Ariel Ortega
Poissa
Suosikkijoukkue: Leicester since '70s
|
 |
Vastaus #550 : 26.06.2016 klo 11:47:38 |
|
Vähäiset maalimäärät ovat tuoneet näihin kisoihin tasaisia otteluita jotka ovat taanneet jännitystä itse pelitapahtumien seuraamiseen. Ei minulle ainakaan tule mieleen yhtäkään ottelua joka olisi ollut todella tylsä. Eilinen Wales vs P-Irlanti ehkä lähimpänä määritelmää.
Toki ymmärrän sen, että jos näitä katsoo hieman jalkapalloymmärrykseltään yksinkertaisemmassa seurassa alkoholin vaikutuksen alaisena niin voivathan nämä kisat tuntua vähän vähemmän tunteita pintaan nostavilta.
|
|
|
|
|
iBall
Poissa
Suosikkijoukkue: BRA (-70, -82), NED (-74), ARG (-78), SWE (-94)
|
 |
Vastaus #551 : 26.06.2016 klo 12:35:40 |
|
Toki ymmärrän sen, että jos näitä katsoo hieman jalkapalloymmärrykseltään yksinkertaisemmassa seurassa alkoholin vaikutuksen alaisena niin voivathan nämä kisat tuntua vähän vähemmän tunteita pintaan nostavilta. Minä katson näitä aivan hvetisti jalkapalloymmärrykseltään yksinkertaisemmassa seurassa — itseni kanssa. Siitä siis johtuu, ymmärrän sen nyt, että männä viikolla riitti useinkin jo 1. puoliaika. Onneksi tänään on uusi mahku. Hunkary on kuulemma liekeissä. En osaa lausua ainuttakaan nimeä, mutta puen verkkarit ja raavin tikkuja.
|
|
|
|
|
13ergkamp
Poissa
Suosikkijoukkue: Slavia Sofia
|
 |
Vastaus #552 : 26.06.2016 klo 12:53:31 |
|
Tähän liittyen, onko kukaan törmännyt mihinkään vähänkään yksityiskohtaisempaan statistiikkaan juuri laukauksiin liittyen? Esim. laukausmäärät, laukaustarkkuus (vedot maalia kohti / kaikki maalintekoyritykset), puskujen osuus kaikista maalintekoyrityksistä, mahdollisesti myös jonkinlaista karttaa siitä, mistä päin kenttää laukauksia on lähtenyt... Kiinnostaisi nähdä, minkä verran alhaiset maalimäärät selittyvät juurikin huonolla viimeistelyllä verrattuna aiempiin EM- tai MM-kisoihin, vai pitäisikö syitä yksinkertaisesti hakea paremmasta puolustuspelistä (tai huonommasta hyökkäyspelistä...), turnausformaatista ja muista vastaavista seikoista.
Vielä enemmän kiinnostaisi tilasto, millaisista hyökkäyksistä maalit on tehty. Tyyliin: Vastahyökkäys Pallonhallinta Korkea prässi Vastahyökkäys -> erikoistilanne Pallonhallinta -> erikoistilanne Korkea prässi -> erikoistilanne Väittäisin perstuntumalta, että tilasto on kallellaan vastahyökkäyksiin päin.
|
|
|
|
|
Seitan
Poissa
Suosikkijoukkue: KTP
|
 |
Vastaus #553 : 26.06.2016 klo 13:13:19 |
|
Eiliset Wales-P-Irlanti ja Kroatia-Portugali oli kyllä pohjanoteeraukset. Toki tarkoitushan on vain mennä jatkoon ja se joukkueille suotakoon. Kyllä se kelpaisi katsoa Suomen marssiakin kohti finaalia tuollaisella pelillä. Mutta ei se silti herkkua katsojalle yleisesti ole. Aika lajiniilo saa olla, jos noita pelejä piti nautittavana katsoa. Hupaisaa että Portugali (crisu) itki Islantipelin jälkeen, että Islanti ei edes yrittänyt pelata jalkapalloa ja nyt itse menivät samalla taktiikalla jatkoon. Alkoholilla ja vedonlyönnillä kyllä on osuutta asiaan pelin viihdyttävyyden suhteen. Se täytyy myöntää. Enkä itse ainakaan täysin neutraalisti pysty katsomaan mitään otteluita. Aina pitää olla tunnetta johonkin suuntaan, muuten nukahtaa pystyyn.
|
|
|
|
|
naapurin ritva
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Koirat
|
 |
Vastaus #554 : 26.06.2016 klo 13:17:35 |
|
Vähäiset maalimäärät ovat tuoneet näihin kisoihin tasaisia otteluita jotka ovat taanneet jännitystä itse pelitapahtumien seuraamiseen. Ei minulle ainakaan tule mieleen yhtäkään ottelua joka olisi ollut todella tylsä. Eilinen Wales vs P-Irlanti ehkä lähimpänä määritelmää.
Toki ymmärrän sen, että jos näitä katsoo hieman jalkapalloymmärrykseltään yksinkertaisemmassa seurassa alkoholin vaikutuksen alaisena niin voivathan nämä kisat tuntua vähän vähemmän tunteita pintaan nostavilta.
Samaa mieltä. Mä olen ihan vilpittömästi tykännyt lähes joka pelistä (muutama matsi jäi väliin alkulohkoista, hassunkurisesti esim. maali-iloittelu unkari-portugali), puolustuspelin eri variaatiot ei o tylsää. Tylsiä pelejä minusta saatettiin pelata Uuh aah tikitaka -vuosina, kun espanjalaisten hierominen oli huipussaan eivätkä heikommat osanneet vielä sitä edes yrittää murtaa. Oon katsellut kisoja tietoisesti -90 alkaen, ja ne tosiaan ovat jääneet mieleen syistä, joista sääntöuudistukset saivat alkunsa. Vähämaaliset -96-kisat taas olivat superjännät. Minusta kisojen nykyinen joukkuemäärä on hyvä. Mä en muutenkaan enää oikein jaksa pelkkää Ehdotonta HuippuFutista tyyliin mestarien liigan ratkaisumatsit, hienoa nähdä erilaisia tapoja saavuttaa tulos. Kai tässä on sama kuin ikuisessa väännössä siitä, millainen on hyvä selostaja ja kommentaattori. Toiset haluavat, ettei kaljanjuontia häiritä, toiset nauttivat itse pelistä sen kaikkine puolineen ja ylianalysoinnistakin. Mene ja tiedä.
|
|
|
|
|
makkara
Poissa
|
 |
Vastaus #555 : 26.06.2016 klo 13:42:12 |
|
Nykyään mikään joukkue ei enää sorru vetämään munaravia alkulohkossa. 7 peliä kuukauden aikana ja vielä kesällä. Ennen näitä joukkueita oli olemassa. Lisäksi laajennetut kisat tuovat lisää vähemmän taitavia joukkueita jotka perustavat pelinsä puolustamiseen.
Mitään sääntömuutoksia ei maalimäärien vuoksi tarvita, koska eihän huippusarjoissa maalimäärät ole laskeneet. Barcelonan teki 112 maalia ja Madrid 110 maalia. Paljonko olisi riittävästi? 170? 200?
|
|
|
|
|
13ergkamp
Poissa
|
 |
Vastaus #556 : 26.06.2016 klo 13:46:53 |
|
Samaa mieltä. Mä olen ihan vilpittömästi tykännyt lähes joka pelistä (muutama matsi jäi väliin alkulohkoista, hassunkurisesti esim. maali-iloittelu unkari-portugali), puolustuspelin eri variaatiot ei o tylsää. Millaiset puolustuspelin variaatiot tekivät eilisillan matsista mielenkiintoisen?
|
|
|
|
|
Norppa
Poissa
Suosikkijoukkue: FC TPS
|
 |
Vastaus #557 : 26.06.2016 klo 13:49:38 |
|
Vähäiset maalimäärät ovat tuoneet näihin kisoihin tasaisia otteluita jotka ovat taanneet jännitystä itse pelitapahtumien seuraamiseen.
Vähämaalisuus tai yhden maali ero ei ole tae jännityksestä. Merkittävämpää on se millainen itse peli on ja ollaanko pääsemässä maalintekopaikkoihin päinkään. Samalla tavalla 0-0 matsi voi olla vaikka kuinka viihdyttävä.
|
|
|
|
|
naapurin ritva
Poissa
|
 |
Vastaus #558 : 26.06.2016 klo 14:04:23 |
|
Millaiset puolustuspelin variaatiot tekivät eilisillan matsista mielenkiintoisen?
Se, miten kurinalaisesti Portugali puolusti. Pepe oli loistavimmillaan. Sitäpaitsi mää sanoin tykänneeni LÄHES joka pelistä.
|
|
|
|
|
13ergkamp
Poissa
|
 |
Vastaus #559 : 26.06.2016 klo 14:10:04 |
|
Se, miten kurinalaisesti Portugali puolusti. Pepe oli loistavimmillaan. Sitäpaitsi mää sanoin tykänneeni LÄHES joka pelistä.
Tuosta jos mennään vielä puolustusvoittoisemmaksi, niin molemmat voi jättää pallon keskiympyrään ja vetäytyä kotiin. Toki olis voinut viihtyäkin, jos Kroatian tilalla olisi ollut Suomi tai jos sattuisi diggailemaan Kroatiasta ja se olisi ollut selvemmin altavastaajan asemassa.
|
|
|
|
|
naapurin ritva
Poissa
|
 |
Vastaus #560 : 26.06.2016 klo 14:11:56 |
|
Tuosta jos mennään vielä puolustusvoittoisemmaksi, niin molemmat voi jättää pallon keskiympyrään ja vetäytyä kotiin.
Toki olis voinut viihtyäkin, jos Kroatian tilalla olisi ollut Suomi tai jos sattuisi diggailemaan Kroatiasta ja se olisi ollut selvemmin altavastaajan asemassa.
Satuin diggailemaan Kroatiaa, mutta nehän pelasivat itse huonosti. Odotin Espanja-pelin rohkeutta. Ei tästä tarvi sen enempää vääntää, kukin tykätköön mistä pelistä tykkää, mistä vaikuttimista lähtien haluaa.
|
|
|
|
|
boller
Poissa
Suosikkijoukkue: wc-maailma
|
 |
Vastaus #561 : 26.06.2016 klo 14:38:19 |
|
Aina hymyilyttänyt se, että jos jossakin pelataan aivan jumalattoman tylsä jalkapallo-ottelu (mieluiten 0-0), niin matsin jälkeen asiantuntijat ratsastavat paikalle mainitsemaan kuinka he kyseisestä ottelusta ja sen taktisista hienouksista olivat nauttineet.
|
|
|
|
|
lahana
Poissa
|
 |
Vastaus #562 : 26.06.2016 klo 15:09:58 |
|
Millä perusteella se maalin tekoaika määräytyy? Seuraava täysi minuutti vai mikä? Nytkin maalin ajaksi merkittiin 3' vaikka ruudussa näkyvän pelikellon mukaan kolmas peliminuutti alkoi vasta sitten, kun pallo oli jo maalin jälkeen saatu uudestaan peliin. Muutamassa muussakin kohdassa huomannut vastaavaa.
|
|
|
|
|
Tapani
Poissa
Suosikkijoukkue: IFK Göteborg och IFK Mariehamn ja Lahden Reipas
|
 |
Vastaus #563 : 26.06.2016 klo 15:13:17 |
|
Millä perusteella se maalin tekoaika määräytyy? Seuraava täysi minuutti vai mikä? Nytkin maalin ajaksi merkittiin 3' vaikka ruudussa näkyvän pelikellon mukaan kolmas peliminuutti alkoi vasta sitten, kun pallo oli jo maalin jälkeen saatu uudestaan peliin. Muutamassa muussakin kohdassa huomannut vastaavaa.
Käynnissä oleva minuutti, toiselle minuutillehan toi on laitettu.
|
|
|
|
|
lahana
Poissa
|
 |
Vastaus #564 : 26.06.2016 klo 15:15:49 |
|
Käynnissä oleva minuutti, toiselle minuutillehan toi on laitettu.
Näin mä olin olettanut, mutta oon ollu katsovinani, että näissä kisoissa on menny jotenkin seuraavalle minuutille ja nytkin olin katsovinani telkkarista, että 3'. Pitää vissiin näöntarkastukseen 
|
|
|
|
|
Tapani
Poissa
Suosikkijoukkue: IFK Göteborg och IFK Mariehamn ja Lahden Reipas
|
 |
Vastaus #565 : 26.06.2016 klo 15:21:33 |
|
Näin mä olin olettanut, mutta oon ollu katsovinani, että näissä kisoissa on menny jotenkin seuraavalle minuutille ja nytkin olin katsovinani telkkarista, että 3'. Pitää vissiin näöntarkastukseen  Siinä oli ekana kolmonen ja vähän myöhemmin kakkoseksi vaihtui.
|
|
|
|
|
lahana
Poissa
|
 |
Vastaus #566 : 26.06.2016 klo 15:26:11 |
|
Siinä oli ekana kolmonen ja vähän myöhemmin kakkoseksi vaihtui.

|
|
|
|
|
DiggerDaggerDog
Poissa
Suosikkijoukkue: Inter Turku, Arsenal, (Atlético, Dag&Red. Lazio)
|
 |
Vastaus #567 : 26.06.2016 klo 15:35:10 |
|
Kyllähän kolmas peliminuutti alkoi sekunnin sisällä siitä kun pallo meni maaliin. varmaan sadasosista tarkastelivat(tai heittivät kolikkoa), kummaksi lopulta merkkaavat.
|
|
|
|
|
Chuck
Poissa
Suosikkijoukkue: Путiн хуйло!
|
 |
Vastaus #568 : 26.06.2016 klo 16:31:40 |
|
Olen hyvin pettynyt, jos huomisen Italia - Espanjan matsitopikki ei kanna nimeä Pepet vastaan Pipit.
|
|
|
|
|
Herstein
Poissa
Suosikkijoukkue: Heitto
|
 |
Vastaus #569 : 26.06.2016 klo 20:25:07 |
|
Dario Srnan komea maajoukkueura päättyi eiliseen Portugali-tappioon. Hattu pois päästä, hieno pelaaja ja ilmeiseti myös erittäin hieno ihminen. 
|
|
|
|
|
ihimine
Poissa
|
 |
Vastaus #570 : 26.06.2016 klo 20:46:49 |
|
Olen hyvin pettynyt, jos huomisen Italia - Espanjan matsitopikki ei kanna nimeä Pepet vastaan Pipit.
Avaamalla itse vältät pettymyksen.
|
|
|
|
|
Laitalinkki
Poissa
|
 |
Vastaus #571 : 27.06.2016 klo 12:01:07 |
|
Illalla vastakkain bandwagon-äänestyksen ykkönen ja kolmonen (ja kaksi suosituinta yhä turnausta jatkavaa), eikä ketään kiinnosta avata matsiketjua?
|
|
|
|
|
qCc
Poissa
Suosikkijoukkue: Kallion soijapojat
|
 |
Vastaus #572 : 27.06.2016 klo 12:42:20 |
|
Illalla vastakkain bandwagon-äänestyksen ykkönen ja kolmonen (ja kaksi suosituinta yhä turnausta jatkavaa), eikä ketään kiinnosta avata matsiketjua?
Mikset tehnyt itse otsikkoa? Nyt siellä joku tunari ehti ensin laittamaan otsikon nimeksi Pepet vastaan Pipit 
|
|
|
|
|
Laitalinkki
Poissa
|
 |
Vastaus #573 : 27.06.2016 klo 12:45:22 |
|
Mikset tehnyt itse otsikkoa? Nyt siellä joku tunari ehti ensin laittamaan otsikon nimeksi Pepet vastaan Pipit  Ei nyt ehdi panostaa, enkä itse kehtaa juosten kustua avata. Toki varmaan parempi sekin kuin ei otsikkoa lainkaan. Toki nuo foorumilla turnauksen suosituimmat ovat tietenkin Islanti ja Englanti, eivätkä Italia ja Espanja.  Edit. Italia tosin hämmästyksekseni ko. äänestyksessä sijalla 4.  Espanja saman äänestyksen kolmastoista.
|
|
|
|
|
Timppa Lammas
Poissa
|
 |
Vastaus #574 : 27.06.2016 klo 12:46:18 |
|
Tuohon "tylsyyteen" on vaikuttanut se, että noiden isojen maiden joukkueet on voineet neppailla aika huoletta nuo alkusarjan pelit, jolloin nuo pelit on olleet melkoista seisoskelua. Sitten kun alettiin pelaamaan tosissaan,niin eihän noista slovakioista ja unkareista ollut mihinkään.
|
|
|
|
|
|
|
|