Sivurajaltaseuraaja
Poissa
|
 |
Vastaus #2275 : 26.05.2025 klo 15:30:54 |
|
Otin nuo talteen. Editoin tähän ajatuksia myöhemmin.
Ei, en jaksakaan. Siis onko tosiaankin niin, että hajuton ja mauton pallonhallintapimputtelu kauko-ohjauksella on se mitä valmennus haluaa? Toisaalta eihän niin voi toisaalta olla jos kerran edellytetään ja halutaan esim. juuri 1vs1-haastoja
Kuten olen viimeisen 3-4 vuoden aikana varoittanut: maalivahtivalmentajilla on aivan liian suuri valta. Katsokaa tuota Irlanti otteluakin kuinka monta kertaa pallo palautetaan maalivahdille ja sen jälkeen ei päästä puolenkentän yli. Päätönkana kertoo kaiken oleellisen suomalaisten ongelmanratkaisukyvystä. Toivotaan, että seurajoukkueessaan osaavat ratkaista tilanteet paremmin. Osaako joku kertoa missä tämä liiton verkkarit päällä tuplarondoa vetävä tyyppi 'vaikuttaa'?
|
|
|
|
Sivurajaltaseuraaja
Poissa
|
 |
Vastaus #2276 : 26.05.2025 klo 15:53:38 |
|
Jos tavoitteet on Espanjan maajoukkueessa ja pelaa poikien kanssa edelleen tuossa iässä, luulisi että on aika paljon edellä Suomessa pelanneita tyttöjä. Ylipäätään jos Espanjassa meinaa pelata niin pitäisi kyllä Suomen maajoukkueessa pystyä jo erottumaan.
Kun pelataan eri ryhmityksellä, pelipaikalla, pelitavalla, ohjeistuksella vieraiden pelaajien kanssa, on hyvin vaikea olla taikurina kentällä. Oli tuossa ottelussa muutama normi suoritus, mutta molempiin suuntiin suomen pelaaminen on karmeaa katseltavaa.
|
|
|
|
dembele
Poissa
|
 |
Vastaus #2277 : 27.05.2025 klo 15:18:52 |
|
Kun pelataan eri ryhmityksellä, pelipaikalla, pelitavalla, ohjeistuksella vieraiden pelaajien kanssa, on hyvin vaikea olla taikurina kentällä. Tuohan on normisettiä maju-hommissa mutta pelipaikkojen ja -tavan toki tulisi olla sellainen että mahdollisimman moni voisi olla melkein sellainen taikuri kentällä kuin aikoinaan alueleireillä ensimmäisten maju-leiritysten valintoja tehtäessä. Mikäli on, niin on tehty vääriä valintoja.
|
|
« Viimeksi muokattu: 27.05.2025 klo 15:33:13 kirjoittanut dembele »
|
|
|
|
|
Nigel Kugelschfeir
Poissa
|
 |
Vastaus #2278 : 27.05.2025 klo 17:26:59 |
|
Kyllä mä sanoisin että ne oikeasti lahjakkaat kyllä erottuu vaikka olisi mikä systeemi tai taktiikka. Jos tuohon porukkaan laittaisi vaikka Espanjan ikäluokan parhaat niin varmasti sen huomaisi. Kaikki muu on lopulta selittelyä.
|
|
|
|
Sivurajaltaseuraaja
Poissa
|
 |
Vastaus #2279 : 27.05.2025 klo 17:45:28 |
|
Kyllä mä sanoisin että ne oikeasti lahjakkaat kyllä erottuu vaikka olisi mikä systeemi tai taktiikka. Jos tuohon porukkaan laittaisi vaikka Espanjan ikäluokan parhaat niin varmasti sen huomaisi. Kaikki muu on lopulta selittelyä.
Ei tuosta Katalonian joukkueesta kukaan erottunut, vaikka pelitapa kaikille tuttu. Kyllä ne Espanjan ikäluokan parhaat erottuu omissa joukkueissa, mutta nimenomaan siksi että ympärillä olevat pelaajat ymmärtävät peliä samalla tavalla. Suomen pelaamisessa ei nyt vaan ole mitään järkeä ja siksi Välkky on ollut kaukana omasta parhaastaan. Kaikki muu on ihan täyttä diipa daapaa.
|
|
|
|
dembele
Poissa
|
 |
Vastaus #2280 : 27.05.2025 klo 18:07:35 |
|
Suomen pelaamisessa ei nyt vaan ole mitään järkeä ja siksi Välkky on ollut kaukana omasta parhaastaan. Mikäli pelaamisessa ei ole "mitään järkeä" niin voikohan itse asiassa silloin kukaan olla lähellä omaa parastaan... Aika vahva statement kyllä nimim. Sivurajaltaseuraalalta. Kannattaa harkita vakavasti hakemista nuorisomajuhommiin seuraavassa "avoimessa" haussa.
|
|
|
|
Sivurajaltaseuraaja
Poissa
|
 |
Vastaus #2281 : 27.05.2025 klo 19:00:22 |
|
Mikäli pelaamisessa ei ole "mitään järkeä" niin voikohan itse asiassa silloin kukaan olla lähellä omaa parastaan...
Tästä nimenomaan on kysymys. Hyvin vaikea mennä pelaajia syyttämään kun yrittävät noudattaa liiton teemoja. Siellä he ovat marionetteina kentällä.
|
|
|
|
dembele
Poissa
|
 |
Vastaus #2282 : 27.05.2025 klo 19:07:08 |
|
Joopa joo. Tuli jälleen mieleen jokunen näkemäni alueleiri, jossa pelaajista jotkut olivat omalla seurajoukkueestaan tutulla (muttei välttämättä pelaajalle parhaiten soveltuvalla), joku toinen aika vieraalla pelipaikalla - ja sisäänajo pelaajille uuteen, ilmeisesti kaiken lisäksi vielä sitten sekavaan (?) maju-pelitapakonseptiinhan alkaa sieltä ja pelaajista katsotaan kuka on kuka. MIssä h...tissä tuossakin näkyisi edes hippunen sitä tiedolla johtamista?
|
|
|
|
Elohiiri2
Poissa
|
 |
Vastaus #2283 : 27.05.2025 klo 22:53:02 |
|
Ensin kai pitäisi ymmärtää jotain tieteellisen tiedon luonteesta, sen rajallisuudesta ja toistaalta universaaleista lainkaltaisuuksista.
Pelaaja(t), valmentaja(t) ja johtaja(t) katsovat samoja ilmiöitä varsin eri näkökulmista.
|
|
|
|
dembele
Poissa
|
 |
Vastaus #2284 : 27.05.2025 klo 23:11:05 |
|
Ensin kai pitäisi ymmärtää jotain tieteellisen tiedon luonteesta, sen rajallisuudesta ja toistaalta universaaleista lainkaltaisuuksista.
Pelaaja(t), valmentaja(t) ja johtaja(t) katsovat samoja ilmiöitä varsin eri näkökulmista.
Näkökulma voi olla eri mutta tavoitteen tulisi olla kuitenkin sama. Pitkäjänteinen nuorisomaajoukkueen ja sen pelaajien kehittäminen itsenäisesti ajatteleviksi yksilöiksi, jotka ymmärtävät miten toimia heille määrätyllä pelipaikalla vaikka peliryhmitys, taktiikka tms. muuttuisikin. "Johdon" ei ehkä liiemmälti kannattaisi työntää lusikkaansa soppaan - eivät ne valmentajatkaan välttämättä halua marionetteja olla vaikka se saattaa etenemisen ja pysymisen sisäpiirissä varmistaakin.
|
|
« Viimeksi muokattu: 27.05.2025 klo 23:14:11 kirjoittanut dembele »
|
|
|
|
|
Elohiiri2
Poissa
|
 |
Vastaus #2285 : 27.05.2025 klo 23:27:51 |
|
Näkökulma voi olla eri mutta tavoitteen tulisi olla kuitenkin sama. Pitkäjänteinen nuorisomaajoukkueen ja sen pelaajien kehittäminen itsenäisesti ajatteleviksi yksilöiksi, jotka ymmärtävät miten toimia heille määrätyllä pelipaikalla vaikka peliryhmitys, taktiikka tms. muuttuisikin.
"Johdon" ei ehkä liiemmälti kannattaisi työntää lusikkaansa soppaan - eivät ne valmentajatkaan välttämättä halua marionetteja olla vaikka se saattaa etenemisen ja pysymisen sisäpiirissä varmistaakin.
Tavoitteesta ja kehittämisestä olen samaa mieltä, mutta minun mielestä valmentaja ei voi valita olla kehittäjä ja marionetti samaan aikaan, mutta Liitto varmaankin on niitä hyvän mielen työpaikkoja, missä kaikilla on mukavaa ja kehitystä tapahtuu, kunhan vain mittarit valitsemalla valitaan oikein. Se onkin sitten kokonaan eri juttu voidaanko ihmisen käyttäytymisiä tutkia jälkikäteen kyselylomakkeilla.
|
|
|
|
Puistotäti
Poissa
|
 |
Vastaus #2286 : 28.05.2025 klo 14:30:39 |
|
Oho, Sjöberg Perez päässyt takaisin kentälle ja palkinnoksi hyvästä suorituksesta edellisessä pelissä suoraan avaukseen. Ja taas siellä on vastustaja nurin... Nyt sentään kävi pyytämässä anteeksi.
|
|
|
|
dembele
Poissa
|
 |
Vastaus #2287 : 02.06.2025 klo 17:29:12 |
|
Tavoitteesta ja kehittämisestä olen samaa mieltä, mutta minun mielestä valmentaja ei voi valita olla kehittäjä ja marionetti samaan aikaan No ei tietenkään. Eikä pelaaja voi tehdä omia rohkeita ratkaisuja ja olla marionetti samaan aikaan. Sekaisinhan siitä menee.
|
|
« Viimeksi muokattu: 02.06.2025 klo 19:45:04 kirjoittanut dembele »
|
|
|
|
|
|
|