FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
23.01.2026 klo 14:28:03 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: FF2 perinteinen joulupatakeräys avattu: Joulupata 2025!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Äänestys
Kysymys: Veikkausliigan paras erotuomari  (Äänestys päättynyt: 03.12.2025 klo 10:46:09)
Mohammad Al-Emara - 83 (21.3%)
Dennis Antamo - 9 (2.3%)
Joni Hyytiä - 8 (2.1%)
Joona Manninen - 7 (1.8%)
Antti Munukka - 114 (29.3%)
Juuso Vuorinen - 3 (0.8%)
Oliver Reitala - 37 (9.5%)
Peiman Simani - 73 (18.8%)
Petri Viljanen - 5 (1.3%)
Matti Roth - 24 (6.2%)
Joona Kontinen - 2 (0.5%)
Kalle Mäkinen - 13 (3.3%)
Amir Hajizadeh - 4 (1%)
Miikka Haapakoski - 7 (1.8%)
Äänestäjiä yhteensä: 389

Sivuja: 1 ... 336 [337]

Kirjoittaja Aihe: Veikkausliigan tuomarit ja tuomaritoiminta  (Luettu 973960 kertaa)
3 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
ExtraJack

Poissa Poissa

Vastaus #8400 : tänään kello 11:39:38

Olet tosiaan sitä mieltä että Pennasen toiminta ei ollut tuossa "pelin hengen vastaisuudessaan" "epäurheilijamaista"?

Olen sitä mieltä, että tuosta olisi kannattanut antaa puhuttelu. Vielä kun oli toinen keltainen, niin aika iso tuomio ajaa Pennanen ulos, koska Hyytiän sisällä oleva henki sitä vaati.

Ei tuollaista pykälää kyllä sääntökirjasta löydy.

Oikea termi on tietysti lupaavan hyökkäyksen. Pitää jatkossa olla tarkempi. :)

copa de kybä

Poissa Poissa

Vastaus #8401 : tänään kello 11:51:31

Olen sitä mieltä, että tuosta olisi kannattanut antaa puhuttelu. Vielä kun oli toinen keltainen, niin aika iso tuomio ajaa Pennanen ulos, koska Hyytiän sisällä oleva henki sitä vaati.

Minä taas olen vastakkaista mieltä, koska ei ollut Pennasen ainoa rike ottelussa. Halutaanko vielä kuinka paljon muita mielipiteitä?
13ergkamp

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Slavia Sofia

Vastaus #8402 : tänään kello 11:56:27

Se on sinun näkemyksesi. Itse näen että pelaajaa on (kirjaimellisesti) varoitettu ja kun meno vaan jatkuu, niin hiuksista vittuun.
Koen myös että keltaisen kortin perimmäinen idea on nimenomaan varoittaa pelaajaa muuttamaan linjaansa, ulosajon uhalla. Ei siis päinvastoin, että varoituksen jälkeen on ekstramahdollisuus perseilylle.

Mä olen täysin valmis elämään jalkapallouniversumissa jossa on useita näkemyksiä, kuten nämä ylläolevat. Tällä kertaa päätettiin (perustellusti) näin ja sitten jossain toisessa tapauksessa voidaan (perustellusti) päättää toisella tapaa.

Mut sinä taas ajattelet, että koska sä tai joku muu sinun puolestasi on pystynyt perustelemaan vastakkaisen näkökulman, niin sen pitäisi olla jalkapallossa normi jonka mukaan kaikki tilanteet ratkaistaan, koska jos on eriäviä näkemyksiä tai tulkintoja niin laji on pilalla.
Floppi

Poissa Poissa

Vastaus #8403 : tänään kello 11:57:16

Tämänkertainen absoluuttisen totuuden jahtaaminen taisi lähteä esimerkistä jossa selitettiin miten CL-matsissa ja suomidivarissa päädyttiin eri lopputulokseen samankaltaisessa tilanteessa. Videoklippejä ei ollut tarjolla, mutta väitän että tuomarit ovat joutuneet huomiomaan kymmeniä asioita eri tavalla niissäkin keisseissä. Jos kuitenkin jompikumpi oli räikeästi väärin puhallettu, on ilmeistä olettaa että valvova taho on asiaan pelin jälkeen puuttunut.
Ia

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KTP, PeKa, Çaykur Rizespor

Vastaus #8404 : tänään kello 12:07:35

https://www.ruutu.fi/video/4524481

Tuolta löytyy tuo käsivirhe suunnilleen 40 sekunnin kohdalta. Ainakin minulle on opetettu jo junnuna, että jos et ole varma, miten pallo on tullut sinulle, niin älä koske siihen kädellä.
Satanen

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Official FF2 Marble League Fantasy Champion (2020)

Vastaus #8405 : tänään kello 12:10:19

Tuolta löytyy tuo käsivirhe suunnilleen 40 sekunnin kohdalta. Ainakin minulle on opetettu jo junnuna, että jos et ole varma, miten pallo on tullut sinulle, niin älä koske siihen kädellä.

