Ajattelin jo etten kyllä tähän soppaan lusikkaani työnnä, mutta enhän voi olla kommentoimatta, kun selkeästi homma ei toimi.
Eli tiedän useamman joukkueen pelaajat hyvin tarkasti ja ihmettelin kovasti pelaajavalintoja, koska Helsingin Piirin useamman joukkueen ns. ykköspelaajat ja maalivahdit eivät mahtuneet uuteen D13 piirijoukkuetoimintaan mukaan ollenkaan vaikka pelaavat täysiä minuutteja joukkueessaan ja ovat joukkueensa kantavia pelaajia. Samalla taas piirijoukkue toiminnassa on mukana joukkueita ja pelaajia jotka eivät pelaa alue ja ELL tasolla. Oliko niin, että LPS:stä oli monta pelaajaa piirijoukkueen mukana vaikka eivät joukkueena pysy aluesarjassa? Onko pelaajien välinen kuilu sitten niin julmetun iso?
Minulla on aina hieman tapana kritisoida piirin toimintaa ja kun tätä ihmettelin niin vastaukset olivat tällaiset:
a) haku kriteerinä oli loppusyksyn näytöissä nopeus.
Tästä syystä siis useammat pelinrakentajat ja joukkueiden runkopelaajat loistivat poissaolollaan. Kun olin seuraamassa piiriturnausta jossa vastaan asettui uusimaa ja Helsinki, niin ihmettelin kovasti sitä kuinka hädässä Helsinki oli, johtuen pelinrakentelun puutteesta...

Honka oli erinomaisesti edustettuna ja Uudellamaalla oli pelinrakentelu hyvin hallussa.
b) pelaajat ovat parhaiten nähtävillä piirihaavitoiminnan kautta.
Eli mikäli pelaaja ei ole oman joukkueen lisäksi hakenut piirihaavitoimintaan mukaan on selkeästi huonommassa asemassa valintoja tehtäessä. Tämä on tietenkin selvä, koska näyttöturnauksessa pelaajilla on kaksi (?) peliä aikaa näyttää taitojaan ennen ensimmäisiä valintoja. Itse kuitenkin ihmettelen, ettei valmentajilta oteta omia ajatuksia pelaajista vastaan, he kuitenkin varmasti tietävät esimerkiksi kaksi peliä rakentavaa pelaajaa, kaksi hyökkäävää pelaajaa ja vaikka kaksi puolustavaa pelaajaa. Mikäli joku näiden lisäksi ansaitsisi tulla valituksi piiritoimintaan, oli se yksi lisä mahdollisuus nimetä esimerkiksi maalivahti.
Nyt menee selkeästi hyviä pelaajia ohi ja nämä asiat myös aivan varmasti vaikuttavat motivaatioon piirijoukkuetoimintaa kohtaan. Jo nyt monella joukkueella on tapahtumien määrät tapissaan, pelaajien vanhemmilla kulut korkealla ja jos paras vaihtoehto on päästä esille piirihaavitoiminnan kautta, niin silloin se mahdollisuus kaikille ei ole sama.
-Snoopy-