erno
Poissa
Suosikkijoukkue: RMA, Dortmund, City, United, Chelski, Bayern, Arsu
|
 |
Vastaus #700 : tänään kello 09:55:53 |
|
Mä en puolestani edelleenkään ymmärrä mikä tossa on niin vaikeaa. Päädyn idea ihan alunalkaen oli saada kannattajat samaan mestaan kun aikaisemmassa systeemissä jossa vaikka Forzalla oli oma katsomonosa ja vaikka Sakilaisilla oma mesta toisaalla oli se mentaliteettina se, että noin periaatteen tasolla sun piti olla forzalainen/sakilainen mennäksesi sinne. Ja se on onnistunut vähintäänkin hyvällä tasolla kun kattoo paljon tuolla on väkeä. Mutta se myös loi siihen ihan luonnostaan sen rakenteen, että sulla on strukturoituja porukoita ja strukturoimattomia porukoita ja yksittäisiä ihmisiä sekaisin. Mun käsityksen mukaan eri kannattajaryhmien ja seuran välillä on käyty keskustelua niin pitkään kuin vaikka mä oon peleissä käynyt eli useamman kymmenen vuotta. Mulle tai kenellekään mun kavereista ei ole noihin keskusteluihin käynyt kutsua, niin en tiedä ketä siellä on. Eikä minulle sinne pitäisikään tulla kutsua, koska ei siitä ole mitään hyötyä kenellekään. Mutta kuvauksesi perusteella veikkaan että siellä on paikalla väkeä eri kannattajaryhmistä, jotka mainitsin edellisessä viestissäni. Ja jonka itsekin kirjoitit tuohon. Mutta noiden kannattajaryhmien jäsenten määrä lienee kokonaisuudessaan alta 200 tällä hetkellä (en löytänyt viimeaikaista tietoa Forza HJK:n jäsenmäärästä), eli reilu 1000 tuolla olevaa ihmistä on kokonaan noiden ulkopuolella.
|
|
« Viimeksi muokattu: tänään kello 09:59:05 kirjoittanut erno »
|
|
|
|
|
PG
Paikalla
Suosikkijoukkue: Dynaaminen taitotasoylivoima pienessä tilassa
|
 |
Vastaus #701 : tänään kello 10:08:50 |
|
Vaikka tämä ei liity tuohon ihmettelyyni yllä mitenkään, niin totean vain, että voitte katsoa ihan vaikka viestihistoriastani; olen tuominnut tuon perseilyn ja toivonut tekijöille porttikieltoa Tammelaan.
Harvassa täällä kyllä ovat ne, jotka väkivallan hyväksyvät. Uskoisin saman pätevän jalkapallon ulkopuolisessakin elämässä. Se ei silti tarkoita, että oletan Ismon ja Ramin hoitavat lähikapakkansa järjestyksenvalvontaa sen enempää kuin ovat arvailemassa Olympiastadionin portilla kuka näistä Pohjoiskaarteeseen menevistä on potentiaalisesti väkivaltainen. Hommahan oli sielläkin lähinnä ihan kosher kun mm. jullien pirivieterit hakkasivat luuserimaisilla väijytyksillään klubilaisia Viron reissulla.
|
|
|
|
Jääpoiju
Paikalla
Suosikkijoukkue: I L V E S
|
 |
Vastaus #702 : tänään kello 10:10:16 |
|
Mä en puolestani edelleenkään ymmärrä mikä tossa on niin vaikeaa. Päädyn idea ihan alunalkaen oli saada kannattajat samaan mestaan kun aikaisemmassa systeemissä jossa vaikka Forzalla oli oma katsomonosa ja vaikka Sakilaisilla oma mesta toisaalla oli se mentaliteettina se, että noin periaatteen tasolla sun piti olla forzalainen/sakilainen mennäksesi sinne. Ja se on onnistunut vähintäänkin hyvällä tasolla kun kattoo paljon tuolla on väkeä. Mutta se myös loi siihen ihan luonnostaan sen rakenteen, että sulla on strukturoituja porukoita ja strukturoimattomia porukoita ja yksittäisiä ihmisiä sekaisin. Mun käsityksen mukaan eri kannattajaryhmien ja seuran välillä on käyty keskustelua niin pitkään kuin vaikka mä oon peleissä käynyt eli useamman kymmenen vuotta. Mulle tai kenellekään mun kavereista ei ole noihin keskusteluihin käynyt kutsua, niin en tiedä ketä siellä on. Eikä minulle sinne pitäisikään tulla kutsua, koska ei siitä ole mitään hyötyä kenellekään. Mutta kuvauksesi perusteella veikkaan että siellä on paikalla väkeä eri kannattajaryhmistä, jotka mainitsin edellisessä viestissäni. Ja jonka itsekin kirjoitit tuohon. Mutta noiden kannattajaryhmien jäsenten määrä lienee kokonaisuudessaan alta 200 tällä hetkellä (en löytänyt viimeaikaista tietoa Forza HJK:n jäsenmäärästä), eli reilu 1000 tuolla olevaa ihmistä on kokonaan noiden ulkopuolella.
Ehkä se on tämä mystinen klubipääty, jolla on oma somekanavansa ja joka omien tekstiensä mukaan on jonkunlainen yhteenvetävä taho sekä ulos että seuran suuntaan. Esimerkiksi jos tämä USH kuuluu kannattajaryhmiin, jotka Klubipääty kokoaa yhteen ja kommunikoi seuran suuntaan, niin silti levitellään käsiä ettei tällaista ole emmekä tiedä keitä kukakin on, vaikka saman pöydän ääressä istutaan  Jos tuollaista ei ole, niin olisiko aika sitten vetää homma yhteen ennen pahempia perseilyjä, ja joku päivä koko klubipääty voisikin olla vain eri kannattajaryhmiä, kuten vaikkapa tässä kerrotaan (ei tämäkään aluksi ollut koko päädyn leveydellä): https://suedkurve-muenchen.org/category/allgemein/
|
|
|
|
Varaamaton nimimerkki
Paikalla
Suosikkijoukkue: Jokerit FC, Samipool, VfL Bochum
|
 |
Vastaus #703 : tänään kello 10:14:49 |
|
Natsithan tänkin yllättäen pilasi ja nyt sitten potkitaan joulukuusia sairaalaan ja hyökkäillään joidenki divaripelaajien kimppuun. Vitun luuserit, kaasuttakaa toisenne.
|
|
|
|
Seeteufel
Paikalla
Suosikkijoukkue: Röda, Stock Aitken Waterman
|
 |
Vastaus #704 : tänään kello 10:26:15 |
|
Tää oli vähän epäselvä kohta. Ei muiden kannattajien tehtävänä ole omatoimisesti ketään poistaa tai asettua jotain porukkaa vastaan. Pikemminkin siinä vaiheessa äänestää jaloillaan ja vaihtaa katsomoa, jos jokin toiminta ei miellytä. Se, että et puutu johonkin asiaan ei tarkoita, että olet vahvasti sen puolella.
Näkisin ton jatkona sille kohdalla, jossa hulit ikään kuin hallitsee katsomoa ja Nixonin lanseeraama hiljainen enemmistö seuraa lammasmaisesti mukana. Esimerkiksi kun Tammelan vessaepisodin jälkeen USH sai porttarit tai kuuluisa Cupin finaalin mökötys/Palloliitto haista vittu protesti.
|
|
|
|
Switek
Poissa
|
 |
Vastaus #705 : tänään kello 10:50:06 |
|
Edelleenkin, siellä katsomossa (tai stadionilla yleensä ottelutapahtumien aikana) minkäänlaista väkivaltaahan ei käytännössä tapahdu tai ole. Ei siellä siis ei ole mitään mihin Klubipäädyn pitäisi jotenkin yhteisönä puuttua. Ottelutapahtumien ulkopuoliseen väkivaltaan taas sitten aidosti koen, että puuttujien pitää olla ensisijaisesti virkavalta eikä joku kannattajakollektiivi.
|
|
|
|
Pemari
Poissa
Suosikkijoukkue: FF2 Gold Member
|
 |
Vastaus #706 : tänään kello 11:04:33 |
|
Esimerkiksi HJK:lla (lähinnä stadionin ulkopuolisia) ongelmia on aivan selkeästi aiheuttanut nimenomaisesti Klubipäädyn USH-ryhmittymä. Kaikki, myös hyssyttelevät klubilaiset, tietävät, että ongelmista valtaosan aiheuttaa USH. Silti suurimmalle osalle tännekin kirjoittavista päätyläisistä tuottaa suunnattomia vaikeuksia kirjoittaa edes internetissä, että USH:ta ei kaivata HJK:n matseihin tai jalkapalloyhteisöön. Tämä vaihe ei vaadi järjestyksenvalvojaksi ryhtymistä. Jos aloitettaisiin vaikkapa seuraavista askelista, niin päästäisiin hyvään alkuun:
1) Ei hyssytellä kannattajien stadioneilla ja stadionien ulkopuolella suorittamia perseilyjä. 2) Tuomitaan jyrkästi kaikenlainen häiriökäyttäytyminen. 3) Kerrotaan selväsanaisesti, ettei suomalainen jalkapallo tai HJK kaipaa USH:n kaltaisia "kannattaja"ryhmittymiä pilaamaan kaikkien muiden kannattajien ja koko suomalaisen jalkapallon mainetta.
Merkittävä osa HJK-kannattajista on kompuroinut ihan jo näiden pienten ensiaskelten kohdalla.
|
|
|
|
Fjalle83
Poissa
Suosikkijoukkue: Taloudellisesti terve saksalainen seurajalkapallo
|
 |
Vastaus #707 : tänään kello 11:06:28 |
|
Ei tietenkään liity yhtään mihinkään.
Otetaan nuorisotalo A, siellä kokoontuu eri porukoita jotka nimeävät itsensä esim. TosiKovis1907 ja šakkilaiset. Siellä tulevat hyvin toimeen ja onhan se kiva kun nuorisolla on järkevää tekemistä. Välillä nämä porukat lähtevät vetämään nuorisotalo B:n porukoita (esim. Impotento ja Stadin Hiirulaiset) turpaan. Välillä toki potkitaan muitakin.
On harmillista, mutta näitä vain sattuu. Ja eihän nuorisotaloissa voi mitään asialle tehdä. Koska eihän siellä väkivaltaa tapahdu. Ei nuorisotaloyhdistysten tulisi mihinkkän puuttua. Olkoonkin, että hurtit pojat välillä laittavat naamiaisasut päälle myös nutan tapahtumissa.
|
|
|
|
markkuma
Poissa
|
 |
Vastaus #708 : tänään kello 11:43:54 |
|
Esimerkiksi HJK:lla (lähinnä stadionin ulkopuolisia) ongelmia on aivan selkeästi aiheuttanut nimenomaisesti Klubipäädyn USH-ryhmittymä. Kaikki, myös hyssyttelevät klubilaiset, tietävät, että ongelmista valtaosan aiheuttaa USH. Silti suurimmalle osalle tännekin kirjoittavista päätyläisistä tuottaa suunnattomia vaikeuksia kirjoittaa edes internetissä, että USH:ta ei kaivata HJK:n matseihin tai jalkapalloyhteisöön. Tämä vaihe ei vaadi järjestyksenvalvojaksi ryhtymistä.
Mitä sitten tapahtuu, kun on kirjoitettu ettei USH:ta kaivata HJK:n matseihin ja jalkapalloyhteisöön? USH lopettaa matseissa käymisen, sikailun ja lakkaa olemasta?
|
|
|
|
Excelsior
Poissa
Suosikkijoukkue: Hannu Touru
|
 |
Vastaus #709 : tänään kello 11:55:30 |
|
Kymmentä ihmistä epäillään iskusta helsinkiläiseen Sports Bar Töölöön perjantai-iltana. Teonnimet ovat törkeä pahoinpitely ja vahingonteko.
Helsingin käräjäoikeudesta saatujen tietojen mukaan baariin iskeneestä porukasta yksi on tunnettu uusnatsi, joka on tuomittu aiemmin taposta ehdottomaan vankeuteen.
Kyseinen henkilö on tuomittu aiemmin myös urheilutapahtuman yhteydessä tapahtuneesta järjestysmiehen pahoinpitelystä 50 päivän ehdottomaan vankeusrangaistukseen.
Hänen yhteyksistään uusnatsistisiin liikkeisiin on kerrottu mediassa.
Baariin iskeneeseen porukkaan kuuluu myös ainakin yksi muu henkilö, jolla on kytköksiä äärioikeistoon.
Lisäksi vangittujen joukossa on kolme henkilöä, joiden nimi viittaa siihen, että heidän juurensa ovat muissa Euroopan maissa.
Yhden vangitun henkilön nimellä löytyy verkosta nyrkkeilijän uratietoja. Kyseisessä profiilissa esitetty urheilija on kotoisin Venäjältä.
Vangituista nuorin on 20-vuotias ja vanhin 40-vuotias. Joukosta kuusi on syntynyt tämän vuosituhannen puolella.
Poliisi tiedotti tapauksesta lyhyesti maanantaina. Tiedotteen mukaan poliisi ei avaa tapahtumien kulkua enempää ennen kuin epäiltyjä on kuulusteltu.
Silminnäkijöiden mukaan ravintolaan hyökänneet kuuluvat HIFK:n ultrakannattajien ryhmään.
Baarissa iltaa viettänyt asiakas kertoi aiemmin, että perjantai-iltana ravintolassa oli runsaasti Jokerien kannattajia ja pieni joukko HJK:n faneja. Kummankin seuran edustusjoukkue pelasi sarjaottelunsa Töölössä perjantaina: HJK kohtasi Gnistanin Veikkausliigassa ja Jokerit Kiekko-Vantaan Mestiksessä. https://www.is.fi/urheilu/art-2000011542825.html
|
|
|
|
Pemari
Poissa
Suosikkijoukkue: FF2 Gold Member
|
 |
Vastaus #710 : tänään kello 12:08:08 |
|
Mitä sitten tapahtuu, kun on kirjoitettu ettei USH:ta kaivata HJK:n matseihin ja jalkapalloyhteisöön? USH lopettaa matseissa käymisen, sikailun ja lakkaa olemasta?
Sitten on hyvä perusta lähteä rakentamaan jonkinlaista ratkaisua, kun on yhteisymmärrys siitä, että USH on ongelma.
|
|
|
|
ensijokolmas
Poissa
|
 |
Vastaus #711 : tänään kello 12:11:49 |
|
Joko dösäkuskin pahoinpitelijät on tunnistettu ja potkittu pois Tampereelta?
Tässähän oli kyseessä väärinkäsitys. Bussikuski yritti kaahata Ilves-kannattajien päälle ja jos siellä on jotain "pahoipitelyä" tapahtunut, niin lasketaan ns. vapaa riista -keissiksi.
|
|
|
|
|
|