Mitä vittua, viikon surkein provo

:keskari:
Katsopas vähän tätä:
Puola-ottelussa avauksessa: 2 maalia
Portugali-ottelussa avauksessa: Upea syöttö Johanssonin maaliin
Kazakstan-ottelussa avauksessa: 1 maali
Serbia-ottelussa vaihdosta kentälle: Suomen paras pelaaja
Korjataampas lista
Puola ottelussa avauksessa:
Onnekas, mutta hyvä sijoittuminen ja hyvä viimeistely ekassa maalissa. Sijoitti varmasti sisään Eremenkon erittäin hankalasta tilanteesta hankkiman pilkun.
Portugali-matsi avauksessa:
Hyvä jatko Kallion syötöstä Kolkalle. Kolkka ottaa pallon haltuun upeasti erittäin hankalasta asennosta ja jatkaa oikea-aikaisen juoksun tehneelle Jojolle loistopaikkaan. Maalin syöttäjä kuitenkin Kolkka ja hän oli myös vaikeimman yksittäisen suorituksen tekijä. Kallio ja Litti mielestäni pienemmissä sivurooleissa kuin Jojo.
Armenia matsi avauksessa:
nil-nil
Kaz-ottelussa avauksessa:
Haistoi hyvin riparin Forssellin hienon riplailun ja vastustajan onnekkaan torjunnan jälkeen. Maalintekijän maali, kuten puola-matsin ensimmäinenkin.
Azer-matsi:
Ihan oikeasti paska peli. Tässä pelissä olisi pitänyt viimeistään 70min kohdalla siirtää OIKEALLA laidalla hukkaan mennyt Eremenko kärkeen tai edes vasemmalle. Jos Litti ei olisi pelannut peli olisi todennäköisesti voitettu, tosin niin olisi pitänyt voittaa myös huonokuntoisen Litin kanssa. Jollain olisi pitänyt olla munaa sanoa Litille, "tänään ei näytä toimivan, anna mun vetää vaparit". Tosin olisi Litinkin (saati sitten Hodgsonin) pitänyt itse älytä.
SRB-Matsi:
Ihan hyvä sisääntulo Litiltä, mutta Suomen hyökkäyspeli itseasiassa heikkeni vaihtojen takia. Piti kuitenkin hyvin palloa vähän vastaavassa roolissa kuin Roman Eremenko seuraavassa pelissä.
Yhteenveto: Kolme peliä meni hyvin, yksi paskasti. Viimeisessä laitettiin yleisön toivomuksesta kentälle kun peli oli jo hävitty. Armenia-matsia en kommentoi kun en sitä nähnyt, mutta tuskin litti aivan huima oli kun maaleja ei tullut.
Itse laskisin että Litti on pelannut paremmat karsinnat kuin Shefki tai Forssell. Eremenkoon tai Johanssoniinkin vertailu onkin tiukempaa.