Lord Bendtner
Poissa
|
 |
Vastaus #3800 : 09.05.2019 klo 23:53:12 |
|
Mutta niin. Miksi voittaminen ei pitäisi olla olennainen näyttö Unitedin rekryprosessissa? Eikö suurseurat aina hanki menetysvalmentajia? Eikö nämä Pepit ja Kloppot ole olleet Voittajia jo ennen Poolia ja Cityä?
Totta kai se on olennainen näyttö. Kritiikki kohdistui tähän pokaalien voittamisen tuijottamiseen ja kuinka se on jotenkin omaksuttu sopivaksi argumentiksi kaikkeen. Argumentiksi joka monille tuntuu olevan lyömäase, jolla voidaan kumota kaikki muut argumentit. Ja voi olla, että Pocho joskus pokaalin pokkaa. Ja ehkä hän voisi olla oikea mies viemään Unitedin takaisin huipulle. Mutta osaatko sinä kertoa ne syyt miksi niin olisi? En minä ainakaan edes Pochon voittaessa UCL:n pitäisi miestä sen sopivampana ehdokkaana Unitediin, mutta ei se miehen huono track record ainoa syy ole. Miehen puheet voittamisen "egon kohotuksesta" ehkä isompi ongelma oli. En usko tuon olevan luonteeltaan sellainen tyyppi, joka pärjää suurseurassa, jolta odotetaan Voittamista.
No ainakin resursseihin nähden aivan älyttömän kovat näytöt Spursin peräsimestä. Tuon seuranhan ei pitäisi (vielä) resurssiensa ja statuksensa puolesta edes pelata Mestarien liigassa, saati sen finaalissa. Noilla resursseilla pitäisi silloin tällöin päästä haastamaan siitä neljännestä sijasta, joten jatkuvasti sinne neljään joukkoon pääseminen on aika kova saavutus. Se on toki eri asia miten suuremmassa seurassa pärjäisi ja olisiko niistä suuremmista resursseista edes hyötyä, osaisiko mies niitä hyödyntää. Mutta kyllä nuo näytöt Spursin peräsimestä ovat sellaiset, että ne peittoavat todella monet muut managerit. Ei nyt ehkä Pepejä, Zidaneja ja Simeoneja, mutta aika monien nyt kuitenkin. Puheet siitä että onko luonnetta voittaa ovat toki ymmärrettäviä, mutta kun ei tuon pitäisi olla edes valioliigan tai UCL:n voittamisesta taistelemassa. Siellä pitäisi olla ManUn, eikä Spursin ja se syy miksi (viime kautta lukuun ottamatta) Spurs on ollut ManUn edellä viime kausina perustuu pitkälti Pochin tekemään hyvään työhön. Näillä nyt ei sinällään toki merkitystä ole, koska Ole on valittu puikkoihin, eikä Pochin ManU-huhuista mitään sen konkreettisempaa uskottavaa uutista ainakaan itselleni vastaan koskaan tullut. Annettakoon Olelle työrauha, mutta mielestäni miehen palkkaaminen vakituiseksi manageriksi ei selvitä ManUn ongelmia, vaan pikemminkin jatkaa niitä. Mutta se millaiseksi päätökseksi sympaattisen norjalaisen palkkaaminen muodostuu nähdään pitkälti ensi kauden aikana. Mikäli ManU voittaa liigan, niin tämän viestin voi kaivaa esiin ja osoittaa skeptikon olleen pahasti väärässä. 
|
|
|
|
Eiccu
Poissa
|
 |
Vastaus #3801 : 09.05.2019 klo 23:54:35 |
|
Jos tuijotetaan pelkkiä pokaaleja, niin on todella vaika arvostaa ketään muita kuin niitä jotka ovat pokaaleja voittaneet. Ne nyt vaan sattuvat yleensä olemaan niitä jotka ovat päässeet manageroimaan niitä seuroja joilta pokaaleja myös odotetaan. Ranierin Leicesteri ja Mourinhon Portot (UCL:n suhteen) ovat kuitenkin aika harvassa.
Ilmeisesi ulosantini on melko ollut melko heikkoa, jos niistä saa semmoisen käsityksen, että pokaalit on ainut tärkeä asia tai ainut asia jonka takia pidin Solskjäriä sopivampana vaihtoehtona. Ja kyllä sen noista lainatuistakin viesteistä näkee jos oikein huolellisesti lukee. Enkä todellakaan ole tarkoittanut missään vaiheessa sanoa, että Solskjär olisi Pochettinoa parempi, vaan mahdollisesti sopivampi Unitediin. Hyviä managereita on monenlaisia, eikä se managerin hyvyys takaa onnistumista, kuten Unitedissakin on tullut selväksi viime vuosina. Toisaalta viime vuosina on nähty muualla managereita, jotka ovat hypänneet seuran sisältä isoihin saappaisiin ja olleet välittömiä hittejä. En tiedä onko Solskjär lopulta edes sopivampi manageri Unitediin kuin Pochettino, mutta on asioita, jotka puoltavat Solskjäriä ja sen alun tulosputken jälkeen Solskjär ansaitsi tilaisuutensa. Unitedissa pokaalien voittaminen on vaatimus, mutta ei tietenkään ainut tärkeä asia. Jossain muualla tilanne on toinen.
|
|
|
|
Beth
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat
|
 |
Vastaus #3802 : 10.05.2019 klo 02:08:24 |
|
Luke Shaw'n valinta vuoden pelaajaksi on varmaankin ihan oikea, mutta kuvastaa kautta kyllä surullisella tavalla. Shaw on avainpelaaja ja on pelannut kaikilla mittareilla ihan kivan kauden, mutta siinä se. Ei tuo suoritustaso nyt voi herranjumala olla parasta mitä Manchesteri United tarjoaa. Vasen laitapakki kendotehoilla 1+5. 
|
|
|
|
Eiccu
Poissa
|
 |
Vastaus #3803 : 10.05.2019 klo 07:57:01 |
|
Luke Shaw'n valinta vuoden pelaajaksi on varmaankin ihan oikea, mutta kuvastaa kautta kyllä surullisella tavalla. Shaw on avainpelaaja ja on pelannut kaikilla mittareilla ihan kivan kauden, mutta siinä se. Ei tuo suoritustaso nyt voi herranjumala olla parasta mitä Manchesteri United tarjoaa. Vasen laitapakki kendotehoilla 1+5.  Shaw on ainut, joka on pelannu aika tasaisesti hyvin jatkuvasti avauksessa. Joukkoon mahtuu vain pari heikompaa peliä. Toki tuo kertoo aika karua kieltä muun joukkueen suorittamisesta.
|
|
|
|
candidate
Poissa
|
 |
Vastaus #3804 : 10.05.2019 klo 09:47:24 |
|
No ainakin resursseihin nähden aivan älyttömän kovat näytöt Spursin peräsimestä. Ajaxin Erik ten Hag olisi sitten vieläkin kovempi tekijä Unitedissa? Vai pitäisikö Unitedin soittaa Ranierille? Ja miten Spursin resurssit nyt sitten mitatataan? Tottenham on Forbesin listalla mm. Atletico Madridin ja Dortmundin edellä. Onko siis Spursin resurssit sittenkään UCL-mittakaavassa niin pienet kuin nyt oletetaan? Tämä on ihan siis aito kysymys. Uskoisin Valioliigan tv-tuloissa kylpevien joukkueiden olevan aika hyvässä tilassa resurssien puolesta. Mutta niin, viime kesänä Spurs ei ostanut ketään. Eikä muutenkaan ole tullut sellainen kuva, että Pocho olisi mikään joukkueen rakentaja. Mikä kuitenkin on juuri sitä, mitä United tarvitsee nyt. Eli mies ei voita, eikä ole tunnettu joukkueen rakentaja, joten kyllä, nähtyjen näyttöjen perusteella ei ole mitään syytä olettaa, että tuo olisi välitön hitti Old Traffordilla. Ja jotta kaikki ymmärtää lukemaansa, niin kirjoitetaan se auki. Tästä huolimatta Pocho voisi onnistua tottakai myös Unitedissa. Mutta lopulta Unitedissa menestyminen on voittamista, koska "pienet resurssit" ei anna tekosyytä, vaan resursseihin nähden menestyminen pitäisi olla selviö. Jos nyt kilpailijoiden manageribuffetista pitäisi Valioliigassa joku valita, niin itse ottaisin Kloppon, jolla on näyttöjä ihan kaikesta. Paperilla tuo olisi vastaus kaikkeen. Osaa ostaa isolla ja pienellä rahalla, motivoida ja menestyä. Annettakoon Olelle työrauha, mutta mielestäni miehen palkkaaminen vakituiseksi manageriksi ei selvitä ManUn ongelmia, vaan pikemminkin jatkaa niitä. Mutta se millaiseksi päätökseksi sympaattisen norjalaisen palkkaaminen muodostuu nähdään pitkälti ensi kauden aikana. Mikäli ManU voittaa liigan, niin tämän viestin voi kaivaa esiin ja osoittaa skeptikon olleen pahasti väärässä.  Aivan niin, eli OGS:n onnistumisen sinä sitten mittaat Valioliigan voittamisena 
|
|
|
|
Utelias Vili
Poissa
Suosikkijoukkue: RB Leipzig
|
 |
Vastaus #3805 : 10.05.2019 klo 10:16:05 |
|
Mutta niin, viime kesänä Spurs ei ostanut ketään. Eikä muutenkaan ole tullut sellainen kuva, että Pocho olisi mikään joukkueen rakentaja. Mikä kuitenkin on juuri sitä, mitä United tarvitsee nyt.
Joskin on varmaan otettava huomioon se, että stadionhommat vei varmaan paljon rahaa, ja eiköhän se vaikuttanut osaltaan myös siihen, että siirtoja ei nähty.
|
|
|
|
Waine Ruuna
Paikalla
Suosikkijoukkue: ManU, Fc Melody
|
 |
Vastaus #3806 : 10.05.2019 klo 10:53:14 |
|
Ajaxin Erik ten Hag olisi sitten vieläkin kovempi tekijä Unitedissa? Vai pitäisikö Unitedin soittaa Ranierille? Ja miten Spursin resurssit nyt sitten mitatataan? Tottenham on Forbesin listalla mm. Atletico Madridin ja Dortmundin edellä. Onko siis Spursin resurssit sittenkään UCL-mittakaavassa niin pienet kuin nyt oletetaan? Tämä on ihan siis aito kysymys. Uskoisin Valioliigan tv-tuloissa kylpevien joukkueiden olevan aika hyvässä tilassa resurssien puolesta. Mutta niin, viime kesänä Spurs ei ostanut ketään. Eikä muutenkaan ole tullut sellainen kuva, että Pocho olisi mikään joukkueen rakentaja. Mikä kuitenkin on juuri sitä, mitä United tarvitsee nyt. Eli mies ei voita, eikä ole tunnettu joukkueen rakentaja, joten kyllä, nähtyjen näyttöjen perusteella ei ole mitään syytä olettaa, että tuo olisi välitön hitti Old Traffordilla. Ja jotta kaikki ymmärtää lukemaansa, niin kirjoitetaan se auki. Tästä huolimatta Pocho voisi onnistua tottakai myös Unitedissa. Mutta lopulta Unitedissa menestyminen on voittamista, koska "pienet resurssit" ei anna tekosyytä, vaan resursseihin nähden menestyminen pitäisi olla selviö. Jos nyt kilpailijoiden manageribuffetista pitäisi Valioliigassa joku valita, niin itse ottaisin Kloppon, jolla on näyttöjä ihan kaikesta. Paperilla tuo olisi vastaus kaikkeen. Osaa ostaa isolla ja pienellä rahalla, motivoida ja menestyä. Aivan niin, eli OGS:n onnistumisen sinä sitten mittaat Valioliigan voittamisena  Eikös Pochettino rakentanut Saintsin joukkueen ihan hyvään malliin ja menestyi heidän mittapuullaan/resursseillaan ihan mallikkaasti. Ja nyt tehnyt saman Tottenhamissa heidän mittapuulla/resursseilla, onhan Pochettino kuitenkin rakentanut Spurssiakin omalla näkemyksellään. Pelitapa on myös mielestäni joukkueen raknetamista pelaajien hankinnan lisäksi. Ei Spurssi tällaista pelitapaa mielestäni ole käyttänyt ennen Pochettinoa. Tai jos on (joku viisaampi voi kertoa) niin ainakin saa nipusta revittyä huomattavsti enemmän irti pitkällä aikajänteellä (vrt. Olen muutama kuukausi, mutta odotetaan ensi kausin nyt, kun pääsee rauhassa rakentamaan) ja pelkästään sekin kertoo jotain Pochettinosta. Eli siirtyminen isompaan seuraan onnistui melko mallikkaasti. Miksi se ei onnistuisi taas seuraavalle tasolle noustessa? Oliko Kloppolla paljon näyttöjä pokaaleista? Itse olen myös Olen kannattajajoukoissa, mutta mielestäni aika paljon oiotaan näissä Pochettinon saavutuksien merkityksissä ja ei nosteta realistisesti onnistumisien arvoa...kun on värilasit päässä?
|
|
|
|
Lord Bendtner
Poissa
|
 |
Vastaus #3807 : 10.05.2019 klo 10:53:40 |
|
Ajaxin Erik ten Hag olisi sitten vieläkin kovempi tekijä Unitedissa?
Barcaankin tuota on viety ja näytöthän ovat tällä hetkellä kovat ja hype korkealla. Ehdottomasti kovia nimiä joskin mielestäni näytöt tältä tasolta vielä aika kapeat. Ja mitä tuohon Spursin resurssien mittaamiseen tulee, niin johonkin Dortmundiin tai Ticoon vertaaminen on maiden keskinäisten erojen takia typerää, vaan vertaaminen pitäisi suorittaa Arsenaliin, Chelseaan, Pooliin ja jopa ManUun nähden. Aivan niin, eli OGS:n onnistumisen sinä sitten mittaat Valioliigan voittamisena  Tämä nyt oli vain piikki noista forkalla käytetyistä menestymisen mittaamisen mittareista. Oletin että tuo olisi auennut mutta osuikin näköjään arkaan paikkaan.
|
|
|
|
Eiccu
Poissa
|
 |
Vastaus #3808 : 10.05.2019 klo 11:27:04 |
|
Tämä nyt oli vain piikki noista forkalla käytetyistä menestymisen mittaamisen mittareista. Oletin että tuo olisi auennut mutta osuikin näköjään arkaan paikkaan.
Onko joku ollut sitä mieltä, että Valioliigan voittaminen tai voittaminen yleensä on ainut mittari menestuksestä? Pochettinon suhteen epäilyksiä on herättänyt se, että Spursissa on ollut kyllä tilaisuuksia mutta ne on hukattu, välillä melkoisilla sulamisilla. Tänä keväänä CL:n puolella Spurs on osoittanut venymiskykyä jota aiemmin ei olla nähty, vaan yleensä on käynyt päin vastoin. Saa nähdä riittääkö päätyyn asti. Itse olen myös Olen kannattajajoukoissa, mutta mielestäni aika paljon oiotaan näissä Pochettinon saavutuksien merkityksissä ja ei nosteta realistisesti onnistumisien arvoa...kun on värilasit päässä?
Olen myös sitä mieltä, että Pochettino on tehnyt todella hyvää työtä nyky-Spurssin rakentamisessa, mutta Spursissa taitaa olla tuon suhteet palikat muutenkin vähän paremmin kohdillaan kuin Unitedilla. Hyväkään manageri tuskin pystyy ihmeitä tekemään ilman erinomaisia taustoja ja Unitedissa tähän ollaan ilmeisesti vasta heräilemässä.
|
|
« Viimeksi muokattu: 10.05.2019 klo 11:31:21 kirjoittanut Eiccu »
|
|
|
|
|
Paniagua
Poissa
|
 |
Vastaus #3809 : 10.05.2019 klo 11:34:38 |
|
En tiedä, liittyykö varsinaisesti joukkueen rakentamiseen, mutta taisi olla viime vuonna netissä juttu Englannin maajoukkueen debytanteista. Pochettinon Englannissa olon aikana puolet kaikista maajoukkueen uusista pelaajista on tullut Pochettinon valmennuksesta. Jos pystyy nostamaan Southamptonin ja Tottenhamin pelaajia jatkuvalla syötöllä majun matkaan, silloin jotain tehdään oikein.
Ja jos vertaa Manun nykytapaan, jossa ostetaan 500 miljoonalla (+Zlatan ja Sanches järkyttävillä palkoilla) muukalaislegioonaa, itse valitsisin "Pochettinon tavan". Jos englantilaisella pelaajalla on asiat hyvin Manussa, heillä harvoin on tarvetta vaihtaa seuraa, joten joukkueen kotimainen runko olisi optimitilanteessa yhdessä vuosia ja sen varaan olisi hyvä rakentaa menestystä. Toki tämä on tälläistä hypoteettista mietintää ja nyt oikeassa elämässä seura menee Olen johdolla kohti toivottavasti parempaa tulevaisuutta.
|
|
|
|
Eiccu
Poissa
|
 |
Vastaus #3810 : 10.05.2019 klo 11:48:47 |
|
En tiedä, liittyykö varsinaisesti joukkueen rakentamiseen, mutta taisi olla viime vuonna netissä juttu Englannin maajoukkueen debytanteista. Pochettinon Englannissa olon aikana puolet kaikista maajoukkueen uusista pelaajista on tullut Pochettinon valmennuksesta. Jos pystyy nostamaan Southamptonin ja Tottenhamin pelaajia jatkuvalla syötöllä majun matkaan, silloin jotain tehdään oikein.
Southamptonissa ja Spursissa todellakin tehdään asioita oikein, mutta siinä on aika monta muutakin tekijää kuin manageri. Ja jos vertaa Manun nykytapaan, jossa ostetaan 500 miljoonalla (+Zlatan ja Sanches järkyttävillä palkoilla) muukalaislegioonaa, itse valitsisin "Pochettinon tavan". Jos englantilaisella pelaajalla on asiat hyvin Manussa, heillä harvoin on tarvetta vaihtaa seuraa, joten joukkueen kotimainen runko olisi optimitilanteessa yhdessä vuosia ja sen varaan olisi hyvä rakentaa menestystä. Toki tämä on tälläistä hypoteettista mietintää ja nyt oikeassa elämässä seura menee Olen johdolla kohti toivottavasti parempaa tulevaisuutta.
Unitedilla on kuitenkin kohtuullisen suuri kotimaisuusaste ja ulkomaalaisistakin Chong, Pogba ja Pereira ovat tulleet Akatemian kautta. Eihän Unitedista ole kovin moni englantilainen omasta tahdostaan lähtenyt ja säännöllisesti peliaikaa saa Smalling, Jones, Young, Shaw, McTominay, Rashford ja Lingard, joka on enemmän kuin suurimmalla osalla Valioliigajoukkueista. Unitedilla on ollut monta kallista hutihankintaa, se on selvää, mutta ei se poista sitä että omille kasvateillekin annetaan hyvin luottoa ja pelaajia rekrytoidaan jo akatemiaan ja pyritään kasvattamaan pelaajia itse.
|
|
|
|
Erkki J
|
 |
Erkki J
Vastaus #3811 : 10.05.2019 klo 11:54:21 |
|
Mielenkiintoista keskustelua Pochettinosta, joka ei siis valmenna Manua. Jos keskustellaan topicin joukkueen valmentajasta, niin veikkaan, että kesällä tulee aikamoinen tyhjennys. Joukkueessa on pelaajia, jotka eivät pelaa joukkueelleen, pelaajia joiden taso ei riitä joukkueeseen ja pelaajia joiden taso riittää, mutta pääasiallisesti nämä pelaajat pelaavat paikoilla, joihin löytyy helposti pelaajia muutenkin.
Se keskikaista on tällä hetkellä tärkein ja sieltä puuttuu koko keskikentän keskusta ja varauksin myöskin topparit. Smallingeilla ja Lindelöfeillä ei voiteta mestaruuksia ikävä kyllä. Jonesista nyt tässä yhteydessä turha puhuakaan.
|
|
|
|
Lätkis
Poissa
Suosikkijoukkue: VPS, CAS
|
 |
Vastaus #3812 : 10.05.2019 klo 11:58:19 |
|
Aika hyvin tuli keskustelua, kun vähän sohaisi  Toivon todella, että ManU:n seurajohdossa osataan nähdä metsä puilta, kun lähdetään arvottamaan valmentajia tulevaisuudessa. Karrikoiden, olisi melkoista kyllä, jos Pochettinon pätevyys olisi kiinni siitä voittaako vai häviääkö Tottenham pilkuille menneen CL-finaalin.
|
|
|
|
candidate
Poissa
|
 |
Vastaus #3813 : 10.05.2019 klo 12:05:56 |
|
Eikös Pochettino rakentanut Saintsin joukkueen ihan hyvään malliin ja menestyi heidän mittapuullaan/resursseillaan ihan mallikkaasti. No tähän on helppo löytää vastaus. Kuka teki hankinnat, joilla joukkuetta rakennettiin? Vai syntyikö joukkue jo olemassa olevista palikoista? Toimiko Pocho ilman apuja itsenäisesti? Tätä materiaalin muokkausta nimenomaan tässä tarkoitan, koska tätähän United tarvitsee nähdäkseni. Ja nimenomaan pitkäjänteisellä katsannolla, eli hankinnat pitäisi olla sellaisia, joilla mennään eteenpäin pidemälläkin aikavälillä, eikä mitään pikavoittoja. Nämä Schweinit, Zlatanit, Sanchezit ja Falcaot on nyt nähty mielestäni, joten paluu sinne Sir Alexin filosofian ajalle olisi paikallaan. Mahat ei saa olla täynnä, halua pitää olla ja ikä ei saisi olla liikaa. Tästähän jopa myös OGS on puhunut, mutta totuus sitten katsotaan vasta, kun niitä näyttöjä on. Manchester Unitedin tasolla OGS ei ole koskaan valmentanut, joten saa nähdä mitä sieltä tulee nyt sitten, kun pitää oikeasti alkaa joukkuetta rakentamaan. Olen jatkuvasti jankuttanut DoF:n tai muun vastaavan futisjohtajan puolesta (jo pre-OGS), joten itse ainakin tiedän, että mikä tässä rakennusprojektissa voisi auttaa. Ja nyt tehnyt saman Tottenhamissa heidän mittapuulla/resursseilla, onhan Pochettino kuitenkin rakentanut Spurssiakin omalla näkemyksellään. Pelitapa on myös mielestäni joukkueen raknetamista pelaajien hankinnan lisäksi. Ei Spurssi tällaista pelitapaa mielestäni ole käyttänyt ennen Pochettinoa. Tai jos on (joku viisaampi voi kertoa) niin ainakin saa nipusta revittyä huomattavsti enemmän irti pitkällä aikajänteellä (vrt. Olen muutama kuukausi, mutta odotetaan ensi kausin nyt, kun pääsee rauhassa rakentamaan) ja pelkästään sekin kertoo jotain Pochettinosta. Eli siirtyminen isompaan seuraan onnistui melko mallikkaasti. Miksi se ei onnistuisi taas seuraavalle tasolle noustessa? Suosittelen tutustumaan Spursin kausiketjuun. Voi toki olla, että UCL-euforia on jo vienyt pahimmat ylilyönnit pois sieltä, mutta eihän edes ottelusta toiseen joukkuetta seuraavat ole sitä mieltä, että tämä Pochon kausi on ollut EOM. Sitä ihan samaa Pochon heikkoa otteluiden sisällä reagoimista, isossa ottelussa mokaamista, outoa viestintää pokaalien merkityksestä ja kaikkea muutakin mitä tässä on jostain syystä myös täällä ketjussa kirjoiteltu. Itse olen sitä mieltä, että kyllä, mies on totta tosiaan osunut jonkinlaiseen zeniin tuon Tottenhamin materiaalin kanssa, kun katsotaan isoa kuvaa. Ei tuosta paljoa enempää varmaan olisi voinut saada irti, eikä varmaan myöskään Saintsista. Askel ylöspäin voisi tosiaan olla jatkumoa tähän miehen kehityskaareen, en myöskään sitä ole koskaan kieltänyt. Mikään täydellinen onnistuja mies ei kuitenkaan ole ollut, eikä onnistuminen Unitedissakaan olisi mitenkään päivänselvää. Oliko Kloppolla paljon näyttöjä pokaaleista? Kysytkö tätä tosissasi? On kyllä. Dortmundin näytöt ovat aikalailla 10/10. Itse olen myös Olen kannattajajoukoissa, mutta mielestäni aika paljon oiotaan näissä Pochettinon saavutuksien merkityksissä ja ei nosteta realistisesti onnistumisien arvoa...kun on värilasit päässä?
Tässä on taas puhdas esimerkki olkiukosta. Jos täältä ketjusta löytyy yksikin nimimerkki, joka uskoo OGS:n olevan manageri, koska saavutukset Moldessa ja muualla olivat sopivat, niin nyt sitä kättä pystyyn. Jos OGS ei olisi OGS, vaan joku muu, niin häntä ei olisi tähän rooliin palkattu. Tämä vastakkainasettelu nyt vaan syntyi, koska lehdistö oli sitä mieltä, että Pocho oli tulossa Unitediin ja siksi täällä kohkattiin näiden välillä. Itse olen edelleen samaa mieltä, OGS ansaitsee näytönpaikan, mutta onhan tässä nyt aika helvetin monta kysymysmerkkiä ilmassa vähän joka puolella. Siltikin juuri OGS:n organisaation tunteminen on toisaalta juuri se syy, miksi hän voikin onnistua. Nythän Unitedin ei pidä kuolata minkään Spursin tai edes Barcan rakenteen perään, vaan katsoa ihan omaa tekemistään. Vaikka joku voi tässä tuntea, että Unitedin pitäisi katsoa eteenpäin, eikä taaksepäin, niin itse ainakin katsoisin sen verran taaksepäin, että löytäisin takaisin sen rakenteen, joka poistui, kun Gill ja Sir Alex poistui. Tehtävää on siis paljon enemmän kuin vain uuden päävalmentajan roolin täyttäminen, joten saa nähdä, miten tässä vielä käy. Sen kuitenkin väitän, ettei tämä alusta ole todellakaan sellainen alusta, jossa Pocho olisi menestys. Eikä tämä tarkoita vieläkään sitä, että OGS on. Molemmat näistä ihan yhtä epävarmoja valintoja, kuten tässä on tullut todettua. Barcaankin tuota on viety ja näytöthän ovat tällä hetkellä kovat ja hype korkealla. Ehdottomasti kovia nimiä joskin mielestäni näytöt tältä tasolta vielä aika kapeat. Väittäisin, että tuo Ajaxin rakenne ex-pelaajineen on se syy, miksi siellä menestytään juuri nyt. Voi toki olla, että Erik "flavor of the month" ten Hag on se syy miksi noin on, mutta tarkemmin tutustumatta seuran rakenteeseen (kuka pyörittää rekryä, miten junnuputki toimii jne) en lähde tätä arvioimaan. Mutta jos näytöt suhteessa resursseihin olisi se AM, niin Pocho ei kyllä silloinkaan pitäisi olla Manchester Unitedin ykkösvaihtoehto, vaan juuri vaikkapa Erik ten Hag. Tämä se pointti oli. Ja mitä tuohon Spursin resurssien mittaamiseen tulee, niin johonkin Dortmundiin tai Ticoon vertaaminen on maiden keskinäisten erojen takia typerää, vaan vertaaminen pitäisi suorittaa Arsenaliin, Chelseaan, Pooliin ja jopa ManUun nähden. UCL:ssa? Miksi? Eihän näytöt Valioliigasta kummoisia ole olleet, vaan johtuneet aina enemmänkin siitä, että isomman resurssin jengit ovat itse olleet heikkoja (ja valmentajaruletti sen mukaista). Tämä nyt oli vain piikki noista forkalla käytetyistä menestymisen mittaamisen mittareista. Oletin että tuo olisi auennut mutta osuikin näköjään arkaan paikkaan.
Olkiukkoja on kiva murskata: Jep. Ja mitenkään OGS suoritusten arviointiin ei pitäisi vaikuttaa miehen liksa, mutta niin vaan tässä jo sellaista viriteltiin. Aivan kuin pienemmällä liksalla olisi voinut epäonnistua - ja se olisi hyväksyttävämpää jotenkin. Kaikkea sitä kuulee.
Toistan edelleen saman kuin aikaisemmin. Olea tullaan arvioimaan ihan täysin samoin kuin muitakin - tulosten perusteella. Ei suhteessa liksaan. Manchester United ei ole mikään oppilaitos, jossa oppisopimuksella harjoitellaan trainee-liksalla. Tulos tai ulos, kuten tähänkin asti.
Helppoa ei tule olemaan, kun pitäisi rohkeasti uudistaa pelisysteemiä, organisaatiota, materiaalia, tehdä tulosta ja vieläpä tehdä se positiivisen kautta. Vaatimuksia riittää.
Mutta siis sitähän minä ihmettelin, että miksi hössöttää ensin toista asiaa ("ei ne pokaalit merkitse, prosessi ja kehityskäyrä") ja sitten toista ("OGS punnitaan Valioliigan voittojen perusteella"). Mutta voit toki näin tehdä ja kutsua sitä loogiseksi asiakeskusteluksi, mutta siinä vaiheessa voin itse ainakin siirtyä sivuun ja antaa tämänlaiseen keskusteluun sopivampien nimimerkkien ottaa ohjat. Se mitä itse olen aina sanonut on, että Manchester United on toivottavasti vieläkin seura, jossa absoluuttinen menestys tarkoittaa pokaaleita. Toki sinne pääsemiseksi voi tie olla pitkä, eikä pelkästään pokaalittomuus riitä merkitsemään epäonnistumista edes Unitedissa. Mutta jos halutaan historiankirjoihin Manchester Unitedissa menestyjänä, niin silloin pokaaleita pitää tulla. En edes ymmärrä miksi tästä pitäisi olla jotain muuta mieltä.
|
|
« Viimeksi muokattu: 10.05.2019 klo 14:10:14 kirjoittanut candidate »
|
|
|
|
|
Tveni Trii
Poissa
Suosikkijoukkue: Oi Suomi on!
|
 |
Vastaus #3814 : 10.05.2019 klo 12:12:00 |
|
Ja jos vertaa Manun nykytapaan, jossa ostetaan 500 miljoonalla (+Zlatan ja Sanches järkyttävillä palkoilla) muukalaislegioonaa, itse valitsisin "Pochettinon tavan". Jos englantilaisella pelaajalla on asiat hyvin Manussa, heillä harvoin on tarvetta vaihtaa seuraa, joten joukkueen kotimainen runko olisi optimitilanteessa yhdessä vuosia ja sen varaan olisi hyvä rakentaa menestystä. Toki tämä on tälläistä hypoteettista mietintää ja nyt oikeassa elämässä seura menee Olen johdolla kohti toivottavasti parempaa tulevaisuutta.
Niin siis tämä ManUn "nykytapa" jossa pelaajia on ostettu isolla rahalla on johtunut juurikin siitä että sisään on tullut manageri jolle on ilmoitettu että pitää menestyä heti ja rahaa on käytössä. Sen seurauksena pelaajahankinnat ovat olleet lyhyen tähtäimen hankintoja joiden kautta on pyritty saamaan nopeaa menestystä, rakentamisen sijaan. Tuohon Poch ja Ole vertailuun, niin 3 edellistä manageria olivat ulkopuolisia joilta odotettiin heti menestystä ja mikäli Poch olisi palkattu niin varmasti sama juttu olisi ollut hänen kohdalla. Nyt toivon ja ehkä uskonkin, että Olen kohdalla, ottaen huomioon hänen taustan, halutaan rakentaa joukkue pidemmällä tähtäimellä ja antaa managerille aikaa. Toki, Unitedin kuuluu olla Valjussa kärkikahinoissa ja myös UCL eiku EL:ssä mennä pitkälle. Ajan antaminen ei tarkoita sitä että joukkue vetää sijoilla ynnä muut, koska rakentaminen. Vielä vertailu Pochiin, niin hän on saanut ja saa jatkossakin melko paineitta johtaa spursissa joukkoja. Jos tältäkään kaudelta ei tule pokaaleja eli voittoja, niin ei haittaa, ei niitä odotettukaan. Ensi vuonna uusi yritys ja jos silloinkaan ei tule, niin ei edelleenkään haittaa. Eli, on eri asia olla managerina spursissa kuin Unitedissa. Aika hyvin tuli keskustelua, kun vähän sohaisi  Toivon todella, että ManU:n seurajohdossa osataan nähdä metsä puilta, kun lähdetään arvottamaan valmentajia tulevaisuudessa. Karrikoiden, olisi melkoista kyllä, jos Pochettinon pätevyys olisi kiinni siitä voittaako vai häviääkö Tottenham pilkuille menneen CL-finaalin. Pochettinon kaltaisia ratkaisuja on yritetty ja ne eivät ole toimineet kuten on toivottu, joten nyt United koittaa erilaista ratkaisua. Mielestäni se on täysin oikea asenne, turha hakata päätä metsän puihin, jos homma ei toimi. Ei Poch mikään varma ratkaisu ole tai olisi ollut Unitedille. Ja edelleen olen ihan tyytyväinen siihen että hän ei ole ensi kaudella Unitedin manageri, riippumatta siitä että huikeiden tapahtumien ja tuurin kautta spurs pelaa UCL-finaalissa.
|
|
|
|
Gooseninho
Poissa
|
 |
Vastaus #3815 : 10.05.2019 klo 12:20:03 |
|
Mike Phelan kiinnitetty kolmen vuoden sopparilla valmennusryhmään.
|
|
|
|
majuri
Poissa
|
 |
Vastaus #3816 : 10.05.2019 klo 12:21:02 |
|
Phelan jatkaa assistant managerin roolissa seuraavat 3 vuotta, eli yksi huhuttu kandinaatti pois DOF pestistä.
Kovasti huhutaan että ensimmäinen hankita olisi Swansean Daniel James hintaan 15 miljoonaa puntaa.
|
|
|
|
Eiccu
Poissa
|
 |
Vastaus #3817 : 10.05.2019 klo 12:42:23 |
|
Niin siis tämä ManUn "nykytapa" jossa pelaajia on ostettu isolla rahalla on johtunut juurikin siitä että sisään on tullut manageri jolle on ilmoitettu että pitää menestyä heti ja rahaa on käytössä. Sen seurauksena pelaajahankinnat ovat olleet lyhyen tähtäimen hankintoja joiden kautta on pyritty saamaan nopeaa menestystä, rakentamisen sijaan.
Itse asiassa edellisillä managareilla on ehkä ollut liian iso kakkupala haukattavana, kun on ilmeisesti haluttu välittömästi jonkinlaista menestystä ja pitemmällä tähtäimellä palata Euroopan eliittiin. Eihän noista viime aikojen hankinnoista kuin murto-osa ole ollut valmiita huippupelaajia, vaan siellä on ollut useita nuoria tai nuorehkoja nosteessa olevia pelaajia kuten Bailly, Lindelöf, Dalot, Shaw, Martial, Pogba ja Lukaku. Toki kaksi viimeistä oli jo varsin kovilla näytöillä isolla rahalla, mutta ei hekään olleet (tai ainakaan ei pitänyt olla) saavuttanut kaikkea potentiaaliaan, eli uskoisin että Pogban, Lukakun ja Martialin suhteen ajatuksena ei ollut välitön menestys vaan pohjan rakentaminen tuleville vuosille. Matic, Zlatan, Mata, Di Maria, Scweinsteiger ja Sanchez sitten edustivat niitä valmiita voittajia, joiden oli tarkoitus tuoda välitöntä menestystä ja kyllähän he muutaman pokaalin auttoivat voittamaan, vaikka ketään noista ei minään superonnistumisena voi pitää ja muutamaa täydellisenä floppina. Toivottavasti United ei enää jatkossa hanki näitä kolmekymppisiä (ex-)huippupelaajia.
|
|
|
|
Erkki J
|
 |
Erkki J
Vastaus #3818 : 10.05.2019 klo 12:54:42 |
|
Toivottavasti United ei enää jatkossa hanki näitä kolmekymppisiä (ex-)huippupelaajia.
Sama. Tosin kyllä kolmekymppinen pelaajakin on tervetullut, jos se tulee pukukoppiin, missä on johtajuutta sen verran, että löysäilyyn ei ole varaa yhtään. Ennenhän näin oli, mutta nyt jengistä puuttuu selkeästi ne johtajat. Itse asiassa koko joukkue vaikuttaa täysin hengettömältä. Katsoin tuossa jonkun pätkän, missä Mouralle näytettiin hänen voittomaalinsa Ajaxia vastaan ja hän alkoi itkemään onnesta. Tässä jengissä ei ole yhtään pelaajaa, jotka itkisi onnesta tai vielä pahempi itkisi pettymyksestä.
|
|
|
|
Epäonnensoturi
Poissa
|
 |
Vastaus #3819 : 10.05.2019 klo 13:00:45 |
|
Kovasti huhutaan että ensimmäinen hankita olisi Swansean Daniel James hintaan 15 miljoonaa puntaa.
Tätä kaveria yhdistetään myös Liverpooliin ja ilmeisesti kaikkiin muihinkin suurseuroihin. Sen verran kävin katsomassa, että ainakaan wikipedian mukaan kyseessä ei ole mikään varsinainen maaliruisku vaikka hyökkäävässä roolissa pelaakin. Youtuben perusteella on ilmeisen nopea jätkä. 21vee, joten ei mikään junnu kuitenkaan.
|
|
|
|
JohanL
Poissa
|
 |
Vastaus #3820 : 10.05.2019 klo 13:06:44 |
|
En jaksa valmentajavääntöihin hirveästi enää kommentoida kun tässä vaiheessa homma on jo selvä. Mielestäni kuitenkin nyt isoin asia on se, että Unitedissa on pakka sekaisin. Tämä on pitkälti johtunut siitä, että edelliset valmentajat ovat halunneet viedä seuraa omaan suuntaansa, ja epäonnistunut siinä. Nyt tärkeämpää on saada seura raiteilleen. Isoin riski on palkata jällein uusi manageri joka vetää seuraa omaan suuntaansa epäonnistuen siinä. Tässä mielessä OGS on mielestäni varmempi tapaus kuin esim. Poch.
Daniel Jamesia tosiaan huhutaan. Pelaajana täysin tuntematon, mutta ilmeisesti erittäin nopea wingeri joka voi pelata molemmilla laidoilla. Aikaisemmin hahmottelin itse, että hyökkäys kolmioon tarvitaan yksi rotaatiopelaaja hankinta. James voisi osua tähän. Tällöin meintäisiin porukalla: Lukaku, Rashford, Martial, Lingard, Chong, Greenwood, James. Lingard voisi tuurata myös omissa hahmotelmissa ollutta "kymppiä".
Tämä hankinta voisi tuoda rauhaa tärkeämpien hankintojen tekemiseen. Hätää ei hyökkäyspelaajan hankintaan ole, mutta sellainen voitaneen tehdä mikäli tilanne muuttuu tai mahdollisuus tulee.
|
|
|
|
Anttza
Poissa
Suosikkijoukkue: ManU
|
 |
Vastaus #3821 : 10.05.2019 klo 13:34:35 |
|
Daniel Jamesia tosiaan huhutaan. Pelaajana täysin tuntematon, mutta ilmeisesti erittäin nopea wingeri joka voi pelata molemmilla laidoilla. Aikaisemmin hahmottelin itse, että hyökkäys kolmioon tarvitaan yksi rotaatiopelaaja hankinta. James voisi osua tähän. Tällöin meintäisiin porukalla: Lukaku, Rashford, Martial, Lingard, Chong, Greenwood, James. Lingard voisi tuurata myös omissa hahmotelmissa ollutta "kymppiä".
Tämä hankinta voisi tuoda rauhaa tärkeämpien hankintojen tekemiseen. Hätää ei hyökkäyspelaajan hankintaan ole, mutta sellainen voitaneen tehdä mikäli tilanne muuttuu tai mahdollisuus tulee.
Jamesia on huhuttu tosiaan muihinkin seuroihin, jos miehessä nähdään potentiaalia,niin kauapat vain lukkoon. Liekö siellä Giggs kuiskutellut Jamesista? JVilleissä huhuissa Dybalaa oltaisiin tuomassa myös ManU:un noin 100Miljoonan € hinnalla. Tosin pelkkää kuiskuttelua vasta vain, mutta olisihan tuo kuitenkin hankintana mielenkiintoinen. Tarkoittaisi Lukakun lähtöä? Vai tulisiko CAM rooliin. Toki taitaa pystyä pelata hyökkäyksessä lähes mitä vain paikkaa, mutta parhaimmillaan tuo on keski akselilla. Riskillä nostellaan tämä huhu esille, toki voi olla vain kannattajien toiveiden nostatusta nyt kun UCL jää väliin ensikaudella. Dean Henderson voitti Championshipin Golden Gloven 21 nolla pelillä, joko oli täällä nostettu esille? Yksi onnistuneimpia lainoja pitkään aikaan? Ensi kaudella vielä lainalle kasvamaan korkoa, ja testaamaan tasonsa valioliigassa.
|
|
|
|
Cafffkaff
Poissa
Suosikkijoukkue: Temesta IF
|
 |
Vastaus #3822 : 10.05.2019 klo 13:43:28 |
|
Dean Henderson voitti Championshipin Golden Gloven 21 nolla pelillä, joko oli täällä nostettu esille? Yksi onnistuneimpia lainoja pitkään aikaan? Ensi kaudella vielä lainalle kasvamaan korkoa, ja testaamaan tasonsa valioliigassa.
Jos DDG vaihtaa maisemaa, niin Henderson-Romero duolla voisi aivan hyvin lähteä ensi kauteen. Siinä olisi sitä tulevaisuuden joukkueen rakentamista konkreettisesti.
|
|
|
|
JohanL
Poissa
|
 |
Vastaus #3823 : 10.05.2019 klo 13:58:27 |
|
Jamesia on huhuttu tosiaan muihinkin seuroihin, jos miehessä nähdään potentiaalia,niin kauapat vain lukkoon. Liekö siellä Giggs kuiskutellut Jamesista?
JVilleissä huhuissa Dybalaa oltaisiin tuomassa myös ManU:un noin 100Miljoonan € hinnalla. Tosin pelkkää kuiskuttelua vasta vain, mutta olisihan tuo kuitenkin hankintana mielenkiintoinen. Tarkoittaisi Lukakun lähtöä? Vai tulisiko CAM rooliin. Toki taitaa pystyä pelata hyökkäyksessä lähes mitä vain paikkaa, mutta parhaimmillaan tuo on keski akselilla. Riskillä nostellaan tämä huhu esille, toki voi olla vain kannattajien toiveiden nostatusta nyt kun UCL jää väliin ensikaudella.
Dean Henderson voitti Championshipin Golden Gloven 21 nolla pelillä, joko oli täällä nostettu esille? Yksi onnistuneimpia lainoja pitkään aikaan? Ensi kaudella vielä lainalle kasvamaan korkoa, ja testaamaan tasonsa valioliigassa.
Itse ajattelin Dybalan tuohon "kympin" rooliin. Olisiko pelipaikka sitten football managerinsa CAM vai CF lienee yksi hailea. Tosin ehkä myös puolustus suuntaan aktiivisempi pelaaja kävisi. Hendersonista samaa mieltä kuin ylläolevat. Yksi vaihtoehto voisi olla sekin, että DDG ja Henderson pelaavat ensi kauden puolisiksi DDG:n mentoroidessa nuorempaansa. Ja päästetään espanjalainen vaikka sitten ilmaisella siirtolla pois kauden jälkeen.
|
|
|
|
Henski
Poissa
|
 |
Vastaus #3824 : 10.05.2019 klo 15:17:43 |
|
Mike Phelan kiinnitetty kolmen vuoden sopparilla valmennusryhmään.
Lopultakin. Jotain positiivista kehitystä sentään ja nyt jo huhutaan jonkinmoista hankintaa! Ei tarvitse siis elokuuhun asti odottaa? Hankinnathan pitäisi olla nyt jo katsottuna. Mitä sitten tulee naapuritopikkien vierailijoiden haluamaan keskusteluun Unitedin manageriasiasta, niin jos yhdistämme kaikki esitetyt näkökulmat mitä Unitedin pitäisi tehdä, niin tyhjä joukko siitä jää käteen. Joten olisiko jo aika? Nyt mennään näin ja tehdyt ratkaisut olivat aivan perusteltuja. Yksi vaihtoehto voisi olla sekin, että DDG ja Henderson pelaavat ensi kauden puolisiksi DDG:n mentoroidessa nuorempaansa. Ja päästetään espanjalainen vaikka sitten ilmaisella siirtolla pois kauden jälkeen.
Ei prkl enää tällaista. Nimi paperiin tai ulos. Ei enää koskaan kesä 2008 & Rolle - toistoa, vaikka ilmeisesti pääosa pitävätkin tätä Fergien loistotemppuna. Silloin toki sentään saivat rahaa myydessään. Vaikka United onkin nyt kanveesissa, niin tuhkat pidetään pesässä ja seuran pitää määrätä marssitahti. Romero mentoroi tarvittaessa.
|
|
|
|
|
|