Caganer
Poissa
|
 |
Vastaus #1250 : 20.07.2011 klo 22:25:38 |
|
Elano ja Santos ovat suorittaneet "vähän" eri lailla kuin Alex ja Fener. Se siitä jäähdyttelystä. Yhtä hyvin voi kysyä miksei Juninho (kumpi tahansa) ole mukana. Mutta joo, mielipiteitä on useita. Itse en sulattanut aikanaan Jardelin jättöä ulos Scolarin joukkueesta. Siellä sitten istui penkillä Luizãota ja muita yhtä tärkeitä pelaajia.
|
|
|
|
teruleiskis
Poissa
|
 |
Vastaus #1251 : 21.07.2011 klo 00:41:13 |
|
Brasilian jalkapallojoukkueen fanittamisessa näkyy parhaiten se sanonta että makuasioista ei voi kiistellä. Itse en vaan voi käsittää miten joku voi sitä joukkuetta sympatiseerata ja toivoa sille kaikkea parasta ellei sitten ole jotain siteitä siihen maahan. Mutta ne makuasiat, ne makuasiat. Minulle MM-kisojen miellyttävin ottelu on aina se peli, jossa brassit lentävät laulukuoroon.
Kuitenkin, tuollainen vuoden takaisesta matsista jossittelu on jo naurettavaa. Mm-kisat kun pitää pelata 30 päivässä ja ihan joka päivä ei voi vaatia pelaamaan niin joudutaan tyytymään pelkistettyyn malliin eli lohkot ja pudotuspelit. Brasilia on kaksi kertaa peräkkäin palannut kädet tyhjänä MM-kisoista ja molemmilla kerroilla täysin ansaitusti. Esim Espanjakaan ei viime vuonna kertaakaan oikein häikäissyt mutta he selvisivät lohkostansa jatkoon ja sen jälkeen voittivat neljä pudotuspeliottelua, se riittää.
Jos on jokin otelu esim Brasilia-Paraguay niin itse olen ilman muuta automaattisesti pienemmän puolella ja symppaan sitä enkä todellakaan ala kitisemään että kyllä futis on epäreilu peli kun Brasilia hävisi vaikka piti palloa hallussaan 90%.
|
|
|
|
Vavá
Poissa
Suosikkijoukkue: Porco, Fogão, Blaugrana, Tusinaspurs
|
 |
Vastaus #1252 : 23.07.2011 klo 21:14:35 |
|
Nyt kyllä otin vittuiluna eräiden forumistien kommentit. Minä saan tulla tänne antamaan omia näkemyksiä asioista, vieläpä perustellustikin, koska en heitä läppää kevyin perustein, ainakaan tähän topiikkiin. Nimittäin minun kommenttini Paraguay-pelistä ovat lähes kopio Paraguayn valmentajan näkemyksiin asioista. Mitä tulee siihen, että "Copa América" on La Platan oma turnaus, sekin perustuu muiden ajatuksiin ja kokemuksiin, ei minun. Vieläpä on huomattava se, että Copa América ON ollut lähes aina Argentiinan ja Uruguayn temmellyskenttää, ja eritoten Brasilian kultaisimpana aikana. Mitä tulee MM-kisoihin, niin on moni muukin joukkue tullut sieltä kädet tyhjinä ja vieläpä vielä enemmän kertoja. Entäs sitten fanittaminen ja sen perustelu. No, itse olen 50% brassi, joten en osaa ottaa kantaa sen enempää niihin, jotka kannattavat Brasiliaa muuten vaan. Sinänsä, on "kaunista", ainakin päällisin puolin, kannattaa "heikompaa" ja "pienempää". Toisaalta on aivan yhtä perusteltua ajatella, että brassit ovat aivan yhtä jaloja kuin vaikkapa Paraguay, joten ei ole keneltäkään pois, jos joku symppaa brasseja Paraguayta vastaan. "Toivon" finaalista 0-0 tulosta ja Paraguayn voittoa rankuilla. Sitähän jokainen futiksen "ystävä" haluaa, onhan Paraguay futismaana pienempi kuin Uruguay.... 
|
|
|
|
teruleiskis
Poissa
|
 |
Vastaus #1253 : 24.07.2011 klo 00:02:01 |
|
No, totta kai jos olet puoliksi brasilialainen niin ymmärrän täysin sinun sympatiasi Brasilian maajoukkuetta kohtaan. Se mitä sanoin on se, että en ymmärrä näiden ihmisten fanittamista, joilla ei ole mitään tekemistä Brasilian kanssa.
Jotkut sanovat että Brasilia pelaa kaunista ja hyökkäävää peliä. Heidän aikakoneensa on jämähtänyt johonkin vuoteen 1982, jolloin Brasilia oli oikeasti hieno joukkue, mutta sen jälkeen Brasilia on ollut aivan samanlaista kuraa kuin mikä tahansa muukin maajoukkue.
V 2006 ja v 2010 molemmilla kerroilla Brasilia lensi puolivälierissä laulukuoroon ja molemmissa tapauksissa täysin ansaitusti.
|
|
|
|
Caganer
Poissa
|
 |
Vastaus #1254 : 24.07.2011 klo 09:30:47 |
|
Mitä tulee siihen, että "Copa América" on La Platan oma turnaus, sekin perustuu muiden ajatuksiin ja kokemuksiin, ei minun. Vieläpä on huomattava se, että Copa América ON ollut lähes aina Argentiinan ja Uruguayn temmellyskenttää, ja eritoten Brasilian kultaisimpana aikana.
Johtuu ihan siitä että Argentiina ja Uruguay ovat useasti olleet Brasiliaa munakkaampia. Jos nyt jätetään hassutteluturnaukset toisesta maailmansodasta -1967 laskujen ulkopuolelle. Vuodesta 1975 (ja ennen sotaa) Copaa on pelattu kunnolla, eikä ilmeisesti La Platan kesken. Kuulutko samoihin foliohattuihin, jotka uskovat FIFA:n olevan Brasiliaa vastaan, ettei se voittaisi maailmanmestaruutta liian usein?
|
|
|
|
teruleiskis
Poissa
|
 |
Vastaus #1255 : 24.07.2011 klo 19:24:08 |
|
Vaikka itse en Brasiliaa todellakaan kannata, päinvastoin, niin silti ymmärrän näitä salaliittopuheitakin. Brasilia on viimeksi järjestänyt MM-kisat v1950 ja nyt vasta 64v jälkeen seuraavan kerran vaikka ovat monta kertaa hakeneet. Sama taitaa päteä Englantiinkin.
|
|
|
|
Lorenzo
Poissa
Suosikkijoukkue: * * * *
|
 |
Vastaus #1256 : 24.07.2011 klo 19:37:02 |
|
Brasilia haki kisoja epäonnistuneesti kaksi (2) kertaa. Vuonna 1994 kisat menivät ensimmäistä kertaa Yhdysvaltoihin ja 2006 Brasilia veti itse pois hakemuksensa ennen äänestystä.
|
|
|
|
BalloBaba
Poissa
Suosikkijoukkue: パパイヤ/Shaolin Wooden Men
|
 |
Vastaus #1257 : 24.07.2011 klo 20:57:07 |
|
V 2006 ja v 2010 molemmilla kerroilla Brasilia lensi puolivälierissä laulukuoroon ja molemmissa tapauksissa täysin ansaitusti.
2006 juu ehkä mutta 2010 ei läpi mene se oli sarjassa ottelu jossa hollannilta(kuten myös mm finaalissa) olisi pitänyt 2 miestä pistää ulos jo ekalla jaksolla.
|
|
|
|
Callit
Poissa
|
 |
Vastaus #1258 : 24.07.2011 klo 21:07:32 |
|
Vaikka itse en Brasiliaa todellakaan kannata, päinvastoin, niin silti ymmärrän näitä salaliittopuheitakin. Brasilia on viimeksi järjestänyt MM-kisat v1950 ja nyt vasta 64v jälkeen seuraavan kerran vaikka ovat monta kertaa hakeneet. Sama taitaa päteä Englantiinkin.
Vaikka Brasiliaa perinteisesti vähän symppaankin ja ennen kaikkea kunnioitan, niin on kyllä pakko vähän huomauttaa tästä. Lorenzo tuosta kisajaosta jo valaisikin. Ennen kaikkea huomauttaisin, että brasilialaisen (umpirehellisen) Joao Have-a-lunchin aikakaudella Fifa ei todellakaan sorsinut brasseja. Ääriesimerkki oli se, kun brassien U17-joukkue jäi kiinni yli-ikäisten peluuttamisesta. Aiemmissa tapauksissa maita oli rangaistu epäämällä oikeus aikuisten MM-kisoihin. Näin ei tietenkään tehty Brasilian kohdalla, vaan syy ja rangaistukset lykättiin asialla vehkeilleitten agenttien niskoille.
|
|
|
|
teruleiskis
Poissa
|
 |
Vastaus #1259 : 24.07.2011 klo 21:47:01 |
|
Nyt kyllä otin vittuiluna eräiden forumistien kommentit. Minä saan tulla tänne antamaan omia näkemyksiä asioista, vieläpä perustellustikin, koska en heitä läppää kevyin perustein, ainakaan tähän topiikkiin. Nimittäin minun kommenttini Paraguay-pelistä ovat lähes kopio Paraguayn valmentajan näkemyksiin asioista. Mitä tulee siihen, että "Copa América" on La Platan oma turnaus, sekin perustuu muiden ajatuksiin ja kokemuksiin, ei minun. Vieläpä on huomattava se, että Copa América ON ollut lähes aina Argentiinan ja Uruguayn temmellyskenttää, ja eritoten Brasilian kultaisimpana aikana. Mitä tulee MM-kisoihin, niin on moni muukin joukkue tullut sieltä kädet tyhjinä ja vieläpä vielä enemmän kertoja. Entäs sitten fanittaminen ja sen perustelu. No, itse olen 50% brassi, joten en osaa ottaa kantaa sen enempää niihin, jotka kannattavat Brasiliaa muuten vaan. Sinänsä, on "kaunista", ainakin päällisin puolin, kannattaa "heikompaa" ja "pienempää". Toisaalta on aivan yhtä perusteltua ajatella, että brassit ovat aivan yhtä jaloja kuin vaikkapa Paraguay, joten ei ole keneltäkään pois, jos joku symppaa brasseja Paraguayta vastaan. "Toivon" finaalista 0-0 tulosta ja Paraguayn voittoa rankuilla. Sitähän jokainen futiksen "ystävä" haluaa, onhan Paraguay futismaana pienempi kuin Uruguay....  Sinä sanot, että olet 50% brassi joten on täysin ymmärrettävää se, että kannatat Brasiliaa. Se mitä minä sanoin oli että en ymmärrä näitä Brasilia-faneja joilla ei ole mitään yhteyksiä ko maahan. Minä ainaskin olen aina, siis aina, eurooppalaisten puolella MM-kisoissa.
|
|
|
|
Peledinho
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat & modetiimi
|
 |
Vastaus #1260 : 24.07.2011 klo 22:04:09 |
|
Sinä sanot, että olet 50% brassi joten on täysin ymmärrettävää se, että kannatat Brasiliaa.
Se mitä minä sanoin oli että en ymmärrä näitä Brasilia-faneja joilla ei ole mitään yhteyksiä ko maahan. Minä ainaskin olen aina, siis aina, eurooppalaisten puolella MM-kisoissa.
Ja sinulla on paljon enemmän yhteyksiä sitten kaikkiin Euroopan maihin?
|
|
|
|
teruleiskis
Poissa
|
 |
Vastaus #1261 : 24.07.2011 klo 22:39:26 |
|
Ja sinulla on paljon enemmän yhteyksiä sitten kaikkiin Euroopan maihin?
Eurooppa on Eurooppa. Kotimaanosa. Joka ikinen kerta kun on jokin matsi Argentiina-Saksa tai Brasilia-Hollanti tai mikä tahansa kombinaatio niin olen aina 100% eurooppalaisten puolella.
|
|
|
|
BDM
Poissa
|
 |
Vastaus #1262 : 24.07.2011 klo 22:52:36 |
|
Eurooppa on Eurooppa. Kotimaanosa. Joka ikinen kerta kun on jokin matsi Argentiina-Saksa tai Brasilia-Hollanti tai mikä tahansa kombinaatio niin olen aina 100% eurooppalaisten puolella.
Kotimaanosalle "  " kyllä on ikävä ykkösen aikoja näitä mahtavia anal yysejä on aina yhtä hienoa lukea.
|
|
|
|
HÄI
Poissa
Suosikkijoukkue: Kirjanpainajat
|
 |
Vastaus #1263 : 24.07.2011 klo 22:58:07 |
|
Huutonaurua 
|
|
|
|
teruleiskis
Poissa
|
 |
Vastaus #1264 : 24.07.2011 klo 23:04:59 |
|
Jaahas, jos minun mielestäni on hieno asia, että Saksa voittaa Argentiinan ja jos Hollanti voittaa Brasilian niin mitä ihmeen huutonaurun paikkaa siinä on? Uruguay pienenä sympaattisena maana alkaa jo olla siinä rajoilla että sitä voisi jopa fanittaakkin varsinkin jos se pelaisi jotain vastenmielisyyden huipentumaa eli Englantia vastaan.
Muutoin, aina eurooppalainen ennen muita!
|
|
|
|
tojo
Poissa
|
 |
Vastaus #1265 : 25.07.2011 klo 00:00:14 |
|
Kotimaanosalle "  " kyllä on ikävä ykkösen aikoja näitä mahtavia anal yysejä on aina yhtä hienoa lukea. Jos et vielä ole huomannut, niin kohta ollaan samaa liittovaltiota koko vitun eurooppa.
|
|
|
|
joe
Poissa
Suosikkijoukkue: .
|
 |
Vastaus #1266 : 25.07.2011 klo 22:54:16 |
|
Mites sitten Venäjän ja Turkin välisessä matsissa, kummalle menisi sympatiat? 
|
|
|
|
Fin_Gooner
Poissa
|
 |
Vastaus #1267 : 25.07.2011 klo 23:30:54 |
|
Valoja päälle, kaikki eivät ole kuin sinä.
|
|
|
|
Vavá
Poissa
Suosikkijoukkue: Porco, Fogão, Blaugrana, Tusinaspurs
|
 |
Vastaus #1268 : 09.08.2011 klo 10:18:14 |
|
Vinkki Manolle: Tiedätkö sellaiset pelaajat kuin HULK, MARCELO ja HERNANES???
|
|
|
|
Josef K.
Poissa
Suosikkijoukkue: Positiivisia lausuntoja antavat henkilöt
|
 |
Vastaus #1269 : 09.08.2011 klo 18:26:03 |
|
Brasilian koutsin on syytä esiintyä erottuvana visionäärinä, jolla on vahva oma näkemys, siksi pitää aina jättää muutama pelipaikkansa maailmaneliittiin kuuluva pelaaja pois.
|
|
« Viimeksi muokattu: 09.08.2011 klo 21:04:38 kirjoittanut Josef K. »
|
|
|
|
|
García
Poissa
|
 |
Vastaus #1270 : 09.08.2011 klo 20:48:29 |
|
Vinkki Manolle: Tiedätkö sellaiset pelaajat kuin HULK, MARCELO ja HERNANES???
Niin, mielestäni on outoa, että Marcelo ei pelaa Brasilian maajoukkueessa. Onko siihen joku erityinen syy?
|
|
|
|
Prandelli99
Poissa
Suosikkijoukkue: Bianconeri, Azzurri
|
 |
Vastaus #1271 : 09.08.2011 klo 21:20:04 |
|
Mikä Brasilialta todella puuttuu, on target-hyökkääjä. Jos he pelaavat systeemillä 4-3-3 tai 4-2-3-1, tarvitsee siihen target-hyökkääjään, tyyliin: Ibrahimovic, Higuain, Torres tai Drogba, mutta Brasseilta ei sitä löydy. Kukaan kolmikosta Neymar, Pato tai Robinho ei sitä ole.
|
|
« Viimeksi muokattu: 09.08.2011 klo 21:34:40 kirjoittanut Prandelli99 »
|
|
|
|
|
García
Poissa
|
 |
Vastaus #1272 : 09.08.2011 klo 21:29:15 |
|
Mikä Brasilialta todella puuttuu, on target-hyökkääjä. Jos he pelaavat systeemillä 4-3-3 tai 4-2-3-1, tarvitsee siihen target-hyökkääjään, tyyliin: Ibrahimovic, Higuain, Torres tai Drogba, mutta Brasseilta ei sitä löydy. Kukaan kolmikosta Neymar, Pato ja Robinho ei sitä ole.

|
|
|
|
archibald
Poissa
|
 |
Vastaus #1273 : 09.08.2011 klo 21:38:26 |
|
|
|
|
|
roberto carlos
Poissa
Suosikkijoukkue: Brasilia, Suomi, Ilves, Mäntän Valo
|
 |
Vastaus #1274 : 10.08.2011 klo 22:40:51 |
|
Saksa-Brasilia matsin selostaja heitti äsken ilmoille hieman yllättävän tilaston. Tottakai olen tietoinen, että ei Brasilian peli ole oikein kulkenut viime aikoina, mutta 20:sta viimeisestä ottelusta vain kolme voittoa! Löytyyköhän vastaavaa jaksoa Selecaon historiasta?
|
|
|
|
|
|