[...]
Mitä muuten tehdään täällä foorumilla liigakarsintasarjan kanssa? Liigalle ja Ykköselle (en jaksa toistaa kansallista joka sanan edessä) on omat otsikot yleiskeskustelulle sekä otteluseurannoille. Lienee loogista jatkaa niiden alla mestaruussarjan ja Ykkösen karsintasarjan puimista. Itselle ainakin heräsi kysymys mihin hybridisarjan väliinputoajien liigakarsintasarja kuuluu. Tehdäänkö sillekin omat otsikot yleiskeskustelulle ja/tai otteluseurannoille? Vai kenties vaan otteluseurannoille? Vai tungetaanko seurantakin joko liigan tai Ykkösen seurantojen alle?
Kysyn nyt muidenkin mielipidettä ennen kuin alan omatoimisesti hosumaan jotain. Voin hoitaa Ykkösen seurannan kauden loppuun asti, kun olen homman aloittanut keväällä. Samoin voin avata myös liigakarsintasarjan otteluseurannat, jos sellaiset nähdään järkeväksi omina otsikoinaan. Naisten alue täyttyy aika nopeasti otteluseurannoista, jos joka viikko tulee kolme uutta otsikkoa.
Kuulisin mielelläni muidenkin keskusteluihin osallistuvien mielipiteitä, mikä olisi järkevä ratkaisu. Jos tällä viikolla pelataan jo, niin päätös täytyy tehdä varmaan aika pian.
Tämä on toki haaste, johon tuskin on oikea ratkaisu. En viime aikana kovin usein ehtinyt käydä lukemassa, eikä minulla ole vahva mielipide. Vastaan, koska on vaikealta uskoa, että kovin monta vastausta saat:
Otteluseurannan osalta olisi viestimäärän kannalta toisaalta paras saada kaikki kolme sarjaa samaan ketjuun, mutta pelkkä otsikko on mahdottomuus, koska jokaisessa sarjassa on eri kierros (esim. Liiga 15., Karsinta 1., Ykkönen 19.). Pelkkä pvm tai viikkonumero olisi silleen helpompi.
On tää muuten oikein paska sarjajärjestelmä, kun tarvitsee kohta laskutikku pysyä perässä, milloin sarjat loppuu.
Onko ottelumäärät lopussa...
KLYLS 24
Kars 10
K1ALS 28
?Tilastoinnin painiainen koko juttu. Mutta pääasia, että yleisö ja raha valuu.... vai valuuko?
Joinko äsken pahaa maitoa, vai miksi minulla on taas niin paha olo?
-> Eli lukitsen vastaukseni (hyvään) kysymykseen:
Ihan v*tun sama!Yleisketjujen osalta varmaan kaikki mahdolliset ratkaisut ihan ok:
a) kolmas ketju karsintasarjalle
b) yksi ketju kaikille (mikä sen otsikko olisi?)
c) karsinta mukaan jompaan kumpaan yleisketjuun
Tsemppiä (erityisesti kierros-) ketjujen ylläpitäjille!