FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
13.02.2026 klo 03:11:14 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 ... 263 [264] 265 266

Kirjoittaja Aihe: Täällä maalaiset kitisevät pipopäistä  (Luettu 1109011 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
ManuRe

Poissa Poissa

Vastaus #6575 : 11.02.2026 klo 16:47:03

Kunnon kotietu tiedossa kun vieraskannattajat pysyy poissa
Raahaaja

Poissa Poissa

Vastaus #6576 : 11.02.2026 klo 16:53:09

Näinköhän esim. Lahes riittää atk-taidot tuohon kannanottoon
Jääpoiju

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: I L V E S

Vastaus #6577 : 11.02.2026 klo 16:53:28

Mutta minulla ei niitä tietoja ole. Jos saisin ne käyttööni voisin käyttää niitä väärin vaikka täällä futisforumilla.

Jatkuvastihan erilaisia tietoja vuodetaan tai hakkeroidaan. Mitä tiedät että miten jo Kiinankin keskusvaltio käyttää tietojasi väärin? Menet Kiinaan, niin naamaasi skannataan jatkuvasti ja varmaan tehdään tarkastus, että olitko vaarallinen vai et, puhelimesi on urkittu, jne.

Noh, pakko vain todeta että en ymmärrä miksi tässä mennään joku henkilörekisteriväite edellä, saahan sitä tehdä ja vauhkota asiasta ihan rauhassa.
HomeTeamHeroes

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat, ihmisoikeudet ja playhth.com

Vastaus #6578 : 11.02.2026 klo 16:58:03

Pelkästään Pöllöliiton Shopissa sun tietoja luovutetaan lähes 1000 eri taholle :D

Jep. Tämä vieläpä oikeasti lainvastaisesti ennenkuin olet ehtinyt edes vilkaista "hyväksy evästeet"-nappulaa.
HomeTeamHeroes

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat, ihmisoikeudet ja playhth.com

Vastaus #6579 : 11.02.2026 klo 17:03:49

No mutta jos sinun pitää näyttää henkkarit noissa tilanteissa, mutta minun ei tarvitsisi koskaan, olisiko se mielestäsi oikeudenmukaista?

Mutta minulla ei niitä tietoja ole. Jos saisin ne käyttööni voisin käyttää niitä väärin vaikka täällä futisforumilla.

Eikös

A) profilointi on sallittua kunhan se ei ole syrjivää.

B) Yritys saa valita asiakkaansa kunhan se ei ole syrjivää.

C) Klubilla ja millä tahansa firmalla on oikeus lakia noudattaen luoda ja ylläpitää henkilörekistereitä. Esimerkiksi tapahtumaturvallisuuden tai omaisuutensa suojelemiseksi.

Protestoijien kannattaisi kyllä keksiä jokin parempi perustelu kuin "nimet laitetaan asiakasrekisteriin".
Ameobi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Futis

Vastaus #6580 : 11.02.2026 klo 17:09:39

Eikös

A) profilointi on sallittua kunhan se ei ole syrjivää.

B) Yritys saa valita asiakkaansa kunhan se ei ole syrjivää.

C) Klubilla ja millä tahansa firmalla on oikeus lakia noudattaen luoda ja ylläpitää henkilörekistereitä. Esimerkiksi tapahtumaturvallisuuden tai omaisuutensa suojelemiseksi.

Protestoijien kannattaisi kyllä keksiä jokin parempi perustelu kuin "nimet laitetaan asiakasrekisteriin".

Ei niitä laiteta asiakasrekisteriin, vaan hulirekisteriin, joita tässä maassa on ennenkin ollut.

Edelleen kaikissa muissa katsomoissa voi käydä vaikka koko kauden ilman, että nimesi on yhtään missään. Sen takia se alkuperäinen suunnitelma kaikkien nimen vaatimisesta kuulosti oudolta, kun ihmisillä nyt on tapana ostaa usealle henkilölle lippuja.
Footie

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SMJK

Vastaus #6581 : 11.02.2026 klo 17:10:55

No mutta jos sinun pitää näyttää henkkarit noissa tilanteissa, mutta minun ei tarvitsisi koskaan, olisiko se mielestäsi oikeudenmukaista?

