FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
09.02.2026 klo 04:04:17 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Äänestys
Kysymys: Kannattajien pelaaja 2010-äänestys
Janne Turpeenniemi - 5 (3.8%)
Christopher Musonda - 22 (16.8%)
Albin Granlund - 26 (19.8%)
Jarkko Lahdenmäki - 1 (0.8%)
Etchu Tabe - 14 (10.7%)
Nchimunya Mweetwa - 7 (5.3%)
Stephen Kunda - 1 (0.8%)
Godfrey Chibanga - 3 (2.3%)
Arto Vikman - 1 (0.8%)
Jules Alex Nyom - 11 (8.4%)
Jukka Santala - 2 (1.5%)
Pavle Khorguashvili - 29 (22.1%)
Valter Khorguashvili - 0 (0%)
Chanda Mwaba - 3 (2.3%)
Jarno Tenkula - 4 (3.1%)
Tuomas Markkula - 0 (0%)
Mika-Matti Maisonvaara - 0 (0%)
Joku muu, kuka (Milfort, Kennedy jne.) - 2 (1.5%)
Äänestäjiä yhteensä: 129

Sivuja: 1 ... 236 [237] 238 ... 243

Kirjoittaja Aihe: RoPS 2010: Nousujuna saapui raiteelle yksi. Kiitos divari 2010, liigaan 2011!!!  (Luettu 385794 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
kalajoenkukka

Poissa Poissa

Vastaus #5900 : 15.10.2010 klo 16:59:35

Referoin lyhyesti Urheilulehden juttua. Otsikko Mustan Lampaan Paluu, ja tosiaan Allenia juttuun on haastateltu. Kysymykset tai kipukohdat on otettu suoraan forumilta, joten journalismin taso on todella heikkoa. Jutussa puututaan lähinnä syyskierroksen suvantovaiheeseen, ja vedetään forumilla puitu sambien lakko esiin.

Kaiken kaikkiaan juttu on kyllä melkoisen hyvässä hengessä tehty. John kertoo ottaneensa yhteyttä kolmeenkymmeneen suomalaispelaajaan ennen kautta, joista Markkula ja Granlund tosiaan lähtivät mukaan.

Ensi kaudeksi haetaan kahta tai kolmea todellista vahvistusta, jotka pitäisi olla mahdollisesti suomalaisia (näin ainakin annetaan ymmärtää). Allen aikoo jatkaa tällä kaudella nähtyä hyökkäävää lyhytsyöttöpeliä, roiskivaan peliin ei missään nimessä lähdetä.

Allen itse nostaa Alexin, Albinin ja Etchun joukkueen valopilkuiksi.

En viitisisi ottaa kantaa Urheilulehden tekemisiin, mutta taisi olla juuri Urheilulehti, joka ensimmäisenä julkisti sambialaisten ongelmat. Ei ff2

kalajoenkukka

Poissa Poissa

Vastaus #5901 : 15.10.2010 klo 17:00:49

Taisi olla UL joka kertoi jo alunperin sambialaisten turhautumisesta?
Speedi
Vastaus #5902 : 15.10.2010 klo 17:10:02

UL kirjoitti jutun Futisforumilla pyörineiden huhujen perusteella. Jotka siis osoittautuivat valheellisiksi.
Woland

Poissa Poissa

Vastaus #5903 : 15.10.2010 klo 17:10:25

Jännää sinänsä, että tänä vuonna ei kukaan oikeasti joukkuetta lähellä oleva ole kuullut huonosta yhteishengestä. Aiempina vuosina moista on kuultu, joten kyllä pitäisin sambikapinaa lähinnä UL:n arvauksena.

Ja taas kerran: moi Innasen äiti!
kalajoenkukka

Poissa Poissa

Vastaus #5904 : 15.10.2010 klo 17:24:08

UL kirjoitti jutun Futisforumilla pyörineiden huhujen perusteella. Jotka siis osoittautuivat valheellisiksi.
Nyt valehtelet. Sen verran hyvin Innasen ja kumppanit tunnen. FF2 ei kai kukaan oikeasti ota tosissaan.
Speedi
Vastaus #5905 : 15.10.2010 klo 17:33:31

Nyt valehtelet. Sen verran hyvin Innasen ja kumppanit tunnen. FF2 ei kai kukaan oikeasti ota tosissaan.

Kyllä se vain niin oli, että jutut pyörivät hyvän aikaa täällä ennenkuin Innanen kirjoitti typerän huhujuttunsa lehteen. Se lukeeko esimerkiksi Innanen forumia on sivuseikka, koska itse juttu osoittautui täysin perättömäksi ja kääntyi RoPSin joukkueen voimavaraksi. Kuten Woland totesi, täälläkin huhut alkoivat vain siitä, ettei joukkue voittanut enää pelejä. Lihaa ei ollut luiden ympärillä. Ja itse pelihän näytti koko ajan, ettei perustavaa laatua olevia ongelmia joukkueen sisällä ole.
kalajoenkukka

Poissa Poissa

Vastaus #5906 : 15.10.2010 klo 17:36:57

Kyllä se vain niin oli, että jutut pyörivät hyvän aikaa täällä ennenkuin Innanen kirjoitti typerän huhujuttunsa lehteen. Se lukeeko esimerkiksi Innanen forumia on sivuseikka, koska itse juttu osoittautui täysin perättömäksi ja kääntyi RoPSin joukkueen voimavaraksi. Kuten Woland totesi, täälläkin huhut alkoivat vain siitä, ettei joukkue voittanut enää pelejä. Lihaa ei ollut luiden ympärillä. Ja itse pelihän näytti koko ajan, ettei perustavaa laatua olevia ongelmia joukkueen sisällä ole.
Se ei tainnut edes olla Innasen juttu. Ja luulen että toimittajat tuntevat pelaajat toisin kuin täällä kirjoittavat puuhastelijat.
Speedi
Vastaus #5907 : 15.10.2010 klo 17:41:30

Se ei tainnut edes olla Innasen juttu. Ja luulen että toimittajat tuntevat pelaajat toisin kuin täällä kirjoittavat puuhastelijat.

:) No sovitaan sitten, ettei se ollut Innasen kirjoittama juttu ja etelän kirjoittavat toimittajat ovat paremmin perillä Palloseurankin asioista.
Metusalem

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TOKKA

Vastaus #5908 : 15.10.2010 klo 17:56:11

Eli siis kannattajienpalkintopokaali joudutaan antaa matsin jäkeen,kun pyyntöni evättiin,jossa ajankohtana olisi ollut ennen pelaajaesittelyjä. :(
« Viimeksi muokattu: 15.10.2010 klo 18:13:44 kirjoittanut Metusalem »
Speedi
Vastaus #5909 : 15.10.2010 klo 18:24:29

Eli siis kannattajienpalkintopokaali joudutaan antaa matsin jäkeen,kun pyyntöni evättiin,jossa ajankohtana olisi ollut ennen pelaajaesittelyjä. :(

Seurajohto pilaa kaiken. Typeriä lausuntoja tulevaisuudesta ja päävalmentajan toimista ennen kauden tärkeintä peliä ja jälkiruuaksi vielä tämä. Perkele!
alarima

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Juntti rasisti

Vastaus #5910 : 15.10.2010 klo 18:28:33

Buu Alas
Nyt 90 minuuttia seurajohto haistakaa vittua sitten. Nousu peruttu myös.
« Viimeksi muokattu: 15.10.2010 klo 18:42:26 kirjoittanut alarima »
stan_dardi

Poissa Poissa

Vastaus #5911 : 15.10.2010 klo 19:32:03

Tiedän! Stop!
Viltsu

Poissa Poissa

Vastaus #5912 : 15.10.2010 klo 22:01:05

Kiistala kritisoi tosiaan ihan ääneen ja suomeksi, että ei ole tällä kaudella peluutettu tarpeeksi omia junnuja vaikka tähän olisi ollut mahdollisuus. On aikoihin eletty! Ota näistä RoPS:n johtomiehistä selvää. Kiistala kylläkin toteaa, että tämä on tulosurheilua, mutta silti mulle aika yllätys, että tuon kulee Joukon sanomana. No, menköön sen saman sekavuuden piikkiin, kuin mitä tähän astisetkin.

Nivalta tyypillistä liirumlaarumia, mutta se oli odotettua.

Olisihan se RoPS-johdon naama ollut elokuun pelillisessä ahdingossa näkemisen arvoinen, kun Allen olisi kesken kriisin laittanut kentälle pari-kolme junnua pelejä ratkomaan ja kokemusta hakemaan. Annas olla, jos homma olisi mennyt vihkoon, niin mitä johtoporras nyt jälkiviisastelisi?

Mutta ei anneta tämän pilata huomista tunnelmaa. Kärsivällisyyttä nyt vaan joukkueelle, niin homma hoituu.
stan_dardi

Poissa Poissa

Vastaus #5913 : 16.10.2010 klo 05:07:28

Kiistala kritisoi tosiaan ihan ääneen ja suomeksi, että ei ole tällä kaudella peluutettu tarpeeksi omia junnuja vaikka tähän olisi ollut mahdollisuus.

Huom! Kiistalan sanoin: Joissakin peleissä olisi ollut mahdollisuus käyttää omia junnuja. 
Tsyganenko-Smith

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TP-47, Kemi City FC PS

Vastaus #5914 : 16.10.2010 klo 09:39:41

Mitähän tuo Kiistalan radiojutussa mainostama puoliammattilaisuus Ropsissa tarkoittaa. Olen ollut siinä käsityksessä että jos joukkueessa pelaa noin 10 ulkomaalaista ja esim Santalan tapainen jalkapalloammattilainen niin eikö joukkue ole silloin täysammattilainen joukkue. Tietenkin junnut poislaskettuna. Lisäksi joukkue treenaa koko kauden 2 kertaa päivässä. Jos jollakin on kertoa faktoja niin kiinnostais...
Viltsu

Poissa Poissa

Vastaus #5915 : 16.10.2010 klo 09:55:48

Mitähän tuo Kiistalan radiojutussa mainostama puoliammattilaisuus Ropsissa tarkoittaa. Olen ollut siinä käsityksessä että jos joukkueessa pelaa noin 10 ulkomaalaista ja esim Santalan tapainen jalkapalloammattilainen niin eikö joukkue ole silloin täysammattilainen joukkue. Tietenkin junnut poislaskettuna. Lisäksi joukkue treenaa koko kauden 2 kertaa päivässä. Jos jollakin on kertoa faktoja niin kiinnostais...

Mä en ole ihan satavarma tuosta 2 kertaa päivässä treenaamisesta. Ammattilaisjoukkue treenaa kyllä kahdesti päivässä, mutta puoliammattilaisuudessa se taitaa jäädä yhteen ja tätä lähempänä RoPS:n toiminta kaiketi on. Ulkomaalaisilla lienee näin RoPS:ssa aika vapaat kädet joukkuetreenien ulkopuolella tehdä sitä treeniä, mitä itse huvittaa. Ohjattua tämä ei siis varmaankaan ole. Muistan mm. Vianderin sanoneen aikoinaan, että RoPS antaa pelaajille todella paljon vapauksia. Tämän voi tietty käsittää monella tapaa ja valitettavasti tämä ei varmasti ole kaikkien pelaajien kohdalla ollut toimivin systeemi.
Ylasoutaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku.

Vastaus #5916 : 16.10.2010 klo 10:07:35

Niin, yhteisesti sovittua määritelmää en puoliammattilaisuudesta jalkapallojoukkueen osalta tiedä, mutta tosiaan onhan näitä puoliammattilaispelaajia ihan kärkipään joukkueissakin, mm. TamU:ssa (ellen nyt täysin väärässä ole). Kyllähän meilläkin esimerkiksi Janne opiskelee yliopistolla treenaamisen ja pelaamisen ohella. Itse asiassa jonkinlainen ulospääsy tähän kotimaisten pelaajien joukkopakoon voisi olla jonkinlainen puoliammattilaisuuden status. Toisin sanoen (liigatasoisille) suomalaispelaajille voitaisiin tarjota mahdollisuutta liigaan Rovaniemellä, ja samalla mahdollisuutta opiskella korkeakoulussa, tai tehdä ansiotöitä pelaamisen ohella, tottakai kohtuullisella korvauksella.

Itse asiassa koko Veikkausliigaa koskevassa keskustelussa on tänä vuonna hyvin usein pohdittu puoliammattilaisuuden statusta.
Tsyganenko-Smith

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TP-47, Kemi City FC PS

Vastaus #5917 : 16.10.2010 klo 10:16:07

Ok. Juuri tuota mietinkin että puoliammattilaisuutta voi olla ilmeisesti monenlaista. Esimerkiksi Ruotsin jääpallon pääsarjassa (useassa seurassa) toteutetaan suht kirjaimellisesti puoliammattilaisuutta. Eli pelaaja on osan päivästä oikeissa töissä ja osan seuran käytössä. Palkka siis tulee 2:sta osoitteesta. Onko Ropsissa tällaista käytäntöä lähinnä ajatellen runsaslukuista ulkomaalaispelaajamäärää?
muumi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: minä en nettikiusaa

Vastaus #5918 : 16.10.2010 klo 10:48:50

Mä en ole ihan satavarma tuosta 2 kertaa päivässä treenaamisesta. Ammattilaisjoukkue treenaa kyllä kahdesti päivässä, mutta puoliammattilaisuudessa se taitaa jäädä yhteen ja tätä lähempänä RoPS:n toiminta kaiketi on. Ulkomaalaisilla lienee näin RoPS:ssa aika vapaat kädet joukkuetreenien ulkopuolella tehdä sitä treeniä, mitä itse huvittaa. Ohjattua tämä ei siis varmaankaan ole. Muistan mm. Vianderin sanoneen aikoinaan, että RoPS antaa pelaajille todella paljon vapauksia. Tämän voi tietty käsittää monella tapaa ja valitettavasti tämä ei varmasti ole kaikkien pelaajien kohdalla ollut toimivin systeemi.

Sisäpiiritietoa tai treeniaikatauluja en ole nähnyt, mutta varsin usein tuli kesän aikana RoPS bongattua susivoudilla. Ja havaintojeni mukaan treenasivat kaksi kertaa päivässä oikeastaan koko joukkue. Tenkulalla taisi olla vapauksia, vaan liittyikö ne loukkaantumisiin, en tiedä.
Maccarone

Poissa Poissa

Vastaus #5919 : 16.10.2010 klo 10:49:42

En tiedä mutta pompsahti mieleen vain, kun tässä pohti edelliskausia, että onkohan Zeddy saapumassa ottelua seuraamaan vai lieneekö Sambiassa? Luulisi että grand old man olisi soitettu paikalle, tuomaan vielä tarvittavan lisäpotkun Sambeihin ja tottakai juhlistamaan mahdollista nousua.

Yllättävän vähän on kuninkaasta puhuttu muutenkaan ja mikäpä olisikaan sen mukavampaa kun Saileti mukana karkeloissa.
Viltsu

Poissa Poissa

Vastaus #5920 : 16.10.2010 klo 13:36:42

En tiedä mutta pompsahti mieleen vain, kun tässä pohti edelliskausia, että onkohan Zeddy saapumassa ottelua seuraamaan vai lieneekö Sambiassa? Luulisi että grand old man olisi soitettu paikalle, tuomaan vielä tarvittavan lisäpotkun Sambeihin ja tottakai juhlistamaan mahdollista nousua.

Yllättävän vähän on kuninkaasta puhuttu muutenkaan ja mikäpä olisikaan sen mukavampaa kun Saileti mukana karkeloissa.

Niin tai sitten omat bisnekset kotimaassa vie kaiken ajan, joten ylimääräisiin Rovaniemen reissuihin ei jää aikaa.
Soccerfan

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: kurpitsa

Vastaus #5921 : 16.10.2010 klo 15:52:04

Onnea RoPSille liiganoususta! Ylos
Ens kauaella ACO-ROPS derbyt liigassa. :)
Viltsu

Poissa Poissa

Vastaus #5922 : 16.10.2010 klo 15:52:43

Se on siinä! Onnea koko joukkueelle! Seurajohdolle myös pienen pieni murunen onnitteluja! Kai teilläkin tässä joku osuus oli. Ette ainakaan onnistuneet ryssimään tätä!
Viltsu

Poissa Poissa

Vastaus #5923 : 16.10.2010 klo 15:54:37

Eikö ois aika herätä?
Millähän helvetin ilmeellä RoPs vois mitenkään voittaa loput 4 peliä jos viimisessä 7 pelissä on tehty 2 maalia ja otettu yht. 6 pistettä, jos mukaan ei lueta tuota peliä junnuklupia vs.

Tais kuitenkin lopulta RoPS ottaa ne neljä voittoa sarjan lopussa. :D
andyman

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tre GB, welcome stadi mut mikähän seura?

Vastaus #5924 : 16.10.2010 klo 15:58:07

Onnea RoPSille liiganoususta! Ylos
Ens kauaella ACO-ROPS derbyt liigassa. :)
Noh,noh... ac:lla kiirastuli vielä edessä, varsinkin kun jjk luvannut jengille kohtuu makoisan porkkanan voitosta!

Sivuja: 1 ... 236 [237] 238 ... 243

Siirry: