Rauhoittukaas nyt hyvät miehet. Ei tässä nyt noin suurille tunteille ole tarvetta. Selitetään nyt sitten vielä kerran.
Eli siis tuo Terryn pullistelu vastustajan katsojille. Juhlia saa, ja pitääkin. Itse en vaan jaksa ymmärtää sitä, että urheilija menee vittuilemaan vastustajan kannattajille. Etkö sinä, Boris, näe mitään muuta mahdollisuutta tuulettaa maalia, kuin nostaa käsi hetkeksi ylös ja juosta sitten takaisin omalle puoliajalle tai mennä pullistelmeaan hauiksia muutaman metrin päähän vastustajan kannattajista? Mielestäni se, jos juhliin omien joukkuekaverien kanssa vaikka kuinka riehakkaasti on vain hyvästä, ja osoittaa sitä, että oma tai joukkuekaverin onnistuminen oli erityisen hienoa tällä kertaa. Jos taas menee vastustajan katsomon eteen ja selkeästi osoittaa tuuletuksensa katsojille, ei niinkään juhli sitä onnistumista onnistumisena vaan sitä, että se on toisilta pois. Vaikka vahingon ilon sanotaankin olevan paras ilo, ei se silti sitä tarkoita, että se olisi urheilullisin ilo.
Ja siitä sylkemisestä. En missään vaiheessa tarkoittanut puolustella yhtään ihmistä, joka sylkee toista ihmistä päin. En ollut koko tilannetta huomannut, kun noita edellisiä viestejäni kirjoitin, koska seuraan yleensä enemmän pelaajien kuin yleisön toimia. Teidän mieliksenne katsoin sitä nyt uudelleen, ja näyttää tosiaan siltä, että yksi katsoja sylkäisee. Se on tietysti sopimatonta, mutta siitä huolimatta olen sitä mieltä, että et olisi nostanut sitä videosta esille, jos se olisi tapahtunut Stamford Bridgellä Barçan tehtyä maalin. Sitä siis tarkoitin sillä, että hakemalla haet kielteistä kaikesta mikä liittyy Barcaan, tai edes Kataloniaan. Enkä minä ymmärrä sitä, mitä iloa siitä sinulle, tai kenellekään muullekaan, on. Tietenkin katalaanien joukossa on idiootteja, niin kuin minkä tahansa satunnaisen yli viiden ihmisen suuruisen joukon keskuudessa. Mutta ei se silti tee katalaaneista, tai Barcan pelaajista tai kannattajista kollektiivisesti yhtään sen pahempia idiootteja, kuin mitä he muuten olisivat. Mutta silti tuomitsen nyttemmin näkemäni sylkäisin, vaikka se todennäköisemmin osuikin johonkin kanssakannattajaan kuin Chelsean pelaajaan, ja vielä todennäköisemmin nurmeen...
Toivottavasti tämä nyt selvensi teille, mitä ajoin takaa. Tarkoitus ei ollut loukata tai puolustella ketään. Näihin englantilaisjoukkueiden ketjuihin kun tällainen espanjalaisen jalkapallon ystäväksi profiloitunut nimimerkki kirjoittaa, niin yleensä tulee sanomista... Sen verran haluaisin kuitenkin sanoa, että vaikka te vihaisittekin minua siksi, että mielestäni Espanja on kivempi maa kuin UK ja Barça kaikista sympaattisin jalkapallojoukkue, niin vihanpito ei ole molemminpuolista.
Ja loppuun vielä toista Borikselle aikaisemminkin osoittamani kysymyksen, johon en ole ainakaan huomannut sinun vastaavan. Tuliko kukaan peräämään sinulta pari viikkoa sitten tuoppia Majakassa?
Edit:
En malta olla vielä vastaamatta tähän:
Tuuletin sitä itse hullun lailla
Uskon! Ja niin sinun pitikin!
samalla intensiteetillä varmaan sinä, Kaniini, sitä kirosit.
En usko. Vaikka minua toki harmittikin, niin jotenkin en jaksanut asiasta pahemmin riehaantua. Mitä nyt Terryn pullistelu ärsytti heti suorassa lähetyksessäkin nähtynä. Vaikka tunteet mielestäni kuuluvat niin urheiluun kuin kaikkeen muuhunkin elämään, niin mielestäni urheilijoiden vaan pitäisi olla myös ihmisenä sen verran suurempia, etteivät ala katsojille vittuilla. Vaikka sekään ei tietenkään oikeuta katsojiakaan esim. sylkemään urheilijoita päin.