Jos ainoastaan kannattajakatsomoissa tapahtuneiden toistuvien perseilyiden takia ainoastaan kannattajakatsomoihin pääsyyn edellytetään henkilöllisyyden tarkistamista, se ei ole mielestäni hirveän epäoikeudenmukaista.

Lainaus
Toimenpide kohdistuu näihin kahteen katsomoon, koska ne ovat ainoat katsomonosat, joissa on tapahtunut toistuvaa häiriökäytöstä edellisten kausien aikana.

https://www.hjk.fi/artikkelit/miehet/tarkeaa-tietoa-henkilokohtaisista-kausikorteista-ja-lipuista-seka-kauden-kotiavauksesta/

Alty

Poissa Poissa

Vastaus #6582 : 11.02.2026 klo 17:11:21

No, ehkä enemmänkin huidotaan kärpäslätkällä syömäpuikoilla napsimisen sijaan, mutta onhan se ihan kauheeta, että joutuu kertomaan kuka on. Apua, eihän tuollaisesta voi toipua kukaan!!!

En laita. Kirjoittele itse niitä listojasi, jotka tuntuvat aivan kauheasti pelottavan ja järkyttävän puolta foorumisteista. :D

Italiassa joo se ei ole kaikilla seuroilla käytäntönä, mutta eipä se ole Suomessakaan kuin yhdellä. Mallia otetaan siis siinäkin ulkomailta, ihan kuten hulitkin tekevät. Ulkomaat ovat ihania, kun siellä keksitään kaikenlaista jännää. :D

Onko näin? En muista etteikö olisi aina Italiassa  kysytty henkkareita.
Wissi

Poissa Poissa

Vastaus #6583 : 11.02.2026 klo 17:17:46

Uutinen
IF Gnistanin Kannattajat ry tuomitsee jyrkästi HJK:n suunnitelman kohdistaa niin sanottu nimettyjen lippujen käytäntö ja henkilöllisyyden todistamisvelvollisuus vieraskannattajien sekä kotikatsojien katsomonosiin. Kyseinen pakkokeino ei ole tarkoituksenmukainen toimintatapa järjestyshäiriöiden vähentämiseksi. Lisäksi se asettaisi katsojat eriarvoiseen asemaan leimaamalla pelkästään tiettyihin katsomonosiin lipun hankkineet kannattajat automaattisesti mahdollisiksi uhiksi.

On myös nostettava esiin huoli siitä, että järjestelmää alkaisivat käyttää muutkin seurat, jolloin kärsijöinä olisivat hyvin käyttäytyvä valtaisa enemmistö joukkuettaan äänekkäästi tukevista kannattajista sekä koko suomalainen jalkapallon kannattajakulttuuri ylipäänsä.

Vaadimme, että HJK luopuu suunnitellusta käytännöstä ja että se, kuten kaikki muutkin Veikkausliigan seurat, pyrkii puuttumaan häiriöihin keinoin, jotka eivät ole tapahtumiin nähden kohtuuttomia ja joilla vältetään kollektiivinen rankaiseminen. On päivänselvää, että IF Gnistanin Kannattajat ry ei hyväksy minkäänlaisia asiattomuuksia kuningaslajin yhteydessä. Jalkapallon kannattamisen tulee olla äänekästä ja hurjaa, mutta häiriökäyttäytymien ei siihen kuulu.

IF Gnistanin Kannattajat ry

Hallitus
copa de kybä

Poissa Poissa

Vastaus #6584 : 11.02.2026 klo 17:23:22

Ei niitä laiteta asiakasrekisteriin, vaan hulirekisteriin, joita tässä maassa on ennenkin ollut.

Siis kuvitteletko sinä, että HJK tulee kirjaamaan jokaisen Klubipäätyyn tulevan katsojan nimen ja muut henkilötiedot ylös passista/henkilökortista sisäänpääsyn yhteydessä ja lisää nämä jonnekin mystiseen hulirekisteriin? Tuohon menisi niin kauan aikaa, että paikalle saisi varata luokkaa sata stevaria.
Toffo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: VPS

Vastaus #6585 : 11.02.2026 klo 17:25:17

Eroaa miten Vepsun kannattajien tiedotteesta?