Nimenomaan. Vaikea ymmärtää, miksi pelin hengen vastaista viheltää pilkku. Ei pelin henki edellytä että pelaajia suojellaan heidän omalta tyhmyydeltään. Astuu mukaan tulkinnanvaraisissa seikoissa.
« Viimeksi muokattu: tänään kello 12:13:03 kirjoittanut Satanen »
13ergkamp

Poissa Poissa

Vastaus #8406 : tänään kello 12:16:09

Minun näkemys tästä tilanteesta on, että rankku on aivan perusteltu tuomio. Molke antaa ilmiselvästi maalipotkun ja ohjeistaa mihin toppari lähtee pelaamaan. Ehkä kriittisimpänä tekijänä tuo että Jaron pelaaja tulee boxiin antamaan painetta, niin peli on kyllä käynnissä kaikkien paitsi tuon topparin mielestä.

Mutta ei se silti tarkoita että kategorisesti kaikki tilanteet jossa sählätään maalipotkun kanssa, olisivat minun mielestäni rangaistuspotkun arvoisia. Saati että tällainen linjaus pitäisi olla "paperilla" suomalaisessa tai globaalissa futiksessa. Järjetön vaatimus. Kaikki tilanteet ovat luonteeltaan erilaisia ja ne pitää tulkita kontekstissa.

Näkisin mielelläni myös tämän keskustelussa mainitun UCL-tilanteen, että onko täysin vastaava. Epäilen vahvasti ettei ole.
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)

Vastaus #8407 : tänään kello 12:20:46

Näkisin mielelläni myös tämän keskustelussa mainitun UCL-tilanteen, että onko täysin vastaava. Epäilen vahvasti ettei ole.
Jos muistan oikein niin siinä ylimmät vastustajat oli selin tyyliin puolessa kentässä.
https://www.reddit.com/r/Gunners/comments/1c04zye/gabriel_handles_the_ball_after_a_goal_kick_is/
ei nyt sentään ollutkaan.. muistin ihan väärin. Mutta ei tuossa hyökkääjätkään oleta pelin olevan käynnissä ihan täysillä.
« Viimeksi muokattu: tänään kello 12:27:48 kirjoittanut ginikettu »
ExtraJack

Poissa Poissa

Vastaus #8408 : tänään kello 12:26:17

Minä taas olen vastakkaista mieltä, koska ei ollut Pennasen ainoa rike ottelussa. Halutaanko vielä kuinka paljon muita mielipiteitä?

Silloin olisi varmaan eri syyllä annettu varoitus, jos olisi tullut jatkuvista rikkeistä. Jos olisi joku muu kuin Hyytiä ollut tuomarina, niin olisi bussin alle heitetty. Säännöt on hyvin selvät tuossa tilanteessa.
13ergkamp

Poissa Poissa

Vastaus #8409 : tänään kello 14:02:46

Jos muistan oikein niin siinä ylimmät vastustajat oli selin tyyliin puolessa kentässä.
https://www.reddit.com/r/Gunners/comments/1c04zye/gabriel_handles_the_ball_after_a_goal_kick_is/
ei nyt sentään ollutkaan.. muistin ihan väärin. Mutta ei tuossa hyökkääjätkään oleta pelin olevan käynnissä ihan täysillä.

Joo tuossa "taustoitus" jää vähän puolittaiseksi kun klippi alkaa siitä kohtaa kun syöttö on jo tapahtunut, mutta tuossa ei tosiaan ole Jaron hyökkääjä boksissa prässäämässä. Kaikki tilanteet ovat erilaisia...

Jos olisi joku muu kuin Hyytiä ollut tuomarina, niin olisi bussin alle heitetty. Säännöt on hyvin selvät tuossa tilanteessa.

Ahaa no se on sitten varmaan juurikin näin...
Sääntöhen absoluuttiseen selkeyteen liittyen, vastaatko vielä tähän kysymykseen, jonka väistit viimeksi.

Olet tosiaan sitä mieltä että Pennasen toiminta ei ollut tuossa "pelin hengen vastaisuudessaan" "epäurheilijamaista"?

Sivuja: 1 ... 336 [337]

Siirry: