Eli siis ensi sunnuntaina IFK-Lahti klo 18.30.
Molemmat kärsivät edelliskierroksella tappion ja IFK:oolle se oli vasta kauden toinen. Enää kolmatta tappiota Marienhaminan poppoo haluaa joten FC Lahti saa vastaansa erittäin sisuuntuneen joukkueen. Vielä kun ottaa huomioon millaisilla panoksilla IFK pelaa niin vastassa on todellakin vaikea vastustaja. FC Lahdella ei enää panoksia liigassa juuri ole ja vaikuttaako se sunnuntaina myönteisesti vai kielteisesti selviää sunnuntaina. FC Lahden kannattajiin se ei ainakaan näytä vaikuttavan sillä reissuun on lähdössä taas mukavan verran porukkaa

IFK:oolla on "pakkovoiton" paikka sillä TamU hengittää jo niskaan ja jos IFK pelin häviää Honka voi vielä karata saarelaisten uloittamattomiin jolloin mitalille ei ole asiaa. FC Lahden sarjapaikka on käytännössä varma, mutta viimeistään voitto tästä pelistä antaisi sinetin ensi kauden liigapaikalle.
IFK on suoraviivainen joukkue joka on osoittanut olevansa todella kova joukkue, etenkin kotona. IFK:oon kärjessä rymistelevät väkivahva Sasha Anttilainen ja unten mailla liikkunut Arsim Gashi. Anttilainen voi sunnuntaina ratkaista pelin kotijoukkueelle varsinkin jos Lahden puolustus jatkaa samoja otteita mitä Tepsiä vastaan. Onneksi sentään Heikki Haaran pitäisi olla käytettävissä mikä helpottaisi selvästi Lahden puolustusta IFK:oon fyysisiä pelaajia vastaan. Erikoistilanteiden puolustamisessa on todella paljon parantamisen varaan ja jos parannusta ei tapahdu IFK tulee rankaisemaan armotta. Pelikiellot saattavat vaikuttaa joukkueiden ryhmistykseen/pelitapaan hieman. Molemmilta puuttuvat joukkueidensa pihkatapit (Carlson ja Vanninen) pelikieltojen vuoksi. Keskikentällä luulisi olevan hieman enemmän tilaa jolloin tilanteitakin pitäisi syntyä molempiin päihin. Lahden hyökkäys osoitti heräämisen merkkejä viime pelissä ja Lahden kärjet Shala ja Rafael tekivät henkisesti tärkeät maalit. Litmasen odottaisin olevan joukkueen mukana.
Seuraa häntä:Drilon Shala:Pirteästi viime pelissä pelannut Shala tulee pistämään Rafaelin kanssa IFK:oon puolustuksen sekaisin. Tällä hetkellä itseluottamus kunnossa ja maaleja tulee loppukauden peleissä syntymään. Sunnuntaina Shalalla on paikka tehdä kauden 7 maali ja tuoda vierasjoukkueelle yllätysvoitto.
Amos Ekhalie:Saarelaisten avauskokoonpanoon tiensä raivannut keskikentän taituri on hyvällä pelipäällä. TamUa vastaan maalinteko oli monta kertaa enemmän kuin lähellä. Taitava keskikenttämies tulee olemaan sunnuntaina tärkeä palanen IFK:oon hyökkäyspeliä.
Yhteenveto:IFK:oon panokset ovat selvästi korkeamalla Lahden keskittyessä Cupiin. Jos ihmeitä ei tapahdu, IFK ottaa voiton ja jatkaa mitalijahtiaan.
Lahti voi altavastaajanakin venyä voittoon jos hyökkäyspeli jatkaa samaan malliin ja puolustus ryhdistäytyy. Tasapeliin en usko ottelun päättyvän sillä IFK tarvitsee voiton ja Lahti voi rennoin mielin hakea pisteitä aina niin ihanasta Marienhaminasta. Maalirikas ottelu ei olisi yllätys.
Lahden arvioitu aloituskokoonpano:
Rafael Shala
Heini Fofana
Hietanen
Korte
Eerola Haara Huuhka Toivomäki
Tuomi
Litmanen, Kemppinen ja Värttö sitten vaihdosta kentälle.
UGH!