Ei mitenkään, Niilot oli tossa nyt vaan esimerkkinä. Samat olkiukot noissa kaikissa ”julistuksissa” on.
Ameobi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Futis

Vastaus #6586 : 11.02.2026 klo 17:44:31

Siis kuvitteletko sinä, että HJK tulee kirjaamaan jokaisen Klubipäätyyn tulevan katsojan nimen ja muut henkilötiedot ylös passista/henkilökortista sisäänpääsyn yhteydessä ja lisää nämä jonnekin mystiseen hulirekisteriin? Tuohon menisi niin kauan aikaa, että paikalle saisi varata luokkaa sata stevaria.

Niiden nimet (ja naamat) riittää, ketkä aiheuttavat häiriötä. Nyt saa kerättyä kätevästi tiedot myös vieraskannattajilta paitsi jos kukaan ei tulekaan paikalle.

Kyllä mä ymmärrän, että pahimmat perseilijät halutaan ja pitääkin saada pois. Edelleen meillä on vaan aika paljon matkaa moniin pahempiin maihin ja siksi toimenpiteet vaikuttavat aika isoilta.
JiiPee

Poissa Poissa

Vastaus #6587 : 11.02.2026 klo 18:26:16

HJK taisi viritellä tämän systeemin ihan vain tyynnytelläkseen omia fanejaan, jottei tarvitsisi perustella miksi omat fanit skannataan, mutta vastustajia ei.
LOFIN

Poissa Poissa

Vastaus #6588 : 11.02.2026 klo 18:30:13

Taitaa olla enää Lahen ja Maarianhaminan kannattajat ilman kannanottoa. Aika hyvä yhteisrintama.
copa de kybä

Poissa Poissa

Vastaus #6589 : 11.02.2026 klo 18:38:25

Niiden nimet (ja naamat) riittää, ketkä aiheuttavat häiriötä.

Siis häiriötä aiheuttavat pystytään tunnistamaan portilla etukäteen (ilman hulirekisteriä), mutta hulirekisteri pitää luoda ihan vain että saadaan vittuiltua muille katsojille? Jotain logiikkaa tässä valituksessa toivoisi olevan.
Stole

Poissa Poissa

Vastaus #6590 : 11.02.2026 klo 18:45:45

Joo eihän nykyaikana muita keinoja ole kuin merkitä kynällä ja paperilla numerot ja nimet muistiin. Bodycamit ovat ihan meidän tavan kansalaisten turvaksi tehty joita ei valvontayhteiskunta haittaa koska niistä voidaan tarkistaa kätevästi että hommat menivät oikein!
törömömmö

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Aina laadukkaan keskustelun puolella.

Vastaus #6591 : 11.02.2026 klo 19:10:37

Näin maallikon korviin kannattajayhteisöjen lakiosastojen perustelut eivät tunnu ihan pärjäävän HJK:n legalin vastaville. Päätyjen kantsii varmaan hankkia kalliimmat juristit ja päälle jeesiä joltain viestintätoimistolta.
Raaka-Juhani

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK ja Huuhkajat

Vastaus #6592 : 11.02.2026 klo 19:17:22

Mun maailma ei kaadu, jos tietoni menee HJK:lle, mutta miksi mun pitää ne antaa ja ottaa henkkarit mukaan, mutta idässä olevan ei? Epätasa-arvoista mun mielestä. Tällaisesta ei ollut puhetta, kun hommasin Klubien Klubin.
törömömmö

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Aina laadukkaan keskustelun puolella.

Vastaus #6593 : 11.02.2026 klo 19:21:26

Mun maailma ei kaadu, jos tietoni menee HJK:lle, mutta miksi mun pitää ne antaa ja ottaa henkkarit mukaan, mutta idässä olevan ei? Epätasa-arvoista mun mielestä. Tällaisesta ei ollut puhetta, kun hommasin Klubien Klubin.

Se kerrottiin kyllä: koska itäkatsomosta käsin ei ole juuri perseilty, eli korrelaatio katsomonosan ja ongelmakäyttäytymisen välillä on vahva. Eri katsomonosissa on myös eri hinnat ja muutenkin erilaisia ehtoja lippuihin: osa paikoista vaatii 18 vuoden iän, osa paikoista varattu pyörätuolin käyttäjille etc.
Pelle-Wermanni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura

Vastaus #6594 : 11.02.2026 klo 19:22:48

miksi mun pitää ne antaa ja ottaa henkkarit mukaan, mutta idässä olevan ei?

Koska siellä päädyssä on myös kaikki ne jatkuvia järjestyshäiriöitä aiheuttavat tyypit.  Eiköhän sinne päätyynkin taas joskus ihan normaalisti ilman henkkaria pääse, kunhan on idiootit saatu pois.
muumi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: minä en nettikiusaa

Vastaus #6595 : 11.02.2026 klo 19:22:53

Uutinen
Toimenpide kohdistuu näihin kahteen katsomoon, koska ne ovat ainoat katsomonosat, joissa on tapahtunut toistuvaa häiriökäytöstä edellisten kausien aikana.
HJK.fi

...

Eniten tässä ihmetyttää se, että jos ovat niin kovasti Klubin puolella, niin mikä siinä seurassa niin inhottaa, ettei kykene minkäänlaiseen muuhun kuin vastakkainasetteluun, haita tekoon ja pelottavien dystopiaskenaarioiden pohdiskeluun. En minäkään inhoamieni tahojen tietoon halua itseäni, mutta Klubilla on jo muutenkin nimeni ja tietoni.

E. Siis ymmärrän täysin sitä, ettei maailma ole kaunis ja "jos sinulla ei ole mitään salattavaa niin mikset luovuta historiatietoasi kaikkialle" on paska perustelu. Mutta tässä on vähän niin kuin oma joukkue kyseessä.
« Viimeksi muokattu: 11.02.2026 klo 19:26:09 kirjoittanut muumi »
Pelle-Wermanni

Poissa Poissa

Vastaus #6596 : 11.02.2026 klo 19:30:46

Mutta tässä on vähän niin kuin oma joukkue kyseessä.

Kyllä niiden oma joukkue on toi Klubipääty varmaankin :)

Ja Klubipäätyä voi varmaan helposti fanittaa myös jalkapallon ulkopuolella.
Raaka-Juhani

Poissa Poissa

Vastaus #6597 : 11.02.2026 klo 20:16:23

Se kerrottiin kyllä: koska itäkatsomosta käsin ei ole juuri perseilty, eli korrelaatio katsomonosan ja ongelmakäyttäytymisen välillä on vahva. Eri katsomonosissa on myös eri hinnat ja muutenkin erilaisia ehtoja lippuihin: osa paikoista vaatii 18 vuoden iän, osa paikoista varattu pyörätuolin käyttäjille etc.
Joo ymmärrän, että Klubipäädyssä on perseilty, mutta kyse on ihan kourallisesta määrästä.
Pelle-Wermanni

Poissa Poissa

Vastaus #6598 : 11.02.2026 klo 20:18:29

Joo ymmärrän, että Klubipäädyssä on perseilty, mutta kyse on ihan kourallisesta määrästä.

No jaa. Eikös siellä nostettu ihan lakanoissa ne perseilijät joukkueen ja pelaajien rinnalle ellei jopa yläpuolelle?
Raaka-Juhani

Poissa Poissa

Vastaus #6599 : 11.02.2026 klo 20:23:13

No jaa. Eikös siellä nostettu ihan lakanoissa ne perseilijät joukkueen ja pelaajien rinnalle ellei jopa yläpuolelle?
Jos meinaat sitä tifoa, jossa oli pipopäitä niin se ei poista kuitenkaan sitä faktaa, että 95% Klubipäädyssä käyttäytyy aivan moitteettomasti. Pitävät ehkä vain kovempaa meteliä.

Sivuja: 1 ... 263 [264] 265 266

Siirry: