopuratkaisun, kun Nopy oli kuitenkin johtanut 4-0 ekan erän jälkeen ja sitten yllättäen Tribe olikin tullut tasoihin!?
Tuli vaan mieleen...
O.J.

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Tribe, Tamu, PiPo-79

Vastaus #2692 : 14.10.2008 klo 13:31:11

Olisko siellä "punasen passin joukkueet" tehny pienen sopuratkaisun, kun Nopy oli kuitenkin johtanut 4-0 ekan erän jälkeen ja sitten yllättäen Tribe olikin tullut tasoihin!?
Tuli vaan mieleen...

Tämä asia on jo selitetty tuolla "Tampereen Vitonen 2009" -topicissa. http://futisforum2.org/index.php?topic=57697.msg2571418#msg2571418

Ottelussa ei kuitenkaan ollut "toverihenkeä", vaan rehellistä vääntöä.
« Viimeksi muokattu: 14.10.2008 klo 13:32:59 kirjoittanut O.J. »
kura

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves

Vastaus #2693 : 14.10.2008 klo 18:24:16

Tuli vaan mieleen...

FCTribe - Sirpin ja Vasaran Bandwagonissa since 2002
 :D :D ???
batteri

Poissa Poissa

Vastaus #2694 : 22.10.2008 klo 14:57:10

´
« Viimeksi muokattu: 22.10.2008 klo 14:58:24 kirjoittanut batteri »
beck

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kokemusasiantuntija

Vastaus #2695 : 07.08.2014 klo 10:48:00