FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
07.02.2026 klo 01:54:12 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Äänestys
Kysymys: Kannatatko Niinistön valintaa puheenjohtajaksi?
Kyllä
En

Sivuja: 1 ... 23 [24] 25 ... 81

Kirjoittaja Aihe: Sauli Niinistöstä Palloliiton puheenjohtaja  (Luettu 111833 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Rantasipi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Eurokiimassa

Vastaus #575 : 29.05.2009 klo 08:21:15

Taitaa olla jo perhetaustansa vuoksi jääkiekkofani. Alas
Lisätietoja olisi mukava saada. Oikeasti.
uuba

Poissa Poissa

Vastaus #576 : 29.05.2009 klo 08:28:17

Lisätietoja olisi mukava saada. Oikeasti.

Sanooko Göran Stubb mitään?

Toki taas se legendaarinen, "on jääkiekkofani = ei voi olla jalkapallofani", uuh Alas
« Viimeksi muokattu: 29.05.2009 klo 08:29:40 kirjoittanut uuba »
Rantasipi

Poissa Poissa

Vastaus #577 : 29.05.2009 klo 08:30:54

Sanooko Göran Stubb mitään?
Itse asiassa ei sanonut mitään. Tsekkasin wikistä ja nyt tulee mieleen, että joskus olen nimen kuullut. Kiitos tiedosta :)
The Real Wolf

Poissa Poissa

Vastaus #578 : 29.05.2009 klo 08:36:03

On kyllä raskasta lukea näitä jokaisen ajatuksensa puoluekirjan lävitse suodattavien vasemmistojanarien mielipiteitä :P

- Olet ymmärtänyt väärin. Raskaaksi sen sinulle tekee vainoharhaisuus siitä, että kaikki (huonokin) huumoriksi tarkoitettu olisi vasemmistojanarien mielipiteitä.
MINSK

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FCL FCB KaDy

Vastaus #579 : 29.05.2009 klo 08:36:31

On kyllä raskasta lukea näitä jokaisen ajatuksensa puoluekirjan lävitse suodattavien vasemmistojanarien mielipiteitä :P

Ajatuspoliisi on havainnut henkilökultin vastaista liikehdintää.
The Real Wolf

Poissa Poissa

Vastaus #580 : 29.05.2009 klo 08:39:25

- Niinistö ja Stubb jo vakavissa spekulaatioissa esillä?

Mikä on vasemmistojanarien oikea vastaveto? Kenen nimen Lasse Lehtisen ideatoimisto heittää ilmoille juuri oikeaan aikaan?

Isä Mitrosta Palloliiton puheenjohtaja?
Rantasipi

Poissa Poissa

Vastaus #581 : 29.05.2009 klo 08:52:40

Stubb uutisointi oli varmasti positiivista uutisointia jalkapallon tiimoilta. Harvinaista herkkua :)
Ja toki on parempi, ettei Stubb homman tai ehdokkaaksi ryhdy. Liian kiireinen kaveri. Toki sitten hieman vanhempana oikein varteenotettava vaihtoehto :)
Keiko

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat, JJK, HJK, FC Barcelona

Vastaus #582 : 29.05.2009 klo 09:07:42

- Niinistö ja Stubb jo vakavissa spekulaatioissa esillä?

Mikä on vasemmistojanarien oikea vastaveto? Kenen nimen Lasse Lehtisen ideatoimisto heittää ilmoille juuri oikeaan aikaan?

Isä Mitrosta Palloliiton puheenjohtaja?

Foorumillakin ääntä saaneet juntit eli Perussuomalaiset vois esittää Halla-ahoa puheenjohtajaksi..
The Real Wolf

Poissa Poissa

Vastaus #583 : 29.05.2009 klo 09:14:14

Foorumillakin ääntä saaneet juntit eli Perussuomalaiset vois esittää Halla-ahoa puheenjohtajaksi..

- Ei kyllä meidän ehdokas on Timo Soini. Hän saanee myös ELKin tuen.

Rantasipi

Poissa Poissa

Vastaus #584 : 29.05.2009 klo 09:25:56

Ja ravimiesten.
Callit

Poissa Poissa

Vastaus #585 : 29.05.2009 klo 09:37:02

Mielestäni tällaisten sauliniinistöjen ja alexanderstubbien futistietämättömyyden ja pyrkyryyden näkemiseen ei tarvitse vasemmistolaisuutta. Poliitikko on poliitikko, vaikka voissa paistaisi. Stuppi on kaiken lisäksi vaihto-oppilasteinimäisesti hurahtanut amerikkalaisuuteen ja koulukiusaaja.
Mandariini

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK Business Squad

Vastaus #586 : 29.05.2009 klo 09:39:30

Taitaa olla jo perhetaustansa vuoksi jääkiekkofani. Alas
Eihen nuo toisiaan poissulkevia asioita ole. Paitsi foorumilla tietty.
Ilmari Autere

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 5,7 on suurempi kuin 94,3

Vastaus #587 : 29.05.2009 klo 09:39:48

http://www.kansanuutiset.fi/pelivihjeet/messiaskompleksi_1885314.html
k-e

Poissa Poissa

Vastaus #588 : 29.05.2009 klo 10:35:42

- Joo, ja Anneli Jäätteenmäkikin patsasteli kerran karsintaottelussa Serbia&Montenegroa vastaan. Mutta ei se vielä tee hänestä futisfania.

Mutta... siinähän olisikin hyvä vastaehdokas Niinistölle! 8)

Joo Annelin puoliso on sentään futisfani, Saulin Jennistä ei ole havaintoja.
Neljä

Poissa Poissa

Vastaus #589 : 29.05.2009 klo 10:40:43

Vasemmiston virret ei vaihdu.
Ilmari Autere

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 5,7 on suurempi kuin 94,3

Vastaus #590 : 29.05.2009 klo 10:49:03

Vasemmiston virret ei vaihdu.

Jutun sisältö on helppo kuitata leimaamalla se vain vasemmiston virsiksi..
BlyzR
Vastaus #591 : 29.05.2009 klo 18:26:05

suomalaiset keihäänheittäjät taistelevat kullista ja pikajuoksijat välieräpaikoista.

Homosteleville kepinheittäjille jotka vievät mielenkiinnon futikselta vahva Ylos
mize

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: ACO

Vastaus #592 : 29.05.2009 klo 20:23:26

http://blogit.mtv3.fi/porttila/2009/05/29/saulissako-potkua/

Porttilan näkemys asiasta.
ForzaInter

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Mieshuorat

Vastaus #593 : 29.05.2009 klo 20:26:18

Lainaus
Eduskunnan futisjoukkueen ”sielu” Paavo Arhinmäki on pitänyt Niinistön nimen nostamista vitsinä. Taitaa Paavon kommenteissa olla katkera sivumaku, kun isot pojat eivät ole huomanneet kysyä häntä tehtävään. Paavolla on käytössä taas se kyynärpää, jonka käyttö on niissä kuuluisissa säännöissä kielletty.

;)
Thomas Hobbes

Poissa Poissa

Vastaus #594 : 29.05.2009 klo 20:29:35

Veikkaisin nyt kumminkin, että Arhis tietää ettei häntä esitetä tai valita mihinkään niin kuin ei muitakaan vasemmistoliittolaisia.  
« Viimeksi muokattu: 29.05.2009 klo 20:30:58 kirjoittanut Thomas Hobbes »
Dial Square FC

Poissa Poissa

Vastaus #595 : 29.05.2009 klo 20:29:37

Sporden näkemykselle Niinistöstä UEFA:n tai FIFA:n johtotehtävissä toki :D Noihin järjestöihin on hieman enemmän tunkua kuin Kummolan puljuun.
sto

Poissa Poissa

Vastaus #596 : 29.05.2009 klo 21:00:48

Jos nyt joku ei tätä Saulin omaa tekstiä ole vielä lukenut:

Lainaus käyttäjältä: http://www.punajuuri.net/
(29.5.2009)
Vastaukseni Sauli Niinistölle
Eduskunnan puhemies Sauli Niinistö osoitti seuraavan avoimen kirjeen minulle ja kansanedustaja ja Palloliiton varapuheenjohtaja Kari Uotilalle.

---

AVOIN KIRJE 28.5.2009

Arvoisat kansanedustajat Kari Uotila ja Paavo Arhinmäki,

Olette esittäneet kovanpuolesta kritiikkiä toimimattomuuteeni jalkapalloyhteisössä.  Olette varmasti tarkoin ottaneet taustastani selvää, mutta ehkä jokin kommentti on paikallaan:

Totta on, etten juurikaan ole esiintynyt valokuvattavana kunniavieraskatsomoissa ja ettei minulla ole Englannin valioliigassa nimikkosuosikkia.

Mutta olen hivenen pettynyt, että nollaatte vapaaehtoistoiminnan, joka minun mielestäni taas on kaikkein tärkeintä niin jalkapallossa kuin muussakin kolmannen sektorin toiminnassa.

Kerron pari tarinaa kahdelta vuosikymmeneltä, jolloin toimin Salon Palloilijoissa eri tehtävissä, mm. sihteerinä ja erityisesti juristina talkootyössä.  Niitä olikin:

Perustimme seuran puitteissa Vartiosalpa Oy –nimisen vartiointiliikkeen, joka runsaan 15 vuoden toiminnan jälkeen myytiin kansainväliselle ketjulle kovalla kauppahinnalla.  Liiketoiminnan vuositulos ja sittemmin kauppahinta olivat suuri helpotus seuran taloudelle.

Olin myös perustamassa myös junioritoimintaa tukevaa Salon Palloilun Tuki ry:tä, joka osti kaupungin liepeiltä maa-alueen, jolle rakennettiin täysimittainen jalkapallokenttä ja muutaman sadan neliön suuruinen päärakennus, jonka vuokraamisesta saaduilla tuloilla hommaa pyöritettiin.  Sanomattakin kait on selvää, että puuhamiehinä takasimme rakentamiseen tarvittavat lainat, jotka eivät olleet vähäisiä. Kun päärakennus sittemmin hyvällä hinnalla myytiin, varat jäivät käytettäväksi jalkapallon junioritoimintaan.  Salossa on tällä hetkellä noin 1000 jalkapallojunioria.

Näissä tarinoissa minun osuuteni oli kyllä vaatimatonta verrattuna moniin muihin, mutta periaatteena oli, että kukin teki mitä osasi. Minä paperihommia.

Arvostuksemme taitavat olla kovin erilaisia.  Noissa talkoopuuhissa olen nähnyt lukemattomia äitejä ja isiä, naisia ja miehiä, jotka antaumuksella tekevät tuollaista hiljaista taustatyötä ja monet heistä ottavat lisäksi melkoisia henkilökohtaisia taloudellisia riskejä.  Se on nuoriso- ja liikuntakasvatusta parhaimmillaan.  Kunnianosoitus heille!  - Toivon, että sieltä VIP-katsomostakin voidaan  tähän yhtyä.

Ystävällisin jalkapalloterveisin,

Sauli Niinistö

---

Tässä taas minun vastaukseni puhemiehelle:

Hei Sauli,

Kiitos kirjeestäsi. On mielestäni arvokasta, että olet ollut mukana järjestötoiminnassa hankkimassa taloudellisia mahdollisuuksia juniorijalkapallolle. Arvostan sitä - jokainen meistä, joka tekee erilaisia talkootöitä, tekee oman tärkeän osansa seurojen toimintamahdollisuuksien eteen. Taas kesällä tulen itsekin auttamaan vanhoja junioriseurojani vapaaehtoistyössä.

Itse olen pelannut jalkapalloa yli 20 vuotta korkeimmillaan nuorten mestaruussarjassa ja miesten 2. divisioonassa. Olen lisäksi auttanut jonkin verran junnujen valmentamisessa, kun minulla oli vielä aikaa siihen. Edelleen käytän suurimman osan vapaa-ajastani jalkapallon pelaamiseen ja seuraamiseen.

Kovana jalkapalloihmisenä koen, että minulla on oikeus kertoa, mitä itse odotan Palloliiton puheenjohtajalta. Minusta on itsestään selvää, että uuden puheenjohtajan pitää olla intohimoinen jalkapalloihminen ja hänellä tulee olla hyvä jalkapallon tuntemus. Ennen muuta odotan kaikilta puheenjohtajaehdokkailta ohjelmaa tai visiota siitä, miten suomalaista jalkapalloa pitää kehittää, erityisesti junnufudista.

Olen toki huomannut, että joillakin on haluja saada liitolle pikemminkin mahdollisimman näkyvä keulakuva kuin varsinainen jalkapalloihminen. Minusta tämä ei ole tarpeellista, mutta meillähän on tietenkin aina oikeus erilaisiin näkemyksiin.

Kun istuntotauko alkaa parin viikon päästä, toivottavasti sinulla on aikaa tulla katsomaan alasarjojen ja junnujen pelejä. Kierrän niissä kesällä polkupyörällä, sinä voisit toki tulla vaikka rullaluistimilla. Niissä ei ole kyllä vip-katsomoita, usein katsomoita ei ole ollenkaan. Lupaan tarjota kahvit ja munkin, jos tapaamme suomalaisen suosikkiseurani Käpylän Pallon 2. divisioonan pelissä.

Jalkapalloterveisin,

Paavo Arhinmäki
ForzaInter

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Mieshuorat

Vastaus #597 : 29.05.2009 klo 21:04:30

Hyvät vastineet molemmilla Ylos
BrDead
Vastaus #598 : 29.05.2009 klo 21:05:03

Hyvät vastineet molemmilla Ylos

Sama!
Elmo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: @JyvaskylanFutis

Vastaus #599 : 29.05.2009 klo 21:05:39

Uutinen
Olen toki huomannut, että joillakin on haluja saada liitolle pikemminkin mahdollisimman näkyvä keulakuva kuin varsinainen jalkapalloihminen. Minusta tämä ei ole tarpeellista, mutta meillähän on tietenkin aina oikeus erilaisiin näkemyksiin.

Miksi tämä ei ole tarpeellista? Koska futiksella on jo muutenkin niin näkyvä ja vaikutusvaltainen asema suomalaisessa yhteiskunnassa?

Sivuja: 1 ... 23 [24] 25 ... 81

Siirry: