Kyllä Berba olisi ollut erittäin käyttökelpoinen Manussa keväällä ja olisi sitä vieläkin, jos ei Sir Alex unelmoisi jostain pelitavan muutoksesta Barcamaiseen tyyliin.
Ei Barcelona profiloidu mitenkään erityisesti nopeana joukkueena, vaan pallonhallinnan kautta. Sir Alex Ferguson tarkoittaa nopeudella ihan sitä nopeutta itsessään. Nani, Young, Rooney, Welbeck, Chicharito ja Valencia ovat kaikki suhteellisen nopeita pelaajia ja todennäköisesti juuri tuota fyysistä nopeutta Ferguson tarkoitti. Ja onhan Berbatov tietyllä tapaa "hidas", mutta korvaa sitä kyllä taidollaan. Eikä sitä turhaan tarvitse ravata. Silti, bulgaari on tapana pallon saatuaan jäädä himmailemaan, mikä saattaa myös johtua muiden kanssapelaajien tekemisestä. Eipä sitä palloa voi jakaa nopeasti, jos kukaan muu ei ole samalla taajuudella.
Scholesin ynnäämistä tähän yhtälöön en ymmärrä. Ei Berba nyt missään keskikentällä olisi höntsäillyt, vaan peliajasta kilpaili ihan muut miehet. Ja muutenkin, Scholes oli ainoa syy miksi United oli syyskaudella niinkin lähellä mestaruutta. City olisi tehnyt paljon enemmän kaulaa ilman Pottua, joten ei ainakaan sinne suuntaan kannata syyttävällä sormella osoittaa.
Eikä Berbatov tippunut pois ykkösmiehistöstä viime kaudella, vaan jo aikaisemmin. Ei ollut historiallisella 19. mestaruuden kaudella UCL-finaalissa edes kokoonpanossa, vaikka voitti tuolloin Valioliigan maalikuninkuuden. Viime kaudella jäi vielä enemmän paitsioon, vaikka tehokas olikin.
Berbatovin ympärille olisi voinut rakentaa hyökkäyksen, mutta hyökkäyksen osana Berbatov ei oikein osannut löytää parasta itseään. Bulgaari ei oikein ole mikään sateentekijä vaihdosta, vaan vaatii täysiä minuutteja, joita ei sitten tarpeeksi kuitenkaan ollut tarjolla. Ja onhan Berba pelaajatyyppinä tuollainen taitopelaaja, jollaisia ei enää (valitettavasti) kovin usein tapaa missään joukkueessa. Tietyllä tapaa menneisyyden pelaaja.
Ja mitä tulee tuohon siirtoon Fulhamiin, niin itse olen hieman yllättynyt. Perhe ilmeisesti halusi jäädä Englantiin ja Jol on vanha tuttu, mutta silti. Berbatov olisi ollut varma menestys Italiassa, ainakin näin itse luulen. Ja esimerkiksi Juventus olisi ollut bulgaarin arvolle sopivampi kohde, eikä siellä ainakaan kilpailua olisi liiaksi ollut.
Berballe kaikkea hyvää Lontooseen

Fletch on sitten taas mukana Skottien majussa ensi viikolla. Ja eriittäin todennäköisesti myös valitaan Unitedin 25 pelaajan UCL-ryhmään. Vaikuttaa aika positiiviseltä hommalta sen suhteen, että vielä nähdään Rölli täydessä iskussa Unitedin paidassa.
Näyttää kyllä erinomaiselta. Vaikka jalka tuntui kyllä vielä U21-joukkueen pelissä hieman painavan, niin pelikuntoon palaaminen kuitenkin tuntuisi tapahtuvan huomattavasti nopeammin kuin itse kuvittelin. Ei olisi yhtään yllättävää, jos jo aivan lähiaikoina Fletcher saisi vähintäänkin jämäminuutteja ihan ykkösmiehistössäkin. Old Traffordin reaktion voin kuvitella, jos Rölli kotiottelussa tekee comebackin