FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
25.08.2025 klo 02:25:53 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle.

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: 1 ... 19 [20] 21 ... 461

Kirjoittaja Aihe: Mieshuoraus on jalkapallon syöpä  (Luettu 1483026 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Pyhäinhäväistys

Poissa Poissa

Vastaus #475 : 21.08.2011 klo 14:41:45

Kun tosissaan kannattaa, totta, sarjataso on ihan sama. Vaatii oikeasti sinniä Suomessa esim valita tuo hps tai sinun MiKi (eikö niin sinä aloit jo MiPKistä, ei seuraa voi jättää tietystikään). Tai, esim. moniko Hongan aktiivisista nykykannattajista kävi 90-luvun puolivälissä katsomassa seuraa aktiivisesti myös 5-tasolla.

En aloittanu, sen verran nuori olen (PK kuoli, ennen kuin ehin syntyäkään  :) ). Punaisen puolen valitsemisessa juuret juontuvat kuitenkin isoisään, joka pelasi aikoinaan jo Pallo-Kissojen historian ensimmäisessä pelissä. Isä pelasi myös Pallo-Kissojen junnuissa, joten oma junnuporukan värin valinta oli pikkunassikkana aikoinaan selkeä. Tuota kauttahan tuo tunne- ja kannatusside on seuraan syntynyt.

Tietty se vaatii vieläkin useammin sitä että menee paikan päälle että näkee.

:D
Mänttinauha

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Stadin futis

Vastaus #476 : 21.08.2011 klo 14:56:50

Suomalaisen futiskulttuurin luonne ei siis mielestäni suosi kotimaisen valintaa.

anteeks nyt vaan, mutta en ymmärä alkuunkaan väitettäsi. ???

onko esim. monien mainostama tunnelma ("fiilis") peleissä tärkeää? mun mielestä tärkein tunnelma on aina sisäistä eikä ulkoista. joo, on toki hienoa kun tö kop laulaa jool nevö voolk öloynia, mutta se on ulkoista tunnelmaa ihmiselle, joka ei ole merseysidelainen. sisäistä tunnelmaa on tuntea hien virtaavan ja sydämen pamppailevan oman yhteisön jengin pelatessa - riippumatta siitä onko paikalla 15 vai 50 000 ihmistä.

mä en osaa tiivistää kulttuuria ja kannattamista tämän paremmin - mulla sydän käy kierroksilla fair pay areenalla, mutta myös muiden stadilaisten ja suomalaisten jengien pelatessa. en mä sitä osoita huutelemalla tuomarille kuolemaa tai laulamalla rinta kaarella ikuista rakkautta, mutta tunnelma tuleekin sisältä päin eikä sen tarvii näkyä ja kuulua koko ajan kaikille.
Lasse Tikka

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: West Ham, pk-seudun jengit

Vastaus #477 : 21.08.2011 klo 15:18:06

onko esim. monien mainostama tunnelma ("fiilis") peleissä tärkeää? mun mielestä tärkein tunnelma on aina sisäistä eikä ulkoista. joo, on toki hienoa kun tö kop laulaa jool nevö voolk öloynia, mutta se on ulkoista tunnelmaa ihmiselle, joka ei ole merseysidelainen. sisäistä tunnelmaa on tuntea hien virtaavan ja sydämen pamppailevan oman yhteisön jengin pelatessa - riippumatta siitä onko paikalla 15 vai 50 000 ihmistä.

mä en osaa tiivistää kulttuuria ja kannattamista tämän paremmin - mulla sydän käy kierroksilla fair pay areenalla, mutta myös muiden stadilaisten ja suomalaisten jengien pelatessa. en mä sitä osoita huutelemalla tuomarille kuolemaa tai laulamalla rinta kaarella ikuista rakkautta, mutta tunnelma tuleekin sisältä päin eikä sen tarvii näkyä ja kuulua koko ajan kaikille.

Iso käsi, tota ei voi enää kait paremmin tiivistää. Olin aamulla katsomassa kundin peliä, meitä oli paikalla ehkä parikymmentä katsojaa ja pulssi satasella koko ajan.

Sitä paitsi kun tosta Suomifudiksen kulttuurittomuudesta väännetään niin siinä on kaksi tasoa. Eka tulee sieltä seurojen perinteistä siellä missä niitä on, vaikkapa Mikkelissä missä toinen jengi oli porvari- ja toinen duunarijengi. Sitten se toinen taso mikä pitäisi saada kondikseen on vaikkapa tilastointipuoli. Jos ei satu omistamaan vuosikirjoja, ei esmes aiempien vuosikymmenten kokoonpanoista saa juurikaan mitään selvää. Tuli nimittäin kaverin kanssa kesällä juttua siitä kuinka paljon Suomessa on sellasia jotka on pelannut maajoukkueessa fudiksen lisäksi jossain toisessa lajissa ja aika paljon ja kaukaa piti niitäkin tietoja hakea. Ja kyse oli sentään maajoukkuetasosta eikä SM-sarjasta, alemmista tasoista puhumattakaan.

Hokissahan se on ollut paremmin, mutta sielläkin se on pitkälti yhden ainoana niilon ansiota.
Juoksentelija

Poissa Poissa

Vastaus #478 : 21.08.2011 klo 15:19:35

Mitä väliä televisioinneilla on

Satraappi muistaakseni kirjoitti jossain, että sponsorirahan hankkimisen kannalta TV-katsojien määrä on ylivoimaisesti tärkein kriteeri. Millaisia summia Canal ja Urho Veikkausliigalle maksavat, ja jääkö viivan alle loppuviimein plussaa verrattuna tilanteeseen, jossa pelit näkyisivät ilmaiseksi?
k-211619

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Seura jolla ei ole historiaa eli ei tulevaisuutta

Vastaus #479 : 21.08.2011 klo 15:33:32

Luepa mitä ed. sivu kirjoitin. Sen verta selitän, että tässä tarkoitan valinnalla (saa nähdä valinnan miten haluaa, se on se seura, joka esim. mulle on ollut aina sama kun on kysytty mitä seuraa kannatat) seuraa, jota aion kannattaa loppuikäni. Ei tuota valintahetkellä tai kun alkaa futiksen seurannan, voi tietää/tajuta. Seura vaan jää jos jää. Kaikki muu on sitten yksjasama. En ole alkuunkaan seurafanaatikko (seurani tekee kaikkensa, ettei ole mitään järkeä ottaa sitä tosissaan, se ei välitä eikä kerro esim. mitään itsestään), mutta minusta on tullut seurani myötä kova suomalaisen futiksen seuraaja, on kivaa tuntea tarkemmin se ympäristö jonka yksi toimija on tuo minun seura.
svainstaiger

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: PEPO

Vastaus #480 : 21.08.2011 klo 15:41:04

Miun mielestä ulkomaisen seuran fanittamisessa ei sinänsä ole mitään väärää, mutta siinä vaiheessa, kun aletaan oman kaupungin pientä tai miksei suurtakin seuraa mollata niin mennään tietynlaisen rajan ylitse. Plus tietysti vielä nämä janarit, jotka tosiaan mieluummin valitsevat television jo ManU-Liverpool matsin VPS-Hongan sijaan. Kaiken huvittavimpia on nämä, jotka kannustavat Barcelonaa ja kun puhe kääntyy esim. Lappeenrannan tämänhetkiseen ykkösjengiin PEPO:on ja sen matseihin, niin suhtautuminen on "pyh joku pepo". Tosiaan käsittämätöntä kuulla tälläistä sellaisten henkilöiden toimesta, jotka ovat itsekin pelanneet seurassa juniorina.

Olen siinä ehdottoman samaa mieltä, että suomalaisten tulisi lopettaa tämä typerä alemmuskompleksi ja oikeasti mennä positiivisella asenteella niihin Veikkausliigamatseihin. Ärsyttävän moni menee varmaan matseihin vitutus jo valmiiksi kun canal +:lta ei tule Valioliigan laadukasta jalkapallo-ottelua, niin ei mikään ihmekään, että suomalainen palloilu näyttää paskalta. Valitettavasti kaikki lähtee ihmisistä itsestään, ja suomalaisia vaivaa liian paljon tälläinen negatiivinen suhtautuminen suomalaiseen jalkapalloon.
Juoksentelija

Poissa Poissa

Vastaus #481 : 21.08.2011 klo 15:45:50

Tosiaan käsittämätöntä kuulla tälläistä sellaisten henkilöiden toimesta, jotka ovat itsekin pelanneet seurassa juniorina.

Mun työpaikalla moni seuraa ulkomaista huippufutista, mutta voimakkaimmin Suomi-futista dissaavat erottaa siitä, etteivät ole koskaan itse pelanneet tosimielellä. Kilpailumielellä junnuissa pelanneet ovat kyllä kiinnostuneita suomalaisestakin futiksesta eivätkä potkupallottele, vaikka ManU ja Liverpool herättävätkin suurempia tunteita. Ite en osannu ikinä pelata, mutta en myöskään potkupallottele, koska en ite pärjäis edes kutosdivarissa.
Lasse Tikka

Poissa Poissa

Vastaus #482 : 21.08.2011 klo 17:17:06

Suuria tunteita...

Ihan paska pelihän tämä on. Ensin pojan jengi tekee 2-0 ja vastus periaatteessa luovuttanut. Sitten heti alotuksesta roikku meidän veskarin yli ja 2-1, melkeen heti perään tyhmä suora punanen ja loppu ihan yhtä maalia, 2-6.

Ja nyt tämä Leedsin tasotus lopussa sen jälkeen kun on ollut ihan jaloissa.

Ehkä mun horinat nyt riittää tästä aiheesta tähän: OLI PERKELE SUOMIFUDISTA TAI MITÄ VAAN, AINA VITUTTAA!!!
Vorssander

Poissa Poissa

Vastaus #483 : 21.08.2011 klo 17:32:30

Tosiaan käsittämätöntä kuulla tälläistä sellaisten henkilöiden toimesta, jotka ovat itsekin pelanneet seurassa juniorina.

Olen siinä ehdottoman samaa mieltä, että suomalaisten tulisi lopettaa tämä typerä alemmuskompleksi ja oikeasti mennä positiivisella asenteella niihin Veikkausliigamatseihin. Valitettavasti kaikki lähtee ihmisistä itsestään, ja suomalaisia vaivaa liian paljon tälläinen negatiivinen suhtautuminen suomalaiseen jalkapalloon.
Sama. Etenkin tuo ensimmäinen kohta on todella surullinen. Tunnen itsekin paljon tällaisia ihmisiä, seurana tosin minun kohdallani FJK.

Ja tuo loppukin on totta. Kai se peli nyt näyttää paskalta, jos menee katsomoon jo sillä asenteella, että "tää on nyt sitä suomalaista potkupalloa, mutta menköön nyt tän kerran".
äägee

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: GrIFK, CFC ja IFKM

Vastaus #484 : 21.08.2011 klo 17:48:05

Missä kuppilassa?
HIFK ja 80-luvun West Ham-paita kuukausi tai pari takaperin B12? Homostelut toki privana jne.
north state

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: fudisforum

Vastaus #485 : 21.08.2011 klo 18:02:28

Mut miten ihmiset voisivat kiinnostua enemmän suomalaisesta jalkapallosta kun sitä ei missään näe? Tai näkeehän siitä maalikoosteet maikkarilta. On myös huomioitava että suomalaiset eivät ole maksu-tv kansaa.

Jos Yleisradio ja etenkin Pilluliitto eivät olisi niin saatanan suuria persytreikiä erään suomalaisen pudotuspelimuotoisen jalkapallokilpailun suhteen, niin Cupin pelejä näytettäisiin verovaroin kustannetulla kanavalla enemmänkin kuin finaalin verran. Liigan siirtyminen maksukanaville on kyllä positiivinen asia, mikäli se hyödyttää taloudellisesti seuroja enemmän kuin jokin muu ratkaisu, mitä se yleensä tekee. Joku panokseton keskikastin Jaro-Jörö -vääntö aneemisen yleisselostajan kertomana ei varmaan tavallista katsojaa tai edes suomalaista jalkapalloihmistä kiinnosta, jos siellä ei pelaa oma seura. Samoinhan tämä menee kendoliigassa, pleijarivaiheessa kyllä kiinnostuu jokainenkin työpaikan ritva. Aina välillä tulee näitä kuningasideoita jalkapalloliigan play offeista, mutta samaan aikaan ketään ei kiinnosta tehdä cupin eteen mitään. Joku helvetin FA Cup kaikkine glorifiointineenkin näyttäytyy helvetisti mielenkiintoisempana ja näinhän se on, että sen kerran, kun englantilaista jalkapalloa sattuu tv:stä katsomaan, niin se cup-matsin nelosdivarin ja pimppidivarin seurojen välinen asetelma on helvetisti kiinnostavampi kuin joku liigavääntö.

Tämä menee jo aika kauas mieshuorauksen aiheesta, mutta jos Cupin puolelle saataisiin samanlaista mystiikkaa kuin jossain saarella, niin uskoisin, että se lisäisi tämän pudotuspelikansan kiinnostusta lajia kohtaan. Cupin kehittämisessä on vastaus suomalaisen jalkapallon kiinnostavuuden lisäämiseen peruspenttien keskuudessa, sano Ylos
Lasse Tikka

Poissa Poissa

Vastaus #486 : 22.08.2011 klo 09:53:59

HIFK ja 80-luvun West Ham-paita kuukausi tai pari takaperin B12? Homostelut toki privana jne.

En mä kyllä ole se. Ehkäpä pitää pistää oma tummansininen Hammerspaita 2000-01 päälle torstaina, siitä jos mistä tunnistaa. Tänään onkin Porissa sitten ihan oma koomansa, sieltä jos tulee voitto niin vähän helpottaa. Mutta jos se menee samaan kastiin eilisen Hammers-pelin ja pojan pelin kanssa niin ne tekee taas kerran jonkin ihme kämmin omassa päässä ja päästää Sumialan poppoon kiltisti möyrimään maalin edessä.

Mut summana: käydään ihmeessä katsomassa paikan päällä, on se oman paikkakunnan Suomifudis mitä tasoa vaan, se on tätä meidän fudista sekin ja joskus monta kertaa mielenkiintosempaa kun töllöstä tuleva. Ja samalla, ja etenkin sitten kun Suomen kausi on tauolla, katotaan sitä kooveefudista ilman vatsanväänteitä ja, ja jos on mahku niin käydään paikan päällä tsekkaamassa sitäkin. Ja jos nyt joku hilluu manupaita päällä tai laulaa YNWA:a niin mikäpäs siinä. Jokainen meistä kun saa sävärit vähän eri jutuista ja se on fudista sekin. Turha viha pois?

Ja jos jotain pitää vihata niin sitten vaikka noita diilereitä jotka pyörii koulujen liepeillä. Sen sortin hemmot ja harrasteet niitä todellisia vihollisia on. Ja uskokaa ihan huviksenne, täällä pk-seudulla huumeet pyörii siihen tahtiin että se on ihan todellinen ongelma eikä mikään Seiskan otsikko.
« Viimeksi muokattu: 22.08.2011 klo 10:40:15 kirjoittanut Lasse Tikka »
Shefki Wilson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Megaforce Eisenhüttenstadt

Vastaus #487 : 22.08.2011 klo 10:04:33

Ja jos jotain pitää vihata niin sitten vaikka noita diilereitä jotka pyörii koulujen liepeillä.

:D
JMP

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tervarit

Vastaus #488 : 22.08.2011 klo 10:55:03

Uskomatonta, että tämänkin otsikon on kuitenkin perustanut sälli, jonka nimimerkissä on tanskalainen pelaaja, joka pelasi valjussa ja sitten Real Madridissa. Sitten pokkana tuolla kirjoittelee testosteronissa marinoituja tarinoitaan.

Veikkaan, että oikeasti kyse on jostain rimpulasta rillipäästä. ;)

Joka tapauksessa Stigun provot ovat aina hauskaa luettavaa, vaikka toisinaan sitä pohtii, että kuka jaksaa trollata noin antaumuksella tai toisaalta mitä jos se on tosissaan - mikä ajatuksena tekee kirjoituksista vieläkin hauskempia.
Zachariaz

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Ponnarit, HerTo

Vastaus #489 : 22.08.2011 klo 11:01:36

Mieshuorat tekee sen itse ::)
pystyraita

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KTP

Vastaus #490 : 22.08.2011 klo 12:40:21

Ei ole kotimaisen voittanutta.

Mutta luultavasti itsekin hankin Canalin talvella ainakin muutamaksi kuukaudeksi lievittämään pahinta jalkapallomaittia, kun kotimaista ei tuohon synkimpään vuoden aikaan juurikaan näe joitakin hallihöntsiä lukuunottamatta. Tällainen ulkomaisten jengien matsi on samallalailla viihteellinen kuin vaikka hyvä leffa, mutta ei kyllä Arsut, Poolit ja Barcat sen enempää koveta. Aivan sama loppupeleissä kuka näistä miljoonatiimeistä voittaa, kunhan osuu vaan omissa vetolapuissa kohdalleen. Toki myös suomalaisten pelaajien otteita on mukava seurata kv-kentillä.

Sitä on kuitenkin äärimmäisen vaikea käsittää miten joku voi "kannattaa" jotakin ulkomaista seuraa vain tv:n välityksellä. Miten voi, tai edes kehtaa kutsua itseään vaikka Liverpoolin kannattajaksi, jos ei ole koskaan edes seuran stadionilla käynyt tai nähnyt yhtään peliä livenä. Tai käynyt kerran mestoilla tjsp. Miten tuollaiseen etäiseen seuraan voi syntyä mitään vakavasti otettavaa tunnesidettä?? Moni ei ole varmasti koskaan ollut edes kannattamansa seuran kotikaupungissa. Se ei tee vielä kannattajaksi jos ostat Poolin paidan ja kuolaat telkkarille. Se tekee lähinnä typerykseksi.

Ja ei tartte tulla kertomaan kuinka on tullut lennettyä 7 kertaa ja Lontooseen ja takaisin. Toki siellä jotkut harvat hullut käy useamminkin, mutta suurin osa mieshuorista on juurikin näitä telkkarille laulajia, joilla parhaassa tapauksessa suosikkijoukkue vaihtuu vielä menestyksen mukaan.
Zachariaz

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Ponnarit, HerTo

Vastaus #491 : 22.08.2011 klo 12:54:35

Niin mutta kun jo 70-luvulla katsottiin (tai isä katsoi) liivarpöölin pelejä lauantaisin saunan jälkeen, ja muut lapset kiusasi ja oli isot luut niin ei voinut mennä pelaamaan itse... Mutta kyllä silti suomifutistakin seurataan ja kerran olisi melkein menty peliinkin ellei olisi ollut vähän viileä ilta ja telkusta tuli wigan-stockport...
Edmundo

Poissa Poissa

Vastaus #492 : 22.08.2011 klo 13:05:05

Uskomatonta, että tämänkin otsikon on kuitenkin perustanut sälli, jonka nimimerkissä on tanskalainen pelaaja, joka pelasi valjussa ja sitten Real Madridissa.

Menikö nyt ihan oikein? :D
Vorssander

Poissa Poissa

Vastaus #493 : 22.08.2011 klo 13:23:55

Menikö nyt ihan oikein? :D
Samaa mietin :D
Käväisi toki Valjussa, mutta mikä ihmeen Real Madrid? ???
shots

Poissa Poissa

Vastaus #494 : 22.08.2011 klo 13:33:09

Nyt on menny Tanskan nahkapäät sekaisin.
JMP

Poissa Poissa

Vastaus #495 : 22.08.2011 klo 13:33:30

Samaa mietin :D
Käväisi toki Valjussa, mutta mikä ihmeen Real Madrid? ???

Jep, sekoitin Thomas Graveseniin, josta toki minulle :D :keskari:

shots

Poissa Poissa

Vastaus #496 : 22.08.2011 klo 13:34:56

Jep, sekoitin Thomas Graveseniin, josta toki minulle :D :keskari:

Vai teitkö tahallaan ettei voida syyttää ainakaan mieshuoraksi? ;)

JMP

Poissa Poissa

Vastaus #497 : 22.08.2011 klo 13:36:24

Nyt on menny Tanskan nahkapäät sekaisin.

Juurikin näin pääsi käymään. Tokkiinsa Tofting sopii nimimerkkinä forum-imagon kanssa paremmin kuin kukaan suomalainen, mutta sinänsä ketjun avaajan sanomaahan se ei vahvista, että pelaaja on ulkomainen.

Nyt kaikki keksimään Stigulle uutta suomalaista nimimerkkiä? ;)
JMP

Poissa Poissa

Vastaus #498 : 22.08.2011 klo 13:37:12

Vai teitkö tahallaan ettei voida syyttää ainakaan mieshuoraksi? ;)

Ei, kyllä nyt oli vika tyhmässä (huonomuistisessa) päässä eikä oveluudessa. :(
paavi johannes

Poissa Poissa

Vastaus #499 : 22.08.2011 klo 14:54:12

Luin erittäin mielenkiintoisen Iniestan haastattelun. Hänen mielestään ,ehkä kaksi prosenttia futista seuraavista, ymmärtävät todella jalkapalloa.Hän on varmaan oikeassa. Hyvänä esimerkkinä tämäkin keskustelu. En tuohon kahteen prosenttiin kuulu.Minkä tiedän. Rakastan futista kuten vaimoanikin ,enkä häntäkään ole koskaan ymmärtänyt. Monella tänne kirjoittavalla ei näytä olevan rakkautta lajiin. Messin dissaus siitä esimerkkinä.

Sivuja: 1 ... 19 [20] 21 ... 461

Siirry: