Espoon tykäri
Poissa
|
 |
Vastaus #2900 : 11.10.2010 klo 14:40:30 |
|
En Tykärin osalta voi sanoa mitään, mutta minusta se olisi edelleen espoolaiselle jalkapallolle paras asia jos nämä J&J häipyisivät muihin maisemiin.
Nykyisestä hankkeen tilanteestahan ei voi sanoa muuta kuin "ajan peluuta".
Kertaakaan eivät J&J ole julkistaneet esim. rahoitustaan niin että se olisi ketään asiasta ymmärtävää vakuuttanut.
Sitten kun J&J jotain tosiseikkoja lyö pöytään, voidaan hanketta arvioida uudestaan. Nyt se on telakalla, todennäköisesti lopullisesti.
Just sama. Erityisesti hanke tuoksuu vahvasti " ajan peluulta ", sillä onhan se aika erikoista että jos on 10 miljoonaa kaupungin rahaa tyrkyllä, ja sitä ei halutakaan, niin ehkä hakemnuis vedettiin pois kun kaupungin taholta siinä alettiin vaatimaan realismia, ja tätä ei hanke kestä. Siis nyt pelataan aikaa ja katsotaan erilaisia kortteja, josko niitä olisi. Mutta se perustotuus mitä täällä on käsitelty sivut täynnä, että tätä Stadionia ei saa koskaan kannattavaksi, se ei pala tulessakaan. Lisäksi voi ihmetellä sitä että J&J:lle ei kaupungin rakentama Stadion kelpaa mitenkään. Mistä siis on kyse? Ikävimmillään tämä suuruudenhullu, kannattamatton hanke vie lapsen ( Honka ) pesuveden mukana. No, kaikki aikanaan kyllä selkiytyvät, mistä tässä oikein on kyse ?
|
|
|
|
|
Ares
Poissa
Suosikkijoukkue: suomalaiset eurokentillä 2011
|
 |
Vastaus #2901 : 11.10.2010 klo 14:43:57 |
|
Ohessa suomalaista jalkapallorakentamisen realismia. Minulle kelpaa, koska olen paikalla pelin, en arkkitehtuurin vuoksi. http://img716.imageshack.us/i/img0029qv.jpg/e: muutettu kuva linkiksi
|
|
|
|
|
Maakuntasatraappi
Poissa
Suosikkijoukkue: UEFA+FIFA+SWI=3MAFIA
|
 |
Vastaus #2902 : 11.10.2010 klo 14:53:52 |
|
Ainoa vain, että sivut auki ja liian lyhyt lippa, oikein voittajavalintoja paikalla jolla tuulee aina.
|
|
|
|
|
Ares
Poissa
Suosikkijoukkue: suomalaiset eurokentillä 2011
|
 |
Vastaus #2903 : 11.10.2010 klo 15:16:08 |
|
Ainoa vain, että sivut auki ja liian lyhyt lippa, oikein voittajavalintoja paikalla jolla tuulee aina.
Tiedetään, mutta voittaa silti Castreenin satanolla. Tullista tulleilla nämä tuulesta valittamiset.
|
|
|
|
|
Boris Pugo
Poissa
|
 |
Vastaus #2904 : 11.10.2010 klo 15:51:55 |
|
Oulun kaupunki säästi taas muutaman tonnin ja voi nekin rahat laittaa vanhuspalveluihin. Jalakapallu on kesäpeli. 
|
|
|
|
|
Maakuntasatraappi
Poissa
Suosikkijoukkue: UEFA+FIFA+SWI=3MAFIA
|
 |
Vastaus #2905 : 11.10.2010 klo 16:46:37 |
|
Tiedetään, mutta voittaa silti Castreenin satanolla. Tullista tulleilla nämä tuulesta valittamiset.
Ei minua kylmyys katsomossa koskaan haittaa, mutta tuonne sataa sopivalla tuulella sisään niin että hyvä kun puolet paikoista pysyy kuivina. Ja kyllähän tunnelmalle on eduksi, että yleisön mahdolliset äänet eivät niin helposti karkaa.
|
|
|
|
|
idänihme
Poissa
Suosikkijoukkue: suurseura
|
 |
Vastaus #2906 : 12.10.2010 klo 09:12:34 |
|
No tuolta kun käy tuon TaKun selaamassa läpi, niin ei tosiaan tarvitse ihmetellä hetkeäkään sitä 13 M€:n hintalappua. Suunniteltuun katsomoon on kuitenkin ympätty kuntosali, 12 pukuhuonetta, aitiot, ravintola, klubitilat, toimistotilaa, 40 WC-tilaa, kolme keittiötä ja muuta kivaa. Tuolla hinnalla sitä kuitenkin Espoolaisille markkinoitaisiin. Markkinoitaisiin myös puhtaana jalkapalloinvestoitina vaikka jokunen miljoona lisähintaa noista toimistotiloista ja kuntosaleista ym tulee. Vertailukohtana Lahdessa jalkapallostadionsuunnitelma (kts vastaava otsikko) maksaisi kymmenen miljoonaa vähemmän. Suurimmaksi osaksi suunnitelman asteella toki sekin, mutta rakennusvaiheessa mahdollisesti nousevalla hinnalla ei niin suuresti ole (jalkapalloihmiselle) väliä kun aloitettua rakentamista tuskin jätetään kesken. Tuulesta ja sateesta valittaminen on Suomessa täysin relevanttia. Tämänaamuisella kelillä olisi varmaan kiva ollut kastua esimerkiksi finskin tuulitunnelissa. Ei maksa kovin paljoa enempää kattaa katsomo siten ettei kukaan kastu ja täyttää rakoja lipan sivuilta ja takaa jotta tuuli ei pääse jäädyttämänä katsojia. Mieluummin sitten vaikka pienempi kapasiteetti jos nuo muutokset lisäävät hintaa liikaa (eivät ne oikeasti edes lisää edes hintaa, kattoa alemmas vaan ja kylkiin vaikka pressut jos ei ole rahaa vaneriin). Pienempi katsomo on muutenkin suojaisampi, mukavampi, lämpimämpi ja tunnelmallisempi samalla katsojamäärällä. Oikeastaan ainut tapa rakentaa (liian)iso stadion missä voi viihtyä on tämä megastadiontyyli. Niissä kun on hyvä tuulensuoja jolloin tyhjäkin stadion on varsin mukava eikä katsojat kastu vaikka katto olisi auki.
|
|
|
|
|
Tommy Tykki
Poissa
|
 |
Vastaus #2907 : 12.10.2010 klo 10:39:06 |
|
Tuulesta ja sateesta valittaminen on Suomessa täysin relevanttia. Tämänaamuisella kelillä olisi varmaan kiva ollut kastua esimerkiksi finskin tuulitunnelissa. Ei maksa kovin paljoa enempää kattaa katsomo siten ettei kukaan kastu ja täyttää rakoja lipan sivuilta ja takaa jotta tuuli ei pääse jäädyttämänä katsojia.
Onkohan tällaisia stadioneita missään? (Poissuljettu siirettävä/liikkuva katto).
|
|
|
|
|
Espoon tykäri
Poissa
|
 |
Vastaus #2908 : 12.10.2010 klo 11:07:10 |
|
Kysymys.
Kuinka moni tänne kirjoittavista ei mene tänään Stadikalle, koska tuulee ja on vain + 4 C lämpöä?
Olin eilen kahden vaiheilla, ja kun sain tietää että vain 17.000 myyty ennakkoon, päätin että menemällä ja katsomalla peli vain niin voin tukea maajoukkuetta ja sen edes pieniä mahdollisuuksia. Eli 5 lippua, 185 €, ja pilkkihgaalarit, pipot ja hanskat käteen. Ja jos tupa tulee täyteen, se on se tunnelma, niin kuin kaikkialla muuallakin suuressa futisperheessä. Naurettavaa on se tosiasia, että vaikka Honka pelasi mitaleista ja olisi tarvinnut täyttä katsomoa, ei peleihin menty, ja sama naurettava asenne on maajoukkueenkin kohdalla. Suomalaisessa futiksessa on vain yksi vika, matseihin ei mene yleisöä ja sit ollaan olevinaan kovia futishemmoja.
Siis kysymys uudelleen. Kuinka moni ei mene tänään Stadikalle kun tuulee ja on vain + 4C.
|
|
|
|
|
bellers
Poissa
|
 |
Vastaus #2909 : 12.10.2010 klo 11:59:54 |
|
Kysymys.
Kuinka moni tänne kirjoittavista ei mene tänään Stadikalle, koska tuulee ja on vain + 4 C lämpöä?
Olin eilen kahden vaiheilla, ja kun sain tietää että vain 17.000 myyty ennakkoon, päätin että menemällä ja katsomalla peli vain niin voin tukea maajoukkuetta ja sen edes pieniä mahdollisuuksia. Eli 5 lippua, 185 €, ja pilkkihgaalarit, pipot ja hanskat käteen. Ja jos tupa tulee täyteen, se on se tunnelma, niin kuin kaikkialla muuallakin suuressa futisperheessä. Naurettavaa on se tosiasia, että vaikka Honka pelasi mitaleista ja olisi tarvinnut täyttä katsomoa, ei peleihin menty, ja sama naurettava asenne on maajoukkueenkin kohdalla. Suomalaisessa futiksessa on vain yksi vika, matseihin ei mene yleisöä ja sit ollaan olevinaan kovia futishemmoja.
Siis kysymys uudelleen. Kuinka moni ei mene tänään Stadikalle kun tuulee ja on vain + 4C.
Veikkaan että sinä olet aikalailla ainoa (ja Taidomi), joka edes on kahden vaiheilla olla menemättä sen takia, että tuulee ja on vain + 4C. Muut luultavasti ovat jalkapalloihmisiä...
|
|
|
|
|
ForzaInter
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Mieshuorat
|
 |
Vastaus #2910 : 12.10.2010 klo 12:02:22 |
|
Kysymys.
Topicin lukijat =/= potentiaalinen espoolainen jalkapalloyleisö. Ja itse tottakai vastustan kauden pidentämistä. Mieluummin ne paskat tauot pois keskeltä parasta peliaikaa (kesällä).
|
|
|
|
|
Espoon tykäri
Poissa
|
 |
Vastaus #2911 : 12.10.2010 klo 12:38:38 |
|
Veikkaan että sinä olet aikalailla ainoa (ja Taidomi), joka edes on kahden vaiheilla olla menemättä sen takia, että tuulee ja on vain + 4C. Muut luultavasti ovat jalkapalloihmisiä...
Hah hah. I love you Bellers. Et kuitenkaan vastannut kysymykseen. Missä tavataan kello 18.00 ? Veikkaan ettei yhtään täällä viihtyvää paskan vinguttajaa ole tänään matsissa, näpelöivät tietsikkaa ja kirjoittelevat tänne sen sijaan.
|
|
|
|
|
ForzaInter
Poissa
|
 |
Vastaus #2912 : 12.10.2010 klo 12:45:31 |
|
Hah hah. I love you Bellers. Et kuitenkaan vastannut kysymykseen. Missä tavataan kello 18.00 ? Veikkaan ettei yhtään täällä viihtyvää paskan vinguttajaa ole tänään matsissa, näpelöivät tietsikkaa ja kirjoittelevat tänne sen sijaan.
Vaikka kaikki ovatkin luultavasti paikalla niin olet ansainnut tällä kommentilla mittaamattomasti fuppeja. Onneksi olkoon, parempi ihminen.
|
|
|
|
|
Espoon tykäri
Poissa
|
 |
Vastaus #2913 : 12.10.2010 klo 12:49:53 |
|
Vaikka kaikki ovatkin luultavasti paikalla niin olet ansainnut tällä kommentilla mittaamattomasti fuppeja. Onneksi olkoon, parempi ihminen.
En ole sen parempi kuin kukaan muukaan. Mutta pensaaseen pään pistäjiä ja paskanjauhajia en siedä. Eli vaaditaan, muttei tehdä itse mitään.
|
|
|
|
|
ForzaInter
Poissa
|
 |
Vastaus #2914 : 12.10.2010 klo 12:57:38 |
|
En ole sen parempi kuin kukaan muukaan. Mutta pensaaseen pään pistäjiä ja paskanjauhajia en siedä. Eli vaaditaan, muttei tehdä itse mitään.
Rehellisyyden nimissä hanke koskettaa edelleen espoolaista veronmaksajaa jollain tasolla kävi tämä matseissa tai ei. Vaikkei enää rahoitusmielessä (välttämättä), niin muutenkin alueen kehittämisen kannalta. Ja tunnetusti PK-seudulla jalkapallomatseissa käydään tarjonnan mukaan, eikä kysyntävetoisesti. Jos matsissa on kylmä tai jalkapallo ei nappaa, niin jäädään himaan. Tämmöisen korrelaation voi tilastojen valossa tehdä.
|
|
|
|
|
tarre
Poissa
|
 |
Vastaus #2915 : 12.10.2010 klo 13:25:50 |
|
Mutta pensaaseen pään pistäjiä ja paskanjauhajia en siedä. Eli vaaditaan, muttei tehdä itse mitään.
Täytätkö edes itse oman sietämisesi kriteerejä? En tiedä, oletko kovastikin kampanjoinut tämän foorumin ulkopuolella jonkin toisen hankkeen puolesta, mutta odottaisin tähän pientä listausta Hongan (tai vaikka vain yleisesti suomalaisen jalkapalloilun) eteen tekemistäsi asioista, niin foorumin puolueellinen raati voi päättää, kumpi on suurempi paskanjauhaja, Jokke vai sinä. Espoon tykäri: -Suomi-Unkari -pelin katsominen livenä (osti 5 lippua hintaan 185e) Jokke: -Hongan nostaminen useammaksi vuodeksi Veikkausliigan kärjen tuntumaan -10Me(?) rahoituksen hankkiminen Tapiolaan toivottavasti rakennettavalle kuplastadionille
|
|
|
|
|
Espoon tykäri
Poissa
|
 |
Vastaus #2916 : 12.10.2010 klo 21:54:42 |
|
Täytätkö edes itse oman sietämisesi kriteerejä? En tiedä, oletko kovastikin kampanjoinut tämän foorumin ulkopuolella jonkin toisen hankkeen puolesta, mutta odottaisin tähän pientä listausta Hongan (tai vaikka vain yleisesti suomalaisen jalkapalloilun) eteen tekemistäsi asioista, niin foorumin puolueellinen raati voi päättää, kumpi on suurempi paskanjauhaja, Jokke vai sinä.
Espoon tykäri: -Suomi-Unkari -pelin katsominen livenä (osti 5 lippua hintaan 185e)
Jokke: -Hongan nostaminen useammaksi vuodeksi Veikkausliigan kärjen tuntumaan -10Me(?) rahoituksen hankkiminen Tapiolaan toivottavasti rakennettavalle kuplastadionille
Tsop, tsop. En ole koskaan sanallakaan kritisoinut J&J:n Hongan saavutuksia, vai olenko ? En. Ne ovat hienot, ja hienoa että Honka on pärjännyt. Inhorealistina olen ollut Stadionprojektia vastaan, sillä siinä on sellaisia vimpura kiemuroita ettei ihan helpola uskoisi. Kuten Taidomi on sanonut, ei kukaan vähäänkään asiasta ymmärtävä usko hankkeeseen, ja, minä Hongan kannattajana pelkään pahoin hyvin huonoa lopputulosta, myös Hongalle. Siis tiivistettynä Jokke:n kohdalla listan yksi hienot asiat syvään kaivoon listan kakkosasialla. Ja viimeksi kritisoin espoolaisia sokeripaloja, ehkä sinäkin, ketkä eivät matseihin vaivaudu, jos sataa tai tuulee. Tänään tappiosta huolimatta, rakensin omalta osaltani ( pienellä sellaisella ) suomalaista futiskulttuuria, viemällä penskat kylmään matsia katsomaan. Saavat jotakin edes ihon alle. Oli kylmää, vaikka + 5C, sama täällä referoimani sää yleisesti mm. Bundesliigassa talvella. Kyllä meidän kevään - kesän- syksyn kelit on siihen verrattuna herkkua. Auf wiedersehen ! Kuten olen todennut aika tulee nyt näyttämään.
|
|
|
|
|
ForzaInter
Poissa
|
 |
Vastaus #2917 : 12.10.2010 klo 21:59:05 |
|
Tänään tappiosta huolimatta, rakensin omalta osaltani ( pienellä sellaisella ) suomalaista futiskulttuuria, viemällä penskat kylmään matsia katsomaan. Saavat jotakin edes ihon alle. Oli kylmää, vaikka + 5C, sama täällä referoimani sää yleisesti mm. Bundesliigassa talvella. Kyllä meidän kevään - kesän- syksyn kelit on siihen verrattuna herkkua.
---
Kuten olen todennut aika tulee nyt näyttämään.
Minä taas menen ennemmin hankeen kuin San Marino -peliin. Ja olihan siellä ihan saatanan kylmäkin. --- Sama.
|
|
|
|
|
tarre
Poissa
|
 |
Vastaus #2918 : 12.10.2010 klo 22:57:34 |
|
En ole koskaan sanallakaan kritisoinut J&J:n Hongan saavutuksia, vai olenko ? En. Ne ovat hienot, ja hienoa että Honka on pärjännyt. Inhorealistina olen ollut Stadionprojektia vastaan, sillä siinä on sellaisia vimpura kiemuroita ettei ihan helpola uskoisi. Kuten Taidomi on sanonut, ei kukaan vähäänkään asiasta ymmärtävä usko hankkeeseen, ja, minä Hongan kannattajana pelkään pahoin hyvin huonoa lopputulosta, myös Hongalle. Siis tiivistettynä Jokke:n kohdalla listan yksi hienot asiat syvään kaivoon listan kakkosasialla. Ilmeisesti olen sitten sekoittanut sinut johonkin niistä muista nikeistä, jotka tuntuvat jatkuvasti olevan ulostamassa Jokkeja Hongasta tämän stadionprojektin vuoksi. Minä pitäisin parhaana vaihtoehtona nykyisen kentän reunalle rakennettua pääkatsomoa aitioilla. Sellainen esimerkiksi, josta Espoo teetti kustannusselvityksenkin jokunen vuosi sitten. Koska sen saaminen kuitenkin tuntuu vielä kaukaisemmalta haaveelta, toivon edes tämän stadionin toteutumista. Aika näyttää, mitä tuleman pitää. Ja viimeksi kritisoin espoolaisia sokeripaloja, ehkä sinäkin, ketkä eivät matseihin vaivaudu, jos sataa tai tuulee. Tänään tappiosta huolimatta, rakensin omalta osaltani ( pienellä sellaisella ) suomalaista futiskulttuuria, viemällä penskat kylmään matsia katsomaan. Saavat jotakin edes ihon alle. Oli kylmää, vaikka + 5C, sama täällä referoimani sää yleisesti mm. Bundesliigassa talvella. Kyllä meidän kevään - kesän- syksyn kelit on siihen verrattuna herkkua.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että jos vain seuroilla olisi rahaa pitää kentät kunnossa, kautta pitäisi pitäisi pelata maaliskuulta marraskuulle katsojamääristä välittämättä. Syksyiset iltapelit valojen loisteessa ovat minulle kauden huipennus, olkoon tilanne sarjataulukossa mikä tahansa. En ymmärrä, miksi viimeiset kierrokset on päätetty pelata jo päivällä. Sadekaan ei ole sikäli ongelma, että kertaakaan ei TUP:ssa ole ollut sateisessa pelissä niin täyttä, ettei olisi ylemmiltä riveiltä paikkaa löytynyt, jossa pysyy kuivana. Mulle olosuhteiltaan hienoin peli, jota olen TUP:ssa ollut katsomassa, oli viime kauden RoPS-peli. Vaikka peli oli tylsä, olin ihan fiiliksissä siitä, kuinka paljon "suuren maailman meininkiä" peliä katsoessa oli. Valojen loisteessa tippuvat sadepisarat...
|
|
|
|
|
peng.xuefeng
Poissa
Suosikkijoukkue: 臥虎藏龍
|
 |
Vastaus #2919 : 15.10.2010 klo 09:48:50 |
|
Toivotaan että loppupeleissä jo Myrtsissä hyvin toteutettu puustadion-konsepti vie pisimmän korren. Nythän näyttää jo varmalta että Joukojen megastadikka ei tule toteutumaan missään tapauksessa kun rahoja siihen ei ole eikä tule.
|
|
|
|
|
Larze3
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Inter Turku, LFC, BVB, symppis IFK4
|
 |
Vastaus #2920 : 15.10.2010 klo 16:40:09 |
|
Toivotaan että loppupeleissä jo Myrtsissä hyvin toteutettu puustadion-konsepti vie pisimmän korren. Nythän näyttää jo varmalta että Joukojen megastadikka ei tule toteutumaan missään tapauksessa kun rahoja siihen ei ole eikä tule.
Kuka tai mikä taho tämän puustadionin rakentaa? Ymmärsin, ettei Espoon kaupungilla ei ole aikeita rakentaa ja Joukoilla olisi tonttivaraus stadioniaan varten...
|
|
|
|
|
peng.xuefeng
Poissa
Suosikkijoukkue: 臥虎藏龍
|
 |
Vastaus #2921 : 17.10.2010 klo 15:04:50 |
|
Kuka tai mikä taho tämän puustadionin rakentaa? Ymmärsin, ettei Espoon kaupungilla ei ole aikeita rakentaa ja Joukoilla olisi tonttivaraus stadioniaan varten...
Sehän on vain lobbauskysymys. Joukoilla taas tuntuu olevan kaikkea muuta paitsi todellisia resursseja, oli sitten kysymys rahasta tai relevanteista kumppaneista.
|
|
|
|
|
butterbean
Poissa
Suosikkijoukkue: Lopen Uupuneet & Vetelin Kuivat
|
 |
Vastaus #2922 : 17.10.2010 klo 16:10:02 |
|
Asiahan ei minulle kuulu, Minä vaan kysyn että kukas siellä pelaa sitten kun se stadioni on valmis? Näkyy vaan toi Hongan vauhti ja suunta olevan kiihtymään päin.
|
|
|
|
|
tarre
Poissa
|
 |
Vastaus #2923 : 17.10.2010 klo 21:03:36 |
|
Asiahan ei minulle kuulu, Minä vaan kysyn että kukas siellä pelaa sitten kun se stadioni on valmis? Näkyy vaan toi Hongan vauhti ja suunta olevan kiihtymään päin.
Onko talousvaikeuksista tullut jotain uutta tietoa? Ei kai Suomessa millään sarjatasolla tuollaisella stadionilla pelaaminen ole kiellettyä?
|
|
|
|
|
|
BrDead
|
 |
BrDead
Vastaus #2924 : 18.10.2010 klo 03:43:58 |
|
Onko talousvaikeuksista tullut jotain uutta tietoa? Ei kai Suomessa millään sarjatasolla tuollaisella stadionilla pelaaminen ole kiellettyä?
Ei. Mutta jos se on yksityinen, niin ihan joka sarjatasolla ei ole varaa pelata/harjoitella moisessa pyhätössä.
|
|
|
|
|
|
|
|