Gargoyle
Poissa
|
 |
Vastaus #4175 : 13.03.2011 klo 18:31:32 |
|
Itsehän vastasin samaan kysymykseen jo joitain sivuja sitten, mutta en nyt tosiaan jaksa alkaa kirjoittamaan sitä uudestaan, jos samaa asiaa on kysyttävää muutaman viikon välein. Se, että sä yleistät Wenger-kritiikin johon velkarahalla osteluun ei tarkoita, että kukaan sellaista haluaisi. Laita linkki viestiisi, käyn sieltä lukemassa. Yritin tuossa pikaisesti selailla, mutta en itse onnistunut löytämään juttua aiheesta, ja olen täällä sen verran satunnainen vieras, että aihe on mennyt minulta ohitse. Ja tuo oma lausuntoni ei ollut tarkoitettu Wenger-kritiikin yleistykseksi, vaan aiheeseen liittyvien omien kauhukuvieni esittämiseksi. Esitin kysymykseni nimenomaan kuullakseni, millaisia visioita ja vaihtoehtoja ihmisten mielissä on. Olen aidosti kiinnostunut kuulemaan, koska olen itse miettinyt tätä paljon ja päätynyt sitä kautta omiin näkemyksiini. Hyvinä vaihtoehtoina tässä tilanteessa näkisin Owen Coylen(jos jatkaa hyviä esityksiä managerina), Manuel Pellegrinin, Laurent Blancin tai Didier Deschampsin.
Kiintoisaa - kolme listallasi olevaa nimeä on juuri niitä, jotka kiinnostaisivat itseänikin. Ainoastaan Pellegrini ei tuosta joukosta erityisesti innostaisi. Tämä voi tosin johtua Real Madrid -aikakauden aiheuttamista antipatioista.
|
|
|
|
|
robbenin kenkä
Poissa
|
 |
Vastaus #4176 : 13.03.2011 klo 19:02:20 |
|
Blanc tai Deschamps olisivat luonnollisimpia vaihtoehtoja Wengerin seuraajiksi... Myös nimi Andre Villas Boas kannattaa merkitä paksulla tussilla. Tekee hienoa työtä Portossa ja on yksi Mourinhon "oppilaista".
|
|
|
|
|
hänk
Poissa
Suosikkijoukkue: Arsenal
|
 |
Vastaus #4177 : 13.03.2011 klo 19:15:49 |
|
Arsenalin ja Steve Bouldin U18 joukkue näkyy kontanneen aika pahasti tänä keväänä, joten tiedä sitten niistä tulevista kyvyistäkään. U18-tasohan on käytännössä Arsenalissa jo melkein ykkösrinkiä.
U18 joukkueen parhaimmat pelaajat on nostettu ressuihin tai lainattu muualle pelaamaan. Esim. Afobe, joka on lainalla huddersfieldissä.
|
|
|
|
|
Tekniikka
Poissa
|
 |
Vastaus #4178 : 13.03.2011 klo 19:24:21 |
|
Laita linkki viestiisi, käyn sieltä lukemassa. Menköön jatko-osana edelliseen. Wengerin jutuista on vaan nykyään hieman vaikea ymmärtää missä järjestyksessä prioriteetit ja ambitiot nykyään menevät. Itsehän en ole mikään hinnalla millä hyvänsä -tyyppi, vaan edelleenkin viihdyttävä pelityyli on prioriteeteissa ykkösenä, mutta siitä huolimatta Wengerin tapa manageroida on jotenkin kummallinen.
Wengerin johtamistapa tuntuu nykyään olevan sellainen, ettei tarkoitus ole luoda tervettä kilpailua, jossa kaikille paikoilla löytyy reilu kilpailutilanne ja parhaat pelaavat, vaan enemmänkin se vaikuttaa jonkun oman jalkapalloperheen manageroinnilta. Parhaita esimerkkerinä näistä on tasoltaan vain liian huonot Denilson, Rosicky ja Clichy sekä aina loukkaantunut Diaby. Kaikista järkevintä olisi heivata nämä pelaajat mäkeen ja ostaa tilalle paremmat pelaajat, mikä toisi joukkueeseen leveyttä ja varmasti kaventaisi ykkös- ja kakkosketjun pelaajien järkyttävää tasoeroa. Mutta Wenger tekeekin päinvastoin ja katselee kokoonpanossa kaudesta toiseen näitä täysin riittämättömiä pelaajia eikä myöskään välitä, että tietyt pelaajat nostavat kaudesta toiseen palkkaa vesijuoksusta.
Chamakh menee periaatteessa samaan muottiin. Hieno ja periaatteessa oikea idea ostaa RvP:lle varamies, mutta kun RvP on keskimäärin yli puolet kaudesta sivussa, ei pitäisi etsiä korvaajaa vaan uutta ykköskärkeä. Vaikka Chamakh aloitti erinomaisesti, taso ei silti riitä pelaajaksi, jonka pitäisi yli puolet kaudesta pystyä paikkaamaan van Persietä, vaan ehdottomasti parempi kärki vaadittaisiin. Mutta RvP:n nimissä Wenger päätyi kuitenkin tällaiseen ratkaisuun (varmasti myös rahan takia), mistä tulee jotenkin sellainen fiilis, että Wenger manageroi tätä omaa jalkapalloperhettään vähän liian tunnepohjaisesti. Jopa fanit täällä futisforumilla ymmärtävät, että järkevästi ajateltuna monet näistä asioista olisi tehty eri tavalla.
Tähän liittyy toki uusien sopumistenkin jakeminen vaikka jotkut pelaajat eivät ole antaneet oikeastaan mitään vastineeksi. Vaikka Vela toissakesänä - MVNT Arsene? Wenger vaan jakelee uusia sopimuksia vaikka joukkue ei ole voittanut mitään. Mielestäni ennemmin kannattaisi mennä palkitsevampaan ja kilpailua suosivaan tapaan eli suurempaan palkkaerojen kasvattamiseen tason mukaan. Jos pelaa hyvin, tasaisesti ja pystyy nostaa tasoaan, kuten esim. Nasri, se palkittaisiin myös paremmalla sopimuksella. Jos taas pelaa liian epätasaisesti tai esitysten laatu ei muuten ole parhaimpien tasolla, sitten tarjotaan paljon maltillisempaa sopimusta. Jos ei maistu, voi lähteä. Varmaan Arsenalissakin tehdään näin jossain määrin, mutta parin kauden aikana paljon kasvaneet palkkukulut kyllä antavat sellaisen vaikutelman, että aika pienestä saa uuden paremman lapun. Edelleen mitään velkarahalla mässäilyä ei varmaan kukaan toivo, eikä sellaisesta ole pelkoakaan, mutta se ei ole ainoa vaihtoehtoa Wengerin tapaan manageroida. Kyllä Bendtneristä, Clichysta, Velasta ym. ja muista pelaajista varmasti irtoaisi sen verran, että niillä voisi osittain rahoittaa korvaajia. Etenkin kun junnuista on tulossa Lansbury, Frimpong ja Miyaichi sekä mahdollisesti Coquelin ja JET, jotka eivät nyt sen huonommin tai ainakaan haluttomammin voi pelata kuin monet nykyisistä kakkosketjun pelaajista. edit: sen verran vielä, että ongelmaksi näen myös Arsenalin jyräosaston - tai siis oikeastaan sen luotettavan jyräosaston puutteen. Tästä joukkueesta ei löydy Parlouria, Grimandia ja Gilbertoa. Jos vertaa Manuun, siellähän löytyy paljon enemmän luotettavia jyriä, joiden kohdalla tietää aina mitä saa. Arsenalissa pyörii taas Denilsoneja, Diabyja ja Rotseja kakkosketjussa ja pelaaminen on halutonta surffailua, kun nuo joskus kentälle pääsevät. Parlouria on todellakin ikävä.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 13.03.2011 klo 19:35:01 kirjoittanut Tekniikka »
|
|
|
|
|
Gargoyle
Poissa
|
 |
Vastaus #4179 : 13.03.2011 klo 19:47:00 |
|
Olen eri mieltä arvioistasi parin pelaajan (Clichy, Chamakh) suhteen, mutta en argumenteistasi. Nähdäkseni Wengerin suurin ongelma taitaa olla liiankin suuri lojaalius tiettyjä pelaajia kohtaan. Tavallaan tervetullutta nykypäivän jalkapallossa, mutta varsinkin Denilsonin ja Rosickyn kohdalla se on mennyt liian pitkälle. Suosimani lääkkeetkin olisivat aika pitkälti samoja kuin sinun ehdottamasi, lähinnä kai sillä erotuksella, että näkisin mieluummin niiden toteutuvan Wengerin alaisuudessa kuin lähtisin ostamaan arpoja uusien managerien muodossa. Minulla kun riittää luottoa siihen, että vanha kettu osaa hakea sen oikean tasapainon joukkueeseen
Eli taidamme olla melko pitkälti samaa mieltä ongelmista ja lääkkeistä. Näkemyserot tulevat lähinnä siitä, kumpi olisi suurempi riski/auttaisi varmemmin ottamaan sen ratkaisevan askeleen pokaalien voittamiseksi: Wengeriin luottaminen vai hänen vaihtamisensa uuteen manageriin.
|
|
|
|
|
Tekniikka
Poissa
|
 |
Vastaus #4180 : 13.03.2011 klo 20:46:51 |
|
Suosimani lääkkeetkin olisivat aika pitkälti samoja kuin sinun ehdottamasi, lähinnä kai sillä erotuksella, että näkisin mieluummin niiden toteutuvan Wengerin alaisuudessa kuin lähtisin ostamaan arpoja uusien managerien muodossa. Kyllä itsekin näkisin muutoksen tapahtuvan kaikista mieluiten Wengerin alaisuudessa, mutta näyttää siltä, ettei sitä vaan tapahdu. Enkä nyt Wengeriä ole pois potkimassa, mutta ei toisaalta haittaisi jos nykyinen sopimus jäisi viimeiseksi ja tilalle tulisi esim juuri Deschamps tai joku muu vähemmän jäärä idealisti. Tosin Deschamps taitaa olla liian vaativa manageri Arsenalin johtokunnalle, jolle näköjään riittää sijat 3-4 ja jokavuotiset sienitulot.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 13.03.2011 klo 22:57:38 kirjoittanut Tekniikka »
|
|
|
|
|
Väärä Cowboy
Poissa
Suosikkijoukkue: Väärinkannattaja
|
 |
Vastaus #4181 : 13.03.2011 klo 22:06:58 |
|
Jostain luin että Dragan Stojkovic olisi ainakin Wengerin omasta mielestä hyvä seuraaja, vaikkakin ranskalainen on sanonut ettei itse nimeä seuraajaansa. Stojkovic on tällä hetkellä Nagoya Grampuksessa ja pelityylinsä ja filosofiansa perusteella olisi hyvinkin sopiva seuraamaan Wengerin jalanjäljissä vielä pidemmälle.
|
|
|
|
|
piatti
Poissa
Suosikkijoukkue: Arsenal & Fiorentina
|
 |
Vastaus #4182 : 13.03.2011 klo 23:23:14 |
|
Tämä on juuri yksi niistä pointeista, jotka tuntuvat jäävän monen nettivaahtoamisen yhteydessä täysin vaille huomiota. Vaan milloinpa tosiasioiden on annettu häiritä kunnon höyryämistä.
Kyllähän tästäkin on täällä puhuttu, joka on vissiin mennyt ohi? Kuitenkin voittoa on taottu ihan hyvin monta vuotta putkeen, näitä rahoja olisi ainakin osittain voinut sijoittaa takaisin. Tähän monet varmasti viittavat kun vaativat hankitoja, eikä ketään mitään velka shoppailua ole vaatimassa. Itselle tämä olisi tarkoittanut sellaista 2 kovaa hankintaa viimeisien vuosien aikana. Kuitenkaan näitä hankintoja ei juurikaan ole tullut. Viimeisen reilun reilun vuoden aikana ainakin puolustus on muuttunut aika kovasti ja mielestäni parempaan suuntaan, mutta ei sinänsä isolla rahalla. Clichy vielä häärii, joka on kyllä riittämätön. Maalivahti ongelmakin on ollut, konsonantti antoi keskimäärin hyvät näytöt mitä nyt kerkesi pelaamaan, mutta oih kuinka arsumaisesti meni sitten hajoamaan, toivotaan paluuta vielä kevään mittaan. Ongelmat pääasiassa ovat keskikentällä, lähinnä puolustavissa vaihtoehdoissa ja laitahyökkääjissä. Sekä RVPn takana ei ole oikein kärkiä ollut, chamakh tosin pelasi ihan mukiin menevästi syys kauden, vaikka todisti viimeistely taidon olevan huonoa. Erittäin paljon kulminoituu siihen ettei rvp pelaa kuin murto-osat kausista. Hyvin voisi lapata noita ylijäämiä pois, 1-2 hankintaa keskikentälle ja laitahyökkääjiin/hyökkääjiin 1-2 hankintaa + pakki. Tekisi maksimissaan sen 5, sehän on selvää ettei noin montaa laadukasta yhdessä kesässä tule. Olisi kuitenkin suvaittavaa, jotta ainakin kaksi hankittaisiin, pitäisi olla rahaa jo ilman myyntejäkin. Kuitenkin uskon tuosta rosicky, denilson jne. listasta reilun kympin saavan hyvinkin kasaan jolla jo yhden maksaisi. Muutamia voisi ressuista myös nostaa, esim. ryo on aiheuttanut kiimaa. Itse olen lähes kaikesta samoilla linjoilla Tekniikan kanssa. Nimenomaan tämä pelaajien jääräpäinen "suosiminen", tai niihin loputtomuuksiin uskominen on esteenä menestykselle. Eikä koskaan oteta yhtään riskiä, lyhyen aikavälin investoinneilla, esim. jättämällä toppari hankkimatta tammikuussa. Wenger on kuitenkin käytettyyn rahaan verrattuna ollut erittäin tehokas. Uskon myös kaiken tämän olevan osittain stadion projektin syytä. Vielä pari kautta mennään huonolla paita sponssilla, missä muistaakseni voisi tienata reilusti enemmän, sekä velkaa maksetaan kohtuullisen paljon pois jokainen vuosi. Onneksi tuo taloprojekti on nyt pulkassa. Kun nuo edellä mainitut asiat pääsevät päätökseen nostaa se taas taloudellisia kilpailu edellytyksiä parilla askeleella ylöspäin. "Hulluja" siirtomarkkinoita voi myös pitää osasyyllisenä. Chelsea, city, barcelona ja real ovat kyllä sen verran pistäneet kovia hintoja pelaajista tässä viimeisen ~6v aikana, joka on ehkä hieman laimentanut intoa toimia siirtomarkkinoilla. Cityn ja chelsean pahimmat törsäykset toivottavasti ovat takanapäin jolloin tilanne voi vähän parantua, manukin on ollut suhteellisen rauhallinen viime vuosina. Yksi asia näyttää olevan kuitenkin varmaa, ei tuolla ihan puhtaalla oma rakennuksella pysty kuin rajallisen määrän tuottamaan pelaajia, jotka ovat tarpeeksi hyviä runkopelaajiksi pokaaleista taistelevaan joukkueeseen. Kuitenkin jo monta vuotta näin tahkottu. Tällä kaudella valju pokaali on kuitenkin vielä aika hyvin saatavilla, mutta pahasti näyttää homman kusevan taas loukkaantumisiin. Täytyy silti elätellä toiveita niin kauan kun ollaan näinkin lähellä ykkös sijaa. Tämäkin on mahdollista vain sen takia, että kärjen taso on huonompi kuin vuosiin. Joten, tuollaiset 2 kovaa hankintaa 3 vuotta kohden pitäisi suorittaa, jotta pystyttäisiin haastamaan tosissaan. Suunta seuralla on kuitenkin hyvä, koska toistaiseksi ollaan ucl paikkaan riittävää tasoa ja taloudellisesti edellytykset pitäisi parantua vuosi vuodelta. Missään nimessä ei mitään velka ostoksia, eikä saa luopua halusta kehittää omia ykkösrinkiin. Kuitenkin 2-4 kautta ykkösringissä pitäisi riittää vakuuttamaan että kaveri on riittämätön ( kuten esim. denilson ).
|
|
|
|
|
Gargoyle
Poissa
|
 |
Vastaus #4183 : 13.03.2011 klo 23:43:29 |
|
"Hulluja" siirtomarkkinoita voi myös pitää osasyyllisenä. Chelsea, city, barcelona ja real ovat kyllä sen verran pistäneet kovia hintoja pelaajista tässä viimeisen ~6v aikana, joka on ehkä hieman laimentanut intoa toimia siirtomarkkinoilla. Cityn ja chelsean pahimmat törsäykset toivottavasti ovat takanapäin jolloin tilanne voi vähän parantua, manukin on ollut suhteellisen rauhallinen viime vuosina. Tämä on käsittääkseni ollut ihan merkittävä tekijä sekä Arsenalin että Unitedin suhteelliseen hiljaiseloon siirtomarkkinoilla (Unitedilla on toki ollut myös omat taloussotkunsa). Molemmat joukkueethan ovat aika suoraan kieltäytyneet maksamasta älyttömyyksiä ja ottaneet sen sijaan tyytyväisinä rahat pois tolkuttomilta. Tämä onkin yksi syy, miksi olen itse ollut niin tyytyväinen Arsenalin kurinalaiseen linjaan - järjettömyyksiin ei kannata lähteä mukaan, kun suuret siirtosummat eivät millään muotoa takaa huikeita peliesityksiä. Itse yritän olla optimistinen noiden tulevien taloudellisten pelisääntöjen suhteen. Kaiken järjen mukaanhan niiden pitäisi suitsia pahimpia ylilyöntejä siirtomarkkinoilla, olettaen, että kattojärjestöillä on kanttia pitää kiinni suunnitelmistaan ja oikeasti rankaista isojakin seuroja, mikäli tarvetta on.
|
|
|
|
|
tuuba
Poissa
Suosikkijoukkue: Wengerball. Flair-futis.
|
 |
Vastaus #4184 : 13.03.2011 klo 23:50:12 |
|
Jostain luin että Dragan Stojkovic olisi ainakin Wengerin omasta mielestä hyvä seuraaja, vaikkakin ranskalainen on sanonut ettei itse nimeä seuraajaansa. Stojkovic on tällä hetkellä Nagoya Grampuksessa ja pelityylinsä ja filosofiansa perusteella olisi hyvinkin sopiva seuraamaan Wengerin jalanjäljissä vielä pidemmälle.
Wenger on kyllä vihjaillut Stojkovicin suuntaan, mieshän pelasi Nagoyassa Wengerin alaisuudessa aikoinaan ja nyt valmentaa entistä joukkuettaan. Itse olen lähes kaikesta samoilla linjoilla Tekniikan kanssa. Nimenomaan tämä pelaajien jääräpäinen "suosiminen", tai niihin loputtomuuksiin uskominen on esteenä menestykselle. Eikä koskaan oteta yhtään riskiä, lyhyen aikavälin investoinneilla, esim. jättämällä toppari hankkimatta tammikuussa.
Tarkoitatko että se ei ole riskillä ottamista että nimenomaan jätetään ostamatta? Vai toisinpäin? Mun mielestä sille oli kyllä hyvät perusteet, kun Vermaelen oli kuitenkin tulossa bäkkiin ja Squillaci oli kuntoutumassa, niin kuinka helvetin monta topparia sitä nyt joukkueessa sitten pitäs olla? Sata? Yhdyn BabaCooliin siinä, että mullekin toi pahin kauhuskenaario tällä hetkellä olis nimenomaisesti Wengerin poistuminen ja hienoimpia hetkiä jalkapallossa aikoihin oli Arsenal-Barca ottelun RvP:n ja Wengerin halaus RvP:n maalin jälkeen. Hyvä ettei tullu tippa linssiin. Tekniikan kanssa oon eri mieltä tosta "perhe-hommasta", koska nimenomaan sitä pitäisi nykyfutiksessa enemmän ollakin! Vaikka muakin jurppii roimasti Denilsonin ja Diabyn ja parin muun tunarin otteet kentällä, niin mulle ne on silti selkeä osa Arsenalia. Ja mitä tulee johonkin Chamakhin haukkumiseen, niin eipä kaikki pelaajat oo ekalla kaudellaan olleet mitään tykkejä, mainittavimpana Dennis Bergkamp. Usko omaan hommaan on tärkeetä. Toki myyntejä tulee ja ostoja tulee, ne on osa peliä, mutta mä toivoisin, että Arsenal ei ostais yhtään aidosti "kallista" jäbää itsellensä, vaan edelleen "löytäis" pelaajia joita sitten kasvateltais. All in all, itse olen vähintäänkin yhtä paljon Wengerin kannattaja kuin Arsenalin, ehkä jopa enemmänkin. Tai sanotaan niin, ettei Arsenal edusta mulle Arsenalia siinä mielessä missä oon sitä kannattanu junnu- ja aikuisiällä jalkapalloa seuranneena ilman Wengeriä. Manageri on aina kuitenkin joukkueen kasvot - ja tällä hetkellä ne ovat Arsenalissa tyylikkään, arvokkaan, viisaan ja tietävän Wengerin.
|
|
|
|
|
Tekniikka
Poissa
|
 |
Vastaus #4185 : 14.03.2011 klo 01:05:23 |
|
Arsenal on kuitenkin futisseura, ei futisperhe ja jalkapalloilijat ovat ammattilaisia ja tienaavat kaiken lisäksi ihan mukavasti, varmasti jopa nämä Denilsonit. Eiköhän ihan oma perhe- sekä kaveripiiri riitä ilman, että seurajoukkueessa täytyy pelaajaringin laadun kustannuksella harrastaa jotain perheleikkejä jotka selvästi vaikuttavat materiaalin laatuun negatiivisesti. On myös hieman kyseenalaista, että Wenger käyttää mielivaltaisesti futisseuraa tällaisiin omiin fantasioihinsa, vaikka sinällänsä päätösvalta pitääkin olla managerilla. Olisi kuitenkin siitä huolimatta ihan kiva, että manageri yrittäisi paikata joukkueen ongelmakohtia ja laittaisi täysin riittämättömät pelaajat pihalle. Arsenal saattaa futisseurana olla jonkinlainen esimaku siitä, millaisiksi huippuseurat muuttuisivat jollain tekaistuilla 6+5-säännöllä. Sitten olisi kaikilla seuroilla omat denilsonit ja bendtnerit ringissään vain sillä erolla, että he pelaisivat siellä passin voimalla samalla kun parempien pelaajien olisi pakko hakeutua huonompiin seuroihin samasta syystä, mikä tekisi pelin hengestä aika helvetin epäreilun pelaajien kannalta. Täytyy tosiaan toivoa, ettei tuota sääntöä ikinä tule ja siten kaikkiin huippuseuroihin rantaudu näitä denilsoneja. Nykyiset home grown -säädökset ovat jo ihan tarpeeksi tyhmää pelleilyä seurajoukkuefutikseen. Minulla ei edellenkään ole mitään sitä vastaan, että nuorista pelaajista koulitaan kovia pelimiehiä, vaan pidän ajatuksesta sinällänsä. Mutta pitäisi ymmärtää, ettei kaikista vaan sellaisia kehity on sitten kuinka lupaava pelaaja tahansa (kuten löysä paska Vela) ja pitäisi myös ymmärtää, ettei sellaisesta pelaaja pysty kehittämään timanttia tai edes käyttökelpoista pelimiestä, jolla ei ole ominaisuuksia sellaiseksi. Juurikin Denilson, joka on hidas ja heiveröinen eikä kompensoi sitä taitotasolla tai peliälyllä, vaan on huono syöttelijä ja ajatus leikkaa ainakin pari sekuntia muita Arsu-pelaajia hitaammin, minkä huomaa etenkin huippujoukkueita vastaan. Ei ole kyllä olemassa mitään hyvää perustetta tällaisen pelaajan roikottamisella ringissä. Kaikkea ei voi tässä verrata Henryyn, sillä Henry hiomaton timantti, joka oli helvetin nopea, pallokontrolli oli täydessä vauhdissa huippuluokkaa, minkä lisäksi laukaus lähti molemmilla jaloilla hyvin ja tosiaan täydestä vauhdista. Kyllähän tuollaisesta pelaajista voikin kehittyä todellinen timantti, sillä Henryn kaikki ominaisuudet olivat kohdillaan. Clichystäkin voi sanoa, että ominaisuudet ovat periaatteessa kohdillaan, nopeutta löytyy ja Clichy on todellinen kuntoihme, mutta minkä voi kun ei peliäly riitä muuhun ravaamiseen ja paitsioiden kusemiseen. Tällaisissa tapauksissa pitäisi ymmärtää, ettei projekti onnistunut ja etsiä tilalle toinen laitapakki, on kyseessä sitten uusi projektipelaaja tai valmiimpi tapaus, mutta joka tapauksessa pistää pelaaja vaihtoon. Kyllähän esim. Koscielnyn tapauksessa jaksoi ja jaksaa edelleenkin odottaa, sillä edellytyksiä on nykyistäkin parempaan (=virhealttiuden pienentyminen) ja todellinen taso nähdään vasta seuraavan parin kauden aikana. Samaten Nasrin kohdalla ei odottelu haitannut, koska kyseessä on todella lahjakas pelaaja, jonka läpilyönti oli vain ajan kysymys. Wenger on lähinnä muutamassa tapauksessa, kuten Song ja Djourou, osoittanut kritiikin vääräksi ja kummastakin on kehittynyt oiva pelimies, mutta vastapainoksi löytyy Clichyä, Denilsonia ja Bendtneriä, jotka saavat jatkaa sähläämistään vuodestaan toiseen, vaikka eivät ole sinä aikana kehittyneet juuri mihinkään, vaan lähinnä taantuneet tällä kaudella. Song ja Djourou taas olivat taas pelaajia, jotka nostivat tasoaan todella nopeasti muutamassa kuukaudessa ja ovat jotakuinkin pystyneet vakiinnuttamaan sen, vaikka Songille oli alkukaudesta hieman vaikeuksia liian pelaavassa roolissa. Kummankaan kohdalla ei kuitenkaan vaadittu vuosia tason nousuun ja sen vakiintumiseen ja myös Denilsonista voi sanoa, että tason nousu olisi jo tapahtunut jos sellaista tapahtuisi.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 14.03.2011 klo 01:08:02 kirjoittanut Tekniikka »
|
|
|
|
|
J_Zanetti
Poissa
Suosikkijoukkue: Arsenal, PiPo-79
|
 |
Vastaus #4186 : 14.03.2011 klo 01:06:49 |
|
Tarkoitatko että se ei ole riskillä ottamista että nimenomaan jätetään ostamatta? Vai toisinpäin? Mun mielestä sille oli kyllä hyvät perusteet, kun Vermaelen oli kuitenkin tulossa bäkkiin ja Squillaci oli kuntoutumassa, niin kuinka helvetin monta topparia sitä nyt joukkueessa sitten pitäs olla? Sata?
Yhdyn BabaCooliin siinä, että mullekin toi pahin kauhuskenaario tällä hetkellä olis nimenomaisesti Wengerin poistuminen ja hienoimpia hetkiä jalkapallossa aikoihin oli Arsenal-Barca ottelun RvP:n ja Wengerin halaus RvP:n maalin jälkeen. Hyvä ettei tullu tippa linssiin. Tekniikan kanssa oon eri mieltä tosta "perhe-hommasta", koska nimenomaan sitä pitäisi nykyfutiksessa enemmän ollakin! Vaikka muakin jurppii roimasti Denilsonin ja Diabyn ja parin muun tunarin otteet kentällä, niin mulle ne on silti selkeä osa Arsenalia. Ja mitä tulee johonkin Chamakhin haukkumiseen, niin eipä kaikki pelaajat oo ekalla kaudellaan olleet mitään tykkejä, mainittavimpana Dennis Bergkamp. Usko omaan hommaan on tärkeetä. Toki myyntejä tulee ja ostoja tulee, ne on osa peliä, mutta mä toivoisin, että Arsenal ei ostais yhtään aidosti "kallista" jäbää itsellensä, vaan edelleen "löytäis" pelaajia joita sitten kasvateltais.
All in all, itse olen vähintäänkin yhtä paljon Wengerin kannattaja kuin Arsenalin, ehkä jopa enemmänkin. Tai sanotaan niin, ettei Arsenal edusta mulle Arsenalia siinä mielessä missä oon sitä kannattanu junnu- ja aikuisiällä jalkapalloa seuranneena ilman Wengeriä. Manageri on aina kuitenkin joukkueen kasvot - ja tällä hetkellä ne ovat Arsenalissa tyylikkään, arvokkaan, viisaan ja tietävän Wengerin.
Loistava kirjoitus! Allekirjoitan etenkin ensimmäisen ja viimeisen kappaleen täysin. Denilson ja Diaby ovat tosiaan selkeä osa Arsenalia, mutta kyllähän tällaisista antisankareista on pakko jossain vaiheessa päästä eroon, mikäli pokaaleja ei tule(jos tulisi niin kaikkihan olisi hyvin). Diabylle ehkä ´one more year´ mutta ylipäänsä tällä kaudella mielestäni nimenomaan kakkososasto on pettänyt niin yksilöllisesti kuin kollektiivisestikin. Viime hetken Leeds kotitasuri, nihkeä Huddersfield peli, Leyton tasapeli, Ipswich tappio, Shaktar tappio, Braga tappio, Wigan tasapeli, pari nihkeää cup voittoa. Näistä peleistä tulevat ensimmäisinä mieleen herrat, Denilson, Bendtner, Rosicky, Eboue, Squillacci, Gibbs, Vela, Shaktar pelistä Eastmond. Tästä ryhmästä täytyy saada karsittua muutama janari mäelle. Toki muutama muukaan pelaaja ei kestä suurennuslasin alle joutumista, mutta ykköskokoonpano on pelannut kaikesta huolimatta hyvän kauden, joskaan takaiskuilta ei ole vältytty, osittain kyllä juuri tämän kakkosporukan pettämisen(cup uusinnat, Wigan ja UCL puppelointi) takia. Kakkosporukasta ei ole myöskään juuri löytynyt sitä ratkaisevaa tulivoimaa tai kelvollisen toistuvaa rutiinia puolustaa johtoa silloin kun joukkue olisi niitä kaivannut. Mutta tosiaan hieno kirjoitus ja nämä alemmat olivat lähinnä vain yleisiä ajatuksia mitä nimet Diaby ja Denilson synnyttivät.
|
|
|
|
|
Arsufani
Poissa
Suosikkijoukkue: Gunners, Three Lions
|
 |
Vastaus #4187 : 14.03.2011 klo 11:54:56 |
|
Tarkoitatko että se ei ole riskillä ottamista että nimenomaan jätetään ostamatta? Vai toisinpäin? Mun mielestä sille oli kyllä hyvät perusteet, kun Vermaelen oli kuitenkin tulossa bäkkiin ja Squillaci oli kuntoutumassa, niin kuinka helvetin monta topparia sitä nyt joukkueessa sitten pitäs olla? Sata?
Tuskin sataa pakkia olis ollut järkeä ostaa, mutta vaikkapa yks. Tuolloin tammikuussa oli Djourou ja Koscielny kunnossa, Squillaci muutaman viikon saikulla ja vaikka Verman paluuennuste oli (muistaakseni siinä vaiheessa) puoltoista kuukautta, niin kyllähän sen kaikki ties, että aikataulussa belgi ei kentälle pääse. Ja itse meuhkasin silloin, että Djouroun loukkaantumishistoria tuntien olisi parempi ostaa/lainata yksi kokenut pakki tuomaan leveyttä. Ei hommattu ja mites sille Djouroulle sitten kävikään...? Eihän tämä tilanne vielä ole katastrofi ole. Kosci on pelannut (ailahtelevasti, mutta) pääsääntöisesti hyvin ja eihän Squidkaan mikään Silvestre ole. Mutta nyt ollaan yhden loukkaantumisen/pelikiellon päässä siitä, että Ignasi vetää isompia minuutteja ykkösjengin avauksessa. Not good...
|
|
|
|
|
BalloBaba
Poissa
Suosikkijoukkue: FIFA Armageddon Prize
|
 |
Vastaus #4188 : 14.03.2011 klo 15:41:42 |
|
Ja mitä tulee johonkin Chamakhin haukkumiseen, niin eipä kaikki pelaajat oo ekalla kaudellaan olleet mitään tykkejä, mainittavimpana Dennis Bergkamp.
miten näitä 2 voi edes verrata jo pelkka dennisin palloton pelaaminen oli ihan eri galaxista kuin marokkolaisen puhumattakaan muista taidoista. lainaus brittien päästä "chamakh at the moment is a hobbit version off zigic"
|
|
|
|
|
tuuba
Poissa
Suosikkijoukkue: Wengerball. Flair-futis.
|
 |
Vastaus #4189 : 14.03.2011 klo 15:59:03 |
|
miten näitä 2 voi edes verrata jo pelkka dennisin palloton pelaaminen oli ihan eri galaxista kuin marokkolaisen puhumattakaan muista taidoista.
lainaus brittien päästä "chamakh at the moment is a hobbit version off zigic"
Oliko ekalla kaudella? En väitäkään, että Chamakh olis mikään Henry, RvP tai Dennis mutta ei se kyllä mikään avuton ja lahjatonkaan pelaaja ole. Chamakh ei vaikuta pelaajalta joka tulee rikkomaan 20 maalin rajoja, mutta vaikuttaa pelaajalta joka voi paukuttaa sen 15 maalia kaudessa. Mielestäni riittää niin kauan kun Arsenal jatkaa systeemillä, jossa RvP on kärki ja muut tulee vaihdosta tukemaan tai paikkaamaan tarvittaessa. Jos toinen RvP:n tasonen kärki ostetaan, niin siinä vaiheessa pistetään kyllä pelisysteemiäkin uusiks. Mutta jos on pakko Wengeriä kritisoida pelaaja-asioista, niin pari mokaa voi kyllä myöntää viime vuosilta, joiden on annettu mennä: Hleb, Gilberto ja Flamini.
|
|
|
|
|
Tekniikka
Poissa
|
 |
Vastaus #4190 : 14.03.2011 klo 16:03:39 |
|
Song ei kuntoudu peliin Brömiä vastaan ja samoista Wengerin kommenteista sai sen käsityksen, että myös Cesciltä jää tuo peli väliin. Walcottia ei edes mainittu, joten varmaankin myös sivussa. Bröm-pelin jälkeen on kahden viikon tauko Arsulla, joten eiköhän noista muutama ole kunnossa kotipelissä Blackburnia vastaan huhtikuun alussa.
Näyttää siis siltä, että ainakin toinen superkaksikosta Denilson-Diaby saa jatkaa hölkkäilyjään, sillä Nasria tarvitaan laidalla, mutta ehkä sentään Denilson raivataan Ramseyn tieltä avauksesta.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 14.03.2011 klo 16:07:05 kirjoittanut Tekniikka »
|
|
|
|
|
wpetrol
Poissa
Suosikkijoukkue: Islington Profiteers FC
|
 |
Vastaus #4191 : 14.03.2011 klo 16:53:21 |
|
Sky Sportsin uutiskanavalla n.tunti sitten kerrottiin, että neuvottelut Lehmannin kanssa on alkaneet, eli ilmeisesti 'Mad Jens' jatkaa uraansa hetkellisesti tullessaan paikkaamaan Arsenalin mv-osaston tyhjyyttä.
|
|
|
|
|
Tekniikka
Poissa
|
 |
Vastaus #4192 : 14.03.2011 klo 17:01:39 |
|
Jaahas, Wenger vetää rimaa vielä Silvestrestä huomattavasti alemmaksi. Täytyykö tässä alkaa rukoilemaan Almunian pelikunnon puolesta  Peyton toki voitaisiin vaihtaa Jensiin.
|
|
|
|
|
an sich
Poissa
|
 |
Vastaus #4193 : 14.03.2011 klo 18:35:31 |
|
Jensin kestovittuilu varmaan ajaa Almunian nopeastikin penkille.
Ei kovin hyvä silmä Wengeriltä, Almuniahan ei ole mikään saksalaisen sydänystävä.
|
|
|
|
|
pexarse
Poissa
Suosikkijoukkue: Arsenal
|
 |
Vastaus #4194 : 14.03.2011 klo 18:44:13 |
|
Uskomaton juttu kokonaisuudessaan. Ilmeisesti kaveri on pitänyt itseään jonkinlaisessa kondiksessa kun kerta tälläisen paikkauksen pystyy tekemään. Tosiaan tuo Almunian ja Jensin tilanne vähän mietityttää...vittuileeko Jens Almunian pihalle 
|
|
|
|
|
Rotta Ayala
Poissa
|
 |
Vastaus #4195 : 14.03.2011 klo 21:09:42 |
|
Kamala uutinen tuo Lehmannin paluu. Ainoa positiivinen asia mitä tässä voi toivoa on utopinen Lehmannin huippupeli Munaa vastaan, jolla voitetaan mestaruus. Mielellään vielä siten että persetaklaisi jonkun Munan söpön pojan tajuttomaksi 
|
|
|
|
|
Balla
Poissa
|
 |
Vastaus #4196 : 14.03.2011 klo 21:15:20 |
|
Jens tuo voittamisen kulttuurin tullessaan, loistava uutinen. 
|
|
|
|
|
Tapsa_29
Poissa
Suosikkijoukkue: Shefki Kuqin belly-flop
|
 |
Vastaus #4197 : 14.03.2011 klo 21:17:17 |
|
:naamis:
|
|
|
|
|
robbenin kenkä
Poissa
|
 |
Vastaus #4198 : 14.03.2011 klo 21:24:51 |
|
Kamala uutinen tuo Lehmannin paluu. Ainoa positiivinen asia mitä tässä voi toivoa on utopinen Lehmannin huippupeli Munaa vastaan, jolla voitetaan mestaruus. Mielellään vielä siten että persetaklaisi jonkun Munan söpön pojan tajuttomaksi  Täysin sama. Hulinaa!
|
|
|
|
|
J_Zanetti
Poissa
Suosikkijoukkue: Arsenal, PiPo-79
|
 |
Vastaus #4199 : 14.03.2011 klo 21:33:55 |
|
Mad Jensin mahdolliselle paluulle varaukseton peukku! Hienoahan se olisi saada karismaattinen kylähullu rinkiin.
Enkä nyt jaksa uskoa mihinkään salaliittoteoriaan, että Manu paskantaisi Jensin takia housuunsa, miehethän treenasivatkin neljä vuotta keskenään. Muistan pari kautta sitten katsoneeni, jonkun arsu-pelaajien hassuttelu pätkän, josta jäi päällimmäisenä mieleen, että "everybody loves Almunia". Eli varmaan on pupellusalttiudesta huolimatta ihan mukava kaveri kentän ulkopuolella, eikä ota Jensin karjuntaa(?) liikaa itseensä.
Jensilläkin tätä ammattiylpeyttä kuitenkin löytyy ja tuskin on vielä ehtinyt niin huonoon kuntoon itseänsä vetää, etteikö pystyisi pahimmassa tapauksessa muutamaa "uransa viimeistä" peliä pelaamaan. Lisäksi vanhalta nahkapöksyltä löytynee pari temppua mitä opettaa vastaanottavaiselle konsonantille.
Hyvä diilihän tämä alustavasti on, vai luuliko joku, että maalivahdin hankkiminen tarkoittaa Shay Givenin lainaamista Citystä?
|
|
|
|
|
|
|
|