FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
27.08.2025 klo 14:14:30 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: 1 ... 20 [21] 22 ... 461

Kirjoittaja Aihe: Mieshuoraus on jalkapallon syöpä  (Luettu 1483091 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
laitapakkki

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 15112019

Vastaus #500 : 22.08.2011 klo 15:53:38

Miun mielestä ulkomaisen seuran fanittamisessa ei sinänsä ole mitään väärää, mutta siinä vaiheessa, kun aletaan oman kaupungin pientä tai miksei suurtakin seuraa mollata niin mennään tietynlaisen rajan ylitse. Plus tietysti vielä nämä janarit, jotka tosiaan mieluummin valitsevat television jo ManU-Liverpool matsin VPS-Hongan sijaan. Kaiken huvittavimpia on nämä, jotka kannustavat Barcelonaa ja kun puhe kääntyy esim. Lappeenrannan tämänhetkiseen ykkösjengiin PEPO:on ja sen matseihin, niin suhtautuminen on "pyh joku pepo". Tosiaan käsittämätöntä kuulla tälläistä sellaisten henkilöiden toimesta, jotka ovat itsekin pelanneet seurassa juniorina.

Olen siinä ehdottoman samaa mieltä, että suomalaisten tulisi lopettaa tämä typerä alemmuskompleksi ja oikeasti mennä positiivisella asenteella niihin Veikkausliigamatseihin. Ärsyttävän moni menee varmaan matseihin vitutus jo valmiiksi kun canal +:lta ei tule Valioliigan laadukasta jalkapallo-ottelua, niin ei mikään ihmekään, että suomalainen palloilu näyttää paskalta. Valitettavasti kaikki lähtee ihmisistä itsestään, ja suomalaisia vaivaa liian paljon tälläinen negatiivinen suhtautuminen suomalaiseen jalkapalloon.
Sama kaikkeen.
Pyhäinhäväistys

Poissa Poissa

Vastaus #501 : 22.08.2011 klo 16:45:38

Monella tänne kirjoittavalla ei näytä olevan rakkautta lajiin. Messin dissaus siitä esimerkkinä.

:D
HÄI

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kirjanpainajat

Vastaus #502 : 22.08.2011 klo 16:53:13

Mitäs jos ymmärtää mutta vihaa futista?
Kovalski

Poissa Poissa

Vastaus #503 : 22.08.2011 klo 17:18:07

Yks väsyneimmistä topikeista.. Puolin ja toisin yritetään todistella rakkauttaan jalkapalloon ja itselle ja muille että on "oikea" kannattaja.
Ja mikä siinä nyt on kun haluaa seurata ulkoimaista jalkapalloa? Ei täällä foorumilla varmaan kovin montaa näitä tv:lle laulajia/kuolaajia oikeesti ees ole.

Jokanen seuraa futista tavallaan.

Svainstaigerilta hyvää tekstiä.
joe

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: .

Vastaus #504 : 22.08.2011 klo 17:29:40

Svainikselta ihan kelpo tekstiä, taso nousussa Ylos Tosin itsekin taitaisin valita muna-livöpuulin PEPOn matsin sijaan, ihan vain sen takia koska minkäänlaista sidettä tähän jengiin ei löydy, en ole Lavolassa eläessäni asunut, joten miksi kannustaisin lavolalaista joukkuetta? Itselläni on vähän ikävä tilanne siinä mielessä, että mitään paikallista jengiä ei oikein ole, Taipalsaaren Veikot meni nurin kuten kävi myöskin Rakuunoille. Onneksi on koko Suomen HJK :-[ Ylos
Madelq

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat

Vastaus #505 : 22.08.2011 klo 17:45:07

Svainikselta ihan kelpo tekstiä, taso nousussa Ylos Tosin itsekin taitaisin valita muna-livöpuulin PEPOn matsin sijaan, ihan vain sen takia koska minkäänlaista sidettä tähän jengiin ei löydy, en ole Lavolassa eläessäni asunut, joten miksi kannustaisin lavolalaista joukkuetta? Itselläni on vähän ikävä tilanne siinä mielessä, että mitään paikallista jengiä ei oikein ole, Taipalsaaren Veikot meni nurin kuten kävi myöskin Rakuunoille. Onneksi on koko Suomen HJK

RIP Rakuunat. Rakuunoissa tuli kuitenkin melkein koko futisura pelattua, PEPO:ssa vain yksi höntsäkausi. Sekään ei ollut oma valinta. Mutta ei sillä, mielelläni käyn PEPO:nkin pelejä katsomassa(kakkoseen noustaan Ylos ).

Itselläni sama siihen, että tulee kyllä katsottua tiheään Valioliigaa, Seria A ja La ligan pelejä, mutta ei ne nyt sinäänsä mitään elämää suurempia tunteita herätä. Kaunis jalkapallo kyllä herättää, mutta joukkueella ei niin väliä. Toki saisi ne pelit joskus kohdalleen osua vetolapuissa
Phrase

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, Eagles

Vastaus #506 : 22.08.2011 klo 17:55:28

Itselläni on vähän ikävä tilanne siinä mielessä, että mitään paikallista jengiä ei oikein ole, Taipalsaaren Veikot meni nurin kuten kävi myöskin Rakuunoille. Onneksi on koko Suomen HJK :-[ Ylos

Melko samanlainen tilanne. Omalla asuinpaikkakunnalla pyörii vain harrastefutis, ei muuta. Lähimmälle Veikkausliigapaikkakunnalle on noin 130 km. Edes lähimpään seuraan, jossa edustusjoukkue pelaa edes jollain sarjatasolla, on matkaa 30 km. Ja tämä on KaPa, joka pelaa Viitosessa. Joten eipä täällä päin ole mitään tunnesidettä mihinkään seuraan syntynyt, koska lähellä ei ole yksinkertaisesti seuroja. Helppoa se kai jossain Hesassa on lutuuria huudella.
kyrpäjyrä

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Against modern football

Vastaus #507 : 23.08.2011 klo 00:04:53

Monella tänne kirjoittavalla ei näytä olevan rakkautta lajiin. Messin dissaus siitä esimerkkinä.

Mitä helvettiä sä selität? :D Voitko vähän selventää tätä väittämääsi?
beba

Poissa Poissa

Vastaus #508 : 23.08.2011 klo 01:41:29

Kovalski sano tossa sen mitä olisin ite kans kirjottanu, kukin tyylillään..
R08

Poissa Poissa

Vastaus #509 : 23.08.2011 klo 01:59:17

Mä en tuu ikinä ymmärtämään miten joitain aina kiinnostaa niin helvetisti muiden tekemiset näin vähäpätöisissä asioissa.
shots

Paikalla Paikalla

Vastaus #510 : 23.08.2011 klo 02:01:35

Mä en tuu ikinä ymmärtämään miten joitain aina kiinnostaa niin helvetisti muiden tekemiset näin vähäpätöisissä asioissa.

Täysin sama. Jokainen tehköön juuri niin kuin parhaakseen näkee eikä se kuulu kenellekään muulle.
R08

Poissa Poissa

Vastaus #511 : 23.08.2011 klo 02:11:11

Jokainen tehköön juuri niin kuin parhaakseen näkee eikä se kuulu kenellekään muulle.

Näinpä. Ja mulla on ainakin parempaa tekemistä kuin vahdata muiden tekemisiä.
Larry Thorne

Poissa Poissa

Vastaus #512 : 23.08.2011 klo 02:20:23

Aikoinaan olin suhteellisen kovakin mieshuora. En katsonut kirveelläkään suomifutista ja töllötin aina viikonloppuisin kalinaa tuutin täydeltä. Noh, viime vuosina koko viikonlopun mittaiset kalina-maratoonit ovat muuttunut lähinnä satunnaiseen katseluun ja tulosten vilkaisuun. Tiettyä joukkuetta sarjasta ei enää löydy, on vain muutamia henkilöitä ja jengejä joille toivon voittoa.

Suomifutista olen sen sijaan katsonut tänä kesänä enemmän kuin koskaan. Vaikka lähin Veikkausliiga-joukkue onkin lähemmäs 100 kilometrin päässä, tilillä on jo toistakymmentä Veikkausliigan ottelua, puhumattakaan alasarjoista. Omassakin kaveripiirissä on pilvin pimein näitä Barca since '09 ja City since '07 janareita. Periaatteessa mulle on aivan sama, kuka mitäkin joukkuetta kannustaa, mutta siinä vaiheessa menee yli hilseen kun nämä jantterit laukovat Facebookissa yms. "taas osoitettiin suomalaisen potku pallon taso - toista se on inglännissä"

Luulen, että jos nämä kaverit vain kävisivät matseissa, he huomaisivat kuinka Suomessa pelataan oikeasti hyvää futista.
The Real Wolf

Poissa Poissa

Vastaus #513 : 23.08.2011 klo 08:31:53

Uskomatonta, että tämänkin otsikon on kuitenkin perustanut sälli, jonka nimimerkissä on tanskalainen pelaaja, joka pelasi valjussa...

- Tämähän on tunnettu ikiaikainen inhimillinen kuvio, että muissa ärsyttävät sellaiset piirteet, joita itsessäkin on, tai ainakin on ollut. Töfting tuntee siis aihepiirin läpikotaisin, koska on itse aikoinaan laulanut telkkarille. Tanskalaisen nahkapään aktiiviaikoina ja innoittamana.
Elmo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: @JyvaskylanFutis

Vastaus #514 : 23.08.2011 klo 08:46:08

Täysin sama. Jokainen tehköön juuri niin kuin parhaakseen näkee eikä se kuulu kenellekään muulle.

Tämähän se on melko toivottava tilanne monessakin asiassa. Jostain syystä vain joskus se oma paras pitää kailottaa kaikille: "vitun paska suomipotkupallo, meillä livöpuulissa.."
JMP

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tervarit

Vastaus #515 : 23.08.2011 klo 09:27:18

Hmm.. mielenkiintoista. ??? Yhtään Messiä dissaamatta, minusta se voi kertoa myös juuri päinvastaisesta. Tietenkin jo väittää, että Messi on huono pelaaja, niin silloin kyseessä on täysi urpo, joka ei jalkapallosta paljoa todellakaan ymmärrä, mutta jos sanoo, että inhoaa Messin pelityyliä tai persoonaa, se on täysin eri asia. Itsehän pidän kyllä Messistä ja hänen pelistään, vaikken Barcaa kannatusmielessä fanitakaan (joskin IMHO, Barca on mielestäni kuitenkin maailman paras seurajoukkue tällä hetkellä).

- Tämähän on tunnettu ikiaikainen inhimillinen kuvio, että muissa ärsyttävät sellaiset piirteet, joita itsessäkin on, tai ainakin on ollut. Töfting tuntee siis aihepiirin läpikotaisin, koska on itse aikoinaan laulanut telkkarille. Tanskalaisen nahkapään aktiiviaikoina ja innoittamana.

Näin varmaankin tosiaan on. Ehkäpä hän on tehnyt parannuksen sittemmin. ;)

Itsehän olen ehdottomasti mieshuora - ainakin puoliksi. Suomessa kannatan vain "omaa" kolmosdivariseuraa jo toista kymmenettä vuotta peräkkäin kun samaan aikaan paikkunnalla pelaa mm. parikin ykkösen joukkuetta. Ne kiinnostavat triviatasolla yleisenä suomifutiksena toki, mutta mitään erityissymppausta ei niille ole, seuroina. Suomifutista en ole ikinä kovin tosissani "dissannut", vaikka toki euromenestys on tietyllä tavalla tasoa osoittanut vrt kansainväliseen tasoon. Nyt toki Schalkea vastaan ehdottomasti HJK:n bandwagonissa, nimenomaan suomifutismielessä. Sieltä tulee sekä rahaa suomalaiseen jalkapalloon (vaikkakin lähinnä "isolle, pahalle" HJK:lle) ja suomalaiset pelaajat saavat kokemusta kovista peleistä ja ehkä näyttöpaikkoja Euroopan huippuseuroihin.

Toisaalta olen (liverbirdimaisesti) jo pienestä nassikasta kannattanut Liverpoolia (joskaan en telkkarille laula, enkä ole kauhean aktiivinen ollut edes Pool-topicissa, vaikka sitä tulee lueskeltua silloin tällöin) ja mikä kaikkein kauheinta, spanskiliigassa fanitan (en kauhena vakavissani, mutta kuitenkin) juurikin Real Madridia, jonka pelaajaksi Töftingia erheellisesti muistelin.  Osatekijänä "siteeseen" lienee vuosi Madridissa, jossa tuli käytyä joukkueen otteita seurailemassa paikan päällä suht aktiivisesti. Se aika oli ehkä muutenkin aktiivisinta jalkapalloelämää - Marca tai ES piti ostaa joka päivä ja lueka viimeisimmät jalkapallojuorut. Näinä päivinä tulee käytyä Marcan sivuilla ehkä muutaman kerran vuodessa "pläräämässä".

Gravesenhan tuli Madridiin Espanjan vuosieni jälkeen.

Moni tuossa ylenmpänä kertoilee jotain lähimmn Veikkausliigaseuran kaukaisuudesta. Eikös sekinnyt ole tavallaan "gloryhunterismia", jos kannatettavan seuran pitää "väkisin" olla Veikkausliigaseura. Voihan se olla vaikka se oma kolmosen tai nelosen seurakin. Ei sillä, että minulle kuitenkaan suuremmin väliä mitä ja miksi kukakin kannattaa. Kukin tavallaan jne.

Synniksi lasken kuitenkin sen, että kannattaa toisen maan maajoukkuetta, kun vastassa on Suomi. Lieventäviksi asianahaaroiksi voi kuitenkin sanoa sukulaisuussuhteet ja sen että on ko. maassa joskus elänyt/asunut pidemmän aikaa. Jos kyseessä on kuitenkin ihan puhtaasti "huoraus" kun "Italia on niin paljon parempi kuin Suomi", niin en ymmärrä. Seurajoukkuetasolla ymmärrän hieman paremmin, kun ei jollain tamperelaisella Arsenal fanilla ole välttämättä mitään suhdetta TPS:ään ja näiden kohdatessa on vaikea sitä ikuista fanitusta toiseen suuntaan kääntää, vaikka kieltämättä se hieman urpoilulta näyttääkin. Itse kuitenkin olen taipuvaisempi esim. jos Schalken tilalla olisi nyt Pool, olemaan HJK:n puolella, joskin en ihan ristiriidattomasti. Suomi ja Suomen etu ajaisi nyt kuitenkin tässä tapauksessa ohi - vaikka joidenkin (harvojen) mielestä mahdollisessa HJK:n menestymisessä ei ole mitään suomifutikselle hyvää.

Toinen "syntinen teko" on mielestäni jatkuva "suosikin" vaihtaminen sen mukaan mikä joukkue menestyy, mutta tavallaanhan senkin ymmärtää sillä, että haluaa kannattaa parasta jalkapalloa - ainakin tulosten valossa. Liekö siinä vikaa, että pitää siinä mielessä nimenomaan hyvän jalkapallon kauneudesta? Tosin - yleistän nyt hieman - valtaosa tämän tyypin "fanittajista" ei ole loppujen lopuksi kovin intohimoista jalkapallokansaa. Saman lajityypin mielestä ottelu on yleensä huono ja tylsä, jossa siinä ei tehdä maaleja tai niitä tehdään vain yksi kappale. Esim. omasta mielestäni taas yksi parhaista matseista mitä olen nähnyt (ainakin silloin tuntui siltä) oli tämä:

http://www.transfermarkt.co.uk/en/celta-vigo_fc-malaga/index/spielbericht_1089751.html

Tarkempaa raporttia en löytänyt näin yht'äkkiä. Muistelen kuitenkin, että ottelu oli suht' kuuma (kummakos tuo jos Luccin on mukana) ja tilanteita riitti molemmissa päissä.

Mutta kukapa minäkään olen määrittelemään, mikä on sitä oikein kannattamista, nämä olivat vain minun näkemyksiäni ja varmasti löytyy hyviä, perusteltuja, erilaisiakin mielipiteitä. :)

summasummarum: en ole kovin pahoillani mahdolisesta "mieshuorastatuksestani".
äägee

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: GrIFK, CFC ja IFKM

Vastaus #516 : 23.08.2011 klo 23:15:53

Suomalaisfanit esillä Villarrealin UCL-pelissä

Kuulunee tänne.
Thouni

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: HJK, Artsakh, M'well, Zapresic boys.

Vastaus #517 : 23.08.2011 klo 23:26:26

Toki ottelutopicissa meni ehkä näiden janareiden teilaaminen vähän yli, mutta miksi ihmeessä tuosta on täytynyt vielä uutinenkin tehdä? :D Ei hyvä luoja. Nyt oletan, että Yle tekee myös jutun Klubin kannattajista joita on Saksassa torstaina näillä näkymin noin 70.
äägee

Poissa Poissa

Vastaus #518 : 23.08.2011 klo 23:32:08

Itseäni ei tosiaan kiinnosta vittuakaan mikäli suomalaisia kovettaa Keltainen sukellusvene näin paljon, mutta uutinen YLE:n sivuilla menee hieman yli. Taas täytyy ylpeillä kun Suomi on mainittu kansainvälisessä mediassa - olemme esillä. En jaksa uskoa että NRK tekee joka kerta jutun kotisivuilleen, kun Englannissa näkyy "West Shreddington A.F.C. Norge Fan Club" -lakana katsomossa.
Savon keisari

Poissa Poissa

Vastaus #519 : 23.08.2011 klo 23:33:37

Niin moni on olevinaan rauhaa ja rakkautta -hippi ja monikulttuurinen globaali maailmanmies, mutta niin sitä vaan heistäkin paljastuu homeinen nurkkapatriootti.
äägee

Poissa Poissa

Vastaus #520 : 23.08.2011 klo 23:44:08

Niin moni on olevinaan rauhaa ja rakkautta -hippi ja monikulttuurinen globaali maailmanmies, mutta niin sitä vaan heistäkin paljastuu homeinen nurkkapatriootti.
Savon mies sepittää taas ihan omiaan. Ei minua häiritse uutisointi saati banderolli, mutta aika erikoista on nähdä näitä Yleisradion kotisivuilla. Sensaationhakuisuutta (epäonnistunutta sellaista), jota YLE:n ei kuuluisi viljellä. Sportti.com:lla ja vastaavilla nämä.
Moe
Vastaus #521 : 23.08.2011 klo 23:56:46

No eikö tuo nyt ole ihan ymmärrettävää, että Yle mainitsee, että tällaisenkin voi tarkkasilmäinen katsoja illan ottelulähetyksestä bongata? En ainakaan itse näe tuota uutista minään "BANDEROLLIVAU"-henkisenä juttuna.
Shefki Wilson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Megaforce Eisenhüttenstadt

Vastaus #522 : 24.08.2011 klo 00:22:28

Olen nähnyt tuon bandiksen aiemminkin, kun Villarrealilla on ollut matsi.
Edmundo

Paikalla Paikalla

Vastaus #523 : 24.08.2011 klo 00:27:25

Tällä klubilla on kai kaksi kausikorttia tonne.
The Real Wolf

Poissa Poissa

Vastaus #524 : 24.08.2011 klo 09:53:13

- Persulaisuus on yhä kasvava voima. Halla-ahon äänestäjät alkavat saada yhä enemmän kasvoja. Tai no; nimimerkkejä.

Sivuja: 1 ... 20 [21] 22 ... 461

Siirry: